B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door kristelhans » ma 21 dec 2009, 18:32

Ik kwam aan het eind van de middag op stal om Beer even te knuffelen en toen stonden de paardjes net binnen..je kon de waanzin nog in hun ogen zien haha..ze schijnen de hele middag als gekken door de sneeuw te hebben gerend..hij was ook wel wat warm..even bij gebleven en stond al snel rustig te vreten..gek peerd! Ze komen iedere dag buiten maar sinds er sneeuw ligt doet Beer alsof ie nog nooit buiten is geweest haha! Vandaag niks meer gedaan..ben met mams en zusje op pad geweest en was te laat terug. Morgen maar weer even lammerthaanstraen...
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » ma 21 dec 2009, 20:08

whaha beauty is lekker wild zo te zien. Blossem ging hier gister ook helemaal uit haar dak ( foto's pic's plaza). Vandaag naar de binnenbak gegaan om even te rijden, ze was een beetje bokkerig en je kon echt aan haar merken dat ze een week niks had gedaan. Misschien moet ik nog maar even 2 keer heen gaan om te oefenen voor volgende week maandag, ( dan heb ik wedstrijd). Alleen dan moet het wel stoppen met sneeuwen. Anders gaan we niet de weg op met trailer.

Ik ben nu bezig met vrijheidsdressuur echt super grappig om te doen. Blossem vind het ook hellemaal geweldig. Gister vertelde ik aan iemand dat als ik LINKS zij dat ze dan haar voetje van de grond af deed. Dee ze het toen ook O:) Haha ze snapte alleen niet waarom ze nou geen klik hoorde. Je zag haar echt zo kijken van maar ik doe het toch goed? _/-o_

oo ik heb zoon zin in het veulen me ouders worden er gek van dat ik er zoveel over praat naja het duurt ook niet meer zo lang nog ongeveer maar 4 maand! :))

tot de volgende keer :wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 21 dec 2009, 20:57

Wat een leuke filmpjes van Beauty! Bokken..haha heb ik bij Beer denk ik 1 keer gezien..echt een dooie wat dat betreft ;).

Wat leuk dat je VHD met Blossem doen! Gebruik je er een boek bij? Zoja, welke dan? Ik wil dat ook met Beer gaan doen maar ben er nog niet uit wat nou een leuk boek is om mee te beginnen!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 21 dec 2009, 22:08

Ik heb het boek Paardenschool van Nathalie Penquit, zeker een aanrader! Zij heeft overigens nog meer leuke boeken, heel leerzaam.
Nienke je traint met een clicker? Werkt ook goed, maar je moet wel verduveld accuraat zijn, en snel. Of ik wil er te ingewikkelde dingen mee, dat kan ook :P
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Elvina

Bericht door Elvina » di 22 dec 2009, 08:40

Ik heb dit boek:http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl

Maar mijn zus is er meer mee bezig dan ik, heb beetje tijdgebrek :(
Brittlover

Bericht door Brittlover » di 22 dec 2009, 09:10

hey wist dat jij ook vd deed met blossem leuk!!
leuke filmpjes van beauty, en blijven haar manen ook gewoon goed onder de halsdeken. ik dacht dat ik de enige was met een halsdeken op.

Britt heeft eindelijk de spaanse pas geleerd *o/* en dan ook gelijk onder het adel en ernaast. als e het eenmaal doorheeft doet e het gelijk erg goed. en we hebben gister een dubbelsprong gesprongen *o/* (was wel laag trouwens iets van 30 cm) maar e deed het erg goed. 2 stalgenoten lachen ga jij dat doen :? en het werd niet minder toen ik de hindernis 50 cm lager ette. maar we hebben er weer een ervaring bij, en ik vond het niet eng hihi
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » di 22 dec 2009, 17:46

Ik gebruik het boek vrijheidsdressuur van M. Nieuwe Weme. Er staan echt super handige dingen in! In allemaal stappen en ook een heel stuk over de clicker training. Dat kende ik al van de honden cursus met max. Ik heb altijd de clicker in mijn linker hand en mijn zweepje ( verlengen van de arm) in mijn rechter had ik pak eerst een snoepje. Dan ga ik met mijn zweepje bevoorbeeld even het been aan tikken en ik het begin tillen ze hem meestal al op uit nieuwschierigheid. Dan klik je en geef je het snoepje. uit eindelijk geef je het commando erbei en zo leer je het ze eigelijk een beetje aan.

