Hulsebos zadels
Re: Hulsebos zadels
Pablo zijn nieuwe zadel is 10 december afgeleverd. Helaas dus nog niet zo veel mee gereden, maar er moet nog wel wat aan veranderd worden. Het is een 2 kleuren bruine Ultimate II in endurance uitvoering. Maar het is al 100x beter als mijn boomloze die ik nog steeds heb haha. Dus hulsebos, tja, zeker doen!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
- marjanschut
Hij zit nog steeds op de zelfde locatie, het is nu alleen Kootstra/Groeneveld.Anita45 schreef:Even heel erg offtopic, jeugdsentiment. Wat heb ik vaak als pubermeisje staan te dromen voor de etalage van Kootstra in Groningen. Wat zit die zaak hier al lang. Misschien inmiddels al wel op een andere locatie maar hij is er nog steeds.
Ben je hier al eens geweest Tamara? Op dit moment hebben wij daar een zadel in bestelling voor Neidy. Wordt helemaal op maat gemaakt. Super service en vakmanschap.
nee ben nog niet bi Kootstra geweest. Het idee dat hij thuis komt, passen en meten, waeer naar huis gaat, zadel maakt, en je dan het zadel mee kan iemen staat me tegen eigenlijk.
Ik twijffel tussen hulsebos en black country.
Uiteindelijk zal je nooit een helemaal mar zadel hebben, omdat de bomen gewoon standaard zijn
Ik twijffel tussen hulsebos en black country.
Uiteindelijk zal je nooit een helemaal mar zadel hebben, omdat de bomen gewoon standaard zijn
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- marjanschut
Zo is het bij ons niet gegaan.Tamara schreef:nee ben nog niet bi Kootstra geweest. Het idee dat hij thuis komt, passen en meten, waeer naar huis gaat, zadel maakt, en je dan het zadel mee kan iemen staat me tegen eigenlijk.
We zijn eerst met Neidy daar heen geweest en als het zadel binnen is gaan we weer met Neidy heen en dan maakt hij hem helemaal op maat en dan moeten we weer met Neidy heen. (of hij komt thuis dat kan natuurlijk ook) Hij is erg vakkundig hoor en geeft super service. Daar kan divoza b.v echt niet tegen op.
Maar je moet natuurlijk naar iemand gaan waar je vertrouwen in hebt. Ik hoop dat je een goede zadel gaat vinden. Succes verder!
Nah wij hebben al gepbt. Maar ik ben nog altijd blij met mijn Hulsebos. De Dynamic Dressage. Ligt als een huis en zit heerlijk.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Het hoeft niet zo te gaan zoals jij beschrijft. Kan ook zoals Marjan zegt en je kan er ook heen met paard. Doe ik nooit omdat ik daar niet met paard midden in de stad wil staan haha. Maar tot nu toe is dat van mij op de door jou beschreven manier wel altijd goed geweest. Beste man heeft een scherp oog en is dusdanig kundig dat het vrijwel altijd goed is. En de eerste keer toen de meeste aanpassingen gedaan moesten worden heb ik ook na aantal weken al nacontrole gehad.Tamara schreef:nee ben nog niet bi Kootstra geweest. Het idee dat hij thuis komt, passen en meten, waeer naar huis gaat, zadel maakt, en je dan het zadel mee kan iemen staat me tegen eigenlijk.
Maar idd wat al gezegd wordt, doen waar jij je goed bij voelt.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
We zullen zien wat Hb te vertellen heeft. alles in mijn achterhoofd houdende, en karevs duidelijke mening in de gaten houdend!
En An, het is ook iet zo dat ik de kundigheid van die man niet waardeer hoor, maar ik heb geen trailer, kan er dus niet heen. En aangezien onze geschiedenis vwb zadel ellende durf ik het op die manier niet aan.
En An, het is ook iet zo dat ik de kundigheid van die man niet waardeer hoor, maar ik heb geen trailer, kan er dus niet heen. En aangezien onze geschiedenis vwb zadel ellende durf ik het op die manier niet aan.
Nou, ben ook heel benieuwd wat de Hulsebos man je allemaal te vertellen heeft. Anka moet straks ook nog een zadel en ik neig naar een Stubben maar als Hulsebos nou zeer goed werk levert moet ik ook ngo maar eens goed nadenken. Gehannes ook. Paard kopen valt niet mee maar zadel kopen ook zeker niet...
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
hier wisselende ervaringen met Hulsebos. Voor mijn vorige arabier heb ik een hulsebos op maat laten maken. De endurance uitvoering. Wat een heerlijk zadel. Ik heb er veel km mee gemaakt. Maar ook dressuur rijden ging prima met dit zadel.
