Het Timor-nakomelingen topic
Re: Het Timor-nakomelingen topic
Cas heeft wel op zijn borst dat het haar de andere kant opgroeid (niet naar beneden maar naar boven) en heeft ook een kruin op zijn hoofd
Wat grappig dat Fatoush dezelfde haarwervels als ze papa heeft op ze hoofd.Ze hebben ze wel op opvallende plekken.Elvis heeft er 1 op ze pijp die best op valt zeker nu de sokken wat langer worden...Ook 1 net op het randje van ze hals naar ze hoofd,het lijkt wel of ik daar geknipt heb maar is ook een kruin..
Eachann en Elvis zijn inderdaad erg verschillend,je ziet het toch vaak dat de nakomelingen van Timor wel herkenbaar blijven maar toch ook moeders kant er vaak door heen blijft zien.
Eachann en Elvis zijn inderdaad erg verschillend,je ziet het toch vaak dat de nakomelingen van Timor wel herkenbaar blijven maar toch ook moeders kant er vaak door heen blijft zien.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Dat kun je bij Finnea en Fatoush idd. ook heel goed zien
Snap ook nog niet zo goed waar dat koele van Finnea vandaan komt eigenlijk...Woudina is erg dominant en kan zichzelf echt compleet gek maken. Inmiddels kan ik er steeds beter mee omgaan *afkloppen* en kan ik ook prima zonder zadel naar buiten. Hoefde ik 3 jaar geleden niet te proberen... Moeder Katinka en oma Wiepke stonden ook niet bepaald als makkelijk bekend... Misschien een geval van - en - is +?
Oh hiermee zeg ik trouwens niet dat Timor geen goed karakter heeft, helemaal niet, maar hij staat wel bekend als pittig toch?

Ach grote bek, klein hartje.. Hihi..
Pittig ja, maar niet op een gemene manier..
Pittig ja, maar niet op een gemene manier..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Cindy+Uniek
hier weer eens wat florian (het timortje bij dj in de wei) foto's als jullie dat leuk vinden

altijd met 'papa' samen zij aan zij
check het kleurverschil

qua karakter echt een dourak die goed op zijn plek gezet moet worden
erg nieuwsgierig ook
ik vind het een echte timor-nakomeling

altijd met 'papa' samen zij aan zij
check het kleurverschil

qua karakter echt een dourak die goed op zijn plek gezet moet worden
erg nieuwsgierig ook

ik vind het een echte timor-nakomeling

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik heb ook een Timor nakomeling! Andorique (roepnaam Andor), een 5 jarige TimorXAnton, van de moeder Vanja.
Het is echt een druktemaker, erg eigenwijs maar ook weer ontzettend lief. Hij houdt absoluut niet van knuffelen, tutten enzovoort maar is onder het zadel echt super fijn te rijden.
Al moet ik wel zeggen dat het echt een tijd heeft geduurd voordat ik dit kan zeggen, we hebben nogal onze miscommunicaties gehad zeg maar
Als ie iets in zn koppie heeft is het af en toe er moeilijk hem op andere gedachte te brengen lijkt het wel.
Het is echt mijn vriendje, mijn maatje en hoop hem nog ontzettend lang bij me te houden!
Foto's:

Vanmorgen in de sneeuw.

September, net geschoren.

Afgelopen zomer.
Het is echt een druktemaker, erg eigenwijs maar ook weer ontzettend lief. Hij houdt absoluut niet van knuffelen, tutten enzovoort maar is onder het zadel echt super fijn te rijden.
Al moet ik wel zeggen dat het echt een tijd heeft geduurd voordat ik dit kan zeggen, we hebben nogal onze miscommunicaties gehad zeg maar

Als ie iets in zn koppie heeft is het af en toe er moeilijk hem op andere gedachte te brengen lijkt het wel.
Het is echt mijn vriendje, mijn maatje en hoop hem nog ontzettend lang bij me te houden!
Foto's:

Vanmorgen in de sneeuw.

September, net geschoren.

Afgelopen zomer.
Andor (TimorxAnton)
B +14 => L1 + 7
B +14 => L1 + 7
Ivonne (is de naam toch?
baas van Fatoush.)
Hier twee foto's van Eachann van vorige winter, nog bij Esther thuis. Hij heeft van die opzijstaande baardharen. Maar hij heeft dus geen kruinen, zoals Fatoush en Timor wel hebben.
Eachann heeft verder geen kruinen, alleen dus die streep van boven naar beneden op zijn borst, van ong 15 cm.

Wat is Andor mooi zeg! Mooie zebrastrepen heeft hij op zijn benen! Dat hebben Eachann en ook Ewald helaas niet.
Wat is zijn stokmaat?

Hier twee foto's van Eachann van vorige winter, nog bij Esther thuis. Hij heeft van die opzijstaande baardharen. Maar hij heeft dus geen kruinen, zoals Fatoush en Timor wel hebben.
Eachann heeft verder geen kruinen, alleen dus die streep van boven naar beneden op zijn borst, van ong 15 cm.

