Ik kon er niet echt flink aan rijden vanwege de bak. Stap en draf was te doen maar hard doordraven en vooral galopperen zou roekeloos zijn. Jos staat gelukkig stevig op de benen en kan zich goed redden zolang het niet te hard gaat en ik rij ook geen uren door, momenteel half uurtje per keer.
Mijn punten die verbeterd zijn vind ik:
over het algemeen ontspannen pony
beenhouding wat beter door nieuwe wrongen (stak altijd meer naar voren)
rechterop zitten dan eerst
Jos loopt wat minder op de voorhand
Verbeterpunten:
ik laat mn hand wat zakken ipv boven de schoft te houden
kapstokjes
mag haar met mn zit meer "opwaarts" rijden
Momenteel heb ik geen les maar zodra het ijs weg is gaan we weer aan de slag en als dat te lang duurt gaan we eens lessen op ptc (maar mag officieel geen eigen instructie meenemen).
Losrijden doe ik met lang teugeltje en probeer haar met neus op kniehoogte te rijden (lukt wel maar is niet echt foto van).

Lieve plaatjes van happy baasje en lieve pony

En na het losrijden wat meer oppakken, vooral draf foto's.

Mn houding kakt zo nu en dan wat in

Ik moet er echt op letten.

Hier komt ze wat achter de loodlijn.
Ik kon er niet goed aan rijden, vanwege de bak was ik wat voorzichtig daarmee omdat ze ook wel es wat wil versnellen dan.

Op deze foto's kijk ik bijna arrogant.

Dat hoofd van mij whahahaha

Zonde van mijn houding en ik zie wat spanning bij Jos.
Ze vindt t soms nog wel moeilijk om wat ronder te lopen dus we doen het nooit lang.

Ze kan inmiddels ook wat spaanse passen onder het zadel. Het lukt alleen nog niet om dr hoofd wat hoger te houden zodat ze de benen nog hoger kan krijgen (die tip kreeg ik van Evy hier op FW).
Ik doe t nu nog puur op zweephulp maar ben nog aan het bedenken hoe ik hier iets minder zichtbaars en toch voor haar duidelijks van kan maken. Let niet op mijn houding, verplaatste mn gewicht nogal naar achteren, anders komt ze minder hoog met de voorbenen