Paard ging met pensioen en ik kocht een nieuwe arabier. Laat Hulsebos langs komen. Er kwam nu een andere jongen. En het zadel erop. Hij was van mening dat het aangepast kon worden. Ik was ook bereid om een nieuwe te laten aanmeten hoor. Maar was ook blij dat het zadel aangepast kon worden. Dus zadel mee terug en even later kreeg ik het retour. Even voorrijden en prima. Maar helaas toen begon de ellende.
Meerdere keren met hulsebos gebeld en zadel weer retour. Maar na tig keer retour en een paard met rugprobleem heb ik het zadel verkocht. Ik was er klaar mee.
Het zadel was duidelijk te lang voor mijn arabier. De vulling lag niet goed en drukte dus verkeerd. Ik kreeg schuurplekken en rare invalplekken. Nee ik was toen niet meer tevreden. Als die man nu meteen had gezegd dit zadel is te lang had ik en nieuwe laten maken.
Ik was dus heel tevreden. Ondertussen heb ik zelf wel weer meer geleerd over zadels. Maar als ik een hulsebos persoon zou laten komen dan wel nog meer kundige mensen erbij. Want het valt of staat met wie erbij je langs komt.
De kwaliteit van de zadels is super en er is veel mogelijk. Vraag wel naar de verschillen en een extra zachte zit is aan te raden! Dan wil je niet meer uit je zadel.
Paard ging met pensioen en ik kocht een nieuwe arabier. Laat Hulsebos langs komen. Er kwam nu een andere jongen. En het zadel erop. Hij was van mening dat het aangepast kon worden. Ik was ook bereid om een nieuwe te laten aanmeten hoor. Maar was ook blij dat het zadel aangepast kon worden. Dus zadel mee terug en even later kreeg ik het retour. Even voorrijden en prima. Maar helaas toen begon de ellende.
Meerdere keren met hulsebos gebeld en zadel weer retour. Maar na tig keer retour en een paard met rugprobleem heb ik het zadel verkocht. Ik was er klaar mee.
Het zadel was duidelijk te lang voor mijn arabier. De vulling lag niet goed en drukte dus verkeerd. Ik kreeg schuurplekken en rare invalplekken. Nee ik was toen niet meer tevreden. Als die man nu meteen had gezegd dit zadel is te lang had ik en nieuwe laten maken.
Ik was dus heel tevreden. Ondertussen heb ik zelf wel weer meer geleerd over zadels. Maar als ik een hulsebos persoon zou laten komen dan wel nog meer kundige mensen erbij. Want het valt of staat met wie erbij je langs komt.
De kwaliteit van de zadels is super en er is veel mogelijk. Vraag wel naar de verschillen en een extra zachte zit is aan te raden! Dan wil je niet meer uit je zadel.
---
- rocky&moby
alleen Jan van hulsebos mag bijmijkomen.
daar ben ik heel tevreden over net zoals krista maar eerder heb ik een zadel gehad met eenprocedure van 1 jaar waarna hij terug is gegaan.
Kniewrongen waren scheef, zelfs ee blinde kip zag dat er bijna 7 cm verschil in zat maar de beste persoon ter plekke niet.
Na een half jaar ( kalfslederen ) begonnen er verkleuringe die ze ook niet zagen.
uiteindelijk kwam jan mijn andere zadel nakijken en die nam hij direct mee terug.
idem met een bijpassende hoofdstel, bakstukken waren niet gelijk en de neusriem maar liefst 11 cm te klein. maanden gezeur mee gehad..
heb je het passend en goed, 100 % tevreden en een mooi zadel maar het wil niet altijd vlotten.
daarbij werkt Hulsebos niet met volledig op maat gemaakte zadel ze hebben standaard bomen is sommige type's.
daar ben ik heel tevreden over net zoals krista maar eerder heb ik een zadel gehad met eenprocedure van 1 jaar waarna hij terug is gegaan.
Kniewrongen waren scheef, zelfs ee blinde kip zag dat er bijna 7 cm verschil in zat maar de beste persoon ter plekke niet.
Na een half jaar ( kalfslederen ) begonnen er verkleuringe die ze ook niet zagen.
uiteindelijk kwam jan mijn andere zadel nakijken en die nam hij direct mee terug.
idem met een bijpassende hoofdstel, bakstukken waren niet gelijk en de neusriem maar liefst 11 cm te klein. maanden gezeur mee gehad..
heb je het passend en goed, 100 % tevreden en een mooi zadel maar het wil niet altijd vlotten.
daarbij werkt Hulsebos niet met volledig op maat gemaakte zadel ze hebben standaard bomen is sommige type's.
ik heb een heel aantal negatieve berichten gelezen op bokt, en durf het niet zo goed meer aan eigenlijk.
