We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Bericht door Jilly » do 14 jan 2010, 19:47

Hier zijn ze vandaag weer lekker lang buiten geweest, op een heel stuk van de wei ligt al niks meer van sneeuw/ijs! Heerlijk...

En heb me maar opgegeven voor de paardenwijding van zaterdag, heb al eeuwen niet echt meer gereden, maar het wordt een rustig stapritje, paarden laten wijden, borreltje doen en weer terug stappen. Moet lukken :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » vr 15 jan 2010, 18:40

Goede avond allemaal! Alweer een hele tijd geleden dat ik wat op het forum schreef over ons C'tje Sven. Ik heb wel regelmatig op het forum gekeken en genoten van de schitterende foto's die sommige mensen plaatsen. Ik zie er toch wel een hoop schitterende Fjorden bij! Vergeleken met veel van die foto's is onze Sven toch maar een eenvoudig boertje om te zien hahaha :D ! Maar wel een erg braaf boertje trouwens!
Wij hebben het de afgelopen maanden erg druk gehad op de pas gekochte stal, er moesten een berg klussen gedaan worden, zoals tegelen, regengoot etc. Ondertussen houd je bijna geen tijd meer over om nog te genieten van de dieren waar je het allemaal voor doet 8)7 , de paarden! Maar met Sven gaat het echt heel goed, zowel voor de wagen als onder het zadel, wat een braaf menneke! Vorige maand heeft Charlotte, onze 8-jarige dochter een manegewedstrijd gereden met hem. Ik was al heel trots dat hij alles zo goed deed maar laat ze nou ook nog 1e worden! Niet te geloven!
Ook heeft Sven "geholpen" met tegelen. Nadat ik zelf honderden stenen met emmertjes uit de baggerbak naar voren had gehaald kwam ik op het idee om de emmers aan het oude karrentuig vast te maken. Ik kon ze zo van de wagen in de emmers doen en Sven droeg ze dan naar voren. Hartstikke leuk werken op deze manier!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
claudia

Bericht door claudia » vr 15 jan 2010, 19:50

OOOH, mijn coentje was heel zielig.

Rien belde gisteren aan het einde van de dag op dat toen hij coen binnen haalde, hij echt mega kreupel liep.
Of ik toch maar zelf even kwam kijken.
Dus ik alles laten vallen en in de auto naar Coentje.

Nou ,hij had niets te veel gezegd, hij stond echt op 3 benen.
Door de sneeuw zijn zijn voeten heel zacht geworden(hij staat normaal vaak op stal en nooit in de regen buiten :o ) en door de harde sneeuwbobbels zijn er hele grote stukken van zijn achtervoetjes afgebroken.
EN daar had hij echt mega last van.

Dus Steven, mijn smid, gebeld en die is net geweest en heeft er met kunst en vliegwerk een ijzertje onder gekregen en het is dan altijd zo mooi, hij kon weer gewoon lopen.

Dus coentje meloentje is weer een beetje blij *o/*
(en ik ben zo blij met mijn smid :)) , bellen en hij probeert altijd wel ergens een plekje te vinden voor mij *o/* )
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 15 jan 2010, 19:56

Wat gaaaaaf Wendy! Je dochtertje ook helemaal in de wolken zeker? :D
Leuk trouwens, hoe hij zijn eigen verblijf kan verdienen hihi

Wat sneu voor Coen zeg, maar gelukkig ben je gezegend met een topsmid en gaat alles weer goed!!

Mijn (ook 8-jarige :D ) broertje is vandaag weer eens meegeweest naar Hay. Zo lief om te zien hoe Hay daarmee omgaat. Lekker voorzichtig, samen hun rondjes lopen in de binnenbak en wat knuffelen terwijl ik de stal doe. Later heb ik 'm ook nog geleerd hoe hij moet 'longeren' (lees los in de bak aan het lopen krijgen) en daarna heeft hij er ook nog opgezeten. Het wordt toch tijd voor een cap denk ik :P
Viv

Bericht door Viv » za 16 jan 2010, 09:54

Nou Wen cijfer je Ctje niet zo weg hoor, das ook een beste beer aan het worden.

Achossie Coentjemeloentje op naaldhalkes, naja als het werkt, why not. beter zo dan kreupeltjes lopen.

Denk dat ik straks maar weer eens wat met die spaklap van mij ga doen. Andy wilde gaan mennen maar dacht zelf aan een rondje bos ohz als dat een beetje te doen is over het ruiterpad.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 16 jan 2010, 12:57

Zo te zien is Sven ook aardig aan de maat. Leuk dat je dochtertje 1ste is geworden met de wedstrijd *o/* En zo te zien een echt werkpaard!

Ach arme Coen, gelukkig heb je een goede smid die Coentje weer goed op weg heeft geholpen.

Vandaag konden we eindelijk weer het erf af en hebben we lekker met Cas en Yessie rondje bos gewandeld. In 't begin waren ze wel wat druk en drammerig, maar zo halverwege was dat al een stuk minder. Zijn lekker een uurtje met ze weggeweest!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 16 jan 2010, 14:56

Hier hebben Cariena en ik vandaag ook een primeur gehad. Cariena voor het eerst voor de kar en ik voor het eerst een onbeleerd paard voor de kar geknupt en met hulp van Jeroen (van Anita) de bak door gegaan. :D

Ging best goed eigenlijk, tenminste ik ben tevreden. Soms wil ze de bocht nog niet om en dan ben ik zelf net niet 'brutaal' genoeg zoals bart dat zo mooi zei :P
Die heeft haar op een gegeven moment even overgepakt toen ik er even niet meer uit kwam, die heeft daar veel meer ervaring mee. Toen liep het allemaal wel weer.

Maar ze was erg fijn in de mond, zoekt de hand ook al lekker op en stapte en draafde eigenlijk ook lekker weg met de kar erachter. Dus op naar de volgende keer *o/*
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Amber_

Bericht door Amber_ » za 16 jan 2010, 15:09

Wat super fijn dat ze zo lekker oppakte :))
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 16 jan 2010, 15:47

Vandaag meerdere C-tjes gezien die voor het eerst van hun leven een tuig op hadden en voor een kar hebben gelopen. Heb met open mond van verbazing staan te kijken hoe geweldig en vlot dat ging. De C-tjes zijn ook voor wat betreft met mennen supertalenten. Hopelijk blijkt mijn eigen C-tje dat volgende week ook te zijn. Ik ben er zo benieuwd naar, kan bijna niet nog een week wachten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » za 16 jan 2010, 16:02

Of Tootje mentalent is.. vraag ik me af :P
Maar vandaag, sinds gauw 6 weken weer is opgestapt.

Hij zette geen stap verkeerd !!! :D
Bij dagboek heb ik fotootje ervan.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » za 16 jan 2010, 16:26

Ik ben weer zooooo trots op mijn manneke! Vandaag de tijd een beetje verkeerd ingeschat waardoor ik niet meer de tijd had om een beetje in te rijden voor we op pad gingen, maar Hay was zó braaf! Lekker de pas er in, maar helemaal niet vervelend of kijkerig.
Enkel toen we in het rijtje aan stonden te schuiven om gewijd te worden kreeg hij het ff op z'n heupen (denk vooral door andere zenuwachtige paarden) en hebben we wat luchtsprongen gemaakt, maar verder helemaal niks. Na het wijden kreeg ieder paard een stukje brood. Daar kreeg ik Hay natuurlijk niet meer weg, 1 stukje maar? :=
Op de terug weg was de fut er een beetje uit, maar oooh wat ben ik trots :L

@ Janna: klinkt erg leuk! Daar heb je vast een fijn paardje aan! :)

@Amber: je hebt een apart topic op DB geopend? Ik snel daar vlug heen...
Viv

Bericht door Viv » zo 17 jan 2010, 08:34

Hier na enige strijd (manlief wilde mennen en ik niet) toch zadel erop en richting bos gestapt maar na 5m ruiterpad raakte Diesje beetje in paniek door de gladheid, dus illegaal tussen de bomen door (omdraaien was levensgevaarlijk) de weg op gestapt.
Gelukkig had Andy hem beet want hij was best drukjes zo na tig weken niksdoen en voor het eerst sinds een half jaar weer ohz buiten :=.

Hij was superbraaf en duidelijk toe aan meer actie. Maar daar had ik ff geen zin in met die gladheid, uiteindelijk wel stukken gedraafd zolang andy het vol hield :D

Dacht geen klik te hebben met hem maar ben gister tot de conclusie gekomen dat het niet aan de klik ligt, want die is er wel alleen niet zo sterk als met Tjo.
En dat komt weer omdat ik merk dat ik het inrijden (die enorme stap terug) gewoon niet leuk vind, stap liever op een peerd waar de knopjes al op zitten. Mede omdat Andy ook zou gaan rijden en nu mij alles alleen op laat knappen op dat vlak maar wel commentaar gaat leveren langs de kant. Rijden wordt nu dus soort van moeten en niet omdat ik het leuk vind en er zin in heb.
Dus afgesproken dat hij nu ook meer gaat rijden (daarvoor hadden we een grote fjord gekocht nl) zodat de druk er bij mij wat af gaat.
Ik blijf wel op dinsdag lessen, heb die begeleiding bij Diesje gewoon echt nodig. Meer voor mezelf dan voor Diesje.

