B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Mrln_
Contacteer:

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Mrln_ » zo 07 feb 2010, 12:24

Wat super dat Basco voor de kar heeft gelopen!! :D Ik heb je foto's gezien bij PP! Erg leuk!
Leuk dekje Tessa!
Wat super Sofie dat je wel wat ziet in dat meisje, als 't zo'n jong ding is kan je natuurlijk ook geen wonderen verwachten! Maar wat een druif is Githa haha! Maar inderdaad wel een goede test ;)
Ik heb een nieuw hoofdstel gekocht voor Benth, wilde HEEL graag een rondgenaaide :x Dus die heb ik gekocht! :D
Gister lekker buitenrit gemaakt met een vriendin en haar fries, fries was voor het eerst zonder begeleiding buiten, dat ging super goed! We zijn even langs mijn huis gereden zodat mijn zus ons even op de foto kon zetten :D Nice hoofstel huh! De neusriem moet alleen nog een gaatje lager :=
Afbeelding
En toen gingen we weer!
Afbeelding

HEERLIJK dat die sneeuw weg is *o/* _/-o_ +:)+ :))
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 07 feb 2010, 12:32

Ah leuk Marleen, heb je je cap weergevonden? Of is dit een andere?
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 07 feb 2010, 12:43

haha nee dit is een vet lelijk oud verrot te groot rotding!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 07 feb 2010, 13:50

ja denk dat we van die bijrijdster een goed ruitertje kunnen maken, maar eigenlijk is dat niet ons werk he

ze zal nog veel moeten luisteren en leren aanvoelen, want doe je iets mis Githa laat het je weten he
zit je verkeerd is het een bokje he of zo

dus dat is ook de reden dat ze gevallen is. ze had haar niet voorbereid op een sprong en zat dus compleet uit evenwicht. Vandaag hebben we er nog over beziggeweest op stal met iemand die het gezien heeft. En die zei ook dat het niet voorbereid was door Hannah om te keren en dat Githa gewoon de sprong pakte waar ze naar toe gestuurd werd. En inderdaad dat het raar was dat ze viel terwijl de sprong zonder problemen ging.

dus uiteindelijk denk ik dat Hannah bij een gewone hindernis evengoed de kans had om te vallen, juist jammer dat het dan na die sprong was.

in ieder geval to be continued, ik heb een uitdaging gevonden, lol

iemand leren rijden *o/*
Elvina

Bericht door Elvina » zo 07 feb 2010, 18:02

En ik heb iemand van stal die mij gaat leren rijden ;) :D Ging wel goed vanmiddag! Ze was alleen een beetje sloom :P Maar e wilde zaterdag nog wel een keer rijden :)

Dekje is olijfgroen met creme ;)

Leuk Marleen zo'n buitenrit! Ik wil ook! :)
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 07 feb 2010, 19:10

Bodan schreef:He Nienke kan je daar ook al niet rijden, hier is het ook een ramp.
gisteren wel geprobeerd en het lukte redelijk maar ideaal is het niet.
En dan hoor ik van Piet Paulusma dat het ook nog eventjes -7 gaat vriezen Jahoooor... 8)7
Heb je Blos een martinigaal om? Waarom en helpt het?
Bodan is ook erg moeilijk bij mij te houden buiten, zal dat helpen?

Ben wel benieuwtje naar jou kleine G-tjes! wel fotó's hier plaatsen hé :))

ja het duurt niet meer zo lang! :))

De martingaal helpt als het paard het hoofd omhoog doet dat het je gespjesdie dan druk naar beneden geven als je de teugels wat korter neemt. Ik vind het echt super fijn want als blosje wat ziet is het hup kop in de lucht ( is nog niet zoon ramp) Maar als ze een beetje druk is dan maakt ze zich ongelovelijk sterk en dan is er geen houwen aan := dus lang leve de martingaal bij het buiten rijden met blosje! :D

Gister ging ik even bitloos rijden met Blos het ging super goed! :+: Vandaag weer geprobeert en ja hoor mevrouw zag spoken dus wij racden maar de bak door. Later toch maar het bit erin gedaan. Want er zit toch nog wel een beetje angst in na dat gedoe van vorig jaar := Gelukkig ging het dit keer goed! Haha volgens mij had blos mijn verhalen gehoort over dat mij het wel gaaf lijk om aan de pony races in duinigt mee te doen O:)

