wegens paard-zoek-dipje, toch.. bij 1 bijzonder exemplaar gaan kijken.
Stippie verwezenlijkt veel van wat ik niet zoek..
En toch is ie het...
Alle nadelen van Stippie had ik al genoemd ergens bij zinloos gezever of zo..
Vrijdag was ik in mijn uppie Stip gaan kijken.
Vond hem wel erg leuk, zo leuk, dat hij het 1e paard werd dat werd vereerd met een 2e bezoek.
Dus vriendin getackeld, want ik had uiteraard mezelf niet zien rijden, geen spiegel daar niets.
Had hem wel zien lopen met meisje van daar.
Dus vanavond erheen.. Vol goede moed, ik ga namelijk niet zomaar op 2e bezichtiging....
Paardje op stal vriendelijk.
Paardje eruit, braaf, met dekens af doen, incl. bilkoorden etc. zo op te zadelen etc.
Nu ik als 1e erop, want hij moet met mij mee, kan moeilijk de voorrijder mee nemen in de trailer
en in de zadelkast houden.
Braaf paardje, heerlijk dier, eerlijk, vriendelijk, werkwillig, voorwaarts, als hij het niet meer snapt
en daar druk van wordt en je gaat weer iets doen wat hij wel snapt is het direct weer oke.
Ondanks het klein van stuk zijn, leuke stap, leuke draf, heerlijk aangerende galop, waarbij hij
ietwat te hard door de bak stuift.
Maar in mijn ogen paardje waar ik uiteindelijk heel veel plezier ga beleven.
Dus gekocht, onder voorbehoud van goed keuren.. keuring hopelijk woensdag.
Oh.. en diegene die mee was, die toch echt een leuk paard heeft, bekende deze als ze een paard
zocht ook zo mee te hebben genomen.
Juist om zijn simpele brave karakter en eerlijkheid.
Dit is allicht in veler ogen geen dressuur paard, echter een barok paard kan best dressuren,
bovendien heeft hij veel betere gangen dan Sjol.
Optisch gaan we wederom geen prijzen in de wacht slepen, hij is te klein voor mij.
Echter niet erger dan Sjollie en iedereen is mij op haar gewend, dus zal wel meevallen.
Benieuwd naar de reactie op de manege..
Aangezien ik zocht naar een dressuur paard, dat ook kon springen, passend bij mijn lengte..
kom ik thuis met te klein gevlekt paard.... Dat gaat opvallen

Ook benieuwd naar wat Sjollie van Stip gaat vinden...
edit: wat verwijderd..