U-tjes topic geb. 1999
Re: U-tjes topic geb. 1999
10 jaar dat is veel te jong voor een fjord, maar een paard met pijn heeft geen leven.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Nou dan zit ik hier ook goed met mijn uudje[udo]
Naam:Udo
Geboortedatum:08-03-1999
vader:Rex
Moeder:Dianel
moeders vader:Oswald
Ik ken Udo al vanaf veulen van 4 maanden, maar is sinds 2 jaar van mij.
Rij dressuur met hem , maar vind het zeker zo leuk om lekker met hem buiten te rijden, vooral bij ons over dedijk kun je heerlijk rijden.
Op de foto staat Udo samen met mijn hondje Milan.
Naam:Udo
Geboortedatum:08-03-1999
vader:Rex
Moeder:Dianel
moeders vader:Oswald
Ik ken Udo al vanaf veulen van 4 maanden, maar is sinds 2 jaar van mij.
Rij dressuur met hem , maar vind het zeker zo leuk om lekker met hem buiten te rijden, vooral bij ons over dedijk kun je heerlijk rijden.
Op de foto staat Udo samen met mijn hondje Milan.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Wat een leuke foto van Udo en Milan. 

Goh, volgens mij maken we niks mee met onze u-tjes, want er word maar weinig gekletst hier.zal ik dan maar iets vertellen.
Kom ik gister avond thuis van mijn werk en dan loop ik gelijk even naar de paarden.kom ik in de schuur, staat Udo niet wwar hij staan moet nee meneer staat in de stal van lissy, mijn shet, ik heb een stang tussen zijn stal en die van lissy en Udo heeft waarschijnlijk met zijn kop onder die stang door hooi bij lissy willen pakken, maar is toen hij weer omhoog kwam met zijn hoofd tegen die stang aan geknalt, stang los en pin verbogen waar de stang mee vast zit, maar als Udo in lissy's stal staat dan staat lissy in Udo's stal en die drinkbak is voor haar te hoog dus het arme beest heeft bijna de hele dag geen water gehad.Udo weer in zijn stal gezet en pin gemaakt en Lissy kon weer drinken.
Lissy denkt wel eens dat ze een groot paard is, maar Udo denkt geloof ik dat hij een mini shet is, de mafkees.
Kom ik gister avond thuis van mijn werk en dan loop ik gelijk even naar de paarden.kom ik in de schuur, staat Udo niet wwar hij staan moet nee meneer staat in de stal van lissy, mijn shet, ik heb een stang tussen zijn stal en die van lissy en Udo heeft waarschijnlijk met zijn kop onder die stang door hooi bij lissy willen pakken, maar is toen hij weer omhoog kwam met zijn hoofd tegen die stang aan geknalt, stang los en pin verbogen waar de stang mee vast zit, maar als Udo in lissy's stal staat dan staat lissy in Udo's stal en die drinkbak is voor haar te hoog dus het arme beest heeft bijna de hele dag geen water gehad.Udo weer in zijn stal gezet en pin gemaakt en Lissy kon weer drinken.
Lissy denkt wel eens dat ze een groot paard is, maar Udo denkt geloof ik dat hij een mini shet is, de mafkees.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik denk dat er weinig U-tjes zijn op FW, ik heb er 2 dus ik praat wel met je mee.
Uzziel is momenteel een beetje druk hij kan zijn ei niet kwijt door elke keer sneeuw en harde bodem dus hij is lekker ondeugend, bokken en het liefst er hard vandoor gaan.
Als je met hem gaat wandelen komt hij zomaar in galop langs je tot einde van het touw verder kan niet, ja voor Uzziel mag de winter wel over zijn.
Zelf moet ik altijd wel lachen om zijn acties hij toont in iedergeval karakter daar hou ik wel van.
Urjan, ja die maakt het niet zoveel uit zolang hij maar lekker kan spelen en halsters en dekens kan slopen is het voor hem goed of hij nou veel of weinig werkt alles is goed.
Urjan is erg veranderd sins we hem hebben, toen hij kwam als 4 jarige was het echt een draak van een paard totaal geen opvoeding gehad en hij zag er slecht uit het is een Gra kleurigge maar toen we hem gingen ophalen was hij geel van de stront en totaal onder de wormen.
Hij had altijd zijn zin gehad en liep totaal over je heen, nu is hij netjes opgevoed en gaat het super met hem.
Ik wil hem voor geen goud meer missen maar in het begin dacht ik waar ben ik aan begonnen maar als ik dan weer zijn koppie zag was ik verkocht.
Nou wie heeft er nog meer leuke verhalen over zijn U-tjes>
Uzziel is momenteel een beetje druk hij kan zijn ei niet kwijt door elke keer sneeuw en harde bodem dus hij is lekker ondeugend, bokken en het liefst er hard vandoor gaan.
Als je met hem gaat wandelen komt hij zomaar in galop langs je tot einde van het touw verder kan niet, ja voor Uzziel mag de winter wel over zijn.
Zelf moet ik altijd wel lachen om zijn acties hij toont in iedergeval karakter daar hou ik wel van.
Urjan, ja die maakt het niet zoveel uit zolang hij maar lekker kan spelen en halsters en dekens kan slopen is het voor hem goed of hij nou veel of weinig werkt alles is goed.
Urjan is erg veranderd sins we hem hebben, toen hij kwam als 4 jarige was het echt een draak van een paard totaal geen opvoeding gehad en hij zag er slecht uit het is een Gra kleurigge maar toen we hem gingen ophalen was hij geel van de stront en totaal onder de wormen.
Hij had altijd zijn zin gehad en liep totaal over je heen, nu is hij netjes opgevoed en gaat het super met hem.
Ik wil hem voor geen goud meer missen maar in het begin dacht ik waar ben ik aan begonnen maar als ik dan weer zijn koppie zag was ik verkocht.
Nou wie heeft er nog meer leuke verhalen over zijn U-tjes>
- Cindy+Uniek
tja mijn U'tje staat dik te wezen met een G'tje in de buik dus gebeurd ook niet zoveel mee hihi 

