Stippie.....AFGEKEURD!!!!(update pagina 3)
Re: Stippie.....AFGEKEURD!!!!(update pagina 3)
Even oneerbiedig, maar ik wil geen noriker.. is overwogen en afgezegd...
Wat betreft AV's moet je erg opletten dat je niet zo'n showy type neemt, met
vnl. stuwend achterbeen.
Ga poging wagen een stip te vinden..
Wat betreft AV's moet je erg opletten dat je niet zo'n showy type neemt, met
vnl. stuwend achterbeen.
Ga poging wagen een stip te vinden..
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Is die kruizing Fjord x fries niks voor jouw????????(marktplaats)
Echte een schitterend dier!!
Jammer dat dit droompaard nietdoor kan gaan!!
Echte een schitterend dier!!
Jammer dat dit droompaard nietdoor kan gaan!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ben je nu verliefd op stippenpaarden? Grappig is dat he al je eenmaal iets in je hoofd hebt...
Anette no offence hoor maar in die kruising is wel het slechtste van 2 werelden bij elkaar gekomen, rijtechnisch gezien dan, het lijkt wel een trekpaard, neem me niet kwalijk
Anette no offence hoor maar in die kruising is wel het slechtste van 2 werelden bij elkaar gekomen, rijtechnisch gezien dan, het lijkt wel een trekpaard, neem me niet kwalijk

Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

- kristelhans
Is niet oneerbiedig hihi.. het is ook echt een kwestie van smaak natuurlijk.. JIJ moet erop en het zijn jouw centjes dus dan kun je maar beter het perfecte paard kopen! Dat is voor iedereen anders...wel ons blijven up-daten hoor! Veel te leuk om die verhalen te lezen!
Succes verder!
Succes verder!
Jammer dat ie is afgekeurd
. Maar ik vind wel dat je een heel verstandig besluit hebt genomen. Je weet wat je er mee wil doen en je hebt er niks aan als het paard toch klachten krijgt. Lijkt me wel een lastig besluit.

Contessa
Die fjord x fries had mijn haffie stalgenoot al gestuurd.
Had ik al afgekeurd.. wel grappig, maar niet voor mij..
Zeker niet voor 3500 euro, dan koop ik liever een goede fjord.
Ben al achter stippen aan, zijn in Nederland eigenlijk niet te krijgen, echte knappies dan he..
die ook nog kunnen lopen..
Ach misschien kom ik wel met niets thuis.
Had vandaag ernstig de pest in, super stippie afgekeurd.
Een strontvervelende fjord die met langeleidselen ineens pontificaal omdraaide en achteruit ging rennen
en bijna de graafstroom bij het gemaal induvelde. (scheelde echt maar een haar!)
Waarna ik die fjord vervloekte en dreigde d'r in 6 stukken in de diepvries te stoppen!!!
(past niet, heb maar 3 lades, dus laat maar... )
Beest verveeld zich dood, loopt daarom ernstig te zieken, maar ik kan geen voltes of andere
oefeningen doen dan rechtdoor, halt voorwaarts... grrrrrrr..
Heeft vervolgens op d'r falie gehad, waarna ze keurig in de goede richting passageerde,
ook niet goed, maar ja, je moet wat.
Vervolgens waagde ze nog 1 poging, die resulteerde in spinnijdige ikke,
daarna heeft ze zich meer dan voorbeeldig gedragen, aap!!!
Met Sjol moet je of echt niets doen, of flink aan het werk zetten, anders haalt ze het bloed
onder je nagels vandaan...
Vrijheidsdressuur behalve targetten of zo ook al niet goede optie, compliment etc. ook niet handig.
En die lompe elegante dame van me pakt altijd bijzonder onvoorzichtig eten aan, dus lastig..
Ga me bezinnen op fjorden amusement..
en aan te schaffen pony paard..... al dan niet met vlekken... sorry stippen...
Vind stippen leuker dan vlekken...
Had ik al afgekeurd.. wel grappig, maar niet voor mij..
Zeker niet voor 3500 euro, dan koop ik liever een goede fjord.

Ben al achter stippen aan, zijn in Nederland eigenlijk niet te krijgen, echte knappies dan he..
die ook nog kunnen lopen..
Ach misschien kom ik wel met niets thuis.
Had vandaag ernstig de pest in, super stippie afgekeurd.

Een strontvervelende fjord die met langeleidselen ineens pontificaal omdraaide en achteruit ging rennen
en bijna de graafstroom bij het gemaal induvelde. (scheelde echt maar een haar!)

