Het D-tjes topic - deel II "Op weg naar volwassenheid"
Re: Het D-tjes topic - deel II "Op weg naar volwassenheid"
Volgens mij hebben die mensen die Bente van Esther hebben gekocht haar ook direct meegenomen toen ze kwamen kijken. Kan me nog herinneren dat Esther wel even moest slikken dat ze gelijk met trailer kwamen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Goedzo Anna!! Fijn dat het met Dani nu een stuk beter gaat, volhouden zo
Ik ben van plan om een meetstok op internet te kopen zodat ik de paarden voortaan goed kan opmeten. Met m'n duimstok gaat het zo moeilijk

Ik ben van plan om een meetstok op internet te kopen zodat ik de paarden voortaan goed kan opmeten. Met m'n duimstok gaat het zo moeilijk

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Benelux is idd. vrij van regels, dus dan heb je niks met gezondheidsverklaringen te maken. Van wat ik begrepen heb, is het wel verplicht, maar wordt het door veel mensen niet nageleefd. De kans dat je aangehouden wordt is niet zo heel groot namelijk. Maar wanneer je wel aangehouden wordt en je de verklaring niet kunt tonen, dan krijg je een enorm hoge boete... En aangezien Damaris, als ze dus verkocht wordt, want dat moet allemaal nog, minstens 5 uur en waarschijnlijk nog wel langer onderweg is...dan neem je dat risico liever niet 
Fijn om te lezen dat het beter gaat met Dani!

Fijn om te lezen dat het beter gaat met Dani!

Naja, dan moet de toekomstige eigenaresse maar beslissen of ze zo;n verklaring wil hebben toch? Als ze vind dat het niet hoeft en ze wordt aangehouden, dan is de boete gewoon van haar.
Oooh, ik kon Dasha vandaag wel schieten!! Ze kan aan de hand wijken voor druk, ook in stap, maar vandaag was ze echt in een klierbui. De hele tijd in m'n hand proberen te happen, heeeeel irritant. Ze heeft een paar goede knallen gekregen, toen was het wel over maar ze werd er zelf ook chagarijnig van
Verder kan ze al bijna de spaanse pas en buigen, nu nog leren dat ze niet zo gefocust moet zijn op het voer.. het volgende kunstje wordt denk ik 'niet eten'
Oooh, ik kon Dasha vandaag wel schieten!! Ze kan aan de hand wijken voor druk, ook in stap, maar vandaag was ze echt in een klierbui. De hele tijd in m'n hand proberen te happen, heeeeel irritant. Ze heeft een paar goede knallen gekregen, toen was het wel over maar ze werd er zelf ook chagarijnig van

Verder kan ze al bijna de spaanse pas en buigen, nu nog leren dat ze niet zo gefocust moet zijn op het voer.. het volgende kunstje wordt denk ik 'niet eten'

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Nou aangezien wij haar misschien tot halverwege brengen, denk ik dat Anne er ook wel graag een verklaring bij wil
Maar de keuring wordt sowieso kosten koper.
Je bent al lekker op weg dus met Dasha! Dan kun je ook goed merken dat ze nog jong zijn hè, weinig concentratie. Zal morgen kijken of ik een stukje met Damaris kan lopen, zonder al te veel gekke sprongen
Wil eigenlijk wel even met haar in de bak gehoorzaamheidsoefeningen doen, maar da's een en al ijs...

Je bent al lekker op weg dus met Dasha! Dan kun je ook goed merken dat ze nog jong zijn hè, weinig concentratie. Zal morgen kijken of ik een stukje met Damaris kan lopen, zonder al te veel gekke sprongen

- Senna&Cajra
D-day komt nu wel snel Reinou. Hou je me op de hoogte?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Pff ook Dakoot was erg irri gisteren, stukje wandelen ging al niet, meneer was iets te fris zeg maar!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Het zal wel aan het weer liggen
Vandaag ligt er (weer
) een pak sneeuw, de paarden zullen dat wel weer leuk vinden...

