B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door kristelhans » vr 26 feb 2010, 17:02

Haha die is andersom! Wat grappig! Ik ga zo naar oma en dan naar een verjaardag van een vriendin..weet niet wat ik aan moet!
Anouska

Bericht door Anouska » vr 26 feb 2010, 17:27

Dat dilemma heb ik nu ook, heb vanavond kraamfeestje.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Eveline

Bericht door Eveline » vr 26 feb 2010, 18:26

Hallo! Ik kom me ook weer eens melden. :P

Kristel, fijn dat je les zo goed ging! Beer doet het echt goed he? :D Je pad staat leuk!!

Leuke wagen, Sofie! Ik duim ook mee!
Wat een gaaf zadel ook! Mooie kleur! :D (mijn zadel heeft ook die kleur, ik heb de cheyenne)

Mooi huisje, Bernadet!

Ik heb ook net als Kristel 'Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe' geleerd. :j

Ik heb vandaag een hart ontleed bij biologieles, echt supervet! :D (hmm, misschien moet ik toch de studie diergeneeskunde overwegen.. :P )
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 26 feb 2010, 19:08

ieeel wat gaaf Eveline!! Ik denk dat ik dat echt super eng zou vinden maar wel interessant!

Weer eens kledingdilemma, dames?? 't Is toch ook ernstig!

Kris, Ilse was hier gister trouwens nog :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 26 feb 2010, 23:21

Oh en hart ontleden!? Lekker hoor ;). Best fascinerend lijkt me..nooit gedaan!

Marleen, wat leuk! Ik was bij oma vanavond dus ook een beetje bij Ilse haha..daarna naar vriendin, was heel leuk..bij gekletst met oude bekenden dus altijd leuk! Nu op de keukenbank met een hitsige kat..haha die houdt maar niet op met kopjes geven aan mijn elleboog..schattig!

Heb nu water op staan voor een kruikje in bed hihi..ik had uiteindelijk een zwart jurkje met vestje en panty's aan gedaan..met gympies dus ja, best koud nu! Ik ben in de winter-ontkenningsfase..had mijn nepleren voorjaars jasje met gebreide poncho-shawl erover..stond echt leuk maar el iets te enthousiast!

En nu heb ik het gevoel dat het zaterdag is..haha.. Morgen Beerke maar weer lang en laag en relaxed rijden..volgende week nog een paar keer andere dingen oefenen maar nu zijn we het 'uitschuiven' aan het oefenen..ging vandaag al erg goed! En de kat knort hevig door ondertussen hahaha..gekke Oliie..

Nou, welterusten dames!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 27 feb 2010, 14:10

ik kom ook weer eens langs bij de Btjes, mijn Btje is op dit moment vreselijk aan het puberen, zijn er meer die daar last van hebben?
Hij is echt zo dwars als het maar zijn kan -:(-
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » za 27 feb 2010, 14:39

Echt gaaf dat je een hart hebt ontleed Eveline! Wij moesten vroeger een koeienoog en een vissenkop ontleden, de restanten vlogen na die tijd door de klas, hihihi.

Heb gister maar een spijkerbroek aan gedaan met een truitje en spencer.

Gelukkig hier geen gepuber Claudia!

Net met paarden binnen halen is Sandor (1.80 m +)op mijn teen gaan staan. En dan gewoon goed lomp, stamp en draai. Heb het even goed uitgeschreeuwd :o . Naar de badkamer gestrompeld en gekoeld. Teen is nog steeds erg pijnlijk en kan hem niet buigen, wel omhoog en naar beneden bewegen. Wil zo nog ff rijden als dat lukt, vrees alleen niet dat ik in mijn rijschoenen ga passen |( . Heb ik weer, altijd wat. :n

www.fitenvitaaldier.nl
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » za 27 feb 2010, 14:53

Leuke pad Kristel, mooi kleurtje.. ben gek op bruin.. :D
Fijn dat de les zo goed gaat met Beer, al gaan al jullie lessen goed..

Huisje ziet er goed uit Bernadet, erg leuk!

Gadver.. Eveline, dat lijkt me nou helemaal niks.. de rillingen liepen mij al over de rug toen we ooit met biologie eens de kieuwen van een vis moesten onderzoeken.. :P

Vervelend, puberende B'tjes.. hier heeft B'tje nergens last van, wel wat druk maar dat is logisch!

