B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
MiSs_vOsj

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door MiSs_vOsj » zo 06 dec 2009, 18:32

Denk dat dit zo wel het lijstje is van de B'tjes mensen, anders moet je maar ff quoten!

Kristelhans - Kristel - Beer
MiSs_vOsj - Linda - Basco
Bodan - Florien - Bodan
Mrln_ - Marleen - Benthe
Elvina - Tessa - Beauty
Bernadet_Bo - Bernadet - Bo
Keandra - Sofie - Githa
!#niekie#! - Danique - Blossem
Lolly - ? - Bente
Laatst gewijzigd door MiSs_vOsj op zo 06 dec 2009, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bodan

Bericht door Bodan » zo 06 dec 2009, 18:38

handig zo lijstje!
naja gelijk in de buiging hihi beetje overdreven :P
Maar ik ben begonnen met de spaanse pas maar het blijft maar bij 'stampen'.
En hij doet het niet bij 1 aanraking maar ik begin met een zacht tikje en dan ga ik steeds harder tikken tot dat hij zijn been optrekt.
(zo heb ik het geleerd) doe ik het fout?
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 06 dec 2009, 18:45

Nouja, ieder zijn eigen manier natuurlijk, elk paard is anders en leert dus ook anders.
Basco heeft zulk soort dingen best snel in de gaten..

Ik ben begonnen met zijn voet optillen en hem dan een snoepje geven, op een gegeven moment had hij door dat als hij zijn voet optilde hij wat lekkers kreeg.
Daarna heb ik dat opgebouwd door met het zweepje tegen zijn schouder te tikken en dan begon hij te stampen --> goed, dus weer een snoepje.
Na een tijdje kan je dan gaan vragen dat ze hem langer omhoog houden en dat kan je dan steeds verder uitbreiden.
Basco strekt hem net zo lang tot hij wat krijgt, hij probeert hem dan steeds hoger te doen, omdat ik hem niet gelijk een snoepje geef denkt hij dat hij iets moet verbeteren en dan probeert hij vanalles uit.. :P
Onder het zadel aanleren was dus makkelijk, gewoon zijn schouder raken en hij geeft een spaanse pas.. :)
Lolly

Bericht door Lolly » zo 06 dec 2009, 19:10

Bente is er ook nog.
Heb de laatste dagen niet echt zitten sneupen op FW heb andere dingen aan mijn hoofd.
Maar ga proberen mee te kletsen over mijn Btje.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 dec 2009, 19:21

Handig lijstje Linda! Bedankt daarvoor!

Ik dacht ook dat scheren en dekens een hel zouden zijn maar tot nu toe alleen maar voordelen ervan.. Beer is op de zadelplek mooi droog en schoon, hij zweet minder heftig (nu wel weer want van het scheren zie je ondertussen niks meer) en hij is GEEN dekensloper dus dat is wel erg fijn. Heb nu al een tijd een 200 grams op en dat wil prima.. Ik wacht tot het wat kouder is tot de 2de scheerbeurt en dan kan er een iets zwaardere deken op..nu kaal en weer dezelfde deken lijkt me qua overgang wat groot voor hem.. Enige nadeel is dat Beer op zijn schoft witte plekken van de deken heeft gekregen..hopelijk trekt dat met mijn andere deken weg..das een andere pasvorm en anders maak ik een bontje onder zijn huidige.. Als hij graast dan trekt de deken strak over zijn schoft..maar losser van voor lukt niet..dan gaapt het aan de zijkant en een maat groter is echt te groot..haha

Ik heb dekens van Viv overgekocht maar weet eigenlijk niet wat voor merk hahah.. Die ik er nu op heb is heerlijk!
Afbeelding
Daar zie je het merkje een beetje..zal morgen eens inspecteren wat er nou eigenlijk staat hahaha.. Heb nu nog een prachtige blauwe die wat dikker is..zal morgen ook checken wat dat voor merk is..
Bodan

Bericht door Bodan » zo 06 dec 2009, 19:35

wat een lekker bekkie heeft beer toch :+:
ja daar zit ik nu ook mee de deken die bo nu op heeft 300 grams daar krijgt hij 'plekjes' van aan de zijkant van zijn schoft.
Geen witte plekjes maar het haar gaat een beetje in een circeltje staan...
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 dec 2009, 19:39

Aaah dankje! Beer heeft vooral een flapperende centenbak-onderlip..TE schattig! en als er wat t vreten valt, besta ik niet meer hahah!