Wat is Andor mooi zeg! Mooie zebrastrepen heeft hij op zijn benen! Dat hebben Eachann en ook Ewald helaas niet.
Wat is zijn stokmaat?
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ivonne ja
Zo, Eachann heeft daar wel een heel dik bos haar zitten ja! Bij Fatoush zijn het gewoon 2 dwarrels, op gelijke hoogte aan elke kant van zijn hoofd.

Zo, Eachann heeft daar wel een heel dik bos haar zitten ja! Bij Fatoush zijn het gewoon 2 dwarrels, op gelijke hoogte aan elke kant van zijn hoofd.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Misschien is de 2e generatie achter Bjorkmann koel? Cai hier is ook echt niet snel van zijn stuk te brengen...dat was van zijn moeder absoluut niet te zeggen.Yoline schreef:Dat kun je bij Finnea en Fatoush idd. ook heel goed zienSnap ook nog niet zo goed waar dat koele van Finnea vandaan komt eigenlijk...Woudina is erg dominant en kan zichzelf echt compleet gek maken. Inmiddels kan ik er steeds beter mee omgaan *afkloppen* en kan ik ook prima zonder zadel naar buiten. Hoefde ik 3 jaar geleden niet te proberen... Moeder Katinka en oma Wiepke stonden ook niet bepaald als makkelijk bekend... Misschien een geval van - en - is +?
Oh hiermee zeg ik trouwens niet dat Timor geen goed karakter heeft, helemaal niet, maar hij staat wel bekend als pittig toch?
Maar keerzijde...Timor kan ook echt een koele kikker zijn. Hij doet maf als hij er zin in heeft, maar kan ook als de rustheid zelve erbij staan dat ie denk: "dáár ga ik mijn energie niet aan verspillen". Het is gewoon écht een showmonster, zal laten weten dat ie er is en mee wil doen (maar als er geen publiek is..waarom de moeite doen?)
Bink heeft een kruin onder zijn hals, twee kruinen op zijn borst en drie aan de onder-zijkant van zijn romp (achter zijn elleboog, buik en op zijn flank/bij de knie).
Geluk is de vrucht van intens werk
Andor heb ik toevallig vanmorgen gemeten en kwam op 1.49 uit 

Andor (TimorxAnton)
B +14 => L1 + 7
B +14 => L1 + 7
Lovemischa schreef:
Dat is best groot _Sas_,1.49. Hij heeft ook van die prachtige lange benen op de 2e foto!
Ja, het zijn echt van die vastpak handles he, haha. hij heeft daar ook van die kussentjes op zijn kont van het haar. Deze winter ziet hij er heel andes uit, gewoon een wintervacht, overal egaal. Was wel schattig vorigjaar al die plukkies haarIvonne ja

Dat is best groot _Sas_,1.49. Hij heeft ook van die prachtige lange benen op de 2e foto!
Was al even weet vergeten dat Eachann daar vorig jaar zo'n mongolenbos haar had zitten, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Haha moet wel een beetje lachen om die haren bij Eachann.
Elvis is erg licht dus kleurverschil is hier ook te merken met de andere fjordjes.
Mister Bleekscheet...

Elvis is erg licht dus kleurverschil is hier ook te merken met de andere fjordjes.
Mister Bleekscheet...

Elvis heeft zo'n lekkere zwoele blik in zijn ogen! Dat vind ik elke keer weer, als ik foto's van hem zie. Dat is erg leuk/mooi aan hem!
Ja nu je het zegt hij heeft wel iets zwoels ja...Goed verwoord
Eachann kijkt wat pittiger uit ze oogjes he?

Eachann kijkt wat pittiger uit ze oogjes he?

Ja, Eachann kijkt als een draakje, hihi.
Fjellko, is echt een schatje aan het worden hij gaat regelmatig mee wandelen naast een andere fjord en dat vindt hij prachtig en zo wordt hij gelijk mak in het verkeer.
Fjellko weet wel heel goed naar wie hij moet luisteren en bij wie hij een geintje kan uithalen, dus wel een fjord met karakter maar als het erop neerkomt wel heel eerlijk ik hou wel van de Timor karakters.
Fjellko weet wel heel goed naar wie hij moet luisteren en bij wie hij een geintje kan uithalen, dus wel een fjord met karakter maar als het erop neerkomt wel heel eerlijk ik hou wel van de Timor karakters.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Klinkt weer heel bekend.. Elvis inderdaad, zwoel is het juiste woord.. Die kijkt soms ook alsof hij wat stoned is, hihi..
Eachann kijkt uitgekookt, ik hoorde bij hem soms de radertjes draaien, wat zal ik nu eens uitvreten..
Eachann kijkt uitgekookt, ik hoorde bij hem soms de radertjes draaien, wat zal ik nu eens uitvreten..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Cindy+Uniek
volgens mij zijn al die timortjes ondeugend 

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ekdal heeft zij drukke showbink momenten, maar ook zijn koele kikker momenten.
Hij is nog steeds licht van kleur. Onder zijn voorpluk heeft ie een megakruin
verder is hij heel druk met dit weer.
Hij is wel heel leergierig.
Hij is nog steeds licht van kleur. Onder zijn voorpluk heeft ie een megakruin
verder is hij heel druk met dit weer.
Hij is wel heel leergierig.