Pijnlijk Anouska, je treft het wel weer.. :\

Net Basco weer even lekker gereden, klein rondje bos gedaan, hij was wel wat drukjes maargoed dat is hij wel vaker, toch maar geprobeerd.
En wonder boven wonder ging het prima, hij was lekker voorwaarts en alleen een communicatie-stoornis qua door de plassen lope, maar uiteindelijk deed meneer toch maar wat ik van hem vroeg.. :)
Morgen in de binnenbak rijden, en dan maandag eindelijk weer eens les.. :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 27 feb 2010, 15:11

Oh Linda wat lekker dat je het bos weer eens bent ingeweest! En fijn dat Basco wel te handhaven was.

Anouska, AUW! Tenen zijn ook altijd mikpunt voor Beer..ik zweer het, hij doet het expres en hij kan nog goed mikken ook! Boef! Heb je nog even gereden uiteindelijk?

Claudia, vervelend dat jouw B-tje aan het puberen is..heb ik met Beer nog geen last van gehad!

Marleen, heb je nu al eens foto's? Haha en dat geldt ook voor de rest van jullie..meeeer B-tjes foto's!

Ik heb vandaag heerlijk gereden..hoe kan het ook anders met mijn grote schat! We hebben eerst balkjes gelopen en dat ging super! We hadden het al een paar keer eerder gedaan maar het was altijd veel gezwalk en soms gewoon er langs.. Heb het maar even laten rusten en vandaag dacht ik, weeeeer regen en ik ben toe aan wat anders, dus de balkjes neergelegd. Eerst Beer lekker voorwaarts neerwaarts gereden en lekker laag ingesteld..ging heel goed hij laat eigenlijk al de hele week, vanaf het moment dat ik opstap, alles lekker los..superfijn! Wat overgangen gereden en wat schouderbinnen meegepakt in stap en draf.

Toen in draf over de balken en hij vloooog er over! Geloof zelfs een galopje ertussen haha dus nog een keer maar toen iets beter bij me gehouden..heeerlijk! Ruime passen, geen gezwalk en gelijkmatig dravend er over..en geen enkele balk aangetikt! Dat was ook voor het eerst.. Ik was zo trots! Stalbaas stond ook te kijken en die vond het ook mooi! En geloof me, die heeft ECHT NIKS met fjorden. 'Hij tilt zijn benen echt mooi op! Deze zomer maar een crossje rijden?' Whaha!

Nou, nog een paar keer gedaan en toen even een kruisje gemaakt..denk 30 cm ofzo, beetje hammerysk maar ik dacht, liever goed afsluiten nu en dan later weer een stapje verder dan nu spanning krijgen. En jaaa hoor, meneer hobbelt er zo overheen! Lekker uit gestapt en daarna nog even zijn manen strak geknipt en toen het weiland in gegooid. Lief paard!

Hij hoest nog wel steeds wat maar hij vandaag ook een groene snottebel..laten we hopen dat de prut nu los gehost wordt..geef hem nu even een paar dagen vrij om lekker bij te komen.
Eveline

Bericht door Eveline » za 27 feb 2010, 16:29

Hart ontleden was best fascinerend ja, bang ben ik er niet voor, ik heb anderhalf jaar in een slagerij gewerkt, dus ik ben wel wat gewend. :P

Bob is met momenten vervelend. De ene dag is ie poeslief en de volgende dag laat ie even merken hoe koppig een fjord ook alweer kan zijn.
Vandaag was ie heel braaf, dus ik hoop dat ie dat morgen ook is tijdens de bosrit. :+

Anouska, aaauuw. : :o Ik schreeuw het al uit van de pijn als mijn shet op mijn teen gaat staan. :))

Kristel, het gaat ook altijd goed bij jullie he, het wordt bijna saai. ;) :P Maar wel fijn dat het zo goed gaat met rijden! En niet zo fijn dat ie aan het hoesten is.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » za 27 feb 2010, 16:43

hier hebben ze nog steeds vakantie, kan je eindelijk rijden, werkt mn lijf niet mee. Maar dinsdag gaan we weer en ik heb er nu al zin in.

Dat op mn tenen staan heb ik al snel afgeleerd. Ik heb schoenen met stalen neuzen aan. lekker veilig. Ik heb vanmorgen ook een boogje geknipt, maar bij raika is die schandalig mislukt, mijn rug was over en uit, man was begonnen met hooi voeren en er waren meer zaken waardoor raika niet meer bleef staan.

