Ik wilde wel graag weer een keertje naar Artis na mijn stage in Juni. Dus Esther gevraagd en die wilde natuurlijk wel mee.
Ik had wel laten vallen dat we bij de kamelen enzo naar binnen mochten, want daar heb ik immers al die weken voor gezorgd, maar dat het zo'n uitgebreid dagje achter de schermen zou worden had ik ook niet verwacht.
Om 9 uur belde esther dat ze eraan kwam. Ik had mijn brood nog niet eens op, want had net de hondjes uitgelaten, maar hup brood maar mee in de tas en dat at ik in de trein wel op.
De trein was netjes op tijd en we hadden mooi en plekje. In zwolle werd de trein veel voller en hadden al vrij veel mensen geen plaats meer. In amersfoort moesten we overstappen op de trein naar Amsterdam en toen we zagen hoeveel mensen daar in moesten was al vrij snel duidelijk dat we waarschijnlijk moesten staan. Het was een oudere dubbeldekker, maar het kon de pret niet drukken, dus ondanks op elkaar gestapeld te staan zijn we toch maar op een trapje gaan zitten. Heel handig, want zo konden we samen de krant lezen

Toen we op Amsterdam kwamen was ik even de weg kwijt, want we kwamen aan een andere kant naar buiten. We zijn richting de trams gelopen waar we al snel de goede hadden gevonden. Er moest alleen ook hier een hele berg mensen in. Toen we eindelijk aan de beurt waren wilde de mevrouw al stoppen, maar we mochten nog net naar binnen, want daarna riep ze dat ze ging vertrekken, omdat ze al te laat was. Geluk!!
In de tram over de dam en langs het waterlooplein allemaal wel leuk om weer eens te zien. Toen we uit de tram vlakbij Artis stapte even belletje gedaan richting de kamelen afdeling dat we eraan kwam en toen kwam 1 van de dierverzorgers ons halen. Was wel leuk om hem weer een te zien. We mochten gelijk even bij de kamelen naar binnen waar Cobie ons al op stond te wachten.
Koppie is een mooie eigenwijze dwergezel

Bas is haar vriendinnetje, maar die is altijd wat afstandelijker. Al vrij snel kwamen de 3 kamelen eraan. De oudste is Lesther een mooie dame die nieuwsgierig is. Lesther haar dochter is Yeti met de grootste kuif en dan hebben we nog Caramella de kameel met de hanglip. Deze mooie dames heb ik heel wat geplukt en geaaid tijdens stage ze blijven leuk!!!

ook nog van buitenaf het verblijf

De alpaca's en de watusi runderen blijven altijd wat op afstand, maar dit hadden we alvast te pakken. Daarna zijn we naar de Pampa geweest, waar de lama's, miereneters, capibara's, mara's, nandoes zitten en waar mijn stagebegeleidster ook was. Was heel leuk om weer even te kletsen en te kijken hoe het met alle dieren was. Jonge miereneter Novey was weer flink gegroeid en nu ook helemaal van moeder Potay af. Vader Ramon lag in zijn nest dus die konden we niet zijn. Het zijn echt leuke, maar aparte beesten.
Daarna zijn we wat rond gaan lopen toen we nog een bekende tegen kwamen. Deze meneer heb ik ook veel gezien tijdens stage en die werd zo enthousiast dat ik er was dat hij van alles achter de schermen is gaan regelen onwijs leuk!!
Eerst zijn we nog even langs het verblijf van Tanja gelopen waar kinderen een onwijs mooie herinnering hadden gemaakt. Allemaal lieve berichtjes en foto's
berichtjes als: ik vond het leuk dat je hele bloemkolen op had, jammer dat je doodgaat. Ik hoop dat je een mooi sterretje zal zijn! (echt zoooo schattig!!)

Esther had er ook zwaar mee

Om 1 uur zijn we in de vakgroep ruimte wezen thee drinken waar iedereen die maandag dienst had van de vakgroep zat. Gezellig! Daarna zijn we naar de reptielen gegaan waar een mevrouw ons mee achter de schermen nam. Onwijs leuk mens en heel enthousiast! Ik ben nooit zo van de reptielen, maar na maandag wel een stuk enthousiaster!!!
Eerst hebben we uitleg gehad over de giftigste slangen die er zijn brrrrr....
Daarna een baardagame vastgehouden (op school hebben we die ook dus voor mij niks nieuws, maar esther liet blijken dat ze het wel heeel leuk vond)

Daarna onze favoriet Popeye!!!!!! Een neushoornleguaan. Onwijs lief. Hij genoot van het aaien hij deed zijn oogjes erbij dicht. Hij lijkt heel hard en stekkelig, maar alles is heel zacht. Je zag kindjes aan de andere kant van de ramen jaloers kijken opzich wel sneu, maar was wel gaaf om hem te aaien en erbij in het verblijf te staan.

Esther bewijst even dat ze hem geaaid heeft

Daarna gingen we naar de koningspythons!! Ze ging dr even eentje pakken nouja prima. Ze stond er mee in de handen te vertellen en zegt: ja meestal moet je het mensen niet vragen of ze hem vast willen houden en HUP daar lagtie om mijn nek!!!! Normaal zeg ik neee geen slang, maar het viel reuze mee hij was heel lief

Esther ook nog even

daarna nog baby schildpadje!! Hij was zo schattig

daarna gingen we naar de leeuwenvoeding. Dit heb ik nu ongeveer 3 tot 4 keer gezien, maar het blijft leuk!! Ik heb een filmpje gemaakt. Of het lukt te plaatsen weet ik niet, want dit is de eerste keer dat ik een filmpjes plaats.

daarna mochten we giraffen banaantjes voeren was ook wel grappig om te doen. Wat zijn die dingen toch inmens groot als je er vlak voor staat!!

het bewijs dat ik banaantje gaf!!

Daarna nog even bij de pinguin voeding gekeken en toen hebben we iedereen gedag gezegt en richting station. We hadden heel veel trek dus lekker langs de burger king en toen een hele lange terug reis gemaakt, maar dat gaf niet meer, want we hadden een geslaagd dagje.
(ik hoop dat het gelukt is te plaatsen, want iedere keer als ik weer wat wil neerzetten schiet mijn schermpje weer omhoog heeel iiritant!!)