Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door kristelhans » za 21 nov 2009, 17:31

Gekke Beauty hihi..soms hebben ze even zo'n periode..ze zijn ook zo jong nog en het kan niet altijd goed gaan!

Beer is inderdaad geschoren maar wordt volgende week voor de tweede keer geschoren..hij heeft alweer zoooveel haar! Echt een teddy.. Toen ik hem net had zag hij er zo uit:
Afbeelding
Teveel haar haha.. Hij gaat nu alweer aardig die kant op dus in de binnenbak is het echt hels voor hem...en we hebben alleen maar een binnenbak (ooh wat erg)..lang leve het scheerapparaat!

Anita, ik zal eens even overleggen met Marleen ;)

edit; heb gegeken bij de link..wil dat merk niet en wil ook geen zwart haha ;) Evengoed bedankt! (ben helemaaaal niet veeleisend)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 21 nov 2009, 23:57

Zo Beer gaat hard in z'n haar! Heb je niet een te dunne deken op dan? Groeit wel erg hard!
Ik vind het leuk om je Benthe te laten zien volgende week! :D Maar wat je zelf wil!
Wat rot dat Beauty niet lekker te rijden is, misschien iemand met nieuwe ideeën erop wil nog wel eens werken ja!

Ik heb vandaag echt HEERLIJK gereden! Zulk lekker weer en Benthe was lekker fris en had er zin in. We zijn lekker met z'n tweeën op buitenrit gegaan, heeeerlijk! Heb de hele tijd tegen haar aan gebabbeld :P Voelde me vet stom eigenlijk, maar ik heb gehoord dat dat goed is voor een paard haha! Was eigenlijk wel gezellig ;) !
We hebben nog een lekkere rengalop meegepakt op het zandpad, mèènnn ging háárrrdd! :D Daarna nog ff met de bal gespeeld in de bak, had nog wat foto's daarvan, zal ze morgen ff uploaden, ga nu slapen want morgen weer les! :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » zo 22 nov 2009, 12:06

Een echte teddybeer dus haha! Toch zijn ze wel schattig zo he!
Brave Benthe! Ik praat ook altijd tegen mijn paard hoor dus ik vind het niet stom :D

Heb nog filmpje van Beauty en haar knuffelmaatje :P
http://www.youtube.com/watch?v=LBcsglhk1_o

En nog paar foto's :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben toch wel beetje zenuwachtig voor vanmiddag.. Of ze is heel braaf omdat er iemand anders op zit, of ze laat diegene alle hoeken van de bak zien.. Zal d'r eerst wel even in de paddock losgooien, kan ze wat energie kwijt :)
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 22 nov 2009, 15:44

beer zun haartjes waren daar echt heel lang 8)
en elvina wat zijn ze lekker aan het krabben zeg :#

vandaag heeft pernille even op blosje gesprongen. Zijn gaat het ook doen met de zadel proef (nee ik ben niet zoon held 8)7 ) Ik wou het eerst nog zelf gaan doen hart geoefent lukt het me eindelijk. Val ik samen met blos. Die week erna nog een keer geprobeert maar toen lag ik er weer bijna naast dus weg springvertrouwen |( . Gelukkig is pernille mijn reddende engel en wil die het voor mij doen *o/* :D

Nog maar 1 dagje om te oefenen en dan is het alweer := Daarna heeft blosje lekker vakantie :+:

groetjes Danique :wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 nov 2009, 18:33

Oh Danique, wat schrikken zeg! Hopen dat je je vertrouwen snel weer terug krijgt en heeel lief van Pernille dat ze wil rijden! (die heeft de paarden echt in de rij staan zo langzamerhand ;) )

Marleen, ik denk dat Benthe kijken wel lukt maar ik moet even een tomtom versieren..die van ons is overleden deze week haha..laat ik nog even weten..als ik lekker op tijd weg ga moet dat wel lukken..wordt wel een MEGA volle dag volgende week dan haha!

