B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Eveline

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Eveline » ma 15 feb 2010, 10:08

Ik zal mezelf ook eens voorstellen, haha:
Ik ben Eveline, 17 jaar en mijn B-tje heet Bob (voor foto's, zie hierboven :D )
Ik heb Bob nu al bijna 3 jaar en hij is 1,5 jaar onder het zadel. Ik doe vanalles met hem, dressuur, springen, buitenrijden etc.
Ik heb ook nog een ander B-tje, Bandito, mijn shet. :D Hij is ongeveer 10 jaar en vosbont.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 15 feb 2010, 10:25

Kreeg net het AD van vrijdag van een collega..mijn zusje stond er met een 2 pagina's tellend interview in, leuk! En trots natuurlijk!
Bodan

Bericht door Bodan » ma 15 feb 2010, 10:56

Jammer dat je wedstrijd niet door gaat Marleen, welke niveau rijd je nu onderling met Benthe?

Leuke foto's van Bob!! oohh Jij hebt ook al zo heerlijk binnenbak!
Maar hij spring netjes ja, en hij is ook al lekker enthousiast voor de sprong :P

Welkom Yvonne! word een gezellig cluppie zo :)
Ik had je foto's al gezien in PP, wat een prachtfjordje heb je daar zeg :~
Zal mij ook even voorstellen.
Ik ben Florien alweer 20 jaar oud, ik ben in de zomer "10 alweer 3 jaar samen met mijn fjordenvriend bodan.
Bodan is als 3.5 jarige beleerd bij jan en jose in Balloo, ik heb toen een jaar niets kunnen doen vanwege een slechte zadel.
Met eindelijk een nieuw super zadel ben ik in Augustus begonnen met het doorrijden van Bodan.
Door pieken en dalen is dat erg afwisselend gegaan, en nu heb ik ook al 2 maanden niet gereden door vorst.
Ik hoop als ik terug ben van vakantie dat ik eindelijk lekker kan doorrijden, kannie wachten! *o/*

Jaaaa vandaag is het zover! Straks krijg ik de sleutel!
Heb ik wat gemist Tessa?? Ben je verhuisd? (hihi moet echt beter opletten hier :o )
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » ma 15 feb 2010, 11:09

Meld me ook nog maar eens, stage neemt in combinatie met Basco en werk toch iets meer tijd in beslag dan ik had gedacht..
En dan te bedenken dat ik nog een aantal weken moet, tot eind maart..
Gelukkig volgende week vakantie.. (als ik het goed heb.. :P)

Welkom Yvonne, knap hoor in anderhalf jaar al L2 rijden.. moet er niet aan denken.. :P
Op de foto's ziet hij er erg leuk uit!

Zal me dan ook nog even voorstellen, ik ben Linda, 17 jaar en heb een 4-jarige fjordenruin genaamd Basco.
Hij is net zoals de meeste fjorden hier ook al zo'n anderhalf jaar onder het zadel en daarnaast is hij beleerd voor de kar.

Leuke foto's Eveline, hij vind het springen wel erg leuk zo te zien.. :)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 15 feb 2010, 15:38

Ohja ik zal mezelf ook even netjes voorstellen; Ik ben Marleen, 20 jaar oud en in het bezit van 'swerelds leukste fjordenmerrie; Benthe! Ze is van Timor en haar moeder Utah is van Lestor.
Viel spaB hier!

Florien; ik rijd B tussen de peerden! Is ons eerste wedstrijdje! :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 15 feb 2010, 18:53

Marleen, je liegt! :p Beer is de liefste fjord!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 15 feb 2010, 19:29

Welkom Yvonne! Ik ben Anouska, 30 jaar, en Bjørn is mijn kanjer.

