We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Bericht door Jilly » do 28 jan 2010, 07:44

Wow wat ziet dat er super uit met Caylinn zeg!!

Nu durf ik geen foto's meer laten zien hoor oeps... Zowel Hay z'n werklust als die van Hay ontbreekt meestal in de bak := dus wij gaan nog niet zo lekker. Komt vast nog wel een keer hihi

Wat is de staart van Caylinn trouwens mooi aangegroeid!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 28 jan 2010, 11:11

Zo, wat is die staart van Caylinn mooi aangegroeid zeg, een heel ander gezicht. Had je hem ook gewassen of zo want hij valt ook zo mooi los.

Ach, alle C-tjes zullen er uiteindelijk wel komen. Bij de ene gaat het wat sneller dan bij de andere. Onze Celoontje kent ook nog niet veel maar hopelijk als het weer een beetje meewerkt komt daar binnenkort een beetje verandering is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » do 28 jan 2010, 12:17

:o wat een leuke reacties op Keet :))

Ik had haar staart niet gewassen (al even niet door het weer) maar ik gebruik Cowboy Magic
Detangler and Shine, zulk super fijn spul! Ody oortjes is goed, als ze net zo gaat lopen straks :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 28 jan 2010, 15:22

Keet ziet er goed uit. Haar staart is toch wel snel weer aangegroeit zeg *o/*
Viv

Bericht door Viv » vr 29 jan 2010, 07:34

Jeeeeeeejjj en alwéér lekker gereden! Zo gaattie goed, zo gaattie beter.
Zelfs per ongeluk 1 uur en een kwartier gereden in de les. T ging zo lekker dat we allemaal de tijd vergaten hihi.

Galop niet gedaan, waren hele les bezig met rechtrichten, beetje wijken en achterwaarts (op de galop na kannie zo een L proef in :D).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 29 jan 2010, 07:40

Lessen jullie al een uur ineens? Wij nog steeds in halve uren. Een vol uur rijden is zowel fysiek als mentaal toch nog echt te zwaar voor Hay (ik merk echt dat zijn concentratie begint te dalen vanaf dat we 20 minuten / half uur bezig zijn)

Maar fijn dat jullie zo lekker gaan!

Ik heb gisteren rap rap de stal gedaan, want ik was babysit voor kleine broer. M'n ouders (nja, moeder en stiefvader dus) waren 10 jaar samen en uit eten.
En ze gaan trouwen :))
Viv

Bericht door Viv » vr 29 jan 2010, 11:27

Ja hoor waarom niet?
Voor de wagen loopt hij ook al flinke afstanden (10-20km).
Vergeet niet dat Dies al wat meer conditie heeft dan de gemiddelde bijna 4 jarige.

Concentratie kun je ook trainen.
Hij geeft zelf keurig aan waneer het kwartje op is, maarja dat gebeurde nu dus niet :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 29 jan 2010, 11:32

Nou ik heb net ook weer gereden, heb morgen les dus moest er maar weer is op klimmen.
Op zich was ze heel braaf, begon erg goed. Maar ik was niet alleen in de bak en mn medebakberijder was even stevig de de karwats aan het toucheren. Als er iets is waar de mijne van gaat racen is het wel klappen en zwiepen van zwepen. Daarna ging ze er ook nog lekker bij klikken en toen was het voor ons gedaan.

MMMMjjjeeeeeeeeemmmm broembroem zoeffffffff

U slaat, wij gassen :S

Vet balen dus, maar gelukkig was dat mens kort erna klaar en kon ik toch nog een paar rondjes iets prettiger door de bak heen komen.
Morgen lessen. Als het goed is gaat mn mams mee, dan heb ik hopelijk weer nieuwe rij fotos
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Claudje

Bericht door Claudje » vr 29 jan 2010, 11:45

Caylinn heeft ook een hele goede conditie op dit moment, die is niet moe te krijgen :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 29 jan 2010, 11:47

@Viv
Gaat helemaal goed komen met jou en Diesje :))

@Orion
Altijd jammer als je van plan bent om weer eens lekker te oefenen en iemand zoveel lawaai moet maken om zijn/haar paard vooruit te krijgen. Hopelijk morgen meer geluk met je les.

Vandaag weer dubbele longe les gehad met Cas. Duurt vaak toch ook zo'n 45 min, maar stappen ook wel tussendoor. Cas was weer erg fanatiek vandaag (weinig gedaan van de week) en is dan heel grappig om te zien dat wanneer hij helemaal loslaat echt zo'n hupsje maakt voor eigenlijk naar de galop. Het is ook zo mooi om te zien en te voelen dat je met zó weinig druk je paard kan sturen en dat hij zelfs zelf in de goede hoofd-halshouding blijft lopen zonder dat je maar merkt dat je uberhaupt druk hebt :o
Jullie lezen het al ben helemaal trots op mijn ventje!!

1 maart komt de zadelmaker (zou eigenlijk 5 jan komen maar toen was het weer slecht en hebben we een merrie van stal in laten slapen). Zadelmaker is erg druk dus moet nog even geduld hebben. Tot die tijd blijf ik lekker dubbele longe les houden, goede vervanger van ohz.
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 29 jan 2010, 12:38

Viv schreef:Ja hoor waarom niet?
Voor de wagen loopt hij ook al flinke afstanden (10-20km).
Vergeet niet dat Dies al wat meer conditie heeft dan de gemiddelde bijna 4 jarige.

Concentratie kun je ook trainen.
Hij geeft zelf keurig aan waneer het kwartje op is, maarja dat gebeurde nu dus niet :D
Ik twijfel er niet aan dat je luistert naar Cadiz hoor. Maar hier is het zo'n beetje een 'regel' (niet het juiste woord maar kom) om in korte stukken te werken in het begin. En moet zeggen dat de meeste paarden hier ook wel 'op' zijn na een half uur / 3 kwartier. Vooral mentaal dan....
Viv

Bericht door Viv » za 30 jan 2010, 08:05

:( Weer sneeuw...... weer niet rijden dus :(
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 30 jan 2010, 14:47

Ik heb om 6uur les en om tussen half 6 en 7 gaat het hier dus echt sneeuwen. Baaaaaaal Dan moet ik precies in het rotweer naar huis rijden.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 30 jan 2010, 16:41

Hier lag vandaag ook een dun laagje sneeuw, maar heb toch een paar rondjes in de bak kunnen rijden en nadien nog een toertje buiten. Hay was braaf!
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 30 jan 2010, 19:00

Ik heb sinds enkele weken les van een vrouwtje bij ons op stal. Tot mijn verbazing vindt Cyra het dus vreselijk leuk om te lessen. Ze pakt alles in de les zo makkelijk op en doet echt haar best. We zijn eerst begonnen met haar recht te richten. Ik reed namelijk altijd met een kromme naar rechts gebogen poownie die geen contact wilde op dr rechter teugel. Daar zijn we mee gaan werken en de afgelopen week ging dat heel aardig al (na 3 lessen en 6 keer rijden). We rijden veel met contra stelling om haar gelijk temaken op 2 teugels.

Vandaag had ik weer les en Cyra liep zo netjes met contact op 2 teugels dat we ook aan het sturen zijn gegaan. Mopje neemt nu met sturen netjes de bocht die ik wil en begint zelfs na te geven en te buigen. Dit zijn hele korte momenten hoor, maar het begin is er. Ook kunnen we na de bocht keurig netjes rechtgesteld de lange zijde op en loopt ze dan echt op haar eigen beentjes. Het begin van de horizontale balans begint nu te komen en daar ben ik best een beetje trots op :D
Na 30 minuten is het kwartje wel bijna op. Niet lichamelijk, maar geestelijk.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 30 jan 2010, 19:25

Klinkt erg goed Anna!!

Ik moet zeggen dat ik stiekem ook wel zin heb gekregen om terug te gaan lessen! :P
Viv

Bericht door Viv » zo 31 jan 2010, 08:51

Ik heb 14 feb een clinic rechtrichten met Diesje. Is nog plek voor theoriemensen.
Is de eerste keer weer op vreemd terrein sinds ons fantastische proefje in Ridderkerk :=
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 31 jan 2010, 10:27

Van wie ga je die clinic krijgen Viv en waar?
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 31 jan 2010, 19:25

Lijkt me super om zo lekker te kunnen longeren Lizette (dat is je naam toch :o )

@ Anna, jullie zijn ook lekker op weg. Met de les en als er geen zwiepende zweepjes in de omgeving zijn..
Castor kan ook al lekker lopen, maar vooralsnog nog lekker met zijn neus in de lucht :P
Nou werk ik hier ook nog niet echt aan. Probeer soms wat meer druk te geven op de teugels. Hij gaat dan wel flink kauwen op het bit en dat is het wel.
Daarna gaan we weer vrolijk verder met een slap teugeltje.
Ik rijd dan ook nog vooral buitenritjes. Het zou alleen wel goed zijn om zijn achterhand er wat meer bij te gaan krijgen. Op z'n tijd maar..

Als het goed is 15 feb weer les. Is weer even geleden door 'zwangerschapsverlof' van instructrice.
Ik heb in de tussentijd ook maar weinig gereden.
Vandaag wel weer een lekker ritje gemaakt. Samen met vriendin met haar Haf. We waren een beetje in een melige bui en hebben er een vrolijke rit van gemaakt zegmaar. Beete aanrommelen en keutelen. Weinig serieus gedoe.
Wel super lekker gereden.
Oh en we zijn over een balkje van 10-20 cm gesprongen *o/*
Haha gewoon eropaf gestuurd en verwacht dat hij eroverheen zou hobbelen.
Maar nee, meneer keek even en hups een keurig klein sprongetje eroverheen. Geen centje pijn. Grappig dier is het! :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 31 jan 2010, 19:56

@Anna
Fijn dat je les wel lekker ging, dat geeft toch altijd weer een goed gevoel

@Ilona
Schaam je niet hoor, mijn naam heb je goed, weet zelf van de meesten volgens mij ook niet eens hun naam tenzij dat hun gebruikersnaam is :D
Het is zeker heerlijk om op zo'n manier te longeren en daarmee je paardje ook lekker los te maken en te houden.
Af en toe lekker melig en totaal niet serieus lekker buiten rijden is ook heerlijk :))

Vandaag en gister konden wij het erf weer niet af met die rotsneeuw. Cas maar weer met Yessie in het klein bakje aan huis gezet.
Vandaag was Cas een beetje humeurig. Zijn buurman wordt met dit soort dagen aan de dubbele longe gedaan voor de stallen en ik was Cas aan het poetsen, heb 'm nog nooit zo chagerijnig gezien. Oren helemaal plat en maar in de kont van zijn buurman willen bijten. Volgens mij is hij net als mij ook een beetje gefrustreerd dat hij vrijdag lekker heeft kunnen werken en nu weer 2 dagen niks doen
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Gesloten