Ik vind het echt super gaafe foto's van basco voor de kar :~ Ik zie dit een kwpner nog niet doen zo onbeleert voor de kar! Echt knap! Whoehoe ja marleen de sneeuw is eindelijk weg! Volgens mij heb ik ooit eens bij jou een pagony zadel gekocht. Zoo'n oud zadeltje 17 inch? En dat dekje is wel vet hoor beauty word maar goed verwent bij jullie :D

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 07 feb 2010, 21:50

!#niekie#! schreef:
Bodan schreef:He Nienke kan je daar ook al niet rijden, hier is het ook een ramp.
gisteren wel geprobeerd en het lukte redelijk maar ideaal is het niet.
En dan hoor ik van Piet Paulusma dat het ook nog eventjes -7 gaat vriezen Jahoooor... 8)7
Heb je Blos een martinigaal om? Waarom en helpt het?
Bodan is ook erg moeilijk bij mij te houden buiten, zal dat helpen?

Ben wel benieuwtje naar jou kleine G-tjes! wel fotó's hier plaatsen hé :))

ja het duurt niet meer zo lang! :))

De martingaal helpt als het paard het hoofd omhoog doet dat het je gespjesdie dan druk naar beneden geven als je de teugels wat korter neemt. Ik vind het echt super fijn want als blosje wat ziet is het hup kop in de lucht ( is nog niet zoon ramp) Maar als ze een beetje druk is dan maakt ze zich ongelovelijk sterk en dan is er geen houwen aan := dus lang leve de martingaal bij het buiten rijden met blosje! :D

Gister ging ik even bitloos rijden met Blos het ging super goed! :+: Vandaag weer geprobeert en ja hoor mevrouw zag spoken dus wij racden maar de bak door. Later toch maar het bit erin gedaan. Want er zit toch nog wel een beetje angst in na dat gedoe van vorig jaar := Gelukkig ging het dit keer goed! Haha volgens mij had blos mijn verhalen gehoort over dat mij het wel gaaf lijk om aan de pony races in duinigt mee te doen O:)

Ik vind het echt super gaafe foto's van basco voor de kar :~ Ik zie dit een kwpner nog niet doen zo onbeleert voor de kar! Echt knap! Whoehoe ja marleen de sneeuw is eindelijk weg! Volgens mij heb ik ooit eens bij jou een pagony zadel gekocht. Zoo'n oud zadeltje 17 inch? En dat dekje is wel vet hoor beauty word maar goed verwent bij jullie :D

:wave:
HAHA ECHT BEN JIJ DAT???? Oh wat hilarisch!! Inderdaad, ik kreeg dat pagony zadel bij de koop van Benth. Wat geinig dat jij dat bent, ik had je nooit herkend! :=
Bodan

Bericht door Bodan » ma 08 feb 2010, 08:28

Wat een gaaf dekje Tessa staat haar goed!! :~

Leuke foto's Marleen, lijkt mij heerlijk om zo met je paard in de tuin te staan :P
Hoofdstel staat haar leuk, krijg nu helemaal de koopkriebels ghighi.. B-)

Wat leuk dat je haar gaat leren rijden, hoop dat Githa zich een beetje inhoud de volgende keren :P Jaagt ze straks alle bijrijders nog weg. }-)
Leuk dat ze zo doorzettertje is.

Ach Blos ook al met bodan is ook al geen houden aan, hij maakt zich enorm sterk en hij is weg 8)7
Alleen hij gooit zijn hoofd niet omhoog maar naar voren voor meer snelheid.. :o

Gisteren weer gereden, ben bang dat dat de laatste keer is voor mijn vakantie want het gaat echt weer vriezen bah
Ze willen zelfs weer -12 hebben _-:(
Naja de puzzelstukjes zijn gisteren wel op zijn plaats gevallen, hij is enorm stijf aan de rechterkant. :=
Hij houd zich vast maakt zich sterk omdat hij het moeilijk vind om daar in te buigen.
En hij zorgt ervoor dat ik geen contact met de linkerteugel kan krijgen.
Gisteren dus heeeel veel kleine voltes gemaakt met veel buiging en stelling naar binnen en heel vaak in stap en draf schouderbuitenwaarts.
Moet zeggen dat hij er al snel losser van werd.
Kan niet wachten om na mijn vakantie weer regelmatig door te rijden :D