Maar het verschild allemaal een beetje per paard de 1 kan wel 2 dingen tegelijk leren en leer heel snel terwijl het bij de ander maar heel langzaam gaat. Ik vind het wel echt super gaaf om te doen!

Wat goed dat je britt de spaanse pas hebt geleerd! Wat laag zeg van je stal genoten om zo te reageren. Wel goed dat je al zo hebt gesprongen! Ik ben zelf ook absoluut geen springheld dus ik leef met je mee!

groetjes :wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 22 dec 2009, 19:00

Ha leuke tips..ik ga morgen even op Bol.com kijken wat ze daar hebben..leuk voor deze koude dagen om met Beer mee bezig te gaan!

Annalynn, hoe gaat het eigenlijk met Brass? Is ze al wat relaxter met pakken enzo?
Brittlover

Bericht door Brittlover » wo 23 dec 2009, 08:23

kristel ik heb misschien ook nog wel een boek voor je, ik lees er toch niet in.

ach ik ben geen springheld nooit geweest. ik ben ook maar gaan springen omdat ik de abop o nodig moest rijden haha en daarbij vind ik het niet o leuk. na een paar sprongen ben ik er wel flauw van.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 dec 2009, 09:45

Nou wel leuk dat je het dan toch doet! Vooral als je paardje het wel leuk vindt!

Welk boek heb je? Ik heb er eventueel wel belangstelling voor!
Elvina

Bericht door Elvina » wo 23 dec 2009, 10:15

Ja hoor d'r manen bijven prima onder de deken! Ze zijn wel vorige week nog geknipt dus lekker kort :) Heb m overdag nu weer gewoon terug geslagen, zo koud is het niet meer.
Ik vind het knap dat je durft te springen hoor! Ik ben helemaal geen held (en Beauty al helemaal niet met springen :P)

Ik ben weer slecht geweest gister :( Heb teveel centje uitgegeven maja wilde graag een nieuw dekje haha! En een wollen halsdeken! Deken past perfect en dekje staat mooi dus ik ben gelukkig haha!

Vanmiddag komt de hoefsmid, das ook weer hoop geld.. Daar gaat m'n 13e maand! :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 dec 2009, 10:40

Ik ga zo ook maar eens even rijden...het is inderdaad niet zo koud meer dus ik ga Beers spiertjes eens even lekker losmaken! Huiswerk oefenen en ontspannen rijden..morgen dan even longeren en dan dit weekend door de kersttoestanden weer vrij..dan na de kerst nog even een keer of 3 goed hard werken..heb op oudjaarsdag weer les.

Wat voor dekje heb je gekocht, Tessa? Ik ga maandag met een stalgenootje naar de Eppeljeck..en dan heb ik net mijn loon dus ik ga ook even helemaal los! ;)
Laatst gewijzigd door kristelhans op wo 23 dec 2009, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Elvina

Bericht door Elvina » wo 23 dec 2009, 10:55

Eurostar smaragd :) (deze dus: http://i34.tinypic.com/30jh4cl.jpg )
Zo leuk is dat he, paardenspullen kopen :P Nu kan het nog, als ik straks m'n huis heb niet meer :( ;)

Beauty heeft vrij vandaag want ze krijgt nieuwe ijzers :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 dec 2009, 13:15

Mooi dekje! Ik dacht dat ik nooit van de setjes of dingetjes was maar nu het niet meer kan (boomloos zadel met speciaal dekje) vind ik het toch wel jammer.. Ik heb nu een rode hafpad en geloof dat ze ook in het blauw zijn..dat staat wel mooi bij Beer dus die wil ik er ook nog bij!

Heb net gereden..ging eerst heeeeeeel erg K*T! Ik was een hark en Beer daardoor ook en ik voelde mezelf gefrustreerd worden..ik dacht; ik stop ermee want dit schiet niet op..toch maar even doorgezet op aanraden van de man (lief!) en toen we even goed doorpakten ging het toch nog heel goed!