Elvina, hoe ging het rijden met iemand anders erop?

Ik heb vanmorgen nog even op mijn haarbeer gereden..even een half uur gestapt..nog wel korter geloof ik, en meneer was ZEIKnat! Zaterdag gaat ie weer kaal..

Hij heeft gewoon extreem veel haar..dik en lang.. Danique kent hem nog wel uit Balloo..HARIG! Hij staat onder een 200 grams deken..das echt te dik nu met dit idioot zachte weer maar ik ga ook niet steeds wisselen.. Hopen dat hij na het scheren wel weer een maand of 2, 3 kort is.. Verschilt echt zooo per fjord! Heb laatst Cadiz van Viv gezien en die is nog zooo mooi glad! Beer was in augustus al half teddy.. Ik heb nog een dikkere deken maar die bewaar ik voor de echte kou. Beer staat elke nacht binnen.. Laat het zaterdag even van het weer afhangen welke deken ik er op doe..heb er zat ;)
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 22 nov 2009, 18:52

jeetje zijn haar groeit dan echt snel! Blos is niet geschoren maar staat wel onder dek van 250? of 200. Die zit nog heerlijk dun in haar vacht. Maar als ik binnen wedstrijd heb oo dan zweet ze zich ook helemaal kapot echt niet normaal. Ze zweet anders eigelijk nooit echt heel erg onder het rijden.

Hopen dat die lekker lang kort in zijn haartjes blijft zitten :D
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 nov 2009, 18:55

Hah ja dat hoop ik ook! Wij hebben alleen maar een binnenbak en Beer heeft ook niet echt een goede conditie nog.. nouja, hij kan het wel volhouden maar hij is wel kletsnat..
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 22 nov 2009, 19:30

dritt dit is al de derde keer dat ik dit overnieuw typ!!! Heb een nieuwe muis voor mijn laptop en daar zit een 'vorige' knopje op. Vet irritant, daar kom ik telkens op en dan moet ik elke keer de foto's weer opnieuw uploaden! _-:(

Nou ga het hele verhaal niet opnieuw opschrijven, komt er op neer dat ik wat foto's heb van Benthe waar ze met een nieuwe bal op de manege aan het spelen is. En gewoon een uberschattige :D

Afbeelding
Afbeelding
Wij vinden dit LEEEUHEEUK!
Afbeelding
Oeps, kont in de lucht!
Afbeelding
Liefje :+:

En nu begint Boer zoekt vrouw dus ik ben weg! :wave:
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 nov 2009, 20:16

Wat leuk die voetballen! Of zijn het hoef-ballen? hahaha!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 22 nov 2009, 20:19

Wat onwijs flauw zeg, zo meeten zonder mij.. dat kan toch niet :n
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 22 nov 2009, 20:37

haha! ja het zijn hoef-ballen inderdaad :P Ik zal nu mijn verhaaltje er ff bij zetten, was net chagerijnig door die stomme muis! :P

We hebben nu bij de manege dus een voet(hoef :P) bal en echt álle paarden vinden het doodeng, maar Benthe stampt er zo op af en vind het ook echt súper leuk! Vet grappig! Ik had mijn fototoestel mee dus heb meisje aan de kant gevraagd of ze wat foto's wilde maken maar zijn niet zo mooi gelukt. Maar voor het idee ;)
Aan die stand foto kan je wel zien hoe Benthe zich uitgesloofd had, haha! Ze was lekker nat! Maar gaat ook wel snel met haar vacht natuurlijk. Volgend jaar gaat ook bij haar het scheerapparaat eroverheen!

