B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Elvina » do 11 feb 2010, 21:11

@Kristel: ze zet soort haar nek erop en rent dan onder me uit.

Les ging op zich wel aardig. Ze liep zelfs voor het eerst een paar stukjes rond in de galop. En paar pasjes wijken in draf :D Kon van de week ook al gebroken lijnen van 5 m rijden in galop :)
Ik heb 12 (of 13:p) maart onderlinge wedstrijd, een B proefje.. Ben ook nu al zenuwachtig haha!

Wel leuk Marleen dat je nu een startkaart hebt :D

Zou wel willen dat ik een keer kon kijken maja jullie wonnen zo ver weg ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 21:16

Oh haha zo..Beer heeft dat nog nooit gedaan maar lijkt me niet fijn..soort van blokkade met communiceren lijkt me dat..

Jij woont ver weg! Hier is het prachtig! Haha, Marleen is ook de dichtsbijzijnde FWkennis die ik heb hoor..Balloo is een dik uur en Mantinge, waar Anita woont is ook een uurtje geloof ik. Zuidwolde, waar Marleen woont, ligt aan het dorp waar mijn pa woont vast dus in die hoek ben ik dan wel eens.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 12 feb 2010, 06:01

Leeeeuk die foto's zeg! Ja ik heb zelf vervoer, nouja mijn vader rijd en we lenen de trailer van de stal waar ik sta! :D
Ik weet nog niet hoelaat Kris, maar zodra ik dat weet hoor je het! :D Volgens mij is het vanaf 16.00 uur ofzo... 's avonds iig!
Ja ik woon ook gewoon op het mooiste plekje van NL! *o/*
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 12 feb 2010, 08:03

Oh leuk! Nou, als ik kan (denk het wel) en ik heb de auto dan kom ik even kijken1 Combineer ik het wel met eten bij paps..leeeeuuuk! Neem ik een spandoek mee! ;)
Elvina

Bericht door Elvina » vr 12 feb 2010, 13:14

Auwauwauw! Ben vanmorgen bij de tandarts geweest dus ze hebben m'n halve gebit verbouwd : |(

Dacht van te voren dan kan ik 's middags lekker gaan rijden maar voel me hartstikkke beroerd! Gooi bollie vanavond ofzo wel even in de paddock. En morgen gaat stalgenootje weer rijden :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 12 feb 2010, 13:50

Leuk Marleen, misschien kom ik ook nog wel even kijken. Is het op de manege die je kunt zien liggen vanaf de N48? In Hoogeveen heb ik zo geen idee waar een manege is.

Heb je al ontdekt Annalynn dat er nu ook een halfzusje van Brass actief is hier op FW. Ze heet Ynia en heeft dezelfde moeder als Brass.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=37390
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 12 feb 2010, 14:52

Leeeeuk Anita! Ja het is manege den esch inderdaad, aan de industrieweg, die je kunt zien vanaf de n48!
In hoogeveen is het aan de bentinckslaan dacht ik..
OEI pijnlijk Tessa, wat moesten ze doen??
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » vr 12 feb 2010, 15:38

3 gaatjes maja ze zaten allemaal aan een andere kant.. Kon net eindelijk weer een beetje eten, zonder te kauwen ;) :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 12 feb 2010, 16:09

Heb je nu op 3 plekken verdoving gehad? Hihi, dat zag er vast wel grappig uit!

Ik heb een vriendin op bezoek en we hebben een pyjama/huispakkenfeest! DVD's, chips en thee..lekker!
Elvina

Bericht door Elvina » vr 12 feb 2010, 16:32

Ja zag er idd stom uit.. dus ben lekker binnen gebleven haha!

Ohhh dat klinkt super! Zo'n feest wil ik ook!

Ik moet nog door de kou naar bolle toe.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 12 feb 2010, 20:24

He Anita dat had ik nog niet gezien nee. Ik heb wel eens contact gehad met de dame die Ynia van SBB heeft gekocht. Gek idee dat Brass eigenlijk Binia heet, zo lelijk!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bodan

Bericht door Bodan » vr 12 feb 2010, 20:56

Stoute beauty, heb je wel een fjord gekocht?
volgens mij is het een arabier met fjordenpak aan O:)
Hoe kan je rijden nu dan, heb je ook een binnenbak!?
Leuk joh dat je een wedstrijd hebt binnenkort, ga jij ook je startkaart aanvragen? :))

Ieks moest je naar de tandarts, ben er zelf echt scheids benauwd voor haha!
Raar gevoel geeft dat he als je halve gezicht verdoofd is, vind het echt vreselijk. :=

Zuidwolde in Drenthe ligt volgens mij ook niet zo ver van Grunn :P
Waar woonde jij ook alweer Kristel?

Vanaaf bij Bolle Bootje geweest, en wat ben ik weer trots op mijn manneke. :D
We hebben het grondwerk weer opgepakt, en wat nieuwe dingen bij geleerd.
Wat heb ik toch een slimmem pownie hij pakt het allemaal zo snel op, helemaal smakken na en tijdens iedere oefening :)
We hebben we aan de lange lijnen gewerkt, heel veel voltes en schouderbuitenwaarts geoefend en achterwaarts.

