B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
truus1970
Contacteer:

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door truus1970 » di 08 dec 2009, 20:34

De vader van Bink is hayo, moeder is Ietje. voor de rest moet ik even de papieren er bij pakken. zijn opa is jearman, maar aan welke kant die zit weet ik niet, hij is een neef van mn merrie.

Jij hebt echt geluk kristel, dat je zo'n stal hebt, lekker veel knowhow in huis.

Ik moethet allemaal zelf bedenken met hulp van het forum. Al zou ik het ook bijna niet anders willen.

Allen die modder, vindt het zo zielig voor de paarden
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » di 08 dec 2009, 21:01

Fijn dat Beer zo zijn best deed met rijden Kristel. Hier komen de paarden ook gewoon buiten in de winter, wel in de paddock, bij ons op de klei lopen ze anders alles kapot.
Ook ik ben bezig met een site, al een jaar ofzo, heb ik nu eigenlijk mooi de tijd voor om af te maken.
Als je hulp nodig hebt met uitzoeken van de afstamming, moet je het zeggen Marleen! Heb het bij Bjørn ook gedaan, komt uit de Øyarblakken 819 lijn (geboren in 1923).

@ Truus (ff je echte naam kwijt): Jærmann komt ook uit de Øyarblakken lijn (vader van o.a. Barstad).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 08 dec 2009, 21:05

Lekker Linda! :D Altijd goed zo'n vrije dag ;) Ik denk dat stage voor mij morgen nog steeds niets wordt, dus ik ook 'vrij'. Hopen dat ik nog een beetje fatsoenlijk op dat gesprek kan verschijnen :P

Grappig Anouska! Maar zo ver ga ik niet ;) Is wel erg leuk om te weten!
Ik maak mijn site bij come2me.nl, maar is niet zo'n fijne site, HEEL veel reclame op de site, beetje jammer... Maar zet hem wel over naar een andere als ik een goede heb gevonden :)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » di 08 dec 2009, 21:17

Ik heb hem bij Moerstaal. Kun je van alles kiezen en dus ook .ismijnpaard.nl.

www.fitenvitaaldier.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 09 dec 2009, 06:23

dat is ver terug, 1923. Dat is wel leuk, dat je het zover terug kan halen.

Ik heet trouwens Yvonne
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 09 dec 2009, 09:12

hahaah ben ik er even niet, zit er ineens een slotje op.... hebben we weer een nieuwe... leuk hoor!

Hier allemaal heel erg druk, krijg 30 december de sleutel van me huis! :) ben zo blij! Gaat allemaal echt super snel, moet nu nog zoveel regelen..

Zo te horen zijn de B'tjes weer lekker bezig...

Mooi zadel kristel, fijn dat hij er zo lekker onder loopt.... Als jullie er eenmaal aan gewend zijn, zullen jullie wel als een speer gaan met dat zadel..
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 dec 2009, 09:36

Hee er, las ik nou iets van dat jij een huis tussen een polder en een landingsbaan hebt? Of ben ik de war? Is het een huur of koop huis? Foto's!

Gisteren weer gereden maar heb spiieeeerpijn nu man! Ik heb echt veel gedraafd en veel doorgezeten..ben ik nooit zo goed in op Beer dus dat geoefend..volgens mij had Beer gisteren wat spierpijn want hij wilde niet echt zakken met zijn hoofd..veel beenhulpen geoefend ook want hij kakte wat in..na gisteren niet meer hahaha...oooh ik vind streng zijn soms zooo moeilijk!

Marleen, volgens mij ken ik dat restaurant toch wel! Wel eens langsgefiets vroeger hihi..

Linda, lekker dat je vrij bent joh!

Anouska, ben jij een soort tweede Anita45? Zoek je ook stambomen uit? Lijkt mij ook gaaf om te weten uit wat voor paarden Beer komt. Ik weet dat zijn opa Faun Tor is en dan in zijn boekje staat nog iets verder maar dan houdt het ook wel op haha.. en die site van het stamboek vind ik echt vreselijk!

Yvonne, ik wist niet dat jij geen Truus heet! Haha nou, zo zie je maar waar dit topic goed voor is!

Nou, ik ga me klaar maken voor mijn les..even wat materiaal kopiëren!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 09 dec 2009, 13:51

@ Bernadet: Gefeliciteerd met je huis.

@ Kristel: ben helaas geen 2e Anita, zo gaaf wat ze doet! Ik heb het boek van "vestlandhest"" tot "fjordenpaard" wat geschreven is door vB. Daar staan hengstenlijnen in. Kun je het paspoort scannen en mailen? Dan wil ik dat wel voor je doen, met alles liefde en plezier!

www.fitenvitaaldier.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 09 dec 2009, 14:30

Ik ga julie helpen meiden.

