SuperWikke

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Dorothea

SuperWikke

Bericht door Dorothea » di 03 nov 2009, 09:17

Tja, dan ben je alweer 23 weken zwanger, behoooorlijk druk bezig met vanalles (nog 2 kindjes die af en toe aandacht willen, een eigen bedrijf, een man die het met het bedrijf nu even nog drukker heeft enz.).
Doe een verwoedde poging tot bijlezen en reageren, maar helemaal lukt het niet altijd. :sorry:

En dan heb je nog een lekker fjordenbeest in de wei. Niet dat hij over aandacht tekort heeft te klagen, helemaal niet. Hij staat nog lekker de hele dag buiten (dat bevalt hem wel geloof ik), hij heeft in Kobus een echte goede vriend gevonden, hij crosst af en toe gezellig een paar keer per dag door de bak/wei heen, 1 keer per week les met Wies.

Oh ja, en dan nog eens die 1 keer per week een dikke buitenrit met mij. O:)
Want die gekke brave fjord geeft mij zoveel vertrouwen, dat we nog steeds elke week naar buiten gaan, lekker het bos in. Wies en Kobus gaan wel mee, ik ga niet meer helemaal alleen (niet door Wikke, maar ik vind dat niet zo slim ALS er iets zou gebeuren, dan sta ik daar met mijn dikke buik).
Wikke is echt geen slome, helemaal niet, maar hij luistert perfect. Hij is te remmen, te sturen en heeft er lol in.
Dus zolang ik nog mee mag liften van hem (want dat is het, galop doen we even niet meer, draf kan nog wel) gaan we nog gezellig op pad. Hij vindt het in ieder geval wel gezellig geloof ik, want zodra ik eraan kom met mijn zadel komt hij al in volle galop al hinnikkend naar de draad gerend. Hij blijft mooi stil staan tot ik mezelf in het zadel gehesen heb (MET opstapje hoor!!), kijkt nog even of ik goed zit en loopt dan aan. Hij let goed op zijn baasje in ieder geval. :+:
Ik had nooit gedacht dat ik zo vol vertrouwen op een paard kon zitten, buiten zou rijden, en dan tijdens een zwangerschap zo lang nog door zou "rijden" (als je het zo mag noemen).
De combinatie is gewoon goed (en dan natuurlijk ook nog met de hulp van mijn lieve zus Wies die toch even een groot deel van de dagelijkse verzorging doet, en Kobus, die opeens het licht heeft gezien en zo mega braaf is met buiten rijden).
yvette

Re: SuperWikke

Bericht door yvette » di 03 nov 2009, 09:25

Wat heerlijk dat jullie samen zo kunnen genieten!
En je kindje moet wel geboren worden met een liefde voor paarden en paardrijden zo :D
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
lientje

Bericht door lientje » di 03 nov 2009, 09:26

Wat geweldig om te lezen!
En wat fijn voor Wikke dat hij nu eindelijk weer een heerlijke plek heeft waar hij zo te lezen nog lang kan blijven :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 03 nov 2009, 09:40

Je kind moet idd wel paardengek worden zo! Leuk dat het allemaal zo lekker gaat..geniet er maar goed van! Hebben je andere kinderen iets met paarden of zijn die nog te jong?
Ingele

Bericht door Ingele » di 03 nov 2009, 09:44

Wat fijn Dorothea!
Vind het echt nog steeds zo leuk dat Wikke lekker een plek bij jullie heeft gevonden!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 03 nov 2009, 10:36

Heerlijk zo genieten van je paard en er ook zo veel vertrouwen in te hebben. Heel waardevol.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dorothea

Bericht door Dorothea » di 03 nov 2009, 11:27

kristelhans schreef:Je kind moet idd wel paardengek worden zo! Leuk dat het allemaal zo lekker gaat..geniet er maar goed van! Hebben je andere kinderen iets met paarden of zijn die nog te jong?
Joep is bijna 5 en Lotte wordt in december 2, maar die zijn helemaal wild van de paarden (maar ook van andere dieren dus). We hebben hier natuurlijk ondertussen ook nog 2 shetlanders (die lopen bij mij thuis) en die worden helemaal plat geknuffeld. Lotte gaat graag mee paardjerijden (even op de rug van die grote joekels), Joep is meer van het voeren en borstelen. O:)

