Let wel!!! Ik gebruik paarden messen die van 3 mm!!!! Gebruik je die van 1 of 2 mm, ja,
dan krijg je een raar paard....
Let wel geen paard is hetzelfde, echter bent u in het bezit van kampioen haren maken?
Dan kunt u gerust nog uw scheerapparaat ter hand nemen.
Zeker als je paard nu nog geen bossen haar los laat.
Gaat je paard bossen haar los laten, dan moet je even achter je oor krabben.
Mede afhankelijk van wat voor vacht je paard heeft.
(ken ook fjorden met zielig wintervachtje, en muizezomervachtje moet je iets voorzichtiger mee zijn)
2008 nog rond pinksteren geschoren, geloof zelfs eind april, weet het niet meer precies wanneer.
En foto van juni/juli 2008.. Stond toen in de wei, dus niet op stal, had haar dag van te voren naar stal gehaald.
Zomer jas, lijkt me oke.
2 wkn voor Horse event in september al geschoren. (toen nog niet zo heel veel haar, en geen hals er nog in geschoren,
wist niet dat ze ging verhuizen naar buiten box een maand later)

30 oktober 2008, weer pas geschoren. (kunt zien dat Sjol dus in oktober in het haar schiet,
nu raar model, want staat sinds 2 wkn in box met buiten ruimte dus halve hals erin gelaten.)
17 december 2008 pas geschoren.. smerig varken.
foto van begin januari 2009.
En voor de hilariteit.. 2009..
februari.. langharige partieel geschoren teckel..
7 maart 2009 , nog niet voor het laatst geschoren... Heel elegant....(not)
14 maart.. duidelijk hier wel geschoren!!!

10 april, je ziet nu dat ze zomervacht gaat krijgen....

En op de keuring.. 2009, niets van te zien... prima zomerjas...

Let wel, je kan dus redelijk ongestraft scheren mits je paard nog niet gigantisch aan het haren los laten is.
Echter zelfs dan durf ik nog te scheren. (heb pony met veel haar en kan herkennen aan de haartjes welke het zijn.)
En wat voor deken? Ten tijde van de molentochten vorig jaar januari, dus met ijs...
Sjol woont onder dan onder een waterdichte BR van 300 gram, met daaronder fleecje of wolletje.
Uiteraard alleen bij -10 en geen regen, iets eronder wat uitsteekt, anders wordt de onderdeken nat.
Maar bij -10 heb je geen regen, hoogstens sneeuw of hagel....brrrrrrrrrr...
Sjol heeft het niet gauw koud.
edit: titel gerepareerd, er vloog niets, het had alleen gevolgen