Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rocky&moby

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door rocky&moby » wo 02 dec 2009, 15:13

Afgelopen fjordenmeeting met moobs naar het strand gegaan. Hij vond het prachtig om weer eens mee te gaan en toen hij de andere aalstrepen zag was hij helemaalom, toen was het gezellig hihi.

Bij mij gaat er nu helaas wel 1 fjord weg, de keuze is voor rock gevallen en hij heeft een fij baasje gevonden. Wel heel moielijk eigenlijk gata mijn jonge paard weg omdat moby oud is en niet meer geschikt om te verkopen. We zullen hem heel erg missen..
roos

Bericht door roos » wo 02 dec 2009, 18:03

Jammer Machteld, maar soms is het leven niet anders...
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 07 dec 2009, 12:28

Ik kon ze beide wel aanhouden maar er zijn ook andere dingen dat de paarden..
Ze moeten daarabij vind ik ook allemaal dagelijks hun beweging en aandacht hebben en als iemand net zo gek op hem is als ik altijd ben geweest waarom niet :-)

A.s zondag gaan we hem naar ze nieuwe huis brengen volgens mij redelijk in de buurt bij jou roos.
roos

Bericht door roos » ma 07 dec 2009, 13:56

Waar komt Rock te staan..ben benieuwd!!!!!
Vind ik ook hoor Mach, in het leven zijn paarden niet het enige..en soms moest je een beslissing maken! Komt goed!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 07 dec 2009, 16:05

wat lijkt me dat moeilijk. heb je een jong paard genomen omdat je andere paard te oud wordt en nu moet je toch ervoor kiezen om dat jonge paard weg te doen.
ik snap je kueze wel hoor.
die oude mag gewoon een oude dag bij jou slijten en ja, voor die jonge is vast makkelijker een baasje te vinden.
Wel zwaar.
(ik zit nu juist ook te denken aan een opvolger voor lynda dus kan mij zo wel een beetje inleven.)

sterkte.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » di 08 dec 2009, 08:26

ja dat is vooral lastig in mijn keuze. ik doe een paard waar ik lekker mee kan rijden en doen weg voor mijn oudere fjord die eigenlijk zijn pensioen wel ziet zitten hihi.

Ik heb met beide een band en zie ze ook echt als 2 hele aparte paarden, moby is heel anders dan rocky. Al denk je nog een fjord te kopen het is en blijft een wereld van verschil. Toch is en blijft moby mijn eerste paard en ik kan hem niet zomaar aan de kant zetten. Ik heb er daarom voor gekozen moby zijn oude dag bij mij te laten.

Daarnaast heb ik natuurlijk om te rijden wel nog mijn kwpn merrie Pandora.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 08 dec 2009, 09:30

Ikv ind het echt super van je dat je moby houd! Veel mensen doen juist der oudere paard weg en jij niet!
Wou dat het vaker zo ging....

effe offtopic: Verder ben ik heel benieuwd of jouw merrie een (blauw)schimmel is en of je nog weet van wie ze is geweest.
Komt me bekend voor namelijk.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 08 dec 2009, 22:38

JoyceNan schreef:Ikv ind het echt super van je dat je moby houd! Veel mensen doen juist der oudere paard weg en jij niet!
Wou dat het vaker zo ging....

effe offtopic: Verder ben ik heel benieuwd of jouw merrie een (blauw)schimmel is en of je nog weet van wie ze is geweest.
Komt me bekend voor namelijk.
Mijn moeder kwam met de vraag wat ik zou doen mocht de nood aan de man zijn dat ik er onverwachts een weg zou moeten doen... En ook al vind ik het erg moeilijk Imka is mn oogappeltje dus ik zou toch kiezen voor haar. Ook al betekend dat dat ik niet meer zou kunnen rijden (dan praat ik als we eventueel een paar jaar verder zijn) Imka is gewoon mn tutje!

Imka dr hoefjes waren een beetje beurs op de wittelijn. Zag er niet fraai uit. Maar ze loopt als een tierelier! En ze valt nog steeds wel af! Dus het gaat de goeie kant op ook al gaat het niet snel!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 09 dec 2009, 09:05

Hier zou ook het jonkie gaan hoor, hoe moeilijk ook omdat zij de de toekomst is/heeft. Ilonk heb ik al 18 jaar die gaat niet meer weg!

Met de winter zo hard op komt rijd ik zo'n 4 keer in de week in het donker in het bos. Heerlijk dan is de boswachter er niet en kan ik fijn de fietspaden (fijne harde schelpenpaadjes waar je geen hoefafdrukken op ziet) onveilig maken ;)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 09 dec 2009, 10:14

Ilonka schreef:Hier zou ook het jonkie gaan hoor, hoe moeilijk ook omdat zij de de toekomst is/heeft. Ilonk heb ik al 18 jaar die gaat niet meer weg!