Misschien ben ik na 2,5 jaar ook wel weer toe aan een stevig enduranceritje, mis dat gewoon. Gewoon lekker verstand op 0 en lekker gaan in het bos. Oftewel tijd voor voorjaar!

Zo dat is eruit :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 17 jan 2010, 09:28

@Janna
Leuk dat Cariena het zo goed op pakte. Altijd lastig om voor het eerst een groen paard voor de kar te hebben. Je weet dan niet precies of je juist te streng bent of strenger moet zijn.

@Anita45
Ben benieuwd wat Celony ervan gaat vinden :))

@Amber
Jij durft met Toot, maar gelukkig is hij dan weer heel erg braaf!

@Jilly
Volgens mij heeft Hay zich flink volgevreten :D

@Viv
Gaat helemaal goed komen met Cadiz. Gewoon lekker blijven lessen en dan wordt het steeds leuker!

Cas en Yes kunnen vandaag weer in de bak los dus dat wordt camera mee :))
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 17 jan 2010, 10:13

Jemig dames ik ben helemaal niet meer bij hier in het topic. Zal wel door alle stress komen van het verkopen van het huis hihi.
Cyra is dus ook al een week niet meer gereden, dus een echte update van haar heb ik niet.
Zal mn best weer gaan doen me beter in te lezen en het bij te houden hier.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » zo 17 jan 2010, 10:17

ik moet me hier ook maar even melden aangezien ik nu ook een C-tje heb genaamt Calendula :))
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 17 jan 2010, 10:30

Jaaaahhh daar isse!!!
Afbeelding
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » zo 17 jan 2010, 10:47

ja hebt het topic gevonden dus kan ook lekker mee gaan kletsen met jullie :D
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 17 jan 2010, 17:27

Wat leuk om Sven zo te zien, die is al helemaal ingeburgerd bij jullie of niet Wendy?

Cariena heb ik mij gister ook over verbaasd. Daar had ik nog wel meer protest van verwacht (of anders) maar die liep er mee weg alsof ze het allang kende (al was rechtsom toch nog wel iets moeilijker).
Maar ook Balloo van Ingrid deed het super!! En Cassper haha, daar zat wel pit in, maar deed het toch ook maar braaf gezien het feit dat hij eigenlijk nog niks anders kent dan vast staan, de trailer en vreten.
Helaas gister geen Cai meer voor de kar...leek me ook mooi oefenobject, maar er werd toch gekozen eerst de meer ervaren paarden te pakken. Volgende keer....

Maar wel trots op t kleine manneke. Vrijdag (ivm clinic) nog even onder het zadel gepakt. Voor het eerst in drie weken weer en eens met hem, alleen, naar achter het land op gegaan. Begon met af en toe wat gesnurk voor een kapot getrokken afrastering (hoort ook niet zo) en een roller (voor het land) die toch wel erg af stak van kleur in de witte sneeuw. Maar hij stapte heldhaftig en braaf door zo voor het eerst alleen naar 'buiten' en de knoppen stap, draf, galop (heel beheerst) en halthouden zaten er keurig op. Heel stoer van hem! Aan het eind van het weiland zit een de sloot, waar de kleine slootjes van het land op uitmondden. Deze was dus niet bevroren en dé zwemplek voor de eenden. Tja en die vliegen natuurlijk op als je er langs rijdt. Leek mij een mooi oefenmoment en jawel, hij schrok dus ook wel even. Stond een moment aan de grond genageld en begon daarna heftig met een voorbeen te klauwen dat hij 'not amused' was. Begrijpelijk genoeg heb ik hem even flink uitgelachen...tja, hij schrikt, ik niet.
Hopelijk vind ik voor hem dit voorjaar echt een leuke stek, want dat verdiend hij zeker. Qua karakter écht een zoon van zijn vader. (geeft je hetzelfde vertrouwde gevoel en toevallig had ik Anton net daarvoor gereden, dus was mooi vergelijken)
Geluk is de vrucht van intens werk
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 17 jan 2010, 18:11

Vandaag weer heerlijk gereden. Ze had een week stil gestaan dus was bang dat ze zou stuiteren. Ze was wel erg snel maar erg braaf. Hebben voor het eerst in weken weer gegaloppeerd en ze gaf me nu ook de kans om te gaan zitten. Voor die tijd was ze daar niet voldoende voor in balans. Mijn lessen beginnen dus hun vruchten af te werpen :D

Vind het wel jammer dat we niet nu al verhuist zijn, want dan had ik dikkie graag mee genomen voor de men cursus. Als ik zo hoor hoe leuk het is met al dat jonge grut ...
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 17 jan 2010, 18:58

Cas en Yes hebben zich echt helemaal uitgeleefd vandaag :))
Foto's staan bij PP!!!
Afbeelding
Gesloten