Donderdag belangrijke dag voor ons.... (UITSLAG PAG. 4)
- Yfke-lover
Re: Donderdag belangrijke dag voor ons.... (UITSLAG PAG. 4)
Gelukkig zijn de hoeven goed maar ik kan me voorstellen dat dit een ontzettende zure appel is kom op het komt vast goed!!!!!!!!! 

Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor jullie opbeurende berichtjes 
@ Claudia: de DA kon niet goed zien waar de breuk zat, het is al aan het herstellen zei hij. Wat hij wel raar vond is dat hij hier al mee rond loopt sinds de zomer, juli/agustus en dat het nu nog zo onrustig is op de foto.
Het ergste van dit alles vind ik zelf dat er in oktober een andere DA naar heeft gekeken (zitten in de zelfde maatschap) en er verder geen aandacht aan heeft besteed, als zij me door had verwezen voor foto's omdat het gewoon een behoorlijke bult is dan had ik natuurlijk niet een hele winter met Dakota bezig geweest in de bak, dan was het misschien al genezen geweest....
Hij loopt er niet kreupel van maar die grote bult zat me niet lekker dus dacht als we dan toch moeten voor zn hoeven dan kunnen ze daar ook gelijk naar kijken.
Ik hoor om me heen wel positieve verhalen, maar ik blijf er sceptisch onder, zulke verhalen hoorde ik ook bij Ving, paarden die met overhoef nog jaren mee gaan, maar ben haar wel kwijtgeraakt door die aandoening. Natuurlijk is dat niet vergelijkbaar met wat Dakota heeft maar ben altijd voorzichtig met andermans verhalen.

@ Claudia: de DA kon niet goed zien waar de breuk zat, het is al aan het herstellen zei hij. Wat hij wel raar vond is dat hij hier al mee rond loopt sinds de zomer, juli/agustus en dat het nu nog zo onrustig is op de foto.
Het ergste van dit alles vind ik zelf dat er in oktober een andere DA naar heeft gekeken (zitten in de zelfde maatschap) en er verder geen aandacht aan heeft besteed, als zij me door had verwezen voor foto's omdat het gewoon een behoorlijke bult is dan had ik natuurlijk niet een hele winter met Dakota bezig geweest in de bak, dan was het misschien al genezen geweest....
Hij loopt er niet kreupel van maar die grote bult zat me niet lekker dus dacht als we dan toch moeten voor zn hoeven dan kunnen ze daar ook gelijk naar kijken.
Ik hoor om me heen wel positieve verhalen, maar ik blijf er sceptisch onder, zulke verhalen hoorde ik ook bij Ving, paarden die met overhoef nog jaren mee gaan, maar ben haar wel kwijtgeraakt door die aandoening. Natuurlijk is dat niet vergelijkbaar met wat Dakota heeft maar ben altijd voorzichtig met andermans verhalen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Oh wat balen zeg! Hopelijk herstelt hij goed en kun je er volgend jaar dubbel van genieten. Ik hoop het zo voor je.
Maar super zeg dat zn hoeven wel goed zijn. Ik denk als dat slecht was geweest je veel meer ellende had. Sterkte verder.
Maar super zeg dat zn hoeven wel goed zijn. Ik denk als dat slecht was geweest je veel meer ellende had. Sterkte verder.
- Senna&Cajra
Fijn dat zijn hoeven goed zijn
Dat van zijn griffelbeen is erg jammer
Snap dat je het goed zat bent na alles wat je mee hebt gemaakt

Dat van zijn griffelbeen is erg jammer

Snap dat je het goed zat bent na alles wat je mee hebt gemaakt

gelukkig zijn de hoeven geod, dat griffelbeentje kan wel weer helemaal goed worden...
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
valt wel even tegen van dat griffelbeentje, maar gelukkig zijn z'n voeten goed!
alleen jammer dat het inrijden even moet wachten, maar hij is nog jong zat, dat komt wel goed.
alleen jammer dat het inrijden even moet wachten, maar hij is nog jong zat, dat komt wel goed.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ben ook erg blij dat zn voetjes prima in orde zijn, dat is het belangrijkste.
Nu maar hopen dat die breuk goed herstelt, en inderdaad hij is jong zat maar zet er wel even een domper op, is hij eindelijk zo ver en dan moet ik het alsnog uitstellen, maar het zij zo, kan Dakoot ook niks aan doen.
Nu maar hopen dat die breuk goed herstelt, en inderdaad hij is jong zat maar zet er wel even een domper op, is hij eindelijk zo ver en dan moet ik het alsnog uitstellen, maar het zij zo, kan Dakoot ook niks aan doen.
Gelukkig zijn zijn voeten goed 
Balen van die schiefel zeg. Maar met rust moet dat helemaal goed gaan komen. Gelukkig heb je er nu naar laten kijken en ben je nog niet met inrijden oid begonnen, waardoor het wellicht had kunnen verergeren. Nu kan het nog mooi helen, voordat je begint.
Komt goed meis.
Dikke knuffel