En die laatste foto is gewoon super lief, daar ben ik echt verliefd op. Vet jammer van de zweetplek van de neusriem... Had haar even laten rollen in de bak en daarna kwam ze gezellig snuffelen :+:
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 nov 2009, 21:16

Oooh Linda, je jas ligt hier nog..je zou m gisteren komen halen toch? Of is dat volgende week?
Keandra

Bericht door Keandra » ma 23 nov 2009, 19:51

hehe we herkennen het natte fjord syndroom na het werken hier ook

maar we hebben het goed kunnen indijken, ondanks dat ze niet geschoren is.
Ze heeft een super deken op wel maar 100g, maar is precies genoeg om haar vacht zo te houden dat ze niet keilang onder het solarium moet om te drogen na het rijden
we hebben ook nog enkele (lees 3) fleece dekens om onder dat deken te leggen, dus dan hebben we een 200g he
zoals het er nu naar uitziet gaan we niks zwaarder direct nodig hebben :roll: en is het nog nodig laat ik me terug een weatherbeeta maar dan zwaarder over komen uit de uk, die weatherbeeta ligt haar als gegoten, kan niet beter, toont mss te groot maar past precies aan haar schouder en ik heb wel graag dat een deken lekker ruim valt, kan de wind niet constant komen spelen

wij hebben zo ook een bal maar hij is nog nooit meegeraakt naar de paarden |o , weet echt niet wat ze daarop zouden doen

Githa heeft gister bewezen dat ze bomproof is *o/*
de stalbaas heeft een grote (superchique) paardenvrachtwagen, van 25jaar jong (je zou denken dat hij amper 5 jaar oud is of zo := ), en nu beginnen er dingen aan te zijn waar ze aan moeten werken, de ijzeren platen zijn niet zo stevig meer en beginnen te lekken en zo
dus waren ze dit weekend bezig met dat te repareren, en waar doe je dat, jep in de binnenpiste (met dit weer zeker)
Waren ze vrolijk aan het lassen en slijpen, komen we met Githa rijden :o
Githa met barebackpad en bitloos hoofdstel :roll: moest en zou demonstreren aan de stalbaas wat een pony doet als ze op 1 meter van haar aan het lassen en slijpen zijn: NIETS 8)7
de eerste 2 keren dat ze langs reden verschoot ze omdat ze dan juist de aanzet gaven, dus knetters en lawaai. Dan demonstreert ze hoe mooi ze van stap in handgalop overgaat
maar daarna heeft ze geen kik meer gegeven, laat ze maar doen, ik ben hier en dat doet mij niks
onder dat motto is Leslie met haar (met barebackpad O:) ) nog over een hindernis van 70cm gegaan (hij kon het hem weer niet laten, maar goed deze week krijgt ze wat rust en volgende week zijn we op verlof naar Zeeland, naar Port Zeelande, dus dan moet ze zeker niet werken)

dit was onze update
Elvina

Bericht door Elvina » ma 23 nov 2009, 20:12

@ Danique: ik ben ook niet zo'n held met springen ;) Fijn dat je iemand anders hebt die het wel wel durft :) Hopleijk kom het vertrouwen snel terug.
@ Kristel: Rijden ging wel goed, ze liep best lekker! En nageeflijk :) Alleen op de moeilijke hand was ze wat dwars en schoot ze er heeel hard vandoor :P Daarna heb ik zelf nog even gereden en ging wel goed :) Alleen rechtsom is nu gewoon haar moeilijk kant, wordt ze sterk en zet ze d'r nek erop en wordt ze heeel pissig als je d'r probeert in te buigen in draf of galop :P Bij Beauty hebben ze echt gewacht met scheren tot november omdat anders het haar zo snel terug komt ;)
@ Marleen: ziet er leuk uit zo met die voet (hoef) bal! En wat is ze nat zeg! Helaas kan ik die laatste foto niet zien :(
@ Linda: ik mag ook nooit mee hoor met alle meetings.. :( ;) (jullie wonen ook zo ver weg :P)
@ Keandra: Brave Githa, zo bomproof! :D Rijden jullie nu helemaal bitloos en met bareback? :)

Mijn bollie heeft net lekker in de paddock/zwembad gestaan :P Was heel even droog :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 23 nov 2009, 20:48

Oh die ondeugende Beauty..nou ja..het zal wel moeilijk voor haar spieren zijn..als ze de rest wel zo gewillig doet.. Beer doet dat ook op een kant..door alle rechtrichtoefeneningen is het wel al veeeel beter geworden maar we blijven oefenen en werken aan bepaalde dingen.. 't is allemaal nog heel basic voor ons maar ja, geen haast!