Ook het wijken aan de hand hebben we mee gepakt, hij vergeet soms zijn achterhand mee te nemen maar dan 'dreig' (lastig uit teleggen) ik zeg maar met mijn stick zodat ik wat meer zijn achterhand mee kan nemen.
wat ook erg leuk is om met bootje te doen, dan pakeer je hem bij de C loop je zelf naar de A en dan roep je hem en dan komt hij zo lief aan lopen!! word je echt weer verliefd haha :+:
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 12 feb 2010, 21:10

Oh wat leuk dat jullie zo lekker met grondwerk bezig zijn!

Ik woon in Hoonhorst, das het buitengebied bij Dalfsen. Een half uurjte van Zuidwolde.. Kom je langs? ;)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 13 feb 2010, 01:05

jaaa leuk florien, kom maar langs!!! (jooow laat berichtje van hier! Ben net terug van 't werk en moest ffies me mail kieksn :P
Nu slaaapn! :Z
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 13 feb 2010, 08:18

Boertie!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 13 feb 2010, 09:17

haha :x
Elvina

Bericht door Elvina » za 13 feb 2010, 09:18

Goedemorge!

Denk ook dat het een arabier in fjordenpakje is haha :)) Gister was ze ook alleen maar aan het racen.
Hoezo fjorden zijn geschikte kinderpony's.. Mijne is echt een draak :P

Wat leuk dat Bodan het grondwerk zo goed doet!

Hoe was je feestje Kristel?

Even op google maps gekeken: het is maar 1,5 uur van Asperen naar Hoonhorst ;)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 13 feb 2010, 09:49

Je hebt een Zuidwolde in de prov. Groningen, dat ligt vlakbij de stad Groningen en je hebt een Zuidwolde in Drenthe, dat ligt in zuid Drenthe, vlakbij Hoogeveen. In Zuidwolde Drenthe is de wedstrijd van Marleen.

De manege heeft dus een andere naam Marleen, het heette eerst toch "De Wolden".
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 13 feb 2010, 11:54

Ha, 1,5 uur maar! ;) Hooooonhorst is prachtig..behalve dit weekend want de carnavals-gekte is uitgebroken haha..

Slaapfeestje was gezellig! Hapjes en kleppen, leuk! Nu aan het wachten op de fotograaf-vriend (is vriend van pyjamafeestje-vriendinnetje) Heb de paardrijkleren al aan! Hij gaat mooie foto' s maken van mij aan het rijden en ik druk vriendinnetje mijn cameraatje in de hand! Beer ziet er niet uit denk ik..kak en haar, ieuw..maar ja.. wel leuk dat we dan eindelijk eens rijfoto's krijgen die niet wazig zijn haha!
Keandra

Bericht door Keandra » za 13 feb 2010, 12:46

hier is vandaag Hanna weer geweest (onze bijrijdster/verzorgster)

en we zijn begonnen met een join up te doen met Jalenka (hadden we al een 2-tal keer gedaan en vandaag was toch de beste keer al, was als demonstratie voor Hannah, gedaan door Leslie) (we zullen blij zijn eens ze terug degelijk naar buiten kunnen, de weides zijn een ware ijsbaan met putten, dus niet echt verantwoord dat we de paarden daarop gaan zetten als ze hevig zijn := )
zij heeft dan een join up moeten den met Githa (van wie je dat perfect kunt leren, laat op alles wat je doet een extreem antwoord zien, dus als je iets vraagt moet je uiteindelijk heel subtiel zijn om de juiste reactie te zien }> ) Dat heeft ze lang niet slecht gedaan. Ze moest tegen het einde ook even longeren (zonder touw) op stemhulpen en met hetgeen ze daarvoor geleerd had. En dat ging minder vooral de stemhulpen waren je dat niet. Heb haar huiswerk gegeven voor morgen, leren roepen := , en ook een paar boeken gegeven waarin uitleg staat over de join up, maar ook over haar balansproblemen (heb ik aangeduid) en een boek met enkel horsemanship oefeningen, op de grond en op paard. Heeft ze dus de huistaak van nog een oefening uit het horsemanship boek te zoeken dat ze dan morgen met Githa gaat doen.
Dus wat staat er morgen op het programma:
1. leren aan het touw lopen op een goede positie (Hannah is niet streng genoeg en Githa loopt haar telkens voorbij, heb al even gedemonstreerd wat ze moet doen om dat probleem op te lossen, was dan wel over, maar morgen leert ze om dat zelf te doen 8-) )
2. de bel, een oefening om je eigen prive zone aan het paard duidelijk te maken en om ervoor te zorgen dat pony/draak er niet constant in lanterfantert (heeft Hannah ook wel nodig)
3. follow up op de join up van vandaag
4. eigen uitgekozen oefening

morgen is het in het dorp waar de paarden staan ook carnaval, dus heb afgesproken om terug in de voormiddag te gaan

ze ziet het helemaal zitten, zeker met hetgeen ze vandaag gedaan heeft

*o/*
(edit even bijgezet met wie jalenka de join up gedaan heeft)
Plaats reactie