B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Elvina » za 20 feb 2010, 08:28

Wat gaan jullie hard!

Sofie nog gefeliciteerd! :D

Oe nog een springfjordje in wording ;)

Moet snel weer gaan, moet weer gaan schuren in m'n huis :r
Keandra

Bericht door Keandra » za 20 feb 2010, 09:41

hier komt volgende week vrijdag, de 26e; de zadelpas voor boomloze zadels
heb een afspraak kunnen maken en dan wel op de dag dat we zeker alle2 thuis zijn *o/*

en kreeg direct te horen dat de cherokee al uitgesloten is := , ze hebben daar te veel mindere ervaringen om een cherokee op een fjord/haf/Fell pony te leggen (van dat het heen en weer glijd en zo ....)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 feb 2010, 13:35

Oh, kunnen ze dat al zeggen zonder dat ze de pony hebben gezien? dat vind ik wel een beetje gek.. Beer heeft bijvoorbeeld best veel schoft, is helemaal niet een standaard fjord. Nouja, ik heb er geen verstand van haha..

Ik heb net voor het eerst sinds de herfst weer eens met Beer het zandpad op en af gestapt vlakbij stal, naast het bos. Hij was erg kijkerig en hinnikte de hele buurt bij elkaar maar verder wel braaf! Hoog tijd dat we weer lekker gaan opbouwen..hij deed echt alsof hij nog nooit buiten stal was geweest...gek peerd!
Anouska

Bericht door Anouska » za 20 feb 2010, 13:54

Veel plezier met schuren Tessa! ;)

Vindt het net als Kristel raar dat ze zeggen dat de Cherokee nu al uitgesloten is.

Whahaha Kristel, misschien is Beer morgen wel schor van het hinniken :P.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 feb 2010, 14:00

Ja Beer is een erg vocaal paard als we buiten rijden..hinnikt naar iedereen en alles wat voorbij komt..eerst is het leuk, dan irritant en dan genant hahaha.. Zat me te bedenken dat ik nog nooit met bit buiten de stal geweest ben..was de eerste keer!
Keandra

Bericht door Keandra » za 20 feb 2010, 18:16

ja vond het ook al raar, maar op zich geeft het mij niet echt omdat we niet naar die type's eigenlijk wouden gaan. (Leslie heeft het totaal niet voor de cherokee trouwens, hij wilt de missoula nut :$ die weer de duurste van de hele correctie is O:)
we wilden de western type's. we geven uiteindelijk de cheyenne nog een kans moesten de andere niet goed zijn.
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 20 feb 2010, 18:56

idd beetje vreemd dat ze dat nu al weten, nou ja al de ervaring wel zijn.

springen ja door een combinatie van meerdere dingen
sommige van jullie weten het al, ik heb een zicht van 20 % en inschatten is dus best moeilijk en daarbij gaat het best hard op zo'n hindernis af. en de moeder van Britt is een paar keer gevallen in de galop (met mij) en daardoor ben ik mijn vertrouwen in de galop een beetje kwijtgeraakt. het is al veel beter geworden durfde in het begin net 1 langezijde in galop. en er lagen balkjes waar we eerst in stap dan in draf en jawel daarna in galop overheen moesten.

schiet het huis al een beetje op elvina
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Elvina

Bericht door Elvina » za 20 feb 2010, 20:06

Nee :P
We gaan binnen alles schilderen dus we zijn nog even bezig :P ;)

Pff ben doodop! Dus geen zin om bolliebollie te rijden. Ze heeft even met d'r vriendinnetje in de paddock gespeeld :) daarna maar even binnen gestapt. Ze vind zichzelf wel heel knap :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beer was dus lekker blij :)) Bij Beauty precies hetzelfde, deed ook alsof ze nog nooit een auto had gezien..

Succes met het proberen van de nieuwe zadels :)

Ik vind het sowieso al knap dat je durft te springen hoor, ik doe het je zeker niet na! Ben ook niet zo'n held! Maar fijn dat je nu toch dat vertrouwen krijgt in je paardje!