Ik ben ook op zoek naar een barebackpad..wel een goedkope want ik wil nog zooooveel kopen..in december komt er een nieuw zadel voor Beer en ik wil ook nog mijn E rijbewijs halen en ik heb net nieuwe laarzen gekocht (online)..die komen ergens deze week..heeeerlijk!
Elvina

Bericht door Elvina » di 24 nov 2009, 17:27

Ik ben ook nog bezig met basis hoor! Eerst rechtrichten en nu dan beetje laten inzakken en proberen meer nageeflijk te krijgen. In stap lukt het allemaal prima, kan ze ook al heel goed wijken. Alleen draf is een drama :P en galop al helemaal ;)

Haha dat wordt een dure maand dan :D ik wil ook altijd veel kopen maja moet nu zuinig zijn voor m'n huis he :( :P
Keandra

Bericht door Keandra » di 24 nov 2009, 20:18

@ Elvina: ze wordt 3 keer in de week gereden, en dat is 2 keer bitloos/bareback en 1x met zadel en bit
Het is wel de bedoeling dat er wordt overgegaan naar meer met zadel terug, maar leslie vindt zen draai niet zonder hulp in het zadel |o , hij heeft een super houding zonder zadel maar niet in het zadel, want hij vindt dat het zadel hem in een voor hem moeilijke houding duwt
Binnenkort gaat er echter iemand geregeld centered riding les komen geven aan een vriendin van me (met haar paard), aan mij (met ander paard van die vriendin) en aan Leslie (met Githa). We weten al dat ze ervoor open staat van het bitloos en bareback rijden, maar ja ik hoop dat zij hem kan helpen hem weer beter te voelen met een zadel.
Begin volgend jaar (als de centjes weer wat beter zitten) gaan we echter ook op zoek naar een boomloos zadel waar leslie ee nechte ongedwongen houding in kan aannemen. En dan gaan we de zadeltjes van Barefoot de revue laten passeren door ze eerst allemaal eens te proberen :o want wil echt niks meer voor niks kopen (het zadel dat we nu hebben is van april aangeschaft en ligt super op haar rug, maar ja)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 25 nov 2009, 07:30

Wat grappig nog een microbioloog hier, dit is bij mij maar een klein onderdeel van het werk. Maar wel een erg belangrijk deel :)

Dus die gekke beauty is ook lekker aan het klieren, heeft mijn fjordenmans ook een handje van op het moment, ligt misschien aan het weer?

Jeee zeg wat zijn die van jullie allemaal pluis! Wel lief om te zien.. Ik heb bo 4 weken geleden al voor de 2e keer geschoren en eind december mag hij voor de 3e keer, want anders heeft meneer ook een giga pak haar! Heeft nu een 200 grams op en dit gaat erg goed..

Ik ga vanmiddag kijken voor een huis... Zo spannend! Zou wel super zijn als dit doorgaat, want nieuwe stal zit op 2 km afstand en heeft echt een super groot weiland, dus kan hij weer lekker buitenspelen...
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 25 nov 2009, 08:52

Spannend Bernadet! Wel even laten weten hoe het is gegaan!

Ik heb zo lekker zonder zadel gereden gisteren! Morgen even voor een barebackpad kijken hier in de buurt..hopen dat er ergens een fijne aanbieding is! ;)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 25 nov 2009, 09:18

Ik laat het weten ! :)
Blijft echt geweldig zn bareback, ik rij er echt zoveel mee !
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Gesloten