Schoudervoor naar binnen ging eindelijk goed (ik ben wel even 'boos' geworden maar daarna was het ook klaar met naar binnen vallen).. Ik vind het soms zooo moeilijk om door te pakken..denk dat dat komt doordat alles tot nu toe vanzelf ging bij ons.. Maar goed..toen ie opgewarmd was kwam hij zelfs in draf naar beneden en wat nageeflijk! Dat hebben we nog niet vaak gehad een keer in de les geloof ik)..allebei de kanten in draf gedaan, daarna nog allebei de kanten in stap een rondje nageeflijkheid gevraagd en toen uitgestapt..toch goed afgesloten! Morgen even longeren of rijden en dan na de kerst weer er op!
De man had nog een paar leuke kiekjes gemaakt na het rijden..

Afbeelding
Zie nu opeens dat Beers borst van voren veeeeel breder lijkt! Mooie schuurplek van zijn deken ook..fijn..hij heeft inmiddels een andere op..

Afbeelding
Schattig hoofd! Ik met mijn stomme rubberlaarzen..wilde nieuwe kopen maar heb tot nu toe nog niets gevonden wat lekker zit en past! (dunne kuiten). Rij normaal met jodpuhrs (schrijf je dat zo?) en chaps maar met sneeuw toch maar even (llleeeelijke) laarzen!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 23 dec 2009, 14:14

LEEUK die foto's van Beer! Mooi dekje Tessa! Ik had via internet een donkerbruine scapa gekocht, die staat Benthe zo mooooi! :D Vanochtend weer gereden en het gaat zo SUPERgoed! We doen nu veel rek en strek oefeningen omdat ik merkte dat ze echt stijf begon te worden. Ik zie nu al verbeteringen dus dat mooi! Ze begint super na te geven, sommige stukken al constant, vooral in stap. In draf is het natuurlijk nog moeilijk maar buigt ze wel lekker als ik haar lang en laag rijd. Wijken meegepakt en ook daar heeft ze (eindelijk) het licht gezien! Been aanleggen is nu niet star terugdrukken en doorlopen, maar wijken voor de druk.
We hebben nog een kort uitstap rondje gemaakt buiten, heeeerlijk relaxed aan een lange teugel en Benth de hele tijd met de neus aan de grond vanwege de sneeuw :P En dan weer flemen en opnieuw neus aan de grond... Erg grappig!

Ennn ten slotte, de volgende foto's laten de reden zien waarom ik weinig aanwezig was de laatste tijd ;)
Afbeelding
Afbeelding

En nu maar inrichten. Vet huh!! :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » wo 23 dec 2009, 14:34

Leuke foto's Kristel, en bedankt he.. dan loop ik dus altijd op lelijke laarzen O:)
Momenteel zelfs op thermolaarzen..

Aha Marleen, was je stiekem aan het verbouwen.. :o
Ziet er leuk uit hoor! Nu nog een Benthe en dan is je kamer helemaal mooi, heb je geen meubels meer nodig.. :P

Nou, Basco heeft gisteren zijn inenting gehad, en oo dat was zo boeiend, is toch totaal niet interessant zo'n man die een naald in je steekt..
En ik, sjaa ik was wel heel eng hoor, ik liep de schuur in waar mijn zadelkast staat, meneer stond al de hele tijd te kijken, paar seconden later kwam ik weer uit de schuur en dat was zo eng, pfoee volgens mij kreeg meneer bijna een hartverzakking..
Raar paard.. 8)7
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 dec 2009, 15:06

Haha Linda, geef toe..het zijn niet de mooiste laarzen! Maar bij mij zijn dat de enige laarzen die passen en die lekker lopen..dus tsja, ik moet ook niet zeuren ;).

Basco is wel een echte wilde he? Ik weet niet of ik hem ooit nog durf te aaien!

Marleen, moooooi! Ik vind dat soort behang ook heerlijk maar de man moet er niks van hebben..das lastig als je samenwoont! ;) Mooi kleurtje bruin ook op de muur..of aubergine?
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » wo 23 dec 2009, 15:12

Haha, nee das waar, maar handig zijn ze wel, moet toch nieuwe laarzen want ze passen me niet meer zo goed..
Ik bagger namelijk over doorheen en dan moet ik geen hele dure of mooie laarzen hebben.. :P

Ja Basco is echt wild, heb nog nooit zo'n wild paard gezien.. :P
Ik zou het er niet op wagen Kristel, hij bijt wel namelijk.. straks ben je al je vingers kwijt.. :o
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 dec 2009, 15:19

..en mijn hand...en mijn arm! Ohjee...
Gesloten