Dames, geen ruzie maken wie de leukste en liefste is he? :P
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 15 feb 2010, 19:41

Hihi, neeee, ze zijn allemaal geweldig! Ik heb net beer op Bokt neergezet met een jaar lang in the picture...vind het altijd een beetje eng op Bokt maar ik wil Beer daar ook zo graag eens laten zien hihi dus toch maar gedaan!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 15 feb 2010, 21:25

haha inderdaad :P Maareh goed lezen Kris, ik typte: 's werelds leukste fjordenMERRIE. Dus ik weet niet wat jij je paard na het kopen van dat paarse halster voor identiteitscrisis hebt aangedaan, maar volgens mij heb ik daar geregeld een lulletje zien hangen toen ik Beer ontmoette... :x

Ik heb net les gehad :D Het ging zooo goed! Ben weer helemaal blij, mènn! Kont d'r lekker onder, niet meer terug lopen rukken als ik van voren vroeg, netjes nageven en bijna altijd constant! Super :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 15 feb 2010, 21:31

Super Marleen! Op naar de volgende les.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 15 feb 2010, 21:42

welkom Yvonne! Ik ben Sterre, 24 jaar en Bailey (v.Sverre, mv.Gardar) is mijn stoere vent.

Wat fijn Marleen dat je les zo goed ging. En Kristel: je overzicht van een jaar met Beer is harstikke mooi! Kan me niet voorstellen dat wie dan ook daar wat negatiefs over kan zeggen!
Wat springt Bob al hoog zeg Eveline!

Bailey heeft sinds vorige week eindelijk door hoe hij stabiel in de sneeuw kan lopen, de knapperd! Deze winter is zijn eerste winter bij mij, en ook zijn eerste winter waarin hij niet op stal staat als het wat glad is.
Op de sneeuw liep hij steeds alsof hij op eieren liep, zo wankel!
Het kwartje lijkt nu eindelijk gevallen, dus we hebben dit weekend een heerlijke sneeuwwandeling van 2 uur door het bos gemaakt en een ree gezien. Vandaag wat grondwerk gedaan, met heerlijk ontspannen drafjes en een heel brave Bailey, ondanks het laagje sneeuw.

Klinkt misschien wat suf, dat ik hier zo trots op ben, maar we werken met grondwerk hard aan zijn balans en zijn 'bewustzijn van z'n beentjes' dat het heerlijk is om te zien dat het blijkbaar z'n vruchten afwerpt.
Elvina

Bericht door Elvina » di 16 feb 2010, 06:50

Mrln_ schreef:haha inderdaad :P Maareh goed lezen Kris, ik typte: 's werelds leukste fjordenMERRIE. Dus ik weet niet wat jij je paard na het kopen van dat paarse halster voor identiteitscrisis hebt aangedaan, maar volgens mij heb ik daar geregeld een lulletje zien hangen toen ik Beer ontmoette... :x

Ik heb net les gehad :D Het ging zooo goed! Ben weer helemaal blij, mènn! Kont d'r lekker onder, niet meer terug lopen rukken als ik van voren vroeg, netjes nageven en bijna altijd constant! Super :D
:o Beauty is ook leuk ;) En de knapste merrie of course ;) :P

@Florien: Ik heb een huis gekocht samen met m'n vriend :) Gisteren heb ik de sleutel gekregen dus nu gaan we lekker even verven enzo :P Meubels komen pas eind maart :(
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 16 feb 2010, 08:20

Fotoooo's Tessa!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 16 feb 2010, 16:49

Hahaha ik zal hier nooit meer zoiets over beste/leukste/knapste zeggen! Iedereen vind haar fjord toch het leukste en het mooiste! Maar goed ook ;)

JA foto's Tessa! :D

Super Sterre, dat Bailey zo goed gaat! Dat gevoel is hier helemaal niet gek hoor, iedereen heeft dat wel (gehad) hier!! Blij zijn met de kleinste stapjes! +:)+
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 16 feb 2010, 18:01

Ha Sterre dat is toch fantastisch? Zo doen Beer en ik het ook hoor! Nu zijn de stapjes alleen steeds groter want hij is al veel verder in zijn opleiding bij mij om zo maar even te zeggen... een jaar geleden stond ik te juichen als hij netjes achter mij liep! Lekker van genieten dus en vooral met ons delen!