Zoo denk dat ik eens lekker in bad ga! (nu het nog kan, straks heb ik geen bad meer |( )
Anouska

Bericht door Anouska » za 20 feb 2010, 22:45

Jeetje Ineke, dat wist ik helemaal niet! Heb je zulke slechte ogen, of komt het door een ziekte?
Bij mij zijn ze er in december achtergekomen dat ik het syndroom van Adie heb. Er was al een vermoede van in september. Was aan het werk en kreeg hele enge klachten, zag nog maar 30%. Heb meteen oogziekenhuis gebeld en kon gelijk komen nadat mijn collega's eerst het een en ander moesten controleren. Dat was het voordeel dat ik bij een opticien werkte.

www.fitenvitaaldier.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 21 feb 2010, 09:31

hier ook nog eens wat van mij. Nu ik verpilichtrust moet nemen, daar ik door mn rug ben gegaan, kom ik meer aan typen toe.

Het is wel heel winig zicht wat jij nog hebt Ineke. knap dat je dan nog wel rijd en ook nog buiten rijd. Heb je dit altijd gehad of is het minder geworden?

Is het bij jou betergeworden Anouska?

Is het eindelijk dooi, ijs weg bij de paarden, bijna dan. kan ik niet rijden. Ik baal er zo van, zo heel erg van. man voert ze, geeft ze water, de schat en ik sta er maar wat bij.
Al is het water geven als het goed is vandaag voor het laast en is de vorst weg en kan de weidepomp gewoon weer aan het werk.

Ik wil het bos weer in, lekker op de rug van Bink of Rai.
Morgen chiropractor maar weer bellen...lekker kraken.

Leuk om die verhalen hier van de b-tjes te lezen. moet toch vaker gaan posten hier.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 21 feb 2010, 09:38

Oooh het is hier alweeeeer WIT! Best veel sneeuw en het heeft gevroren..leuk hoor...
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 21 feb 2010, 11:06

brr en dat noemt ze leuk _-:(
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 21 feb 2010, 11:18

Haha, nou ik ben er nu ook wel klaar mee..hoor ondertussen veel vogels fluiten en je merkt aan van alles dat het voorjaar voor de deur staat..zag gisteren krokus stengels op het zandpad bij stal..maar ja, nu is alles weer wit..nog steeds..had gedacht dat het wel zou wegsmelten maar het ligt er nog steeds..zag net alweer wat dwarrelen zelfs...
Keandra

Bericht door Keandra » zo 21 feb 2010, 14:32

hier is het 5.5° e ngeen wit meer te bespeuren
*o/*

super

hebben Jalenka haar manen weer eens compleet af gedaan, was al even geleden := , en wat was ze braaf
een heel verschil vergeleken met vorige week, ze stond te genieten toen ik de manen aan het knippen was en Hannah met zo'n massageborstel aan het borstelen was 8-)
volgende week vrijdag (na de zadelpas beurt is het aan githa haar manen

hannah heeft vandaag even gereden aan de longe, en haar problemen van naar voor vallen en benen naar achter steken waren weg maar nu zakte ze telkens naar de binnenkant waardoor ze teveel gewicht op haar binnenbeen had en het zadel verschoof. Dat hebben we dus nog nooit voorgehad he.
wa al gelukkig dat ze nu degelijk zat en dat we er wel perfect aan kunnen werken. ze luistert en is er al van overtuigd dat hetgeen ik zeg niet voor niets is. *o/* (is ook al voor een puber)

verder op stal, vrijdag kregen we te horen dat er 1 paard mank stond/staat, komen er vandaag weer 2 tieners af en pakken hem doodleuk van stal en beginnen die beest te zadelen met de bedoeling van er eventjes 2 uur mee te gaan rijden |o , ben al blij dat Hannah die dingen al inziet
en 1 va nde jonge stalpoezels is een beetje staart kwijtgespeeld. Het zat in de handen van een stalgenote en 1 van de stalhonden kwam doodleuk in de staart happen. merg zit er nog aan maar vel is er af van zo'n 3.5cm staartuiteinde _-:(
is gedesinfecteerd maar ja, dat zal er binnen een paar dagen wel afliggen. nu gaan ze het poesje weer opsluiten in ee nstal waar het niet direct uitkan, de waakhond heeft het broertje deze week al doodgebeten -:(-
Brittlover

Bericht door Brittlover » zo 21 feb 2010, 17:06

heb even het syndroom gegoogeld, heb je ook al last van het velle licht
geloof me dan word je zonnebril je beste vriend. en een pet doet ook wonderen. (ik ben er ook lichtschuw bij, dus nogal al ervaring met lichtprobleem)