Ik ga morgen kijken bij de wobbesheerd waar Claudia met Caylinn ook staat, er is een wachtlijst maar dat vind ik geen probleem omdat ik toch wat zoek voor de volgende winter.
De winter is nu al bijna voorbij, als het allemaal geregeld is kan ik bodan in de zomer de wei op, met maar 5 minuten fietsen van mijn huis ideaal :D
Dan kan ik netzo als Marleen Bodan in mijn tuin parkeren :P
Brittlover

Bericht door Brittlover » ma 08 feb 2010, 09:12

oe wat is Britt dan makkelijk, niet dat ze niets doet hoor maar echt er van door gaan doet ze niet meer. sterk worden tja soms als er tijdens een buitenrit aan de andere kant van de heuvel mensen over een schelpenpad lopen.... ENG... laatste keer op het b veld was ze in het begin enthausiast maar wel te houden. wij nog lachen komt ze later wel op terug, en idd na een dik half uur bedacht ze waarschijnlijk dat het nog wel en tijdje zou duren voordat wel weer terug bij de trailer waren.

dit weekend heeft Lyset (mijn nichtje) wedstrijd met Britt. echt schattig. een bb proefje zonder galop.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Keandra

Bericht door Keandra » ma 08 feb 2010, 12:12

ik ben ziek thuis, ben nog naar werk geweest maar was niet uit te houden
ben nog thuis tot en met woensdag dan moet ik enkel donderdag nog deze week naar werk

Githa is er niet echt van door gegaan, want we zagen feitelijk alles op haar rug zo dta ze naar die haag zou gaan, en wat doet een trouwe beest dan die graag springt?
juistja springen |o

en het is dus echt leren rijden :=
heb nog nooit iemand zo veel naar voor zien vallen, en dan haar benen naar achter steken en dat wordt door Githa zwaar afgestraft ~~}>
dus ja, we gaan in het begin veel longeren en haar er dan eens opzetten, en met de barebackpad laten rijden zodat ze toch een beetje een stabiele zit leert krijgen
ze heeft 4 jaar ervaring op manegepaarden, en ik weet waar ze gelesd heeft, en dat waren daar allemaal paarden die de lessen bijna vanbuiten kenden, en als de instructeur iets zei het al deden nog voor de ruiter een commando gaf, dus ja ze heeft evenwicht maar nog niet op een fjord

ze vond Githa ook breed :=
zo breed is ze niet hoor O:)
Brittlover

Bericht door Brittlover » ma 08 feb 2010, 13:23

hihi kind ik spagaat.
wel goed van jullie dat jullie haar een kans geven. hoop dat ze beseft dat dat niet altijd op gaat.
beterschap
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Anouska

Bericht door Anouska » ma 08 feb 2010, 17:24

Mooie foto's Linda, van Basco voor de kar!

Zo knap dat je voor zo'n verzorgster de tijd en het geduld hebt Sofie. En beterschap.

Komt vast goed met Britt en je nichtje, Ineke.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 08 feb 2010, 17:49

IK HEB ZOOOOO LEKKER GEREDEN OP BEER NET!

Zo, dat moest er even uit...haha net even gereden en alle gymnastiek oefeningen gedaan..in stap eerst schouderbinnen en schouderbuiten en wat actie-reactie dingen op het been. Daarna in stap wat wijken voor de bakrand gedaan (bak=steun dus makkelijker in onze beginnersfase voor Beertje) en daarna in draf dezelfde oefeningen behalve de wijkoefeningen..

Beer begint in draf ook na te gaven..LEKKER! Alleen heeft ie nu sinds vorige week dat hij nogal in de krul gaat lopen achter mijn hand zeg maar..probeer hem dan ruimte te geven en been zodat 't neusje er weer uit gaat en ik hem weer kan opvangen maar merk dat ik dit zelf nogal lastig vind af en toe..hij laat wel zijn rug los voel ik en aangezien ik niet zo goed aan de voorkant kan zien wat ie doet kan ik het niet altijd consequent opvangen..donderdag met de les maar weer even vragen!

Hij is zo gevoelig op de hand nu..echt op 2 vingers te rijden...zo fijn! Ook een paar pasjes achterwaarts en keertwending om de voorhand meegepikt..braaf peerd doet echt alles wat ik van hem vraag! Daarna natuurlijk briesen alsof z'n leven er van af hing, hihi, ik ben zooo dol op Beer!

