Beer in een schijthumeur met bezoek (fanclubdag 2)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
kristelhans

Beer in een schijthumeur met bezoek (fanclubdag 2)

Bericht door kristelhans » za 14 nov 2009, 14:33

Halloo allemaal!

Vandaag is Linda van Basco op bezoek geweest. We hebben even gereden en Linda heeft heel veel mooie foto's gemaakt.

Beer was alleen in het ALLERslechtste humeur aller tijden! Niet te genieten en echt in een relbui.. Het begon al met uit de stal halen. Weet niet of het aan het weer lag of aan mij of dat hij gewoon een pestdag had maar zoals vandaag heb ik hem zelden (nooit) meegemaakt.. Ik zit al een tijdje te denken aan een nieuw zadel maar vandaag kwam een nieuw zadel wel ERG dicht in de buurt omdat die we nu hebben bijna gesloopt was door Beer..zie foto's.. maaaaar het was wel heel gezellig.. Linda, Beer is gewoonlijk veel vriendelijker hoor! ;)

Hier een impressie van vandaag. Enjoy!

Afbeelding
^ Deken af en poetsen maar..was HARD nodig want de kak zat weer eens overal.

Afbeelding
^ Lekker jeuk plekje!

Afbeelding
^ Hoefjes uitkrabben..en aan mijn kont snuffen.

Afbeelding
^ Mooie kop van een (even) vrolijke Beer.

Afbeelding
^ Even stappen.

Afbeelding
^ Nog meer stappen..

Afbeelding
^ Beer wilde maar niet relaxed lopen.. Op de foto's lijkt het wel mee te vallen maar hij was helemaal hyperdepieper en wilde ook constant met zijn hoofd omhoog lopen. Ik was al lang blij dat ik hem wat laag kreeg..rond was echt te veel gevraagd..sommige stukken ging hij wel wat nageeflijk lopen maar morgen gaan we weer echt aan de slag..

Afbeelding
^ Drafje...jaja, ik geloof niet dat ik al ooit draf foto's heb geplaatst!

Afbeelding
^ Drafje andere kant op. In draf vindt Beer het nog zooo moeilijk om recht te lopen..ben al lang blij als ie normaal de bak door komt haha! Komende week gaan we hard aan onze draf werken..ben benieuwd!

Afbeelding
^ En toen mocht Linda natuurlijk ook even hobbelen!

Afbeelding
^ Beer was gelukkig heel braaf.. Dat veranderde snel...wat deed meneer namelijk!????

Afbeelding
^ DIT GELOOOOOF JE TOCH NIET??? Normaal als ie gaat rollen kun je dat heel duidelijk aan hem zien.. Ik was met Linda aan het kletsen en opeens lag meneer op de grond!!

Afbeelding
^ Op deze foto lijkt het alsof ik Beer in zijn mond trek maar dat doe ik nauwelijks.. Hij kwam net zelf met grof geweld overeind..ooh ik sta erbij te lachen maar ik schrok me dood man! Check die poepschep eraast ook..hahha 8)7

Afbeelding
^ Ja, ga jij je maar lekker uitschudden..ik sta nog verbijsterd te koekeloeren..

Afbeelding
^ En dit vond ik ervan...

Afbeelding
^ En nog geen 2 minuten later staat ie dan zo poeslief te kijken...wat een paard!

Afbeelding
^ En dan weer zo zuur kijken als ie onder zijn zweetdekentje staat op te drogen...

Afbeelding
^ En een seconde later weer prachtig..echt, meneers humeur was vandaag zo veranderlijk als het weer..

Afbeelding
^ Nog een gevecht met een winterpeen gehad..let vooral op mijn prachtige uitdrukking! }-o

Afbeelding
^ En Beer weer in zijn element..vreten en goor worden...

Linda, bedankt voor de foto's en ik kom volgende keer naar jullie toe om Basco te bewonderen!
Ilonka

Re: Beer in een schijthumeur met bezoek (fanclubdag 2)

Bericht door Ilonka » za 14 nov 2009, 14:38

Ohohoh die Beer, het is ook wel een clown hoor!
Je zadel ziet er vies uit, is hij niet op de boom terecht gekomen? Even goed voelen of hij niet gebroken is.
Beer gaat wel steeds beter lopen he? Leuk hoor!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 14 nov 2009, 14:42

Nee is niet stuk gelukkig..hij rolde alleen op de zijkant en toen schreeuwde ik zo hard dat ie meteen weer overeind zat.. Hij schrok er zelf ook wel van geloof ik haha.. WAT een figuur ook he.. En inderdaad, we leren samen heel veel! Hij begint lekker te lopen..maar de ontspanning was vandaag ver te zoeken hoor..nouja, hij mag ook wel eens een ' off-day' hebben..heeft ie nooit!
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 14 nov 2009, 14:57

O gut, wat en portret die Beer. Nisko is ook ooit eens gaan liggen met zadel op, alleen zat ik er toen ook nog op!! :o Beer had een beetje een off-day met zijn humeur volgens mij hihi. Maar draven gaat ook al prima he Kristel?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 14 nov 2009, 15:01

