Het Boomloos-zadel topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: Het Boomloos-zadel topic!

Bericht door Viv » vr 05 feb 2010, 05:32

Meld zich ook :D
Rij inmiddels al heel wat jaartjes boomloos. En heb momenteel een bruine Arizona. Tjo reed ik met een cheyenne in de endurance en de westernwedstrijden met mn Anrizonaatje.
Arizona destijds verkocht ivm aanschaf dressuurzadel (voor echte dressuur heb je m.i. echt een boomzadel nodig) en Cheyenne gehouden.
Die heb ik pasgeleden omgewisseld voor een Arizona voor als we met Diesje misschien per ongeluk de western weer ingaan :D Hij loopt met BF en boomzadel even makkelijk weg.

Zal eens foto's maken vanmiddag.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 05 feb 2010, 09:14

Jaaa Diesje is van alle markten thuis! Als ik genoeg centjes heb en als Beer niet meer elke week een meter groeit dan wil ik ook nog een boomzadel erbij!
Lotte

Bericht door Lotte » vr 05 feb 2010, 09:32

Ik heb er ook één! :D
Heerlijk inderdaad voor de buitenritten, je hebt zoveel meer gevoel met de rug van je paard. Daarom gebruik ik 'm ook wel voor het dressuurwerk. Je hebt natuurlijk wel minder steun, maar daar krijg je ook weer een onafhankelijkere zit van. :P

Afbeelding

Ody op Texel, tijdens de pauze!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » vr 05 feb 2010, 15:10

Voor Djinty wordt het sowieso een boomloos zadel, tegen die tijd (halverwege zomer ofzo) meld ik me dan wel :D
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » vr 05 feb 2010, 16:11

hallo allemaal,
ik heb me sinds vandaag aangemeld op FW. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een boomloos zadel. Ik heb de freeform classic gebprobeerd, de trekker endurance pro en de ghost. Ook heb ik een tijdje een Barefoot Arizona te leen gehad en ga binnenkort een BF CHerokee kopen. Ben wel benieuwd wat voor pads jullie allemaal gebruiken?
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » vr 05 feb 2010, 17:14

Als ik centjes had zou ik ook wel een boomloos willen. Ernaast dan, voor buitenritten enzo.
Heb nu een hulsebos dressuur zadel en die wil ik absoluut niet kwijt.
Heb zelf wel eens een cheyenne of london geprobeerd. Maar ben ook benieuwd naar de nervada en arizona.
Maar goed, de centjes dus :D.
Hoewel de cheyenne drytex niet zo heel duur is. Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » vr 05 feb 2010, 18:08

@ Marjon; ik heb de drytex een keer getest, maar vond 'em erg stug zitten, je merkt duidelijk een verschil vind ik. Persoonlijk vond ik dat minder prettig. Maar als je boomloos wil gaan en dressuurzadel zoekt, zou je ook naar star trekk als merk kunnen kijken, die hebben ook een supermooi boomloos dressuurzadel!
Jilly

Bericht door Jilly » vr 05 feb 2010, 20:12

Ik heb een grandeurpad met sympanova onderkant. Die sympanova heb ik toen gekozen omdat die wollen onderkant me zo snel vies leek worden, maar achteraf gezien toch niet zo fijn in gebruik.

Heb nu altijd een gewoon dekje onder de pad, maar de pad komt nog een stuk langer dan het dekje en die haren daar zijn altijd gebroken...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » vr 05 feb 2010, 20:16

@ Jilly, ik begreep dat onder de pad van een boomloos zadel niet een "normaal" sjabrak kon, omdat de ruggegraatvrijheid die de speciale pads bieden dan teniet wordt gedaan? Maar wel dat je eerst pad, dan sjabrak en dan zadel op de rug kan neerleggen.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 05 feb 2010, 20:22

Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Heb er ook al over gelezen, maar volgens andere sites kan het dan weer wel.

Ik doe het iig al jaren bij verschillende paarden en nooit last meegehad. Natuurlijk doe ik er geen dikke pad onder, maar een simpel, dun dekje.
Esther

Bericht door Esther » vr 05 feb 2010, 21:34

Tea met een Barefoot Cheyenne.
Afbeelding

Ik heb nu een Londen, dressuurmodel.. Ik vind het zelf heerlijk rijden, maar het toch wel wat last van schuiven.. Ben wel een beetje aan het rondneuzen voor een boomzadel.. Alleen denk dat ik dan nog een boomloze er naast houdt, aangezien ze altijd nogal rond is tijdens de dracht..
Ben nog even op zoek naar een foto van Bart op mijn Londen op Ansgar.. Bart was daar overigens ook schoenloos, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 06 feb 2010, 09:24

Esther, ik heb het hierboven geloof ik al aan iemand anders gepost, maar als je een dressuurzadel zoekt dat niet schuift, maar toch boomloos is, dan zou je de startrekk dressuur kunnen proberen. Heel anders systeem dan de BF. En als je 'em ziet, zou je niet zeggen dat het een boomloos zadel is. Hier een linkje, als je
http://www.betterhorse.nl/?menu=article ... ID=7759039
Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Jilly

Bericht door Jilly » za 06 feb 2010, 12:09

Die startrekk vind ik echt een super mooi zadel! Heb destijds daar ook naar zitten kijken, maar da's toch niet zo 'standaard' passend als bv. een Barefoot?
Ik vond er alleen maar dealers van in Nederland, dus de gok maar niet genomen...
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 06 feb 2010, 16:24

eigenlijk wel redelijk standaard passend hoor, Jilly. Buitenzinnig in Brabant verkopen het zadel. Ik dacht dat ze 'em wel als testzadel zoudn kunnen regelen, maar weet het niet zeker. Wat voor zadel heb je uiteindelijk gekozen? Ben wel nieuwsgierig!
Jilly

Bericht door Jilly » za 06 feb 2010, 16:38

4 jaar geleden heb ik m'n BF gekocht en een hele tijd daarnaast niks gehad. Nu heb ik een wintec dressuur voor in de bak en die bevalt wel goed :j

Als Hay uitgegroeid is komt er wel een duurder zadel, maar daar begin ik op deze leeftijd (3,5 nog liever niet aan). Het is afwachten in welke tak we vooral bezig zijn, maar een massimo trail zie ik wel zitten, aangezien ik denk dat het voor ons een combinatie gaat worden van dressuren, springen en buiten rijdne!
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 06 feb 2010, 16:45

wat voor BF had je? Ja, over de massimo heb ik hele fijne verhalen gehoord.
Jilly

Bericht door Jilly » za 06 feb 2010, 17:09

Heb de Cheyenne. Volgens mij was er toen nog niet veel meer keuze dan de Cheyenne en een western model.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 07 feb 2010, 13:05

Ik meld me ook. Heb ook de barefoot Cheyenne en dan de zwarte. Ik rijd zelf altijd met de fenders. Carmen met gewone beugels. Ik vind dat zo'n gedoe met die sluiting dan onderaan. En mijn benen liggen niet zo stil met gewone beugels.

RB met zijn Cheyenne en de roze variant van de budgetpad.
http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... 1265547875
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » zo 07 feb 2010, 15:40

Gezellig, Deedee, leuke foto! Ik vind fenders en westernbeugels zelf ook lekkerder rijden dan stijgebeugels en beugelriemen. Hoe lang heb je de CHeyenne al?
Esther

Bericht door Esther » zo 07 feb 2010, 16:03

Ik steek wel mijn benen meer af met een BF, hebben jullie daar ook last van..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie