In gedachten denk ik terug .. 7 jaar geleden… net 5 jaar was je.
Pubertje ten top en stilstaan voor een mooie sneeuwfoto had je niet zoveel zin in..
Herinner me nog goed dat ik honderden meters achter je aan heb gelopen in mijn klompen door de sneeuw.
Steeds als ik er bijna was deed je weer een paar passen naar voren.. ja dat ben jij, grapjas ten top..
Denkend aan jou als grapjas komen er steeds meer van die herinneringen naar boven..
Zo heb ik je samen mijn zus een keer tussen de vers gepotte bloemen vandaan kunnen halen..
Heb ik je honderden meters op de rug van Milmar achterna gereden omdat je liever over het veld gallopeerde dan jezelf te laten pakken..
En ach ja.. die keer op het grote concours Marienweide.. Eigenlijk wilde ik daar helemaal starten omdat het nogal kakvolk is..
Maar toch gegaan.. en wat deed jij… je brak los met je zadel op je rug en scheurde in volle galop daar over het terrein..
En ga dan daarna maar eens vertellen dat jij het niet was als je de enige fjord op het terrein bent

Om het dan maar niet over de tientallen keren te hebben dat ik met je stuurloos over de velden vloog .. met of zonder zadel dat maakte jou niet uit..
Als je er zin in had dan vloog je over het veld en kon ik prettig meeliften..
Maar al die keren zorgde je er toch voor dat ik weer veilig thuis kwam

Ik mis je grapjes..
Niet een beetje maar echt heel erg..
Ik mis het in deze dagen om je omgegooide waterbak al vloekend weer terug in de hoek te plaatsen en naar jou onschuldige koppie te kijken.
Ik mis het zomaar even op je rug springen omdat ik het zo koud heb en mijn lijf even aan het jouwe wil warmen..
Zelfs de blaren op mijn vingers van het knippe van die vreselijke manenkam mis ik..
Af en toe vraag ik me nog weleens af waarom ik je toch niet gewoon thuis gehouden heb..
Maar dan denk ik terug aan dingen die ik wellicht wel het meest mis…
Je heerschap, meester zijn, je vrolijke koppie en je vrolijkheid die je uit het werk haalde…
Dan weet ik het weer.. dat mistte jij toen je bij mij was..
Lief mannetje.. als het missen nou iets minder wordt kom ik je echt weer eens opzoeken .. maar nu zou ik willen dat ik het zou missen om jou te missen…

Zo... en nu weer klaar met dat gemuts...