Ik heb me nu eens verdiept in black country.
Ik heb me nu eens verdiept in black country.
Tamara, als je goed zoekt lees je over alle merken slechte verhalen. Black Country is nog niet zo heel bekend, dus daar zul je ook minder over lezen. Ik heb ook heel lang getwijfeld hoor! Maar toch maar voor de Hulsebos gekozen.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Mocht je nog wat meer info willen hebben dan op de website staat, dan kun je ook even contact met Klumper opnemen. Heleen laat je in de winkel graag de mogelijkheden zien. Ik heb daar ook een middag zoetgebracht toen ik op zadelzoektocht was. Ze gaat echt samen met je op zoek naar een goede oplossing. Ze is overigens ook zadelmaker voor van Balen begreep ik van mijn instructrice.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
Pablo schreef:Tamara, als je goed zoekt lees je over alle merken slechte verhalen. Black Country is nog niet zo heel bekend, dus daar zul je ook minder over lezen. Ik heb ook heel lang getwijfeld hoor! Maar toch maar voor de Hulsebos gekozen.
Dat weet ik roos, alleen in 1 topic over hulsebos waren 2/3 van de mensen niet tevreden over Hb, en dan met name de service, scheve zadels en te krap aangemeten is wat je bij veel mensen terug leest. Die ellende hebben we gehad, dus vandaar dat ik het niet aan durf. En tuurlijk zijn er ook goede dingen over te vinden, alleen heb ik geen zin om net toevallig die ene te zijn waar het niet goed bij gaat, dat zal je net zien, dat ik dat weer ben.
@yvonne:Ik heb gemaild met heleen, ze komt 1 maart langs.
Kijken wat dat weer oplevert! Ik hoop dat zij je nu verder kan helpen, want deze ellende zul je zo langzamerhand ook wel beu zijn denk ik.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
eu
denk dat je je op bokt niet te sterk moet fixeren aangezien ze daar zo snel alles gaan afbreken
dus als er tig mensen reageren gaan er niet perse mensen dat topic lezen of op reageren die er tevreden mee zijn. Niet iedereen let erop he, en velen zullen dan nog eens 2 keer reageren en dan toont het nog meer.
probeer, denk dat dat je enige keuze is meid.
denk dat je je op bokt niet te sterk moet fixeren aangezien ze daar zo snel alles gaan afbreken
dus als er tig mensen reageren gaan er niet perse mensen dat topic lezen of op reageren die er tevreden mee zijn. Niet iedereen let erop he, en velen zullen dan nog eens 2 keer reageren en dan toont het nog meer.
probeer, denk dat dat je enige keuze is meid.
Ik denk dat Keandra een goed punt heeft als ik die afzeiktopics op bokt lees neem ik ook echt niet de moeite om te reageren en te vertellen dat ik wel tevreden ben over Hulsebos.
Sterker nog, bij ons op stal hebben heel veel mensen er 1, zeker 10 als het er niet meer zijn. Maar er zitten wat mindere goden tussen het personeel dat is zeker.
Sterker nog, bij ons op stal hebben heel veel mensen er 1, zeker 10 als het er niet meer zijn. Maar er zitten wat mindere goden tussen het personeel dat is zeker.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Van bokt weet ik dat men erg raar kan reageren, maar waar rook is is vuur denk ik dan maar.
Ik had er geen fijn gevoel bij, en 2 mensen hier waarschuwden me ook al. Dan heb ik te veel ellende mee gemaakt om dat aan te durven. En tuurlijk zal het niet altijd zo zijn, en zijn jullie er blij mee. Gelukkig maar!
Ik had er geen fijn gevoel bij, en 2 mensen hier waarschuwden me ook al. Dan heb ik te veel ellende mee gemaakt om dat aan te durven. En tuurlijk zal het niet altijd zo zijn, en zijn jullie er blij mee. Gelukkig maar!
- rocky&moby
dat zegt ook weinig, een zadelmaker hier uit de buurt komt bij anky op stal. Zij kon onze zadels wel opvullen zonder het paard te zien, nou ik dacht niet dat we dat gingen doen..nina1993 schreef:Mocht je nog wat meer info willen hebben dan op de website staat, dan kun je ook even contact met Klumper opnemen. Heleen laat je in de winkel graag de mogelijkheden zien. Ik heb daar ook een middag zoetgebracht toen ik op zadelzoektocht was. Ze gaat echt samen met je op zoek naar een goede oplossing. Ze is overigens ook zadelmaker voor van Balen begreep ik van mijn instructrice.
- rocky&moby
veel succes bij je zoektocht, hopelijk vind je een goede passende oplossing.Tamara schreef:Van bokt weet ik dat men erg raar kan reageren, maar waar rook is is vuur denk ik dan maar.