Oh dat lijkt me ook eng..als je er nog op zit! Draven gaat beter maar nog lang niet makkelijk hoor..hij blijft wel goed draven, dat is het probleem niet, maar hij zwalkt nog best en loopt heel erg scheef..we zijn bezig met rechtrichten en hij is al een stuk minder scheef..gymnasticeren ook veel en we hebben geen haast..in de bak lopen is ook best lastig! Beer doet goed zijn best dus dat is fijn!
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » za 14 nov 2009, 15:28

hahaha leuke foto's hoor, vooral die rolmoment :D .
Hij ziet er nog steeds zo lief als een knuffelbeertje uit :#
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 14 nov 2009, 16:01

Ja, dat rollen..hij doet het vaak als we buiten gaan wandelen en altijd lekker in de goorste blubberplek in de wei maar nu had hij het al heel lang niet gedaan. Hij had het heel warm en zal wel hebben gedacht; Haaa die deken is eindelijk even af dus ik grijp m'n kans! Hij was vandaag even geen knuffelbeer jammegenoeg haha..kopstoten en lomp doen..tsss..morgen is er weer een dag dus we zien wel hoe het dan gaat..
Charret

Bericht door Charret » za 14 nov 2009, 16:20

Op deze foto's vind ik hem steeds meer Fjord worden. Ik bedoel dat hij wat meer body krijgt. Niet meer zo'n slungel.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 14 nov 2009, 16:30

Klopt Charret! hij begint ontzettend gespierd te worden..ik wist niet dat die ontwikkeling zo sel zou gaan! We doen het rustig aan met rijden maar hij wordt een echte volwassen vent nu! Hij wordt steeds knapper!
Viv

Bericht door Viv » za 14 nov 2009, 17:24

Nou das dan duidelijk he :D Wanneer gaan we sjoppen?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 14 nov 2009, 17:29

haa nou Viv, neem je zadels maar mee over 2 weken om te passen ;) . Moet toch ergens beginnen haha...ga nu alles van iedereen die zich aanbiedt passen om een idee te krijgen..bij de zadelmaker ligt nu even niks betaalbaars..had even niks tweedehands en nieuw is denk ik niet slim..leuk voor over een jar of 2 als ie klaar met groeien is...zal volgende week nog wel even bellen maar tot die tijd orienteer ik me lekker zelf op allerlei merken die ik in hier in handen kan krijgen haha!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 14 nov 2009, 18:57

HAHA! Dat heeft Benthe ook een keer gedaan toen ze net onder het zadel was, waren even aan het stappen buiten op het zandpad en toen ging ze ineens door haar knieeen! Toen ik er op zat! Echt hilarisch maar ik schrok me inderdaad ook écht dood!!

Ziet er gezellig uit en wat is Beer toch leeuk!
Hij wordt steeds mooier en lekker groot! Iedereen heeft wel eens een mindere dag, volgende keer beter!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Daphne

Bericht door Daphne » za 14 nov 2009, 19:22

Wat een clown is die Beer zeg :+
Charret schreef:Op deze foto's vind ik hem steeds meer Fjord worden. Ik bedoel dat hij wat meer body krijgt. Niet meer zo'n slungel.
Idd! Lekker stevig wordt hij nu!
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 14 nov 2009, 21:04

wat een geluk dat je zadel nog heel is! Leuke foto´s van een rare Beer.........ach, je kan niet altijd goedgehumeurd zijn toch?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 14 nov 2009, 21:53

Haha nee, hij mag ook wel eens een snertdag hebben.. zelfs dan is hij nog braaf..hihi.. Wel blij dat mijn zadel heel is gebleven.. Hij kreeg niet de kans om helemaal om te rollen. Flapdrol!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 14 nov 2009, 23:12

Wat een eppo zeg, ander woord kan ik ff niet voor hem bedenken ;)
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 15 nov 2009, 08:27

Zou dus ook een actie voor Dakota kunnen zijn dat gaan liggen met zadel nog op!!

Die 2e foto is zoet :L Dat lipje!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Dennis

Bericht door Dennis » zo 15 nov 2009, 08:50

Wat een heerlijk beest haha en hij begint inderdaad mooi te ontwikkelen.
Heb je de galop ook al eens geprobeerd?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 15 nov 2009, 11:32

Wat een clown is het toch, zo ineens weer sinds tijden er maar zo bij gaan liggen, de gek.
Hij begint idd veel gespierder te tonen, vooral bij foto 6 viel me dat op.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 15 nov 2009, 12:01

Dank voor de leuke reacties! Ik vind het zo leuk dat jullie ook zien dat hij begint te groeien..denk af en toe dat ik het me verbeeld haha! Als je je peerd iedere dag ziet is het lastig om er iets objectiefs over te zeggen..

Ik heb de galop meerder malen uitgeprobeerd! Alleen nog niet in de bak.. Hij kan in draf amper de bochten door en afwenden (recht of krom of plotseling) is ook een van zijn favoriete dingen haha! Buiten in het bos wel gedaan..we doen net alles andersom ;). Zijn galop is echt zaaaaalig!

Net weer gereden en het ging nog steeds niet helemaal lekker..alleen maar hard in draf en hangen aan het bit..heb dus maar een half uur gestapt aan een los teugeltje en alleen maar slangevoltes en achtjes geereden..laatste 10 minuten kwam hij mooi laag en ontspannen..toen vond ik het goed. Zou hij dan eeiiindelijk gaan puberen?
Plaats reactie