Bink heeft me wel verbaast staan kijken. Ik dacht dat hij bang van honden was, maar nog nooit samen met onze honden gehad, dan altijd nog het draadje er tussen gehad, vandaag Bink uit land gehaald omdat land zo blub was, en samen met de hondjes. Loopt die hond van me zo bij bink onder de buik door. Andere hondje snuffelt aan benen, ook achter en Bink deed niks.
Maar in het bos, vliegthij voor honden, heul hard
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » za 27 feb 2010, 17:20

Heb Bjørn weer heerlijk verknipt vandaag en wat denk je dat er tijdens het knippen gebeurde? Juist, hij ging op dezelfde teen staan. Normaal altijd schoenen met stalenneuzen aan, vandaag geen zin om veters te strikken en het is bingo!
Nog heel even gereden op mijn tikkende tijdbom! Voelde niet echt prettig aan van de pijn, dus na 15 minuten weer afgestapt. Vanavond lekker met de voetjes omhoog op de bank.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 27 feb 2010, 17:26

ZIE! Ze ruiken het gewoon! Lekker jezelf pamperen Anous! Ga ik ook doen vanavond.. ;)
Anouska

Bericht door Anouska » za 27 feb 2010, 17:30

Ik laat me vanavond pamperen door Wilfred ;)

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » za 27 feb 2010, 17:47

Wat een mooi huis Bernadet! :D en leuk die kattenpootjes op de bank (l)

Fijn dat je een zadel hebt besteld Sofie! Moet je nog lang wachten?

Leuk dingen ontleden Eveline :P Ik heb ook eens een kippenhart gedaan en een reuze sprinkhaan.. Yugh, dierkunde was niet mijn ding ;)

Auw Anouska, wat een pech heb je! Lekker rustig aan doen idd :D

Ineke wat spannend dat je van stal gaat veranderen! Ze zal het vast wel naar d'r zin krijgen :)

Leuk dat je je proefje geoefend hebt, gaat vast goes komen met je wedstrijd Marleen! :D

Lekker een rondje door het bos Linda. Ben wel jaloers! ;) Leuk dat je maandag weer les hebt :)

Is Bink een beetje stout dat ie in het bos ineens wel bang is voor honden ;)

Kristel het is niet eerlijk dat bij jou alles zo goed gaat haha ;) Nee hoor grapje, vind het leuk om te lezen ;) :D

Zo ik heb even bijgelezen hoor ;) Het schilderen is klaar, hoera! :D Morgen nog even de muren opnieuw sauzen :P
Beauty is zielig want ze heeft niet zoveel aandacht gehad deze week ;) Heb nog wel een paar keer gereden en het gaat wisselend. Vandaag heeft stalgenootje gereden. Dus heb weer hoop dingen waar ik mee aan de slag kan ;) Ze heeft ook proefje alvast voor me geoefend. bij haar lukte het wel maar denk dat het bij mij niet zo goed ga. Sta straks echt voor gek en heb nog maar 2 weken om te oefenen.. :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 27 feb 2010, 18:01

Oh Tessa, krijgen we ook nog foto's van jouw huisje te zien? (of heb ik daar overheen gekeken?) EN met Beauty komt het vast goed...gewoon zorgen dat je ontspannen op je peerd zit, dan is zij dat ook. En anders is het een mooi leer moment!
Keandra

Bericht door Keandra » za 27 feb 2010, 18:22

hey

ik moest vandaag werken, dus kan er nu pas op

hetzadel zouden we binnen 2 weken moeten hebben, hangt ervan af of barefoot Nl de maat 2 amber arizona nog in stock heeft, anders zal het even langer wachten worden
mja, vind ik eigenlijk niet lang, als ik andere mensen over de wachttijden van zadels hoor spreken

morgen gaan we in de voormiddag bij onze puber, want jaja, daar zit ze voor het ogenblik in, _-:(
we hebben al een ander bit gekocht (weeral hoor ik je zeggen) om met diknek toch nog een beetje controle te kunnen houden
er was ons aangeraden van een billy allen aan te schaffen, is een western bit, met hefboomwerking maar is ongebroken en de 2 kanten bewegen toch los van elkaar. dus je kunt perfect een buiging rijden zonder enig effect te hebben op de andere kant van het bit. En ja als je de teugels alle2 opneemt, heeft het dezelfde inwerking als een gewoon bit met hefboomwerking he, maar omdat ze een heel laag gehemelte heeft (zijn we ook gister achter gekomen) is een ongebroken of dubbelgebroken bit wel fijner denk ik