Ik heb vanmiddag even lekker op Beer gereden..ik ben nu bezig met actie-reactie voor het been..meneer doet het goed allemaal maar mag net wat actiever lopen..zweepje erbij om hem af en toe wakker te tikken..noouuu, opeens loooopen man! Zelfs een sprintje (3 galopjes) door de bak omdat hij dan ook meteen overal van 'schrikt' (Beer schrikt nooit maar stelt zich dan aan). Als ik mijn been aanleg wil ik meteen reactie en dat krijg ik nu te vaak nog niet.. Met schouderbinnen gaat alles opeens dan ook veeeel makkelijker..hij kan het dus best maar houdt mij dan een beetje voor de gek..slimmerd! Voltes lijken echt nergens op nog omdat hij dus niet 'aan het been' is dan..nageeflijk op rechte stukken dan weer wel..we zitten geloof ik echt weer in zo'n overgangsfase..soms best lastig, dan wilde ik dat mijn instructrice altijd aan de bakrand stond om mee te kijken!
Anouska

Bericht door Anouska » di 16 feb 2010, 18:21

Leuk Tessa, gefeliciteerd! Hier nog iemand die foto's wil zien.
Ik baal echt van het weer. Vandaag begon het te dooien en heb ik de longeerbak ontdaan van sneeuw. Hopenlijk is de bodem morgenmiddag verder dooi als vanmiddag, kan ukkie weer wat doen. Hij wordt stront vervelend, BAH!

www.fitenvitaaldier.nl
Anouska

Bericht door Anouska » wo 17 feb 2010, 08:11

Ik geniet nu al van het weer. Hier schijnt de zon heerlijk in de huiskamer. Misschien vandaag wel ff de staart van Bjørn wassen, die is zo vies! Nu ff snel wat in huis doen en dan de paardjes naar buiten zetten.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 17 feb 2010, 09:03

Oh haha de staart wassen...brrrr is mij nog te koud..wij hebben geen warm water enzo op stal.. moet met koud en daar is het nog echt te koud. Hier ligt ook nog vetveel sneeuw en ze voorspellen voor vanmiddag weer sneeuw en regen want het gaat dooien..nu is het nog -3 geloof ik, brrrr.. Beer is trouwens nog NOOIT gewassen haha..ik ga op tijd beginnen in het voorjaar zodat hij in augustus voor de keuring mooi schoon is!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 17 feb 2010, 09:31

JA hier schijnt het zonnetje ook gezellig :D
Ik heb gisteravond nog even Benth gereden, gut wat gaat het GOED! Kwartje lijkt een beetje gevallen te zijn, ik moest eerder nog wel eens streng zijn met mijn binnenhand omdat ze soms gewoon terugtrok maar nu heeft ze door dat de druk weggaat als ze wat zakt. Dus weer op twee pinkies te rijden gister! Heerlijk!
Veel overgangen Kris, ik deed gister ook de voor Benth beruchte oefening, bij elke letter een overgang. A-stap F-draf B-middendraf M-draf C-stap enz. Op het eind ook nog met galop er bij. Goede oefening want daarna heeerlijk actief! Ik rijd vanaf begin aan al met zweep, ik vind dat eigenlijk ook deel van de opvoeding, consequent kunnen zijn. Ik wil Benth met lichte druk van mijn kuit kunnen rijden. Kan dat niet; meteen tikje achter mijn been.

Zucht ik moet vandaag weer keihard aan de arbeid, morgen inlevermoment op school... :Z
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 17 feb 2010, 10:45

Ja die overgangen ben ik nu mee aan het werk.. Hij snapt het heel snel maar het is de vraag of hij het blijft doen hahaha..Beer werkt graag maar dan wel op een heeeeuuul relaxed tempo hihi..nouja, beter dan een racefjord! Ik blijf dit gewoon oefenen en dan komt dat vast ook wel goed.. Hij moet alleen niet zo hysterisch gaan lopen doen als ik mijn zweepje pak..als het zweepje op de grond ligt doet ie er niks op, of nouja, hij neem het dan in zijn mond of staat er op maar als ik het zweepje pak terwijl ik op zijn rug zit is hij meteen zo idioot...dus daar moeten we een goede balans tussen vinden..voorwaarts maar toch lekker laag en dus niet hyper..
Plaats reactie