Balen van die schiefel zeg. Maar met rust moet dat helemaal goed gaan komen. Gelukkig heb je er nu naar laten kijken en ben je nog niet met inrijden oid begonnen, waardoor het wellicht had kunnen verergeren. Nu kan het nog mooi helen, voordat je begint.
Komt goed meis.
Dikke knuffel

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
- kristelhans
Hee niet zo negatief! Hoeven zijn goed en hier kom je weer bovenop! Hij loopt niet kreupel toch? (of heb ik wat gemist?) En je hebt ook niet de ambitie om ZZ te gaan rijden toch? (of heb ik dan weer wat gemist hihi) 't Is natuurlijk niet leuk, je wil dat alles goed is met zo'n onderzoek maar dit gaat goedkomen! Over 2 maanden is het april, mooi weer, Dakoot helemaal fit en ga jij er voor het eerst op! Ik straal je wat positiviteit in vanuit hier.
Heel vervelend dan zijn zijn hoeven goed en dan denk je zo'n onschuldige schiefel kan niet veel zijn wat een tegenvaller.
Het voordeel is dat hij niet kreupel loopt, misschien kan hij extra vitamine of iets krijgen waardoor het goed heelt.
ik zeg altijd maar baad het niet dan schaat het niet.
Zo hebben wij een fries gered waarvan zijn hoefzool aan het loslaten was hij kreeg speciaal beslag en wij hebben Biotine en vitamine E gegeven ze zeggen dat dat niet zo werkt maar bij hem wel zijn hoef was in 6-8 weken ruim twee cm aangegroeit de hoefsmit had dit niet eerder meegemaakt.
Verwen hem maar lekker dat is het beste medicijn.
Het voordeel is dat hij niet kreupel loopt, misschien kan hij extra vitamine of iets krijgen waardoor het goed heelt.
ik zeg altijd maar baad het niet dan schaat het niet.
Zo hebben wij een fries gered waarvan zijn hoefzool aan het loslaten was hij kreeg speciaal beslag en wij hebben Biotine en vitamine E gegeven ze zeggen dat dat niet zo werkt maar bij hem wel zijn hoef was in 6-8 weken ruim twee cm aangegroeit de hoefsmit had dit niet eerder meegemaakt.
Verwen hem maar lekker dat is het beste medicijn.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
@ Kristel: je moest eens weten hoe veel ellende ik met mijn paarden heb gehad, zowel met Vinga als Dakota. Vinga ben ik uiteindelijk op 7 jarige leeftijd kwijt geraakt en met Dakota heb ik ook alweer genoeg te voorduren gehad. Op den duur wordt je daar wel negatief van hoor... 
Tuurlijk geef ik de moed niet op, maar zo af en toe zie ik het wel eens niet meer zitten.

Tuurlijk geef ik de moed niet op, maar zo af en toe zie ik het wel eens niet meer zitten.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
He jeetje Andrea, wat dubbel! Fijn dat er met z'n hoeven verder niks aan de hand is, maar dat er dan zoiets aan de hand blijkt te zijn...dat is zeker schrikken.
Maar zo te lezen hoeft het niet het einde van de wereld te betekenen...iig. heel veel sterkte!
Maar zo te lezen hoeft het niet het einde van de wereld te betekenen...iig. heel veel sterkte!

gelukkig zijn zijn hoeven goed! en Gelukkig kom je er nu achter dat ie dus dat griffelbeentje heeft gebroken, anders was ie er mee door gelopen! Knuf voor jou! Komt wel weer goed
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Ilonka
He wat vervelend om dit nieuws te krijgen, ben je zo blij dat er met zijn hoeven niets mis is...
Aan de andere kant, wat een geluk dat je hem nu hebt laten bekijken anders was je misschien wel verder gegaan met inrijden en was het leed (helemaal) niet te overzien geweest.
Heel veel sterkte toegewenst en veel beterschap voor Dakoot!
Aan de andere kant, wat een geluk dat je hem nu hebt laten bekijken anders was je misschien wel verder gegaan met inrijden en was het leed (helemaal) niet te overzien geweest.
Heel veel sterkte toegewenst en veel beterschap voor Dakoot!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Allereerst, super dat er met z'n hoeven niks aan de hand is.
Dat moet echt een ongelooflijke opluchting zijn voor je.
En het is maar goed dat je z'n schieffel op de foto heb laten zetten, anders was je misschien verder van huis geweest.
Ik snap dat het een enorme teleurstelling voor je is, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt
Dat moet echt een ongelooflijke opluchting zijn voor je.
En het is maar goed dat je z'n schieffel op de foto heb laten zetten, anders was je misschien verder van huis geweest.
Ik snap dat het een enorme teleurstelling voor je is, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Begrijpelijk dat je ziek en ellendig voelt naar alle ellende die je achter de rug hebt, gelukkig positief dat zijn hoeven goed zijn. Van het andere heb ik ook geen verstand maar als ik het zo lees van de andere is er grote kans dat het goed komt en ondanks dat het moeilijk is, moet je je daar gewoon op focussen
Hopelijk doet de rust hem goed en kun je alsnog snel met hem aan de gang, we duimen vanuit Brabant voor je
Hopelijk doet de rust hem goed en kun je alsnog snel met hem aan de gang, we duimen vanuit Brabant voor je