Dit zegt genoeg toch?? :D
Afbeelding
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 03 nov 2009, 11:30

Hahaa! Die foto in de hondenmand..leuk! Gek om te denken dat ik ook 5 was toen ik begon met rijden..tsss..als ik die hummeltjes zie lijkt me dat toch echt zoooo jong!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 03 nov 2009, 13:31

Die Wikke heeft het maar getroffen met jullie :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Dorothea

Bericht door Dorothea » di 03 nov 2009, 14:30

kristelhans schreef:Hahaa! Die foto in de hondenmand..leuk! Gek om te denken dat ik ook 5 was toen ik begon met rijden..tsss..als ik die hummeltjes zie lijkt me dat toch echt zoooo jong!
Deze foto's zijn wel van een tijdje geleden hoor!! :D Joep is nu wel wat groter.
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 03 nov 2009, 18:51

Oh!!!!!!!wat een mooie boxer!!!!!
Fijn dat het nog zolekker gaat samen met Wikke! Hij heeft een prima plekje bij jou.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 04 nov 2009, 12:03

nou super om te lezen hoor, hij heeft het duidelijk naar zijn zin bij de neiuwe baas en gedraagd zich vorobeeldig, denk ook omdat ze voelen dat je zwanger bent, mijn 1e fjord was toen ik niet zwanger een tuttebel en tijdens mijn zwangerschap uiterst voorzichtig en zorgzaam.

maar dorothea vergeet niet; wat je geeft krijg je terug!! puur positiviteit en een heleboel liefde dus.

geniet nog van je aardappelzak ;) ritjes
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Dorothea

Bericht door Dorothea » wo 04 nov 2009, 12:41

Carolinef schreef:nou super om te lezen hoor, hij heeft het duidelijk naar zijn zin bij de neiuwe baas en gedraagd zich vorobeeldig, denk ook omdat ze voelen dat je zwanger bent, mijn 1e fjord was toen ik niet zwanger een tuttebel en tijdens mijn zwangerschap uiterst voorzichtig en zorgzaam.

maar dorothea vergeet niet; wat je geeft krijg je terug!! puur positiviteit en een heleboel liefde dus.

geniet nog van je aardappelzak ;) ritjes
Ja zo voelt het precies, van die aardappelzak O:) :D

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Ik denk (als ik hem zo zie staan met zijn blije hoofd) dat hij het hier best wel leuk vind.
:D
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 04 nov 2009, 15:15

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie zoveel plezier hebben, daar heb je 'm voor, toch?
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 04 nov 2009, 17:39

ik ben zo blij voor jullie allebei, het heeft gewoon zo moeten zijn, geniet nog lekker zolang het kan van je buitenritjes met je kanjer
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 04 nov 2009, 17:44

Wat is ie toch lief!!! En heerlijk dat je met vertrouwen erop kan gaan zitten.

Dat wordt een paardenliefhebber, daar binnen, kan niet anders...
Zo vroeg al in het zadel.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Zipper

Bericht door Zipper » wo 04 nov 2009, 19:48

Hee dorothea,

wat fijn dat je zo lekker van Wikke kan genieten, met jullie allemaal!!!
en wat fijn dat je er met zo'n vertrouwen nog lekker mee weg kan gaan, lekker van blijven genieten.
Leentje

Bericht door Leentje » wo 04 nov 2009, 20:02

het is ook echt een gezelligheidsdier he?
vind het allemaal reuzeleuk en knus,samen gezellig.
als Wik een mens was,was het vast zo'n gezellige dikke buurvrouw die altijd een pot thee en koekjes klaar heeft staan :)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 04 nov 2009, 20:54

Ohh wat een super schattige foto's! :L

Fijn dat Wikke zo braaf is en jij nog steeds heerlijk kunt rijden op deze manier!
Wanneer ben je uitgerekend?
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Dorothea

Bericht door Dorothea » do 05 nov 2009, 06:33

jessica schreef:Ohh wat een super schattige foto's! :L

Fijn dat Wikke zo braaf is en jij nog steeds heerlijk kunt rijden op deze manier!
Wanneer ben je uitgerekend?
Officieel 3 maart (maar dat zal wel wat later worden, aangezien die andere twee ook niet echt op tijd waren. O:)
Plaats reactie