Hopen dat die plekjes zo blijven en niet erger worden.. Voor ons is het ook uitvogelen wat lekker ligt hoor.. Beer is zo aan het veranderen.. heb laatst 2 foto's naast elkaar gelegd..van zijn nekje toen ik hem net kocht en van zijn nek een paar weken geleden..zal ze wel even posten hihi..
Afbeelding
Afbeelding
WAT een veschil, of niet dan!?
Brittlover

Bericht door Brittlover » zo 06 dec 2009, 20:20

MiSs_vOsj schreef:Denk dat dit zo wel het lijstje is van de B'tjes mensen, anders moet je maar ff quoten!

Kristelhans - Kristel - Beer
MiSs_vOsj - Linda - Basco
Bodan - Florien - Bodan
Mrln_ - Marleen - Benthe
Elvina - Tessa - Beauty
Bernadet_Bo - Bernadet - Bo
Keandra - Sofie - Githa
!#niekie#! - Danique - Blossem
Lolly - ? - Bente
Brittlover - Ineke - Britt

wow wat een verschil Kristel!!
wat een vent al, het viel me laatst op dat Britt ook een bredere kont krijgt.
dus al nog wel even een 4,5 jarige groeispurt ijn.

Britt krijgt geen veulen, aan de ene kant wel leuk maar kan toch geen afstand doen van het veulen en twee paarden word me iets teveel.
Abop hebben we vorige week gereden, ben tevreden dus die hebben wij niet meer in de planning. misschien ooit nog eens de menproef maar ou niet weten hoe ik dat elf moet oefenen en wegbrengen wil ik niet.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 06 dec 2009, 20:28

Echt een verschil kristel.., lekkere dikke nek.. :)

Ook Basco is veel veranderd sinds ik hem gekocht heb:
Afbeelding
Afbeelding
Brittlover

Bericht door Brittlover » zo 06 dec 2009, 20:35

basco is ook mooi geworden
nu kan ik wel flauw een foto van Britt neeretten van dat ik haar kocht, alleen was Britt nog een BrittJE
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 dec 2009, 20:36

Haa Linda wat is Basco nog een kleuter op die bovenste foto..nu is hij zooo knap!

Ineke; ja een groeispurt kan nog makkelijk..fjorden kunnen tot dik in hun 6de jaar nog zo veranderen! Menproef is een mooi plan voor de toekomst dan toch? Misschien heb je ooit een trailer waar zo'n karretje bij op kan..hihi handig!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 06 dec 2009, 20:40

Basco was op die foto inderdaad wel beetje ienieminie.. en dan kom ik ook gelijk weer bij die groeispurt terecht..
Hij was 1.44 toen ik hem kocht, en is nu (een jaar later) ruim 1.52 :P

Topic gaat nu wel snel, veel meer B'tjes eigenaren.. :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 dec 2009, 20:52

Ja leuk! wat meer B-tjes actie! Heb wel het idee dat er veeeeel meer C-tjes zijn op FW haha..

Groeispurten en fjorden..tis wat ;) Beer is niet in de hoogte gegroeid maar wel in de rondte..nu de breedte nog..die eerste foto is trouwens van maart dit jaar..moet je nagaan hoe snel het kan gaan! Veel grondwerk en wandelen..hij is nog maar zo kort onder het zadel..gaaf om te zien hoe hij veranderd..
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 06 dec 2009, 20:57

Ik zit weer in een dilemma, wil een nieuwe set peesbeschermers/kogelbeschermers aanschaffen maar weet niet of ik maat cob of full moet hebben.
Volgens mij maat cob, maar een vriendin van mij zei dat hij makkelijk full kan hebben, ik denk dat full toch te groot is, wat denken jullie?
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 dec 2009, 21:03

Poeh moet je mij niet vragen haha..ik heb dat niet voor Beer dus zou het niet weten.. Heb je geen stalgenoot van wie je even kunt passen? Beer heeft alles full dus zou ik zelf ook voor full gaan als ik dat voor hem zou kopen.. Basco is net zo groot dus zou ik voor full gaan.. Als ze dan niet passen kun je ze wel weer verpatsen..
Bodan

