Furora 1985-2009
Furora 1985-2009
Vanmorgen onze fantastische fjordenmerrie Furora in moeten laten slapen op de kliniek............
Donderdag middag kreeg Furora koliek, snel de dierenarts gebeld en bleek een gaskoliek te zijn. Rectaal onderzoek en wat spuiten. Ze knapte niet snel genoeg op vond ik dus s'avonds de dierenarts terug laten komen en na onderzoek zag het er niet zo goed uit, slag in de darm . Ze heeft haar parafine toegediend en weer wat injecties gegeven. Tussen door wat licht drafwerk en met de trailer rondrijden voor het buikschudden te bevorderen. Ieder uur uit bed en nog een paar keer aan de hand buikje schudden. Volgende morgen weer dierenarts laten komen en hardslag, tandvlees etc waren normaal, kleine mestbal eruitgehaald tijdes het rectaal onderzoek. We hadden nog 50/50% kans. Ondertussen wilde ze nauwlijks meer eten en drinken een slecht teken. En maar weer wandelen en wat draven en trailer rijden. Gisteravond ging het niet slecht en ook vannacht is alles rustig verlopen. Vond haar vanmorgen ineens achteruit gaan en de dierenarts was er ook weer snel. Hardslag was omhoog en ze begon koliekeriger en vermoeider te worden. We hebben toen besloten om met haar naar de kliniek te gaan en daar is een buikpunctie gedaan om vocht te kunnen onderzoeken en bloedgeprikt wat ook meteen onderzocht werd, dit alles zag er wat later bleek niet goed uit. Ondertussen echo onderzoek gedaan en daarop was duidelijk te zien dat het goed mis was.......
We hebben haar daar in laten slapen. Vreselijk om je paard daar zo achter te moeten laten. Wij hebben haar 14 jr gehad en ze was echt een persoonlijkheid. Een mooie gezonde sterke fjord, goede zorgzame merrie met mooie veulentjes.
We hadden na Furora jr besloten om haar niet meer te laten dekken en haar nog een aantal mooie jaren te bezorgen, helaas. Ik zal blij zijn dat we aan een nieuw jaar kunnen beginnen want op paardengebied was het een drama.
Wij zijn er goed ziek van.
Donderdag middag kreeg Furora koliek, snel de dierenarts gebeld en bleek een gaskoliek te zijn. Rectaal onderzoek en wat spuiten. Ze knapte niet snel genoeg op vond ik dus s'avonds de dierenarts terug laten komen en na onderzoek zag het er niet zo goed uit, slag in de darm . Ze heeft haar parafine toegediend en weer wat injecties gegeven. Tussen door wat licht drafwerk en met de trailer rondrijden voor het buikschudden te bevorderen. Ieder uur uit bed en nog een paar keer aan de hand buikje schudden. Volgende morgen weer dierenarts laten komen en hardslag, tandvlees etc waren normaal, kleine mestbal eruitgehaald tijdes het rectaal onderzoek. We hadden nog 50/50% kans. Ondertussen wilde ze nauwlijks meer eten en drinken een slecht teken. En maar weer wandelen en wat draven en trailer rijden. Gisteravond ging het niet slecht en ook vannacht is alles rustig verlopen. Vond haar vanmorgen ineens achteruit gaan en de dierenarts was er ook weer snel. Hardslag was omhoog en ze begon koliekeriger en vermoeider te worden. We hebben toen besloten om met haar naar de kliniek te gaan en daar is een buikpunctie gedaan om vocht te kunnen onderzoeken en bloedgeprikt wat ook meteen onderzocht werd, dit alles zag er wat later bleek niet goed uit. Ondertussen echo onderzoek gedaan en daarop was duidelijk te zien dat het goed mis was.......
We hebben haar daar in laten slapen. Vreselijk om je paard daar zo achter te moeten laten. Wij hebben haar 14 jr gehad en ze was echt een persoonlijkheid. Een mooie gezonde sterke fjord, goede zorgzame merrie met mooie veulentjes.
We hadden na Furora jr besloten om haar niet meer te laten dekken en haar nog een aantal mooie jaren te bezorgen, helaas. Ik zal blij zijn dat we aan een nieuw jaar kunnen beginnen want op paardengebied was het een drama.
Wij zijn er goed ziek van.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Re: Furora 1985-2009
Ach nee... Zo ontzettend jammer dat jullie niet nog jaren van haar hebben kunnen genieten en zij van haar pensioen.
Heel veel sterkte en inderdaad: 2010 mag voor jullie wel een beter jaar worden op paardengebied
Heel veel sterkte en inderdaad: 2010 mag voor jullie wel een beter jaar worden op paardengebied

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
He bah, jammer dat het zo heeft moeten lopen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- nadinefjorden
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat ontzettend jammer Annemarie.
Maar jullie hebben gelukkig prachtige veulens bij haar kunnen fokken. Heel veel sterke met het verlies.
Maar jullie hebben gelukkig prachtige veulens bij haar kunnen fokken. Heel veel sterke met het verlies.

Dat is heel naar, veel sterkte met het verlies, maar een leeftijd van 24 is ook niet niks.
Ctje 

Jeetje wat sneu!! Heel veel sterkte met dit verlies. Het is niet niks na 14 jaar zo ineens afscheid te moeten nemen bah... Sterkte!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ach, wat sneu
Heel veel sterkte met dit verlies.

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Oei, dat zijn de k*tdingen van het hebben van dieren.
Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd!!
Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd!!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Wat een schok toen ik 'dagboek' opende en je topictitel zag. Dit hadden jullie zo anders bedacht eerder dit jaar. Van de week heb ik nog over haar geschreven in het F-jes topic 1985, niet wetende dat dit speelde.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit verlies van jullie topmerrie. Heel erg sneu dat ze niet meer van haar welverdiende pensioen heeft kunnen genieten. Kleine Furora zal nu van nog veel meer betekenis zijn voor jullie.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit verlies van jullie topmerrie. Heel erg sneu dat ze niet meer van haar welverdiende pensioen heeft kunnen genieten. Kleine Furora zal nu van nog veel meer betekenis zijn voor jullie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dat is niet de manier waarop je ze graag laat gaan. Heel veel sterkte!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
He bah Annemarie, naar om je paard zo te moeten laten gaan. Maar troost je met de gedachte dat ze 24 is gweorden, en dat ze een fijne 14 jaar bij jullie heeft gehad. Sterkte
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Heel veel sterkte met dit verlies.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Schrok ook even toen ik de titel zag. Sterkte met het verlies....hoe vaak gebeurt het wel niet dat, op het moment dat ze hun 'oude dag' gunt, het ze schijnbaar niet gegund is. Moge haar nakomelingen haar kwaliteiten voortzetten.
Geluk is de vrucht van intens werk
Heel veel sterkte

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Wat erg... Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte 

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vreselijk..... heel veel sterkte met dit verlies.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Yfke-lover
Heel veel sterkte 

Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
He bah, wat naar nieuws
Heel veel sterkte met dit verlies...........

Heel veel sterkte met dit verlies...........
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....