Het D-tjes topic - deel II "Op weg naar volwassenheid"
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Het D-tjes topic - deel II "Op weg naar volwassenheid"
Als Damaris bij ons was gebleven, was ik er denk ik niet eerder dan in de zomer op gaan zitten. Het is nog zo'n guppie 

Ik ga er ook nog niet op zitten, Dasha is ook nog een guppie 

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
harsan schreef:@Amber: Cindy heeft het over een halve kilo extra naast zijn normale voer en weidegang, verder meldt ze dat DJ al aan de zware kant is. In dat geval denk ik dat een halve kilo krachtvoer nogal ruim is (er ook vanuit gaande dat je een 2 1/2 jarige niet volop aan het werk zet)

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- Cindy+Uniek
@ harsan, dj staat nu dus thuis he... niet meer in de wei dus hij krijgt nu alleen onbeperkt hooi verder niks en het is de bedoeling dat hij wat gaat doen vandaar dat ik zei 'dan krijgt hij denk ik een halve kilo nadat hij wat heeft gedaan'
vind wel dat een paard iets mag krijgen als hij gewerkt heeft
vind wel dat een paard iets mag krijgen als hij gewerkt heeft

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Jeetje, en ik me maar schuldig voelen tegenover jullie dat ik niet gemeld heb dat mijn kleine nichtje al eventjes op Djinty gezeten heeft om te kijken hoe Djinty daarop zou reageren aangezien Djin echt gek op kinderen is (we hebben het over 20kg ofzo
)
Esther heb ik het wel verteld, maargoed.. SORRY!
Jullie hierbij dan ook maar een plaatje..

Djinty is trouwens verhuisd, staat nu in een stal met ruime uitloop zodat ze zelf tussen binnen of buiten kan kiezen. Vind de stal alleen erg nat (buiten was het wel plaatselijk droog) dus ga er vanavond even heen om dan maar zelf te mesten.. Neem het ze niet echt kwalijk. Ze moeten zelf verhuizen met al hun meubels, maar ook zo'n 40 paarden..

Esther heb ik het wel verteld, maargoed.. SORRY!

Jullie hierbij dan ook maar een plaatje..

Djinty is trouwens verhuisd, staat nu in een stal met ruime uitloop zodat ze zelf tussen binnen of buiten kan kiezen. Vind de stal alleen erg nat (buiten was het wel plaatselijk droog) dus ga er vanavond even heen om dan maar zelf te mesten.. Neem het ze niet echt kwalijk. Ze moeten zelf verhuizen met al hun meubels, maar ook zo'n 40 paarden..

Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Haha nou dat zegt meer iets over de FW gebruikers denk ik dat we allemaal zoiets hadden van wel of niet op FW zetten 
Ieder kent zijn eigen paard het beste en weet of hij/zij er aan toe is of niet, Dakota is een brok fjord en kan het best hebben, mijn DA zei ook dat ik me niet zo vast moet pinnen op het 3 jaar, die paar maanden maakt echt niets uit zei ze, en Dakota is er ook gewoon aan toe, die verveelt zich stierlijk in de paddock.
Wat een ander daar van vind op FW, boeit me niet eigenlijk, ze kennen m'n paard niet

Ieder kent zijn eigen paard het beste en weet of hij/zij er aan toe is of niet, Dakota is een brok fjord en kan het best hebben, mijn DA zei ook dat ik me niet zo vast moet pinnen op het 3 jaar, die paar maanden maakt echt niets uit zei ze, en Dakota is er ook gewoon aan toe, die verveelt zich stierlijk in de paddock.
Wat een ander daar van vind op FW, boeit me niet eigenlijk, ze kennen m'n paard niet

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Daar heb je helemaal gelijk in hoor Dreeke! Jammer dat op die manier wel dat meisje van Daisy is weggejaagd. Juist omdat ze best veel vragen had over de opvoeding van Daisy had ik graag gezien dat ze hier nog steeds was. Zodat ze misschien in ons wat begeleiding zou vinden.. Maak me best zorgen om hun als ik eerlijk ben.
Ik vind Djinty nog zo iel van voren.. Als je haar van de zijkant ziet denk je ah! Die kan best wat hebben.. maar van voor is ze nog zo puppie..
Ik vind het trouwens enger om zelf op Djinty te gaan zitten dan dat ik mijn nichtje erop zet. Komt gewoon puur omdat ik zie hoe ze met (kleine) kinderen is. Zo lief en rustig. Ze leek het echt leuk te vinden dat mijn nichtje op haar rug zat. Hele tijd oortjes naar voren snuffelen aan haar voetjes, mn nichtje hing haar om de hals en ik natuurlijk super trots!
Denk overigens niet dat ze stennis zou schoppen als ik er op klim, maar omdat niemand Djinty beter kent dan dat ik haar ken vanaf de grond vind ik het best spannend die volgende stap te zetten naar haar rug (in mei/juni).. Ik lees haar "signalen" gewoon beter af vanaf de grond, dan bijv mijn vriend zou doen.. dat vind ik best spannend
Komt wel goed hoor, ben niet bang om te vallen of iets..
Denk dat er wel meer mensen zijn die begrijpen wat ik bedoel?
Ik vind Djinty nog zo iel van voren.. Als je haar van de zijkant ziet denk je ah! Die kan best wat hebben.. maar van voor is ze nog zo puppie..
Ik vind het trouwens enger om zelf op Djinty te gaan zitten dan dat ik mijn nichtje erop zet. Komt gewoon puur omdat ik zie hoe ze met (kleine) kinderen is. Zo lief en rustig. Ze leek het echt leuk te vinden dat mijn nichtje op haar rug zat. Hele tijd oortjes naar voren snuffelen aan haar voetjes, mn nichtje hing haar om de hals en ik natuurlijk super trots!
Denk overigens niet dat ze stennis zou schoppen als ik er op klim, maar omdat niemand Djinty beter kent dan dat ik haar ken vanaf de grond vind ik het best spannend die volgende stap te zetten naar haar rug (in mei/juni).. Ik lees haar "signalen" gewoon beter af vanaf de grond, dan bijv mijn vriend zou doen.. dat vind ik best spannend

Denk dat er wel meer mensen zijn die begrijpen wat ik bedoel?
Djinty

Een keer erop zitten vind ik ook absoluut geen probleem! Ik vind het alleen wel bezwaarlijk als een paard met 2,5 of 3 al echt (regelmatig) bereden wordt. Van een paar keer erop zitten of langzaam beginnen met longeren, zadeltje erop ed worden de D-tjes echt niet minder volgens mij. En iedereen kent haar paard zelf het beste, dus dat moet iedereen alleen maar lekker zelf weten
Hartstikke leuke toch 
Ik zelf wacht er nog maar eventjes mee denk ik, zowel uit praktische als uit veiligheidsoverwegingen
Ennuh, mensen die er nog eens opkruipen: foto's please!

Ik zelf wacht er nog maar eventjes mee denk ik, zowel uit praktische als uit veiligheidsoverwegingen

Ennuh, mensen die er nog eens opkruipen: foto's please!
Hihi, en ik me schuldig voelen over dat hummeltje op die reuzin 

Djinty

Hier kan ik me niks van herinneren?k4tink4 schreef:Daar heb je helemaal gelijk in hoor Dreeke! Jammer dat op die manier wel dat meisje van Daisy is weggejaagd. Juist omdat ze best veel vragen had over de opvoeding van Daisy had ik graag gezien dat ze hier nog steeds was. Zodat ze misschien in ons wat begeleiding zou vinden.. Maak me best zorgen om hun als ik eerlijk ben.
Katinka, wat je verder schrijft kan ik me goed voorstellen hoor. Het is daarom ook heel belangrijk dat wanneer jij er voor het eerst op gaat, dat iemand die je 100% vertrouwd Djinty vasthoudt. En waarvan je weet dat hij/zij ook niet loslaat, mocht Djinty toch gek gaan doen. Bijvoorbeeld je vriend of je stalbaas ofzo

Ik ben alleen even in de war aangezien er 2 daisy's zijn/waren op FW.
Weet niet meer precies, maar ze had een paar x topic's geplaatst waar erg veel kritiek op kwam. "zij" kon niet goed omgaan met deze (meestal toch wel goed bedoelde) kritiek en heeft FW toen verlaten.
kan iemand zich dit nog herinneren?
bedankt voor je advies, dat gaat zeker wel goedkomen

Weet niet meer precies, maar ze had een paar x topic's geplaatst waar erg veel kritiek op kwam. "zij" kon niet goed omgaan met deze (meestal toch wel goed bedoelde) kritiek en heeft FW toen verlaten.
bedankt voor je advies, dat gaat zeker wel goedkomen

Djinty

Sorry dat ik even kom binnenvallen hoor. Maar dat was (sweet)Wendy.k4tink4 schreef:Ik ben alleen even in de war aangezien er 2 daisy's zijn/waren op FW.
bedankt voor je advies, dat gaat zeker wel goedkomen![]()
Op het fjordendeel van bokt is ze nog wel actief trouwens.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jah! Juist! Ben ik de enige die zich afvraagt hoe het met daisy is, vast niet toch 

Djinty

Wat ik er het laatst van gelezen heb is dat ze bitloos wil gaan rijden en gaat ze ook boomloos. Maar volgens haar wel onder begleidingk4tink4 schreef:Jah! Juist! Ben ik de enige die zich afvraagt hoe het met daisy is, vast niet toch

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Maar er was ook nog volgens mij Solina, die is ook gestopt met posten toch?
Djinty

Ze had laatst nog een topic over of ze Daisy aan zou houden of verkopen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=37080
Tsja.. rot voor der
het zit haar niet echt mee..
Goed, ik wil ook niet roddelen ofzo.. wanneer zijn de data bekend van de keuringen dit jaar? Ik denk dat het dit jaar niet Dordrecht maar Vrouwenpolder word, kom gezellig jouw kant op Dreeke

Goed, ik wil ook niet roddelen ofzo.. wanneer zijn de data bekend van de keuringen dit jaar? Ik denk dat het dit jaar niet Dordrecht maar Vrouwenpolder word, kom gezellig jouw kant op Dreeke

Djinty

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Leuk joh, Vrouwenpolder is altijd de laatste zaterdag van juni.
Of Dakota mee gaat weet ik nog niet, maar ben er zo ie zo wel, met of zonder fjord
dresuurmatig gaat trainen dan zeg ik nee, maar met 3 jaar lekkere buitenritjes maken recht toe recht aan moet in mijn
ogen geen probleem zijn. Dit is ook het doel wat ik voor ogen heb met Dakota, van de zomer lekker recreactief rijden, en
winter 2010/2011 eens rustig aan beginnen met wat privelessen.
Of Dakota mee gaat weet ik nog niet, maar ben er zo ie zo wel, met of zonder fjord

Ik vind met 3 jaar regelmatig rijden ook een verschil op de manier hoe je rijd, wil jij je paard klaarstomen voor de ABOP enDaphne schreef:Een keer erop zitten vind ik ook absoluut geen probleem! Ik vind het alleen wel bezwaarlijk als een paard met 2,5 of 3 al echt (regelmatig) bereden wordt. Van een paar keer erop zitten of langzaam beginnen met longeren, zadeltje erop ed worden de D-tjes echt niet minder volgens mij. En iedereen kent haar paard zelf het beste, dus dat moet iedereen alleen maar lekker zelf wetenHartstikke leuke toch
![]()
dresuurmatig gaat trainen dan zeg ik nee, maar met 3 jaar lekkere buitenritjes maken recht toe recht aan moet in mijn
ogen geen probleem zijn. Dit is ook het doel wat ik voor ogen heb met Dakota, van de zomer lekker recreactief rijden, en
Ik sluit me hier volledig bij aanDreeke schreef: Ik vind met 3 jaar regelmatig rijden ook een verschil op de manier hoe je rijd, wil jij je paard klaarstomen voor de ABOP en

Djinty

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik ben ook geen bakrijder hoor, absoluut niet dat ben ik na een halfuurtje al beu. Maar wil wel dat hij de basis van de dressuur een beetje beheerst, een wedstrijdfjord zal Dakota zeer zeker nooit worden