Bericht door Bodan » zo 06 dec 2009, 21:03

COB doen FULL word toch gauw te hoog, en de in de breedte zal niet veel verschil zitten.
Jemig wat een verschil zeg, wat waren Beer en Basco nog jonkies.
En wat is Basco gegroeid in 1 jaar, wow
Leuk zo om te zien hoe ze zijn veranderd! Zal even kijken of ik ook zo foto heb om te vergelijken.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 dec 2009, 21:10

Jaa foto's zien! Ik had er niet bij nagedacht dat de hoogte ook meespeelt..haha dan zou ik voor nader inzien toch voor COB gaan... Benen van fjorden (ook onze knoeperds) zijn vaak toch wat korter dan KWPN benen of andere ponybenen...

Je leest het Linda, aan mij heb je NIKS! ;)
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 06 dec 2009, 21:12

Ik ga er nog even over nadenken :)

Ben benieuwd, hebben ook al zo lang geen foto's meer van Bodan gezien.. :o
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 06 dec 2009, 21:23

JEEEEUZUS! Wat gaan we hard zeg! Ik ben één avondje niet op fw geweest en moet meteen 2 pagina's bijlezen! Smaak te pakken!

Mijn goede voornemen voor 2010 is beginnen met wedstrijden, had ik het vanavond nog over met mijn instructrice ik ga waarschijnlijk in januari een startkaart aanvragen en maar zien wanneer ik kan gaan beginnen, denk eerst onderlinge wedstrijdjes en daarna serieus aan de slag als dat allemaal goed gaat!

Ik rijd Benthe nu 3 keer in de week 3 kwartier/1 uur. Zondag of zaterdag meestal een grote buitenrit waar we soms wel 1,5/2 uur onderweg zijn, maar dat is dan voornamelijk stappen. Ik zou haar liever meer willen rijden maar dat red ik helaas niet met school en werk...

Verder wil ik volgend jaar de keuringen afgaan, Benthe in Hardenberg naar de keuring!! En de zadelproef in het najaar. Ik ben dit jaar niet geweest en vorig jaar was ze voorlopig model dus ik ben het voorlopig model kwijt en moet dus volgend jaar opnieuw...

Ook wil ik mijn E-rijbewijs gaan halen maar dan moet ik eerst sparen. Ik wil ook nog een nieuw zadel en wedstrijden rijden dus ik moet maar niet meer zoveel uit gaan geven als afgelopen week.. Dat was echt zwaar ernstig, eerst woensdag al flink geshopt voor Benthe en Sinterklaas, en vrijdag in Groningen geshopt voor mezelf. Allemensen! Ik denk dat ik deze week wel €400,- uitgegeven heb. Echt belachelijk! Maar ik heb heeeeele leuke nieuwe schoenen (2 paar :x ) en nieuw jurk ding en vanalles! En Benthe moest een dikkere deken (heb nu 200 grams) en een bontje voor onder het zadel want deze ligt niet meer zo lekker helaas :r .

Ik heb Benthe laatst opgemeten, stalbaas heeft een meetstok. Helaas nog niet echt gegroeid, nog steeds 1.40. Ieniemienie Pooony! Maarja daar wordt ze voor mij niet minder van :D Ik heb alles bij Benthe cob, dus ik zou voor cob gaan, maar Basco is een stuk groter en breder, full en cob zullen allebei wel passen denk ik. Ik zou voor cob gaan, idd ivm de lengte, als ze te hoog zijn gaat het schuren..

Gezellig dat je dr ook weer bij bent, Florien! :D

Kristel, leeeeuk! Ik kom je helpen met de kerst! Ik heb les gehad in vrijheidsdressuur, maar ben geen expert. Ik doe het nu ook niet echt meer met Benth, helaas. Heb ik geen tijd meer voor :roll: ..
Maar we kunt het probeeern!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bodan

Bericht door Bodan » zo 06 dec 2009, 21:42

haha ja erg he en heb nog heel veel foto's van bodan :P
He marleen was je in Groningen? Leuk ik woon vlakbij de stad :)
Haha je hebt je dus lekker uitgeleefd, lekker he shoppen alleen minder voor je portomonee..
Ach bodan is ook maar 1.44, de uk die is maar 4 cm gegroeid in 2 jaar.
Leuk dat je volgend jaar ook voor de ABOP gaat :)
Gesloten