C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door Jilly » wo 03 feb 2010, 18:54

Senna&Cajra schreef:Mooi gemaakt Jilly

ps Cajra is een Reitze x Toddy :D
Oeps! Ik heb het verbeterd :D
Is Karlien dan een Toddy x Tjostar misschien? Zou anders niet weten hoe ik er op kom hihi
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 03 feb 2010, 19:05

Vandaag Cariena weer voor de kar gehad, bak was redelijk vlak en dus wel aardig te doen.
Huppa 4 wieler erachter en gaan.. Ging erg netjes, stilstaan geoefend en wat sturen etc.
Toen met de blauwe kar (zit rem op) de weg op. Ging opzich wel netjes. Madame geeft niet zo om verkeer, dat wisten we al. Witte strepen zijn enger.
En een afslag maken is ook vreemd of niet leuk of wat dan ook en dan ben ik nog niet kundig genoeg om het juiste moment goed door te pakken dus bart moest een paar keer even helpen. Ik raakte wat in de knoop met mijn zweep en leidsels en sturen etc. :x Maar we moeten er beiden van leren..... O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ilona

Bericht door Ilona » wo 03 feb 2010, 20:50

Goed dat jullie samen zo kunnen leren Janna.
Echt een super leer- en werkplek zo bij Bart.

Ben benieuwd of het bij mij qua tijd gaat lukken om Castor ook voor de kar te laten beleren dit voorjaar. Heb er zoooo'n zin in!! Maar ik moet wel zeker weten dat ik, als Castor terug komt, ook genoeg tijd heb om hem door te kunnen pakken. Nog even afwachten.
Aan de andere kant moet ik er echt niet aan denken om Castor een paar weken te moeten missen......

En ik ben errug benieuw weer naar de zomervelletjes! Hoeveel knapper zullen de C'tjes weer zijn als ze uitgepakt zijn??
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 03 feb 2010, 21:02

Leuk, plannen om Castor voor de wagen te zetten!! Waar zou jij dat laten doen?

Mijn ouders gaan wss in september trouwen en we zouden het erg leuk vinden moest Hay de trouwkoets kunnen trekken, maar dan moet ik 'm wegbrengen om te laten beleren en hier iemand vinden die 'm verder kan doorpakken of mij daar in begeleiden want ik kan niet mennen.
Ga binnekort wel eens kijken wat de mogelijkheden daaromtrent zijn. En anders staat Alm vast ook wel leuk voor een trouwkoets hihi

Ik ben begin trouwens ook heeel erg te verlangen naar die zomervacht! Teddybeer is schattig, maar ben het onderhand toch wel beu. Zeker nu Hay zo erg begint te ruiven, overal haar vind ik maar niks :D
Ilona

Bericht door Ilona » wo 03 feb 2010, 21:46

Ik heb afgelopen zomer mijn menbewijs gehaald bij Marianne Wolters van de Woltershof (misschien een bekende bij een aantal mensen hier?) Zij beleerd ook paarden voor de kar. Ze woont in Vierpolders (bij Spijkenisse).
Afgelopen week hoorde ik nog over iemand uit Ouddorp (nog dichterbij voor mij) die ook paarden voor de kar beleerd.
Van Marianne weet ik hoe je je paard terug krijgt (echt goed doorbeleerd, ook in het verkeer e.d.). Bij die ander moet ik het nog even navragen, maar klinkt voor wat ik nu gehoord heb ook niet verkeerd.
Ik zal nog even zien wat ik ga doen. Zoals het nu lijkt heb ik keuze uit 2 adressen.
Ik kan alleen zelf erg slecht wennen aan het idee dat ik Castor dan voor een paar weken weg moet brengen. Ook al zou ik hem daar op kunnen zoeken... Hij is al vanaf zijn 2de levensweek bij mij en we zijn alleen nog maar uit elkaar geweest als ik wegging (vakantie oid) en niet als hij weg ging.. Erg toch dat ik zo denk.. :=

Anders 2-spannetje Hayco / Castor voor de trouwkoets Jil!? ~~}>
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 04 feb 2010, 05:36

En Piet de Ronde Iloon? Die zit ook jouw kant op in Zwartewaal.

Gister pupski nog fkes ohz gehad. Hij was superbraaf maar megastijf. Niet raar na zn turbospeed die bleef hangen dinsdag. Ideaal voor endurance maar voor dressuur minder geschikt.
Dus lekker beetje door de bak gefreewheeld, beetje verlichte zit en standje endurance geoefend.

Vandaag is het Andy zn dagje en morgen wordttie weer geënt dus heefttie weer paar daagjes vrij.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 04 feb 2010, 07:27

Ik ga van de week maar eens vragen aan Louis of die wat adresjes in de buurt weet (en dan liefst geen belgische fjordenboertjes die hun paard kei hard beleren vana 1,5 :x )

2-spannetje klinkt leuk ja :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 04 feb 2010, 08:05

Leuk gedaan Jilly!!

Cai is alleen van de 18e ipv 12e ;) Lisa (van Alinde) haar verjaardag haha, vergeet ik nooit weer.

Goed bezig janna, ik hoor het wel, jij bent nu met Cariena al bijna net zo ver voor de kar als ik met Cai. Moet nódig weer met hem voor de kar aan de bak, maarja...lokt niet zo s avonds.
Geluk is de vrucht van intens werk
Jilly

Bericht door Jilly » do 04 feb 2010, 08:08

Damn, ik was er echt van overtuigd dat hij samen met m'n stiefvader jarig was haha, ga snel ff veranderen!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 04 feb 2010, 08:14

haha kan me ook zo 1-2-3 niet bedenken of er een ander toen geboren is...maar staat me wel van bij dat je destijds zoiets zei (zelfde datum) maar kan er helaas geen 12e van maken...8)7

Wel mooi overzicht ook trouwens om te zien hoe ieder paard zich naar zijn leeftijd (maandenverschil) ontwikkeld heeft.
Geluk is de vrucht van intens werk
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 04 feb 2010, 09:45

Jilly schreef:
Senna&Cajra schreef:Mooi gemaakt Jilly

ps Cajra is een Reitze x Toddy :D
Oeps! Ik heb het verbeterd :D
Is Karlien dan een Toddy x Tjostar misschien? Zou anders niet weten hoe ik er op kom hihi
Ik moest het zelf ook even opzoeken :oo Maar Karlien is idd een Tjostar.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 04 feb 2010, 09:47

Er zijn nog 2 C-tjes geboren op 18 juni (niet van FW-ers) maar die zijn allebei al dood. En op de 12e ook 3 (ook niet van FW-ers).

Leuk Ilona dat je ook beleerplannen voor Castor voor de kar hebt en Jilly ook al. Mennen is goed te leren hoor Jil, zeker als je al paardrijd. Je hebt dan echt een voorsprong op iemand die helemaal nog nooit iets met een paard heeft gedaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 04 feb 2010, 11:12

kreun steun... oma komt om de hoek kijken. Jesus wat heb ik een spierpijn en dan moet ik nog gaan Zumba-en ook vanaaf. Dat wordt een rustig weekendje voro Diesje vrees ik :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » do 04 feb 2010, 11:37

Helluuuuup! Mijn C'tje Sven (Casper) staat er niet bij! :D Ben dus blijkbaar toch te weinig op het forum om alles bij te kunnen houden. Alhoewel... pic's plaza vind ik wel erg leuk om dagelijks even te bekijken.
Maar goed, de titel van dit topic sprak me wel aan want ook ik heb vandaag met Sven mijn 2e rijles gehad! Het gaat erg leuk en ik vind het ook wel supernuttig voor mezelf! Want ik ben toch wel een echte recreatieruiter en met zo'n jong paard is het natuurlijk wel heel belangrijk de basis er goed in te rijden :)) .
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Jilly

Bericht door Jilly » do 04 feb 2010, 12:02

@Wendy: sorry! Kan je mij de gegevens en een foto van Sven doorsturen? Dan zet ik 'm er bij!!

Oh en trouwens, mennen interesseert me niet echt, het gaat me puur om het kunnen trekken van de trouwkoets. Maar we moeten eens kijken of dat dan wel de moeite is. Als we het bij Alm weer een beetje opfrissen en een knappe menner op de bok zetten kan dat ook wel :+
Mag Hay gewoon mee op de trouwfoto's hihi
Viv

Bericht door Viv » vr 05 feb 2010, 05:36

Als het alleen voor dat is zou ik het niet doen Jil. Zowizo voor ik ene paard voor een trouwkoets zet moettie wel 300% braaf zijn voor de wagen. Dat betekend kilometers maken na het beleren.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 05 feb 2010, 07:43

Ja daarmee... Heb daarnaast zelf geen tuig en wagen en zit vlak naast een 90-weg, niet ideaal om met paard en koets de weg op te gaan :=

Denk dat het een beter plan is om Alm daarvoor in te zetten, die loopt al eeuwen voor de koets en is super braaf. En scheelt mij ook weer een hele hoop zorgen.

Zit nu wel te denken om Hay bv. een bloemstuk oid te laten afgeven op het avondfeest. Daar moet ik nog even verder over denken :D
Viv

Bericht door Viv » vr 05 feb 2010, 15:52

Das wel een leuk idee idd :D

Dikkie hier heeft zn prikkie weer gehad. Beest geeft er ook geen klap om, knippert niet eens met zn ogen.
Volgende keer maar met de trailer naar de kliniek en in de trailer laten enten, deden we met Tjo ook altijd. Scheelt weer voorrijkosten.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 05 feb 2010, 17:44

Wij gaan verhuizen :D Onder voorbehoud een huis gekocht :D
Ik krijg mn hongerige C-tje in de achtertuin :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 05 feb 2010, 18:09

Waarheen :D
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Plaats reactie