Beer onder het zadel (eindelijk!)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
kristelhans

Beer onder het zadel (eindelijk!)

Bericht door kristelhans » do 18 feb 2010, 09:41

Nou, een primeur...onze eerste 'echte' rijfoto's!
Ik moet zeggen dat ik het best eng vind om ze te posten..ben geen onzeker persoon maar met rijfoto's opeens wel! De foto's zijn afgelopen weekend genomen en Beer was erg druk (klinkt als een smoes haha maar het was echt zo). Veel gerommel langs de bak en veel mensen. Voor mijn gevoel liep Beer voor geen meter maar op de foto's zie ik dat ik dan te kritisch ben geweest want het ziet er best okee uit. Hij begint nog maar net recht te lopen, en sinds een week of 3, 4 begint hij ook nageeflijk te lopen.

Ik zie wel dat ik af en toe last heb van optrekkende hakken en daar heb ik me dan ook echt DOOD aan geërgerd!! Wat ik ook zie is dat mijn zadel wat ver naar voren ligt..althans zo lijkt het.. Ik heb gisteren gecontroleerd of ik dat nou vaker heb (foto's en opzadelen met meer kritische blik) en ik geloof dat in dit geval het zadel iets is verschoven en dat het toch ook wat vertekend.. Leuk, net op de dag dat er iemand komt fotograferen haha! Ohja en mijn beugels ga ik ook een gaatje langer doen..Ooohh, ik probeer op voorhand al alles goed te praten, erg he? Jammergenoeg had de fotograaf geen flitser mee dus er zijn aardig wat foto's erg donker..heb er een paar uitgezocht om jullie een beeld te geven hoe Beer en ik nu rijden! Ik ben in ieder geval heel erg trots op hoe Beer het doet! We zijn immers nog maar vrij kort bezig!

Nou, hier de foto's!

Afbeelding
Ben je er klaar voor Beer?

Afbeelding
Even een rondje instappen.

Afbeelding
Andere kant ook een rondje stappen.. we wisselen constant van hand.

Afbeelding
Teugels op maat maken en wat vragen.. HOE GROOT lijkt Beer hier!! Ik schrok er zelf van! (ik ben 1,71)

Afbeelding
Van hand veranderen.

Afbeelding
Inzet volte.

Afbeelding
Wat schoudervoor buiten vragen..

Afbeelding
Wat doorvragen en hij doet het! (als je er op zit voelt het toch altijd veel imposanter dan het op de foto toont haha)

Afbeelding
Dit lijkt alsof Beer hangt maar dat doet hij dus nooit..wel is hij nog vaak zoekende naar mijn hand. Ik vind het zelf soms ook nog erg lastig om hem tegemoet te komen maar ja, daar hebben we les voor!

Afbeelding
Dit is een grappig verhaal..Beer moet actiever aan mijn been zijn en dit oefenen we dus ook regelmatig nu maar soms slaat hij door, dan wil ik aandraven en dan spurt hij er echt vandoor.. 8)7 Overgangen staan komende tijd ook op ons huiswerklijstje.

Afbeelding
Wat stelling en buiging naar buiten en dan kalmeert hij ook al snel hoor...ziet er wel gek uit, zo dicht op de bakrand..

Afbeelding
Draf op de andere hand..jammer dat de foto zo donker is maar je kunt wel zien dat Beer recht begint te lopen!

Afbeelding
Pasje verder...

Afbeelding
Hier vroeg ik wat stelling naar binnen in draf..vindt hij nog best moeilijk! (ik ook)

Afbeelding
En dan krijgen we dit..in draf stelling naar binnen...gaat ie een beetje krom lopen en ik weet niet altijd hoe ik dit moet oplossen..donderdag met de les gaan we hier weer aan werken...

Afbeelding
Zijn hardwerkende hoofd!

Afbeelding
En toen mocht mijn beste vriendinnetje voor het eerst op Beer!

Afbeelding
Beer en zijn fanclub! (harem)

Afbeelding
Beer naar buiten sturen.

Afbeelding
Poseren met de man!

Afbeelding
De mannen worden dikke maten ondertussen!

Afbeelding
Lekker boos kijken.

Afbeelding
Kus voor de Beer!

Bedankt voor het kijken...we hebben nog veel te leren maar dat komt vast goed!
:wave:
Love_Jordy

Re: Beer onder het zadel (eindelijk!)

Bericht door Love_Jordy » do 18 feb 2010, 09:57

Kristel wat een geweldige foto's!!!
Eindelijk rijfoto's van je geweldige beer hihii!!
Je hoeft je echt niet te schamen hoor, het ziet er toch goed uit! Ook goed dat je lekker veel van hand verandert en alle kanten erbij pakt!
Ik zeg Lekker doorgaan met je kanjer! :D
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 18 feb 2010, 10:01

Hihi, dankje.. me schamen doe ik niet hoor maar ja, ik ben altijd een recreatie ruiter met een boshobbelknol geweest en nu met Beer wil ik alles gewoon goed aanpakken..vind de lessen ook zooo leuk! Heb geen dressuurambities ofzo maar rechtichten en basiswerk is gewoon nodig voor het behoud van je paard.. Rij nu ook nog niet zo heel veel..in het voorjaar ga ik hem echt doorrijden, meer en langer les..nu maar een keer per 2 weken een half uur!
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » do 18 feb 2010, 11:31

Wat een leuke foto's en wat een stoere Fjord! Ik kon wel lachen om al je verontschuldigingen vooraf en herkende het ook, net als het commentaar bij de foto's :P ! Ik heb zelf ook vanmorgen weer les gehad met Sven(Casper) en ik heb zelf het idee dat ik flink aan het knutselen cq. fjord hinderen ben O:) . Maar blijkbaar valt het vanaf de kant allemaal mee. Vooral de stelling en het netjes aanspringen in galop vind ik nog een hele klus... Maar volgens mij doet Beer het hartstikke leuk!
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Doortje
Contacteer:

Bericht door Doortje » do 18 feb 2010, 11:39

Ziet er hardstikke goed uit joh! Wat een leuk dier is het....
Shirley mijn gele draakje!!!
Viv

Bericht door Viv » do 18 feb 2010, 11:42

Hij gaat echt lekker vooruit. Zal ook eens kijken of manlief vandeweek tijd heeft voor pics nu de sneeuw even weg is.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 18 feb 2010, 11:45

Leuke foto's van jullie! Lekker dooroefenen maar.

Zelf zou ik wel een neusriem aandoen (normaal vastmaken he, niet strak ofzo) met dressuurrijden, dan ligt het bit fijner in de mond voor Beer en is het nageven ook fijner.
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 18 feb 2010, 11:47

ziet er toch hartstikke netjes uit jo! :D
ga met ellen wel mee betreft de ontbrekende neusriem :j
Afbeelding
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 18 feb 2010, 11:48

Beer gaat als een speer!!!!!!!!!!!!!!! *o/*
wat is het toch een mooie en lieve knuffelbeer. Het rijden begint nu pas echt goed he Kristel ga je ook wedstrijden rijden met hem?
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 18 feb 2010, 11:52

Jullie gaan gestaag iedere keer een stapje vooruit, gaat prima zo Kris.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 18 feb 2010, 11:53

Nou ziet er toch netjes uit?!
Alleen bij het stelling vragen erom denken dat je de binnenhand niet omhoog over de hals naar de buitenkant gaat halen maar juist van de hals.

Jij en beer zijn lekker op weg.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 18 feb 2010, 11:57

Haha bedankt voor de leuke reacties! Beer is bitloos ingereden dus nu op 2 pinken te rijden.. Er zit een neusriem bij dit hoofdstel..ik heb hem er met de kou afgehaald omdat ik de riempjes teveel gedoe vond hihi..erg he? Ik vind zelf dat Beer lekkerder loopt (zo voel ik het dan he) zonder neusriem..meer ontspannen en hij schuimt veel lekkerder zonder neusriem. Instructrice vindt het ook prima zo...

Ik heb absoluut geen wedstrijdambities met Beer..ja de endurance in en misschien in een verre toekomst crossen maar dressuur? Nee dat is niks voor ons (mij) denk ik..zou het niet zo goed durven ook..haha..Heb Beer echt voor de recreatie gekocht maar wie weet wat de toekomst brengt!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 18 feb 2010, 11:58

janna schreef:Nou ziet er toch netjes uit?!
Alleen bij het stelling vragen erom denken dat je de binnenhand niet omhoog over de hals naar de buitenkant gaat halen maar juist van de hals.