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Foss : Heb jij Urjan in Tinte gekocht of van de eigenaar daarna ??
Gisteren in de pics plaza nog foto's geplaatst waaronder ook foto's van Ulrieke
Ulrieke staat al vanaf dag een van de dracht met zwangerschapsverlof, door minder leuke omstandigheden heb ik haar afgelopen zomer niet aan het werk kunnen zetten en dat is jammer. Had haar heel graag nadat ze terug was van de hengstenhouder gaan rijden en trainen voor de Ibob, bedoel ze wordt 11 dus dat kan zo langzamerhand wel.
Ze heeft nu een mooi buikje en ik kan niet wachten totdat het veulen geboren is, ben ook heel benieuwd want de vorige 2 veulens kwamen mager ter wereld. Ulrieke geeft tijdens de dracht niets te veel aan de veulens terwijl ze zelf in een goede conditie is
Ulrieke staat al vanaf dag een van de dracht met zwangerschapsverlof, door minder leuke omstandigheden heb ik haar afgelopen zomer niet aan het werk kunnen zetten en dat is jammer. Had haar heel graag nadat ze terug was van de hengstenhouder gaan rijden en trainen voor de Ibob, bedoel ze wordt 11 dus dat kan zo langzamerhand wel.
Ze heeft nu een mooi buikje en ik kan niet wachten totdat het veulen geboren is, ben ook heel benieuwd want de vorige 2 veulens kwamen mager ter wereld. Ulrieke geeft tijdens de dracht niets te veel aan de veulens terwijl ze zelf in een goede conditie is
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- Melanie&Fjordy
Ik heb ook een U'tje
Fjordy namelijk 
Naam: Urbinia (roepnaam: Fjordy)
Geboren: 06-05-1999
Vader: Kerria
Foto's zal ik snel plaatsen

Naam: Urbinia (roepnaam: Fjordy)
Geboren: 06-05-1999
Vader: Kerria
Foto's zal ik snel plaatsen

Leuk, er is weer wat verteld over de U'tjes. 
Ullwinn gaat ook goed.
Gisteren zijn we met de trailer naar de binnenbak gebracht. Toen we opgehaald werden en weg wilden rijden kwamen we niet weg met auto en trailer door ijsbaan op de weg die iets omhoog ging. Op een gegeven moment konden we niet meer voor of achteruit, auto slipte etc. Dus Ull uitgeladen en met hem aan de kant gestaan. Ondertussen hebben schoonvader en collega de trailer losgekoppeld en gedraaid. Toen weer vastgekoppeld en Ullwinn voorzichtig naar de trailer gebracht. Braaf paardje was lekker relaxed, hij vond het allemaal wel gek wat er gebeurde maar vond het wel prima. 

Ullwinn gaat ook goed.

Zarah: Ik heb Urjan gekocht in de buurt van Nijmegen hij werd door iemand verkocht maar niet door de eigenaar zelf, we hebben proefgereden met hem in een binnenbak van een ruiterverreniging.
Toen we hem gingen halen stond hij bij een boer in pension ik weet niet of het in Tinte was, het was niet bij de fokker zelf hij was van een vrouwtje die nog een andere fjord had.
Toen we hem gingen halen stond hij bij een boer in pension ik weet niet of het in Tinte was, het was niet bij de fokker zelf hij was van een vrouwtje die nog een andere fjord had.
Foss : er begint mij iets te dagen ..... was dat niet in Malden bij een Jose Quack???
Urjan heeft als veulen samen met Gelske tijdelijk bij ons in Maasbommel gestaan. Urjan is toen
verkocht aan de fam. Dijkman uit Tinte. Deze hebben hem als 3 jarige verkocht. Ik kan me er wel iets van voorstellen dat hij niet zo opgevoed was.
Ik kan me ook nog herrinderen dat wij twijvels hadden over zijn stokmaat (lachen)....
Urjan heeft als veulen samen met Gelske tijdelijk bij ons in Maasbommel gestaan. Urjan is toen
verkocht aan de fam. Dijkman uit Tinte. Deze hebben hem als 3 jarige verkocht. Ik kan me er wel iets van voorstellen dat hij niet zo opgevoed was.
Ik kan me ook nog herrinderen dat wij twijvels hadden over zijn stokmaat (lachen)....
He, he gelukkig kunnen we toch nog lekker over onze u-tjes kletsen.
En zo als ik het lees heeft iedereen zijn paard op een laag pitje staan, maar wat wil je met zo'n weer.ben blij als ik weer lekker met udo aan de slag kan.en volgens mij is slopen van spullen een u-tjes kwaal, want die van mij is er ook goed in, hij heeft het halster van lissy al gesloopt en is nu bezig alle doppen die op de palen van de bak zitten er af te slopen, ben benieuwd wat hij daarna weer gaat doen.hihi.
En zo als ik het lees heeft iedereen zijn paard op een laag pitje staan, maar wat wil je met zo'n weer.ben blij als ik weer lekker met udo aan de slag kan.en volgens mij is slopen van spullen een u-tjes kwaal, want die van mij is er ook goed in, hij heeft het halster van lissy al gesloopt en is nu bezig alle doppen die op de palen van de bak zitten er af te slopen, ben benieuwd wat hij daarna weer gaat doen.hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Zarah: Wij hebben Urjan gekocht toen hij 4 was en de vorige eigenaar toen hij 3 was dus dat klopte wel.
Ja de opvoeding was weinig de vorige eigenaar heeft ook nooit meer iets laten horen volgens mij was ze hem zat anders verzorg je hem wel beter.
Ja de opvoeding was weinig de vorige eigenaar heeft ook nooit meer iets laten horen volgens mij was ze hem zat anders verzorg je hem wel beter.
@ Rowenna, zie nu dat je uit Beuningen komt...ik woon nu in Veghel maar kom zelf uit Druten en de paarden staan in Deest...de dijk is inderdaad een mooie plek voor heerlijke buitenritten 

hoi dennis, wie is je oom dan,misschien weet ik dan waar ze staan.
Volgens mij woonde je nog in druten toen je Stalone had of vergis ik me nu.
Je zult zelf ook wel regelmatig de dijk overgereden zijn of niet?Verder hebben we hier niet zo veel mogelijkheden om lekker buiten te rijden, maar de dijk is heerlijk.
Volgens mij woonde je nog in druten toen je Stalone had of vergis ik me nu.
Je zult zelf ook wel regelmatig de dijk overgereden zijn of niet?Verder hebben we hier niet zo veel mogelijkheden om lekker buiten te rijden, maar de dijk is heerlijk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Mijn oom heet Versteeg en ik woonde inderdaad nog in Druten toen ik stalone had. Met Norka heb ik heel wat kilometers gemaakt over de dijk, maar ging ook regelmatig naar het bos in Bergharen, was net te doen te paard
ja versteeg ken ik wel hoor is inderdaad een bekende in fjorden wereld hier in de buurt.
Bergharen vind ik net te ver om daarna nog even lekker in het bos te rijden en trailer is helaas bij Udo ook geen optie heeft ie zo'n hekel aan. Bergharens bos is ook niet meer wat het geweest is hoor je hebt nu maar heel weinig ruiterpad waar je nog mag rijden.Rijd je nu eigenlijk nog wel eens?of kom je niet zo veel meer in deest.
Bergharen vind ik net te ver om daarna nog even lekker in het bos te rijden en trailer is helaas bij Udo ook geen optie heeft ie zo'n hekel aan. Bergharens bos is ook niet meer wat het geweest is hoor je hebt nu maar heel weinig ruiterpad waar je nog mag rijden.Rijd je nu eigenlijk nog wel eens?of kom je niet zo veel meer in deest.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
@ Rowenna, Ik kom iedere week nog bij mijn oom. Rijden is echter wel minder. We hebben geen bak bij huis en van buitenritten maken is het laatste jaar ook weinig terecht gekomen. De planning was om Ulrieke afgelopen jaar goed door te rijden en de Ibob af te laten leggen. Helaas is daar niets van terecht gekomen aangezien mijn oom darmkanker heeft gehad, bestralingen, chemo en operatie. Al mijn vrije tijd ging op in het doen van dingen op en rond de boerderij. Gelukkig is hij nu helemaal opgeknapt en hoop ik straks zodra het land het weer toelaat Norka wekelijks weer te kunnen rijden. Ulrieke staat nu lekker met zwangerschapsverlof en dat zal voorlopig wel zo blijven haha
In het land der U-tjes is het weer windstil
Als ik er aan denk dan zal ik ons U-tje eens op de foto zetten maandag