Vaderlijn Beer
Afbeelding

Moederlijn Beer
Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 09 dec 2009, 14:31

Vaderlijn Binky
Afbeelding

Moederlijn Binky
Afbeelding
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 09 dec 2009, 14:32

Vaderlijn Bjorn
Afbeelding

Moederlijn Bjorn
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anita op wo 09 dec 2009, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 09 dec 2009, 14:33

Vaderlijn Benthe
Afbeelding

Moederlijn Benthe
Afbeelding

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 dec 2009, 14:58

Jeeeemig Anita, wat gaaf! Volgens mij zou ik wel uuuuren door jouw bestanden kunnen bladeren..tijd dat het online gaat ;)

Bedankt voor de printscreens! Ga ik straks thuis even opslaan..gaaf!

Ik ben lekker klaar met mijn lessen geven nu..even wat administratie en dan lekker naar huis (met tussenstop bij de supermarkt).. Morgen lekker vrij en dan komt er een vriendin langs..heb ik heeeel veel zin in! Zie haar niet zo vaak meer maar is wel een hele bijzondere vriendschap! Vanavond 4 buren op bezoek..ook gezellig..hapjes, drankjes en gezellig doen! Kijken of we via hun iemand kunnen vinden om onze douche te verbouwen..is hoog tijd!

Nooou, nog even wat cijfers invoeren en dan ben ik weg!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 09 dec 2009, 15:17

Je bent geweldig Anita! Kan ik die ook uit printen op A4? Zo ja, hoe? Ben zo slecht in dat soort dingen. Weet ook niet hoe een print screen te maken, hihihi.

www.fitenvitaaldier.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 09 dec 2009, 16:27

Anouska schreef:Je bent geweldig Anita! Kan ik die ook uit printen op A4? Zo ja, hoe? Ben zo slecht in dat soort dingen. Weet ook niet hoe een print screen te maken, hihihi.
Haha, dat laatste heeft bij mij ook heel lang geduurd voordat ik dat doorhad. Ik maakte eerst foto's van mijn beeldscherm, een werk joh. Printscreen gaat een stuk gemakkelijker. Zorgen dat je in beeld hebt wat je in een bestandje wilt hebben en dan drukken op je toetsenbord op de knop prt scrn. Daarna bijv. paint openen en met ctrl + v kopieëren. Daarna opslaan.
Deze bestandjes kun je opslaan met je rechter muisknop en dan uitprinten.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 09 dec 2009, 17:02

Anita met je geweldige bestand!! Superleuk! Dankjewel!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 09 dec 2009, 17:07

HEE Familie reunie! Benthe is zelfs 'familie' van Beer via Mini Midt en van Bjorn via Havstad! Grappig!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 dec 2009, 17:46

Oh echt? Had ik nog niet gezien..haha wat leuk! Maar ja, zo zijn denk ik heel veel fjordsels familie van elkaar.. Met zo weinig goedgekeurde hengsten is het dan ook wel lastig om te fokken lijkt mij..mooie roeping voor de man en mij later! ;)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 09 dec 2009, 18:14

Inderdaad! Leef je uit zou ik zeggen!! :D Mooie merrie erbij en hoepsiefloepsie! Eigenlijk moet je gewoon naar Noorwegen en daar een HELE mooie weghalen waar je dan hier de blits mee gaat maken!

Ik ben aaaaaangenomen en kan vrijdag meteen beginnen JEEJ!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » wo 09 dec 2009, 19:22

Gefeliciteerd! :D

Gisteren even met Basco in het bos gereden, kan nu ook niks anders want de bak is zeiknat, ook heeft er nog even een vriendin van mij met hem gereden.
Zij heeft mij even met wat probleempjes geholpen, erg fijn!
Alleen zijn zij en Basco over de kop geslagen en ik kan je vertellen dat dat geen fijn gezicht is, ik ben zelf ook vrij vaak met hem gevallen maar dat is anders, als je je eigen paard ziet vallen schrik je je wezenloos..
Hij stond echter binnen 5 tellen alweer rechtop, gelukkig mankeerde hij niks en liep hij ook zo weer verder.

Vandaag zou ik les hebben maar de bak is nog niet goed dus kan je daar gewoon niet rijden, toen zijn we maar met zijn 3en het bos in gegaan.
Toen ik hem aan het poetsen was begon hij ineens heel raar te doen, ik borstelde zijn benen en ineens trok hij zijn been heel apart op en zette zijn beide benen heel raar neer.. later gebeurde dat nog een keer, maar hij liep echter wel normaal. (niet stijf)
Maar eenmaal opgezadeld en wel, was er niks meer aan de hand.
Met enige twijfel ben ik toch maar gaan rijden en heb er de hele rit niks van gemerkt, hij liep lekker door.. zelfs behoorlijk druk.. :P

Waren dus niet de allerbeste dagen, maar hij heeft nu weer 2 dagen rust en dan zullen we in het weekend wel zien hoe en wat.
Gesloten