achter de schermen bij Artis!!!!!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Lisa

achter de schermen bij Artis!!!!!

Bericht door Lisa » wo 30 dec 2009, 19:19

Hier een fotoverslagje van maandag.

Ik wilde wel graag weer een keertje naar Artis na mijn stage in Juni. Dus Esther gevraagd en die wilde natuurlijk wel mee.
Ik had wel laten vallen dat we bij de kamelen enzo naar binnen mochten, want daar heb ik immers al die weken voor gezorgd, maar dat het zo'n uitgebreid dagje achter de schermen zou worden had ik ook niet verwacht.

Om 9 uur belde esther dat ze eraan kwam. Ik had mijn brood nog niet eens op, want had net de hondjes uitgelaten, maar hup brood maar mee in de tas en dat at ik in de trein wel op.
De trein was netjes op tijd en we hadden mooi en plekje. In zwolle werd de trein veel voller en hadden al vrij veel mensen geen plaats meer. In amersfoort moesten we overstappen op de trein naar Amsterdam en toen we zagen hoeveel mensen daar in moesten was al vrij snel duidelijk dat we waarschijnlijk moesten staan. Het was een oudere dubbeldekker, maar het kon de pret niet drukken, dus ondanks op elkaar gestapeld te staan zijn we toch maar op een trapje gaan zitten. Heel handig, want zo konden we samen de krant lezen 8)7
Afbeelding
Toen we op Amsterdam kwamen was ik even de weg kwijt, want we kwamen aan een andere kant naar buiten. We zijn richting de trams gelopen waar we al snel de goede hadden gevonden. Er moest alleen ook hier een hele berg mensen in. Toen we eindelijk aan de beurt waren wilde de mevrouw al stoppen, maar we mochten nog net naar binnen, want daarna riep ze dat ze ging vertrekken, omdat ze al te laat was. Geluk!!
In de tram over de dam en langs het waterlooplein allemaal wel leuk om weer eens te zien. Toen we uit de tram vlakbij Artis stapte even belletje gedaan richting de kamelen afdeling dat we eraan kwam en toen kwam 1 van de dierverzorgers ons halen. Was wel leuk om hem weer een te zien. We mochten gelijk even bij de kamelen naar binnen waar Cobie ons al op stond te wachten.
Koppie is een mooie eigenwijze dwergezel
Afbeelding
Bas is haar vriendinnetje, maar die is altijd wat afstandelijker. Al vrij snel kwamen de 3 kamelen eraan. De oudste is Lesther een mooie dame die nieuwsgierig is. Lesther haar dochter is Yeti met de grootste kuif en dan hebben we nog Caramella de kameel met de hanglip. Deze mooie dames heb ik heel wat geplukt en geaaid tijdens stage ze blijven leuk!!!
Afbeelding
ook nog van buitenaf het verblijf
Afbeelding
De alpaca's en de watusi runderen blijven altijd wat op afstand, maar dit hadden we alvast te pakken. Daarna zijn we naar de Pampa geweest, waar de lama's, miereneters, capibara's, mara's, nandoes zitten en waar mijn stagebegeleidster ook was. Was heel leuk om weer even te kletsen en te kijken hoe het met alle dieren was. Jonge miereneter Novey was weer flink gegroeid en nu ook helemaal van moeder Potay af. Vader Ramon lag in zijn nest dus die konden we niet zijn. Het zijn echt leuke, maar aparte beesten.