Zo, ik ben mijn roze ei weer kwijt hihi..
Anouska

Bericht door Anouska » ma 08 feb 2010, 18:41

Super toch Kristel? Ik heb al in geen 2 maanden meer gereden, hoop snel dat het stopt met vriezen enzo.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 08 feb 2010, 19:48

poeh, wat gaan jullie hard weer zeg! Ik probeer het bij te houden ;)
Wat een mooi dekje Tessa, staat goed!

En oh, die Githa, zo door de haag heen! Wel heel leuk om bezig te gaan met het rijden van dat meisje, een hele uitdaging zo te horen, maar wel een heel dankbare (als het goed is)

Wat heerlijk om die rij-verhalen en foto's te lezen en te zien, toch wel lekker dat de sneeuw en het ijs nu eindelijk minder wordt! *o/*

Vandaag lekker even gespeeld in de bak met Bailey, ging erg goed! Een vriendin van me was mee, zij wilde ook even proberen, was geen succes ;) Bailey spiegelt enorm, als je ook maar enigszins onduidelijk/zoekend overkomt laat hij dat direct merken en gaat hij allemaal grapjes uithalen. Kan er wel om lachen, vriendin gelukkig ook.

Eergisteren 'schriktraining' gedaan, door naar het oorlogsmuseum 2km verderop te wandelen. Dan moet je onder een snelwegbrug door en bij het museum staan tanks in de voortuin.
Bailey vond het heel erg spannend maar volgde mij zonder enige twijfel. Ik vind het zo geweldig om te zien dat hij mij vertrouwt, hoeveel we eigenlijk al bereikt hebben in zo'n korte tijd!
Elvina

Bericht door Elvina » di 09 feb 2010, 17:52

Ben wel beetje jaloers hoor Kristel, dat Beer dat allemaal zo braaf doet! ;) Beauty wil maar 1 kant op buigen en wijken.. daar moet nog even aan gewerkt worden ;)

Beterschap Sofie.

Leuk Ineke dat je nichtje een proefje gaat doen! :D

Brave Bailey met de schriktraining!

Kan Beauty ook wel gebruiken, buiten is ze ineens overal bang van..
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 feb 2010, 20:24

Haha nou ik vrees dat het in real life misschien nog wel tegenvalt als je Beer ziet wijken hoor...t is allemaal nog in de beginnersfase hihi...en ik ben natuurlijk niet echt objectief en veel te enthousiast! Net ook weer gereden en schouder binnen ging supergoed...zelfs in draf ook al wat! (stelling naar binnen en af en toe de schouder mee). Hij was heeeeerlijk los en ging on draf ook nageven..lekker! Allen vroren mijn vingers er af..kreeg een heeeele harde tintelvinger in mijn (te krappe) handschoentje..AUW wat doet dat zeer man... Stalbaas was ook aan het rijden en die zei al..wat zit je toch steeds gek te schudden met je hand.

Morgen is mijn bolle vrij, ik heb andere plannen en een lange werkdag en dan donderdag weer les. Hoop dat instructrice wat foto's wil maken!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 10 feb 2010, 11:23

ehm foto's Kristel, dat zou super zijn

nu mag Hannah vanavond toch niet komen van haar ouders voor haar voet, maar ze zou zaterdag mogen.
dan zullen we dan een join up doen en wat longeren, en vooral wat tutten en zo.
we gaan haar leren Githa laten bewegen met zo min mogelijk bewegingen van de longeerder uit. Wij kunnen Githa bijna longeren op onze gedachten, zo lijkthet toch want onbewust doen we wel kleine dingen en het is daarop dat Githa reageert. Maar het ziet er super uit :))

hier ligt er weer sneeuw. er was deze ochtend eventjes meer dan 900 km file in België, vorig filerecord is van 19/12/2009 en dat was rond de 550 km file :roll: .
en ze geven nog meer sneeuw :(
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 10 feb 2010, 11:54

900 km in zo'n klein landje?? Jeemig..hier ligt nu ook veel sneeuw..stiekem wel erg mooi. Ik zal kijken of ik binnenkort eens wat rijfoto's kan maken maar niemand wil mee omdat het zo koud is haha!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 10 feb 2010, 12:04

ben al lang blij dat ik vandaag thuis mocht blijven *o/*

moet er deze week enkel morgen nog door |(

men vriend heeft er maar een klein uur langer over gedaan en hij mag vanavond vroeger vertrekken, wat super is :D
Plaats reactie