Waarna ik die fjord vervloekte en dreigde d'r in 6 stukken in de diepvries te stoppen!!!

(past niet, heb maar 3 lades, dus laat maar... )
Beest verveeld zich dood, loopt daarom ernstig te zieken, maar ik kan geen voltes of andere
oefeningen doen dan rechtdoor, halt voorwaarts... grrrrrrr..

Heeft vervolgens op d'r falie gehad, waarna ze keurig in de goede richting passageerde,
ook niet goed, maar ja, je moet wat.
Vervolgens waagde ze nog 1 poging, die resulteerde in spinnijdige ikke,
daarna heeft ze zich meer dan voorbeeldig gedragen, aap!!!
Met Sjol moet je of echt niets doen, of flink aan het werk zetten, anders haalt ze het bloed
onder je nagels vandaan...
Vrijheidsdressuur behalve targetten of zo ook al niet goede optie, compliment etc. ook niet handig.
En die lompe elegante dame van me pakt altijd bijzonder onvoorzichtig eten aan, dus lastig..
Ga me bezinnen op fjorden amusement..
en aan te schaffen pony paard..... al dan niet met vlekken... sorry stippen...
Vind stippen leuker dan vlekken...
Is er ook een idee wanneer sjol weer aan de bak kan?
Wat vreselijk balen dat stip us afgekeurd. Hij is echt super. Hopelijk kom je snel nog een ander dekseltje tegen die wel perfect is.
Je hebt gelijk hoor, alle risico's uitsluiten, een vriend voor lang en niet voor even.
Wat vreselijk balen dat stip us afgekeurd. Hij is echt super. Hopelijk kom je snel nog een ander dekseltje tegen die wel perfect is.
Je hebt gelijk hoor, alle risico's uitsluiten, een vriend voor lang en niet voor even.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Jeetje wat onwijs jammer zeg dat stippie is afgekeurd voor wat jij er mee wil doen!
Echt rot, maar denk dat je in de toekomst wel wat vind, je weet precies wat je wil en niet wil zo te lezen, dus er komt vanzelf wat op je pad.
Wie weet moet je inderdaad je zoektoch naar duitsland verplaatsen naar knappe knappies, ze zijn wel errug leuk hoor! En wie weet kom je met een allrounde rasechte stip met papieren thuis.
Succes met alles!
Echt rot, maar denk dat je in de toekomst wel wat vind, je weet precies wat je wil en niet wil zo te lezen, dus er komt vanzelf wat op je pad.
Wie weet moet je inderdaad je zoektoch naar duitsland verplaatsen naar knappe knappies, ze zijn wel errug leuk hoor! En wie weet kom je met een allrounde rasechte stip met papieren thuis.
Succes met alles!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Hopelijk kan ik in maart/mei of daar tussen weer wat met Sjol gaan doen.
Nu stoffen we wat in de rondte.
Stippie zoektocht gaat voort hoor.. heb al diverse mails verstuurd.
Duitsland gaat niet, geen winterbanden.
Denemarken te ver en je moet door ahum.. Duitsland..
Maar ik zeg nooit nooit.
Overigens schijnt een fatsoenlijk knappie van zeg 2 a 3 jaar al 7000 euries te doen in Denemarken, heb ik ondertussen ergens ontfutsled.
Aangezien ik dus best wel eisen heb, wil stevige, die goed kan lopen..
Niet te groot.. met stippen of shabrak bont. liefst mooie grote stippen...
Volslagen idioot, maar staan nu een blijkbaar hele brave andalusier op bokt..
van 1.55 en 4 jaar oud...
vind het ras op zich ook wel leuk, veelzijdig, vriendelijk, doorgaans goed achterbeen ..
Nu stoffen we wat in de rondte.
Stippie zoektocht gaat voort hoor.. heb al diverse mails verstuurd.
Duitsland gaat niet, geen winterbanden.
Denemarken te ver en je moet door ahum.. Duitsland..
Maar ik zeg nooit nooit.
Overigens schijnt een fatsoenlijk knappie van zeg 2 a 3 jaar al 7000 euries te doen in Denemarken, heb ik ondertussen ergens ontfutsled.
Aangezien ik dus best wel eisen heb, wil stevige, die goed kan lopen..
Niet te groot.. met stippen of shabrak bont. liefst mooie grote stippen...
Volslagen idioot, maar staan nu een blijkbaar hele brave andalusier op bokt..
van 1.55 en 4 jaar oud...
vind het ras op zich ook wel leuk, veelzijdig, vriendelijk, doorgaans goed achterbeen ..
Jammer zeg! Als recreatiepaard zou het geen probleem mogen zijn, maar als je er toch meer van gaat vragen dan moet het medisch geen belemmeringen opleveren.
In duitsland staan inderdaad meer knabstrubers (ook Vlekkies!). Als je bijv. eens gaat kijken op http://www.pferde.de en dan doorklikken naar paarden zoeken, dan kun je daar als ras ook knapstruber opgeven. Daar komen nog wel een redelijk aantal resultaten uitrollen.
In duitsland staan inderdaad meer knabstrubers (ook Vlekkies!). Als je bijv. eens gaat kijken op http://www.pferde.de en dan doorklikken naar paarden zoeken, dan kun je daar als ras ook knapstruber opgeven. Daar komen nog wel een redelijk aantal resultaten uitrollen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
balen joh Do!
Ik kon mijn nieuwsgierigheid eerder op de dag al niet bedwingen, dus had Viv al gesmst. Hopelijk vind je snel een andere leukerd!

