Van de zomer ging het rijden ontzettend lekker. Toch bleef ze wat stug in haar lijf en een paar weken geleden ging ze volledig in staking. Niet meer vooruit willen, rug krom, net een blok beton.
Mijn eigen dierenarts erbij, die constateerde een ontsteking in de baarmoeder. Ze was al vanaf het voorjaar onregelmatig hengstig dus dat leek logisch. Haar tanden werden ook gelijk nagekeken en daar mankeerde niets aan.
Vorige week kwam de dierenarts nog langs om te checken en we kregen groen licht. Dus ik weer vrolijk opgestapt om te rijden. Nog steeds fout! Het leek nog erger dan dat het was.
Ik vertelde het mijn buurvrouw, waar ik in de bak rij, en zij vertelde dat vandaag een osteopaat langs zou komen bij haar. Ze zou vragen of ze tijd had voor mij, en dat had ze! Echt helemaal super

Ysha was goed vervelend en beukte en beet zonder pardon alles en iedereen opzij, paniekhaas. Hieruit bleek voor mij dus wel dat er iets gebeurde waar ze het niet mee eens was.
Haar bekken, lendenen, atlas en (linkerkant) van haar halsw zaten goed vast.
Schuldgevoel van hier tot tokio, omdat ik weet waar het vandaan is gekomen..
De bevalling in haar 4e levensjaar is zwaar gevallen. Vlak daarna heb ik er een fysiotherapeut bij gehad, omdat ik haar daarna zou gaan inrijden. Ze had wat spierproblemen in de rug en dat werd opgelost.
Vorig jaar zijn we samen in de sloot beland, waarbij zij een tijd op haar rug heeft liggen spartelen. Ook hierna een fysiotherapeut erbij gehad en haar nek en rug bleken behandeld te moeten worden.
Het rijden ging na die behandeling stukken beter, maar ze bleef stug. Ik maar denken dat ze gewoon zo is, een echte fjord, maar dat zal zeer waarschijnlijk al die tijd in haar gewrichten afgespeeld hebben.
Ook deed de osteopaat wat met accupunctuur, hier ben ik niet echt in thuis, maar het kwam erop neer dat er één belangrijke baan van vóór naar achteren niet goed zat. Hiervoor is ze nu ook behandeld (beetje vaag van mij, heb het niet helemaal onthouden)
De aankomende 3-4 dagen moet ze op rust (enkel stappen) omdat ze als het ware opnieuw moet leren lopen met haar lossen lijf (of eigenlijk spierpijn) Over 6 weken zal ze opnieuw behandeld worden.
Pff.. hopelijk zullen we hierna alleen maar weer lol hebben, arme poownie..