wij gaan beginnen oefenen op western denk ik, en dan tussendoor nog eens engels rijden om te kunnen springen met haar zodat madam haar ei kwijt kan }>
gister met het zadels passen, had ik echt de indruk dat ik degelijk kon inwerken met men bovenbenen, bvb als ik men bovenlichaam draaide en men buitenbovenbeen aandrukte tegen het zadel, kreeg ik reactie en maakte ze een mooie wending, en dit zonder teugel of verdere been hulpen. En hier ben ik wel voor te vinden
dus :)* gaan we morgen wel met ons andere boomzadel, beginnen oefenen op verdere ontspanning en lkker los door haar lijf lopen (want ze vond die boomloze zadels toch even eng hoor, ze liep er niet naar, en liep in het begin heel houterig en wou constant bokken in galop) en dan gaan we haar leren wat de hulpen zijn bij western om bochten te nemen (teugel aanleggen langs de rechterkant om naar links te gaan en omgekeerd) want daar heb je niet direct een westernzadel voor nodig toch?
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » za 27 feb 2010, 19:07

Dank jullie allemaal, ben ook super blij met ons huisje :)

Ik heb ook geleerd : alle boeren met centen hebben een knol... Maar die van de fazanten is ook wel leuk :)
Wel super dat je zusje ook zo lekker meedoet zeg!

@evelien... getver ontleden.. heb dat wel eens met een kikker gehad, was er niet zo dol op...

@kristel, super braaf paard heb je toch ook. Super toch dat iemand die totaal geen fjordenfan is vind dat hij het goed doet. Ben je echt van plan om te gaan crossen?

@anous... Balen! maar groeit vanzelf weer aan... Of gewoon aten groeien, hoef je het ook niet meer te knippen :)*

@ziggy. Bo heeft ook zijn buien. Af en toe is hij een hele periode stront en stront vervelend (bv proberen te bijten, en dat soort gekke dingen), maar nu heeft hij weer zn periode dat hij poeslief is. Als je maar gewoon duidelijk je grens blijft aangeven, houd hij vanzelf op... En ja, dat is soms moeilijk want je word het wel eens zat....

Ik ben gisteren een vervelende moeder geweest voor Bo.
Heb speciale shampoo Teer-zwavel tegen de jeuk, voor zijn eczeem. En wil hem hier nog graag een behandel beurt mee geven voordat de eczeemperiode begint...
Dus het was nu 7 graden, ik dacht dat kan wel... Hop bo in de spuitplaats...
En de manen en staart nat maken met koud water vond hij al niet zo tof..... Insoppen heerlijk, krijg je namelijk gewoon een masage en dat is lekker...
Maar toen uitspoelen... Maar dat water was koud! Arme paard, keek me alleen heel zielig aan met samengeknepen billen, en begon te stampen met zijn voorbenen... Voelde me toen wel een slechte moeder zeg... Maar daarna lekker afdrogen en zweetdekentje op zodat zijn hals weer droog werd... Dit vond hij wel lekker:).
Ik heb hem nu al een maand weer op speciale homeopatische druppels en zeewier staan, en hij krijgt maandag weer zijn eczeemdeken op. Nu in combi met wassen, heb ik er geloof ik echt alles aan gedaan om hem zo goed mogelijk zijn eczeemperiode te laten doorstaan. Hoop echt zo dat hij niet gaat schuren dit jaar!

En wat er vandaag gebeurde.. Mijn vriend vroeg of hij op bo mocht zitten toen ik klaar was met longeren ( dit verbaasde mij). Dus hij voor het eerst van zijn leven op een paard, en jaja zonder zadel.
En Bo deed geen stap verkeerd, zo lief!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Keandra

Bericht door Keandra » za 27 feb 2010, 19:21

hehe binnen een beetje krijg je je vriend niet meer van Bo

(dat heb ik dus met Leslie he, hij vind Githa de max en zal alles doen om haar te houden :+: )
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » za 27 feb 2010, 19:28

Hahaha we zullen zien..

Wel leuk dat jou vent ook zo gek met githa is!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Plaats reactie