Daarna zijn we wat rond gaan lopen toen we nog een bekende tegen kwamen. Deze meneer heb ik ook veel gezien tijdens stage en die werd zo enthousiast dat ik er was dat hij van alles achter de schermen is gaan regelen onwijs leuk!!
Eerst zijn we nog even langs het verblijf van Tanja gelopen waar kinderen een onwijs mooie herinnering hadden gemaakt. Allemaal lieve berichtjes en foto's
berichtjes als: ik vond het leuk dat je hele bloemkolen op had, jammer dat je doodgaat. Ik hoop dat je een mooi sterretje zal zijn! (echt zoooo schattig!!)
Afbeelding
Esther had er ook zwaar mee :D
Afbeelding
Om 1 uur zijn we in de vakgroep ruimte wezen thee drinken waar iedereen die maandag dienst had van de vakgroep zat. Gezellig! Daarna zijn we naar de reptielen gegaan waar een mevrouw ons mee achter de schermen nam. Onwijs leuk mens en heel enthousiast! Ik ben nooit zo van de reptielen, maar na maandag wel een stuk enthousiaster!!!
Eerst hebben we uitleg gehad over de giftigste slangen die er zijn brrrrr....
Daarna een baardagame vastgehouden (op school hebben we die ook dus voor mij niks nieuws, maar esther liet blijken dat ze het wel heeel leuk vond)
Afbeelding
Daarna onze favoriet Popeye!!!!!! Een neushoornleguaan. Onwijs lief. Hij genoot van het aaien hij deed zijn oogjes erbij dicht. Hij lijkt heel hard en stekkelig, maar alles is heel zacht. Je zag kindjes aan de andere kant van de ramen jaloers kijken opzich wel sneu, maar was wel gaaf om hem te aaien en erbij in het verblijf te staan.
Afbeelding
Esther bewijst even dat ze hem geaaid heeft
Afbeelding
Daarna gingen we naar de koningspythons!! Ze ging dr even eentje pakken nouja prima. Ze stond er mee in de handen te vertellen en zegt: ja meestal moet je het mensen niet vragen of ze hem vast willen houden en HUP daar lagtie om mijn nek!!!! Normaal zeg ik neee geen slang, maar het viel reuze mee hij was heel lief
Afbeelding
Afbeelding
Esther ook nog even
Afbeelding
daarna nog baby schildpadje!! Hij was zo schattig
Afbeelding
daarna gingen we naar de leeuwenvoeding. Dit heb ik nu ongeveer 3 tot 4 keer gezien, maar het blijft leuk!! Ik heb een filmpje gemaakt. Of het lukt te plaatsen weet ik niet, want dit is de eerste keer dat ik een filmpjes plaats.
Afbeelding
daarna mochten we giraffen banaantjes voeren was ook wel grappig om te doen. Wat zijn die dingen toch inmens groot als je er vlak voor staat!!
Afbeelding
het bewijs dat ik banaantje gaf!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna nog even bij de pinguin voeding gekeken en toen hebben we iedereen gedag gezegt en richting station. We hadden heel veel trek dus lekker langs de burger king en toen een hele lange terug reis gemaakt, maar dat gaf niet meer, want we hadden een geslaagd dagje.

(ik hoop dat het gelukt is te plaatsen, want iedere keer als ik weer wat wil neerzetten schiet mijn schermpje weer omhoog heeel iiritant!!)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Bella
Contacteer:

Re: achter de schermen bij Artis!!!!!

Bericht door Bella » wo 30 dec 2009, 19:43

Prachtig, dit moet inderdaad een onvergetelijke dag geweest zijn Esther (& Lisa, al heb jij natuurlijk al meer van deze dagen gehad tijdens je stage ;) ).
Geluk is de vrucht van intens werk
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 30 dec 2009, 19:47

*jaloers ...(behalve op die slang om je nek, dat zou ik voor 10 miljoen nog niet doen ;))
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 30 dec 2009, 19:49

Whow wat gaaf joh, om dat zo van dichtbij mee te maken!
Heel leuk verslag om te lezen!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 30 dec 2009, 19:52

Wat zullen jullie een heerlijke dag hebben gehad zeg!
Staat jullie trouwens goed hoor zo'n slang om de nek :P :=

@Anna; valt mee hoor, was zelf ook als de doods voor slangen totdat ik in Dierentuin Emmen stage liep op de reptielenafdeling.
Ze zijn echt geweldig :)
Ik heb er helaas geen foto van met een slang om m'n nek.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 30 dec 2009, 20:31

Wauw wat lijkt me dat gaaf! Ook zeker bij die leeuw!! Dan worden ze toch in eens erg groot.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 30 dec 2009, 21:00

Dat ziet er gezellig uit..ik vind die foto van Esther bij de ' kerstboom' (lijkt meer op een cactus) met dikke tranen echt TE lollig! Sorry Es, weet dat je hearbroken bent... ;)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 30 dec 2009, 21:18

Ooh die slang :x , kan nu nog bibberen bij het idee dat mijn PTC+ barneveld begeleider ook tegen mij zei: " oh even stil blijven staan hoor en huppa daar had ik die slag als een riem om mijn middel". En dan nog even nonchalant vragen of ik niet bang was voor slangen. Ehhhmmmmmm

En niet in je vinger gebeten door de schildpad? kan echt zeer doen kan ik je vertellen O:)

Maar esther straalt helemaal!! Die heeft zeker genoten. +:)+
Erg leuk dat je stagebegeleiders allemaal zo enthousiast waren, blijkt maar weer welke voordelen je hebt aan een goede inzet tijdens een stage. :D
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 30 dec 2009, 21:43

Die hoofden van die giraffen!! prachtig, zo groot altijd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Mir

Bericht door Mir » do 31 dec 2009, 07:57

heerlijkdagje zo te zien, +:)+ . Hebben ze nou nog nijlpaarden daar of was Tanja enig kind?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 31 dec 2009, 10:16

Wat zullen jullie genoten hebben van dit bijzondere dagje Artis. Alleen die slagen, huh, voor geen goud zou ik die vast willen houden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » do 31 dec 2009, 11:40

Wat een geweldig mooie ervaring moet dat zijn geweest.

Prachtig.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » do 31 dec 2009, 11:49

Helemaal super.
Ik wil ook mee.
Kunnen we een fjordenforum excursie krijgen? (Grapje Lisa!)
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Esther

Bericht door Esther » do 31 dec 2009, 12:49

De foto's zijn echt leuk geworden!! Straks thuis even laten zien, hihi..

Die slang vond ik echt gaaf, ik kon niet wachten tot ik hem om mijn nek zou krijgen, ik ben eigenlijk wat dat betreft helemaal niet bang, maar hij zat best wel strak om mijn nek en op een gegeven moment had ik er ook geen idee meer van waar zijn kop nu was, maar bang ben ik niet geweest, nee vond het hartstikke leuk, nog nooit eerder een slang om mijn nek gehad..

En die foto bij Tanja, hihi.. Is leuk geworden!! Er hingen echt hele lieve briefjes in de boom, maar door kinderen geschreven, was echt onwijs grappig.. Heb niet te hard gelachen in het openbaar hoor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » do 31 dec 2009, 13:06

wat gaaf zeg,kan me voorstellen dat jullie enorm genoten hebben,dat maak je niet elke dag mee,zo achter de schermen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 31 dec 2009, 14:21

IEIEIEK die slangen vind ik maar niks, MAAR die ezel vind ik dan weer geweldig. :)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » do 31 dec 2009, 15:20

Wat een mazzel een dagje alles van zo dicht bij te mogen bekijken.
Echt heel leuk!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 31 dec 2009, 15:21

Wat een ontzettend leuk verslag van een ontzettend leuke dag!
Anouska

Bericht door Anouska » do 31 dec 2009, 15:36

Gaaf Lisa en Esther! Wat zullen jullie genoten hebben.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Lisa

Bericht door Lisa » do 31 dec 2009, 17:05

Bedankt voor de leuke reacties!! Ga zeker weten nog wel keertje ernaar toe vind het leuk om contact te houden en wie weet kan daar nog wel een keertje iets uitkomen dat zou wel heeeel gaaf zijn!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Plaats reactie