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Jeetjenu snap ik je reactie bij zinloos gezever... Das echt minder. pfff.
Je hebt idd geen geluk met je paardjes. Hopen dat dakoot snel opknapt en je lekker met hem aan de slag kunt gaan..
(wel super dat zijn hoeven goed waren)
Je hebt idd geen geluk met je paardjes. Hopen dat dakoot snel opknapt en je lekker met hem aan de slag kunt gaan..
(wel super dat zijn hoeven goed waren)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Andrea, onrust op de foto kan natuurlijk altijd wel, het is in ieder geval aan het genezen.
Als er een los stukje zou zitten dan zou ik me wat meer zorgen zijn gaan maken omdat dit kan gaan zweven maar als het een gladde breuk is...niet zo'n probleem.
Het griffelbeentje kan er ook helemaal uit, als het echt nodig zou mogen zijn en ook dan kunnen ze goed uit de voeten.
Mijn ruin pino had 2 giga schieffels en is er nooit kreupel aan geweest maar alco heeft er een en die is er wel kreupel op geweest.
ook DA bij geweest en vond het ook niet nodig om een foto te maken.(ik heb daar nu nog wel spijt van , maar goed is gebeurd)
Maar van hem weet ik ook bijna voor 100% zeker dat die gebroken is geweest.
Maar die loopt als een huis.(ook op jonge leeftijd 2jaar) gebeurd.
Maar kom Meisje, schouders er weer onder en op naar de zomer. Mooi weer en een toppaard in de wei waar je straks lekker mee aan de gang kunt.
Natuurlijk zie je het nu wat zwart in maar het komt wel goed.
Geef hem maar een dikke knuffel.
Als er een los stukje zou zitten dan zou ik me wat meer zorgen zijn gaan maken omdat dit kan gaan zweven maar als het een gladde breuk is...niet zo'n probleem.
Het griffelbeentje kan er ook helemaal uit, als het echt nodig zou mogen zijn en ook dan kunnen ze goed uit de voeten.
Mijn ruin pino had 2 giga schieffels en is er nooit kreupel aan geweest maar alco heeft er een en die is er wel kreupel op geweest.
ook DA bij geweest en vond het ook niet nodig om een foto te maken.(ik heb daar nu nog wel spijt van , maar goed is gebeurd)
Maar van hem weet ik ook bijna voor 100% zeker dat die gebroken is geweest.
Maar die loopt als een huis.(ook op jonge leeftijd 2jaar) gebeurd.
Maar kom Meisje, schouders er weer onder en op naar de zomer. Mooi weer en een toppaard in de wei waar je straks lekker mee aan de gang kunt.
Natuurlijk zie je het nu wat zwart in maar het komt wel goed.
Geef hem maar een dikke knuffel.

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- kristelhans
Ik heb idd hier en daar wel eens wat gelezen..was voor mijn FW tijd..Dreeke schreef:@ Kristel: je moest eens weten hoe veel ellende ik met mijn paarden heb gehad, zowel met Vinga als Dakota. Vinga ben ik uiteindelijk op 7 jarige leeftijd kwijt geraakt en met Dakota heb ik ook alweer genoeg te voorduren gehad. Op den duur wordt je daar wel negatief van hoor...

Wat fijn dat zijn hoeven goed eruit zien, maar dat van die schieffel valt dan wel ff rauw op je dak.
Maar hij is nog jong en met voldoende rust zal het vast allemaal goed komen
Ik kan met je meepraten over veel meemaken met paarden. Bij Skreia heb ik ook zoveel tegenslag gehad. Ik moet zeggen dat ik nu heel blij ben dat Cas tot nu toe nog helemaal niks heeft gemankeert en ik hoop dat ik de verzekering heel lang niet nodig zal hebben
Maar hij is nog jong en met voldoende rust zal het vast allemaal goed komen

Ik kan met je meepraten over veel meemaken met paarden. Bij Skreia heb ik ook zoveel tegenslag gehad. Ik moet zeggen dat ik nu heel blij ben dat Cas tot nu toe nog helemaal niks heeft gemankeert en ik hoop dat ik de verzekering heel lang niet nodig zal hebben