Jammer hoor!!
Maar zo zie je maar als je gewoon is rond kijkt en open staat voor dingen hoef je niet zo ras gebonden te zijn
Maar zo zie je maar als je gewoon is rond kijkt en open staat voor dingen hoef je niet zo ras gebonden te zijn

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Hee Dominique,
Op horse event stond een stand van het noord zweedse paard, ik had er nog nooit van gehoord of gezien maar ik ben hier helemaal verliefd op.......
misschien een tip voor je??
www.noordzweedsepaard.nl is de site.
Op horse event stond een stand van het noord zweedse paard, ik had er nog nooit van gehoord of gezien maar ik ben hier helemaal verliefd op.......
misschien een tip voor je??
www.noordzweedsepaard.nl is de site.
Tsja wat ik gister al smste, echt megabalen maar dit bewijst maar weer hoe nuttig keuringen met foto's kunnen zijn. Kost wel wat centen maar peerd waar je niks mee kunt kost ook een boel.
En als je per se stippies wilt: zoeken naar een apaloosa, wie wat voor leuks er tussen zit.
En als je per se stippies wilt: zoeken naar een apaloosa, wie wat voor leuks er tussen zit.
- kristelhans
Is een noord-Zweeds paard geen Noriker? De site doet het niet (bij mij). Ik ga vanmiddag aan mijn stalbaas vragen of hij nog een Knappie weet..hij komt als hoefsmid oooooveral dus wie weet! 

wel super dus dat je foto's hebt laten maken, erg goed doordacht, hoop voor je mee op een stippen paard
- rocky&moby
Wat jammer zeg dat hij afgekeurd is. Ik zou van het voorjaar eens naar de appaloosa keuringen gaan kijken, de de grote maat zitten mooie paarde. Zo heeft een vriendin een hengst gekocht die slecht vruchtbaar was en ze daar had gezien. gecastreerd en het is een prachtig sportpaardje geworden met heel veel zwarte stipjes!
Ik vind ze niet zo leuk helemaal niet om te borstel, van wit naar zwart en weer van zwart naar wit, nooit schoon haha!
( dat is natuurlijk een grapje.. )
Ik vind ze niet zo leuk helemaal niet om te borstel, van wit naar zwart en weer van zwart naar wit, nooit schoon haha!
( dat is natuurlijk een grapje.. )
hi Do als je die anda bedoeld die Monya te koop aan biedt, zeker gaan kijken!! monya is altijd erg eerlijk en fair tov paarden. dus verhaal zal zeker kloppen.
---
jip, die..
Maar die anda's kunnen doorgaans niet zo best springen.. grinnnikkkkk..
Reden dat ik nog niet heb gebeld..
Had ik ook Stippie wel voor alleen dressuur kunnen kopen, had hij misschien ook aan gekund.
Heb al 2 stippels in mijn PB... 1 van iemand met ook fjorden, al beleerd.
En eentje die volgend jaar 3 wordt...
Maar die anda's kunnen doorgaans niet zo best springen.. grinnnikkkkk..
Reden dat ik nog niet heb gebeld..
Had ik ook Stippie wel voor alleen dressuur kunnen kopen, had hij misschien ook aan gekund.
Heb al 2 stippels in mijn PB... 1 van iemand met ook fjorden, al beleerd.
En eentje die volgend jaar 3 wordt...
Voor de afwisseling kun je ook gezellie sjol in de trailer sjorren en bij Kdieheeftlanghaarzeg komen boswandelen 
Veel leukere omgeving dan de bak

Veel leukere omgeving dan de bak