Vandaag ligt er (weer

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota heeft zn nieuwe Scapa set al aangehad, zie PP 
Vandaag heeft hij zn entingen weer gehad, zijn we weer voor een jaartje van af. De DA vond hem er super uitzien,
dus ikke is trots natuurlijk, altijd leuk om te horen

Vandaag heeft hij zn entingen weer gehad, zijn we weer voor een jaartje van af. De DA vond hem er super uitzien,
dus ikke is trots natuurlijk, altijd leuk om te horen

Leuk setje heeft ie al!
Ik begin daar niet aan hoor, ik hoop namelijk dat ze nog wat doorgroeit, dus het zou zonde zijn als ik al met een deken etc aan kom zetten
Ik begin daar niet aan hoor, ik hoop namelijk dat ze nog wat doorgroeit, dus het zou zonde zijn als ik al met een deken etc aan kom zetten

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nou ik hoop dat Dakoot niet nog meer groeit, want ik vind dekenmaat 195 al behoorlijk. Ik blijf erbij dat Dakoot een vroegbloeier is 

Waarschijnlijk staat het hier wel 'ergens' maar wat kost nu gemiddeld het laten beleren van je paardje per week als hij/zij ergens op stal staat inclusief voer en het beleren?
En wat is de beste tijd om dit te doen? Maart/April? Of mei?
Onze paardjes gaan echt heel goed. Ben zo blij met ze. Echte gele, wollige knuffelkonten zijn het.
En wat is de beste tijd om dit te doen? Maart/April? Of mei?
Onze paardjes gaan echt heel goed. Ben zo blij met ze. Echte gele, wollige knuffelkonten zijn het.
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Ik dacht dat José vorig jaar iets van 75 euro per week zei, maar dat weet ik niet zeker. Dani gaan in juni, dan wordt ze ook 3, tenzij ze nog heeeeeeel erg ielig is, maar dat denk ik niet, ze is al vrij fors.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Daan mag nog even wachten. Bij ons beginnen we pas met beleren als ze 3 1/2 zijn. Alleen vrijwerken, longeren en aan de hand werken. Pas bij 4 jaar gaan we ze rijden. Ze mag voorlopig dus nog even spelen 

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
- Cindy+Uniek
ik begin in maart/april met longeren
en dan kijk ik wel hoe hij het oppakt...
als hij is zoals ik hem inschat, zal het net als met zijn moeder heel makkelijk en soepel verlopen
en dan kijk ik wel hoe hij het oppakt...
als hij is zoals ik hem inschat, zal het net als met zijn moeder heel makkelijk en soepel verlopen

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Djaydee wordt in april beleerd, kost 75 euro per week. Daarna even kijken hoe ze het verder doet onder het zadel. Heb inmiddels wel leuk hoofdstelletje voor haar en ze heeft het zadel al wel eens op haar rug gehad, maar dat doe ik sowieso altijd al wel, spelenderwijs een beetje aan laten wennen. Het boeit haar allemaal totaal niet, ze vindt het volgens mij wel jammer dat ze er niet goed bij kan om er even in te bijten enzo.
Mijn D-tje mag voorlopig ook nog even spelen
Vind haar er nog lang niet aan toe! Wel wil ik straks rustig aan eens wat beginnen met longeren/freestyle. Om een beetje een basis erop te zetten.

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Bezichtiging is voorlopig even uitgesteld, hopelijk volgend weekend. Sowieso had ze wel afgezegd ivm het weer denk ik, en we moesten nog een afspraak over de keuring maken waar alle partijen het mee eens waren. Dus het komt niet eens zo slecht uit. Nieuwe afspraak is dat Damaris toch eerst gekeurd wordt voordat ze komt, zodat ze gelijk mee kan als ze haar wil kopen. Mocht ze van de koop afzien, dan vergoedt zij de gemaakte kosten. Prima oplossing toch?
Hoop wel dat ze volgende week iets meer naar buiten kunnen als het weer het toe laat, anders heb ik volgend weekend een exploderende Damaris aan de hand
Hoop wel dat ze volgende week iets meer naar buiten kunnen als het weer het toe laat, anders heb ik volgend weekend een exploderende Damaris aan de hand

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota is eind april/begin mei de sjaak, langer moet ik ook niet wachten want hij is er gewoon echt aan toe. Voordien laat ik hem nog helemaal
APK keuren door de DA
APK keuren door de DA

Dat is nog wel zwak uitgedrukt.. Ik ging echt door de grond.. Gelukkig was mijn vader wel zo slim om te zeggen dat dat wel eens kon gebeuren, maar mijn ouders zagen me verschieten toen er een trailer aan kwam..Anita45 schreef:Volgens mij hebben die mensen die Bente van Esther hebben gekocht haar ook direct meegenomen toen ze kwamen kijken. Kan me nog herinneren dat Esther wel even moest slikken dat ze gelijk met trailer kwamen.
Deze Duitsers hebben ook geen gezondheidsverklaring meegenomen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'