Aan tafel!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Mir

Re: Aan tafel!

Bericht door Mir » zo 27 dec 2009, 20:24

Ilona: nee hier zit een echte visarend, prachtig beest met een heel aparte witte kop. Hij zit normaal in de polder hierachter maar is met de sneeuw beetje afgedwaald naar de tuin van mijn schoonouders, die hebben een kleine vogelparadijs :D .

Ben geen vogelkenner maar reed (jaren geleden) op mijn fjordje door de polder en toen zat er zo'n vogel op een paal. Toen ik langs reed vloog ie even op en landde toen snel. Stonden er overal auto's in de polder met mensen met verrekijkers. Heb op 1 autoraampje getikt vanaf het paard en gevraagd wat er in hemelsnaam te zien was. Nou eh... die zeldzame vogel waar jij pal met je paard langs reed := ... oh :D .

Anita: bij ons jagen ze ook wel, alleen in in een slechte imitatie van Bonny st Clair en Billy the Kid.... je eerst volgooien en dan maar schieten 8)7 . Een goede jager, nou ala, maar dat kinderachtige gedoe hier op een kaal land met 10 man op een rijtje staan knallen... en dan NOG misschieten |o . Mijn moeder heeft al wat aangeschoten fazanten definitief de nek omgedraaid :n om ze uit hun lijden te verlossen.

:sorry: sorry Ivon voor het afdwalen ;) .
Sanny_lief

Bericht door Sanny_lief » zo 27 dec 2009, 22:12

Leuk die taart en die fazanten zijn prachtig. HIer in de Randstad kan ik het wel shaken om zulke mooie beesten te zien.

Mijn onderbuurvrouw, wij wonen in een bovenwoning, begint zowat te huilen als ik een vetbolletje ophang voor de meesjes en musjes!! 'Daar krijgen we muizen van', roept ze dan. Tja en ik heb twee katten dus de muizen komen lekker bij haar huizen!! Ha ha ha. Misschien ga ik het toch nog een keer onopvallend doen, ergens op de schutting waar zij het toch niet ziet!!!
Sinds 1 juli de trotse bezitter van Ravel (v. Bjorgard), wij zijn nog bezig elkaar te leren kennen! Gaat soms heel moeizaam, maar we komen er wel!!
Megan

Bericht door Megan » di 29 dec 2009, 14:26

Leuk zo'n vettaart (klinkt ranzig). Hebben jullie lekker zitten kliederen met de bewoners (allemaal vetkuiven)? of viel dat mee.

Bij mijn moeder om het huis zaten in de winter ook altijd fazanten. Lekker te schuilen voor de jagers ... Sommigen kwamen jaar in jaar uit terug. Die kon je dan herkennen aan hun veren. Dan namen ze de halfwas kuikens van het voorjaar mee. Erg leuk. Helaas zijn de katten die ze nu heeft erge jagers. Die laten geen vogel met rust. Dus geen vogelvoer en mezenbolletjes meer in de tuin. Want om daar nu mee de poezen een plezier te doen :=

@Mir, wat geweldig een visarend! Ik zie dat je in de Hoekse Waard woont. Daar heb ik ook nog familie wonen. Ben er in de zomer nog geweest. Helaas omdat mijn oom was overleden maar ik wist eigenlijk niet dat het daar zo mooi is. Lijkt me schitterend om zo'n vogel eens in het wild te zien.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Plaats reactie