Ik heb dit vanaf mijn geboorte, heb is een aangeboren afwijking. mijn oog is niet af. er is tot nu toe niets aan te doen. maar ik kan er goed mee leven, nou ja je leert ermee leven en het te accepteren.
veel mensen merken niet eens dat ik slecht zicht heb. pas als ik ga lezen krijg ik reacties of vragen . Ik vertel het eerlijk gezegd ook niet heel snel (en meld het nu op internet hmmm)
ik schaam me er voor ofzo maar ach weet niet, soms komt het gewoon niet ter sprake.

buitenritten ben ik redelijk nuchter in, paard loop niet zomaar tegen een boom. maar ga niet met elk paar zomaar op buitenrit. met fjordjes wil het wel maar met kwpmietjes is het nog wel lastig. zag niet altijd waar we zo snel heen gingen. daarom ook geen lastige paarden meer voor mij, heb denk wat meer verstand gekregen haha.

wel fijn dat ze dat soort dingen door heeft keandra. dan ben je al op de helft. rijden komt dan ook wel met wat begeleiding.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 21 feb 2010, 17:48

Zal zo even bijlezen hoor :)

Van deze kant dan ook nog maar een berichtje van "Basco voor de kar deel II".
Het ging nu niet zo goed als de vorige keer, laat ik het zo zeggen.. steigeren voor de kar en achteruit lopen waardoor de kar kantelde.
Later ging het dan wel weer goed!

Maar tot de conclusie gekomen dat het niet zo verstandig is om Basco voor de kar te zetten, misschien dat hij er later ooit nog eens voor komt, maar de eerste tijd in ieder geval maar niet.
Hij komt dan ook morgen weer gezellig naar huis, waar ik aan de ene kant ook wel blij mee ben, kan ik mooi weer lessen met meneer.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 21 feb 2010, 18:25

Jeetje Sofie, wat naar van dat poesje! En wat fijn dat Hanna graag wil leren! Is voor jullie vast ook leuk en leerzaam..kan me voorstellen dat je dan weer heel anders naar je paard gaat kijken!

Linda, ik had al wat gehoord van je maar wat een stoute Basco! Nouja, misschien was het anders geweest als je hem de hele winter door had kunnen rijden en dagelijks met hem aan de gang kon. Komt vast goed in de toekomst!
Esther

Bericht door Esther » zo 21 feb 2010, 19:18

We hebben Basco ook al wel beleerd voor de kar, maar hij was er toen geloof ik al niet zo'n ster in, weet dat ook niet meer zo goed hoor, kan ook in de war zijn met een andere, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 21 feb 2010, 19:54

De eerste keer beleren was Basco hardstikke braaf, alleen niet zo vertrouwd bij groot verkeer.

Maar afgelopen zaterdag kwam hij inderdaad tot de conclusie dat voor de kar een dominantiespelletje spelen (met bart) niet echt een slimme zet was. Denk dus ook dat je er verstandig aan doet Linda om het even op een laag pitje te zetten en als je het dan toch weer op wil pakken (want zoals je later zag, hij kan het zeker weten wel :j), dan eerst zelf veel ervaring opdoen met het mennen, zodat je hem ook vanaf de bok kunt leiden (en hij niet probeert jou als menner te vertellen hoe hij het wil) ;) Hij kán het wel, maar het moet inderdaad wel een vertrouwde situatie zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
Anouska

Bericht door Anouska » ma 22 feb 2010, 15:38

@ Truus: gelukkig is dat zicht weer terug. Heb nu oogdruppels die normaal voorgeschreven worden voor een te hoge oogdruk, werkt super.

Fijn dat Hannah graag wil leren Sofie!

Jeetje Ineke, dat is niet mis! Ik ben van kind af aan al erg lichtgevoelig, zonnebril en pet zijn in de zomermaanden echt mijn grootste vrienden. De druppels die ik van de oogarts heb, zorgen ervoor dat mijn pupil heel erg klein wordt. Heb er nu gelukkig bijna geen last van van licht naar donker en andersom. Vraag me af hoe dit in de zomer gaat!

Stoute Basco! Gelukkig had Bart het spelletje door en heeft Basco verloren.

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie