Hoi allemaal!
Een verslagje van de eerste dag van een 'fjordeneigenaar aan de zijlijn', want Robbert is zo gek met Peer dat ik er met geluk een borstel overheen kan halen
Het gaat geweldig met Peer!
Heeft de nacht voor het eerst op stal super goed doorstaan en was erg braaf met het buiten en binnenzetten volgens de stalmedewerkers.
Hij heeft de hele morgen lekker uitgewaaid in de paddock met allemaal andere paardjes om hem heen.
Hij gedraagt zich alsof het nooit anders is geweest en is erg vriendelijk en nieuwsgierig naar de andere paarden.
Op stal vindt iedereen hem al geweldig en ik moet zelf stiekum ook wel erg grinniken om onze ontplofte haarbol tussen de dik in dekens gepakte 'sportpaarden'
Zelf hebben we hem vanmiddag weer de hele middag buitengezet, beetje met hem gespeeld en geprobeerd hem met de schaar een klein beetje te fatsoeneren.
Daarna hebben we hem gezadeld en is Robbert heerlijk relaxed met hem in de binnenbak gaan rijden.
Zelf maar gelijk op Witje gestapt zodat we voor het eerst in tijden weer eens tegelijk te paard zaten!

Peer was super braaf en luisterde goed! Moest natuurlijk wel erg hard hinniken naar elk paard dat voorbij kwam, want iedereen moet weten dat Peer er is!
Het zadel dat we op de gok hadden gekocht bij Divoza (2e hands bruin/zwart Hulsebos) lijkt voor hem gemaakt! Wat een geluk!
We laten wel Hulsebos binnenkort nog komen om het goed na te laten kijken en gelijk Wit zijn zadel weer eens te controleren.
Toen het hoofdstel... Peer heeft dus gewoon een vette Full maat

en eigenlijk moet er een grotere frontriem op (waar koop je die eigenlijk?!)!

Maar het bruine hoofdstel staat hem erg mooi.
De deken die we hebben gekocht, maar natuurlijk absoluut niet nodig hebben heeft ook de goede maat, maat 175.
Helaas is Witje 'niet zo vriendelijk' naar andere paarden en al helemaal niet als ze kleiner zijn dan hij... Sterker nog, hij grijpt ze bovenop de schoft of de staartwortel...
Niet grappig! Vooralsnog stellen we Peer dus maar niet aan hem bloot zonder hek ertussen...
Onze vos staat in brabant om te revalideren (of met pensioen) omdat hij daar dagelijks en het hele jaar rond op het land kan en we het hier op stal helaas vijf maanden
van het jaar met paddocks moeten doen.
Maar er hebben zich al diverse stalgenoten gemeld dat Peer absoluut met hun paard in de paddock mag, dus hij verhuist binnenkort denk ik van paddock naar paddock
om een ander (lief en sociaal) paard gezelschap te houden!
Nog twaalf weken en ze mogen het land weer op... Ben hard aan het aftellen!
Voor straks in het land zoeken we een passend, gezellig groepje voor Peer, heb geen zin om hem tussen de 'gemenerds' (zoals bv Wit) te zetten.
Hij is nu echt super sociaal en lief en dat houden we graag zo!
Vooralsnog gaat hier alles super goed dus!
Robbert zal straks ook nog wel met 'zijn kant van het verhaal' komen!
En ik ga morgen foto's maken van het rijden!