Met de winter zo hard op komt rijd ik zo'n 4 keer in de week in het donker in het bos. Heerlijk dan is de boswachter er niet en kan ik fijn de fietspaden (fijne harde schelpenpaadjes waar je geen hoefafdrukken op ziet) onveilig maken ;)
Waar sta je nu met de paarden, volgens mij zag ik je laats voorbij komen :D
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 dec 2009, 14:17

oooh wat zijn jullie nog fanatiek bezig.
ik doe het rustig aan deze winter. Heb even een winterstop ingelast met lessen .Wij meoten in een buitenbak zonder verlichting en dan heb je zo weinig kans om te trainen tussendoor. ook druk met werken en van die korte dagen. het is duur zat en om nou in de stress te gaan zitten voor lessen??? had ik even geen zin in. en merk toch dat ik wle een mooi-weer-ruiter ben eigenlijk... oeps (wel wat leuke western dvdtjes van de AQHA besteld dus dan kan ik daar binnen wat van opsteken hihi)

Ik pak dus gewoon de momenten die wel lukken om te rijden. Zo kan het een hele week tegenzitten en kom ik alleen een keer langs om te kroelen of ik heb ineens veel droog weer en tijd over en dan heb ik een week waarin ik 3x bezig kan. (grondwerken/ buitenritten/ huifkarren/ bakwerk)

Lynda staat overdags van 's ochtends tot 17.00u buiten dus die kan dr beentjes wel strekken. Ik geloof dat ze zich prima vermaakt zo. De hoefsmid komt op tijd, de wormenspuit net weer gehad en ze krijgt op tijd eten en drinken, een schone stal.
Ik probeer mij dus vooral niet schuldig te voelen....

zoals mijn man zegt:"mensen hebben bedacht dat het leuk en nodig is om erop te gaan zitten rijden, een paard overkomt er niet zoveel van als het eens een tijdje niet lukt hoor."
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 09 dec 2009, 15:45

ik voelme ook niet schuldig als ze niet gereden worden. ze komen buiten krijgen een knuffelen poets beurt en een schone stal met 3maal daags voer.

Mijn fjordenkind moobs kan dat prima aan. Met de fw strand meeting zat ik er weer voor het eerst op, niks aan de hand..

Moet wel zeggen dat mijn kwpn merrie dat kwa gedrag primaaan kan maar die moet wel even aan de longeerlijn anders is ze te druk met rijden.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 09 dec 2009, 16:18

Ik heb de pony's in Hollandsche Rading staan, ik rijd bij de Hollandsche Sloot het bos in. Waar sta jij? (Sorry even je naam kwijt.)

Ik voel me ook niet schuldig hoor als ik niet rijd. Maar nu Ilonk nog ijzers onder heeft (straks er af en weer op EB's rijden) ga ik nog graag even daar gebruik va maken. Daarnaast staat van ze van half jan tot half feb in Ommen en zit ik in Azië, fijn! Maar van rijden komt het dan niet. Daarnaast wil ik haar gewoon lekker fit houden, dan zit ze het best in haar vel. Maar als het er eens een weekje niet van komt vind ik het ook best.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 dec 2009, 17:05

oh wat een geruststelling! :)
roos

Bericht door roos » wo 09 dec 2009, 18:12

Ik heb net met danc weer bij de club gereden.Sinds de fysio is geweest en wij weer lessen ben ik erg fanatiek.de club is 10min stappen vanstal en de bak is ook veel beter.
Danc is ook lekker los in zijn lijf in hoeverre dat kan op 23jarige leeftijd.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 09 dec 2009, 18:13

Ik heb net met danc weer bij de club gereden.Sinds de fysio is geweest en wij weer lessen ben ik erg fanatiek.de club is 10min stappen vanstal en de bak is ook veel beter.
Danc is ook lekker los in zijn lijf in hoeverre dat kan op 23jarige leeftijd.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » do 10 dec 2009, 12:54

Ilonka schreef:Ik heb de pony's in Hollandsche Rading staan, ik rijd bij de Hollandsche Sloot het bos in. Waar sta jij? (Sorry even je naam kwijt.)

Ik voel me ook niet schuldig hoor als ik niet rijd. Maar nu Ilonk nog ijzers onder heeft (straks er af en weer op EB's rijden) ga ik nog graag even daar gebruik va maken. Daarnaast staat van ze van half jan tot half feb in Ommen en zit ik in Azië, fijn! Maar van rijden komt het dan niet. Daarnaast wil ik haar gewoon lekker fit houden, dan zit ze het best in haar vel. Maar als het er eens een weekje niet van komt vind ik het ook best.
Dan heb ik je inderdaad eens zien rijden.
Wij lopen daar wel eens met de hond(en).
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 10 dec 2009, 22:44

Wat voor honden heb jij? En staan jouw paarden ook in/bij Hollandsche Rading? Volgende keer maar hoi roepen!
Esther

Bericht door Esther » vr 11 dec 2009, 06:01

Tea heeft sinds de Abop een kaar voor de kar gestaan en that's it.. Nu zijn de mogelijkheden om wat te doen ook niet zo groot.. Heb geen bak en alleen een gladde wei..
Vroeger kon ik me daar heel schuldig over voelen, maar ik weet nu, ze staan lekker allemaal samen in de wei, hebben nog gras, water, vriendjes, het maakt hun niet zo veel uit.. Mijn fjordjes hebben er echt geen last van als ze even stil staan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 11 dec 2009, 09:06

Ilonka schreef:Wat voor honden heb jij? En staan jouw paarden ook in/bij Hollandsche Rading? Volgende keer maar hoi roepen!
ja net te laat aan gedacht.. denk die komt me bekent voor!

we hebben een zwarte Flat en een jack..
zelf wonen we in zeist maar we lopen veel met de honden in de omgeving, me vriend rijd dan vaak ergens in het bos op de fiets.
Plaats reactie