Bericht
door Sjolvir » ma 11 jan 2010, 22:33
Laatste ervaring die ik ken van iemand met stal doorstap..
Was op mijn vorige stal. (eind 2008, vlak voordat ik daar van stal weg ging)
Mensen hadden dachten ze leuk schimmeltje Lusitano/Andalusier gekocht.. (uiteraard hun 1e paardje)
(in mijn ogen te klein, te iel voor hun en ik ben wat gewend met mijn fjord..)
Geen ervaring die mensen en diertje ietwat groen, maar verder wel braaf. Niet geschikt in mijn ogen voor hun, maar goed.
Beestje was helaas binnen paar maanden dusdanig kreupel, dat het niet echt leuk was. peesblessuere, volgens dierenarts, oude die weer opspeelde... Hadden zelf diertje niet laten keuren, hadden keurings rapport van daar geloofd.
Ander stalgenootje jaren daarvoor.. (haar 1e paardje)
Kwam thuis met bruin dravertje? Volkomen ongeschikt dus ging weer ingeruild worden.
Werd ingeruild met flinke bijbetaling voor schimmel, die heeft ze paar jaar gehad, maar viel niet normaal mee te rijden.
Sloeg af en toe iemand op de gang onderuit. (autsj..lief merrietje)
En liep altijd met zijn neus ernstig in de wind en was niet vooruit te branden.
De paarden die ik ken die er weg komen dus niet echt doorslaand succes.
Zegt niet dat er nooit iets leuks staat!
Ken ook iemand die er een leuke weg heeft gehaald, maar dat is iemand met paardenverstand. En niet zoals die anderen iemand die voor
een eerste paardje ging en er geen verstand van had.
Met andere woorden ook daar staan wel leuke paarden, de kunst is het herkennen.
En als het een eerste paardje is, stuk lastiger als hij wel iets mankeert in het rijtechnische.
Diegene die die leuke had gekocht, was het ook geen heel makkelijk paard, maar wel een goeie en
1 die ook normaal te rijden was, door iemand met enige ervaring.
(bedoel dus meer dan 2 jaar 1 x per week op een manege lessen)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!