Jij en beer zijn lekker op weg.
Jep! Ik zag het zelf ook..daarom zijn foto's ook echt leerzaam joh! Ik had echt een ander beeld in mijn hoofd van ons...
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 18 feb 2010, 11:59

Wat een leuk stel zijn jullie! En ik vind het er op de foto ook imposant uitzien hoor! Je zou nooit gokken dat jij toch nog 1m71 bent :D. Wat een heerlijke grote Beer...

Over dat "op voorhand indekken"...ik dacht meteen bij mezelf dat je misschien iemand bent die 'bokt' gewend is ;) :P

edit: las ineens dat jij Beer bitloos hebt ingereden, daar zit ik ook over te twijfelen om dat te doen (al zal hij natuurlijk al wel een bit gewend zijn straks omdat hij voor de wagen beleerd is), mag ik vragen wat voor hoofdstel jij gebruikt hebt?
Laatst gewijzigd door Nathalie op do 18 feb 2010, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 18 feb 2010, 12:01

Esther Kievit- de Waal schreef:Ziet er hardstikke goed uit joh! Wat een leuk dier is het....
Dankjewel! Hij is fantastisch!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 18 feb 2010, 12:05

Kalmiya schreef:Wat een leuk stel zijn jullie! En ik vind het er op de foto ook imposant uitzien hoor! Je zou nooit gokken dat jij toch nog 1m71 bent :D. Wat een heerlijke grote Beer...

Over dat "op voorhand indekken"...ik dacht meteen bij mezelf dat je misschien iemand bent die 'bokt' gewend is ;) :P

edit: las ineens dat jij Beer bitloos hebt ingereden, daar zit ik ook over te twijfelen om dat te doen (al zal hij natuurlijk al wel een bit gewend zijn straks omdat hij voor de wagen beleerd is), mag ik vragen wat voor hoofdstel jij gebruikt hebt?
Haha nou ik lees wel eens mee op Bokt en daar word ik inderdaad niet altijd vrolijk van... Maar hier hoeft dat natuurlijk niet want dit is een heel vriendelijk forum..ik denk dat ik het ook deed omdat ik nog nooit echt rijfoto's heb laten zien in het jaar dat ik hier op FW zit..en omdat ik heel vaak van die prachtige rij foto's voorbij zie komen. Ik heb vanaf het begin les genomen met Beer want ik wil graag leren..ik rijd al mijn hele leven paard maar op een 'boerderij' manier haha..en veel springen en nooit echt aandacht aan rechtrichten en ander rijden besteed..nu wel en ik vind het fantastisch maar het lijkt wel dat hoe meer ik leer, hoe minder ik lijk te weten! Vandaar mijn onzekerheid soms.

Ik heb Beer met een Sidepull ingereden maar dan een zonder release-systeem..meer een stalhalster idee.. Als je op de link in mijn onderschrift kijkt kom je op Beers blog en daar staan wel duidelijke afbeeldingen van het hoofdstel.
Lotte

Bericht door Lotte » do 18 feb 2010, 12:27

Dat ziet er toch hartstikke goed uit!!

Lekker doorgaan zo! :D
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 18 feb 2010, 12:32

ziet er goed uit hoor! niks om je zenuwachtig voor te maken :n

een tipje bij de foto waarvan je niet zo goed weet wat je moet doen met die stelling
nóóit je hand over de schoft (of die richting) brengen
altijd van de hals af (deur open zetten :D)
als hij zoveel stelling naar binnen neemt, neem je logischer wijze gewoon wat stelling naar buiten aan :j maar dus wel echt hand van de hals af en niet over de schoft

verder ga ik mee wbt de neusriem, het lijkt heel vriendelijk zo en jij voelt zelf het beste waar hij lekker op loopt, maar in principe hoort een neusriem ook niet aangesnoerd te worden en is het dus alleen het verschil dat alles netjes op zijn plek blijft
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Megan

Bericht door Megan » do 18 feb 2010, 12:59

Dat ziet er lekker ontspannen uit. Netjes! :D
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 18 feb 2010, 13:31

wat super leuk om foto's van jullie onder het zadel te zien, kris! ziet er hardstikke goed uit! beer loopt lekker en jullie zijn toch echt dikke maatjes, dat spat er van af! :D Wat een reus zo he, die beeremans!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Plaats reactie