Zomereczeem topic
- nadinefjorden
Re: Zomereczeem topic
Ik was van t weekend in limburg en daar sprak een man mij aan die DE oplossing zou hebben,
volgend jaar maar eens proberen, je kunt er 3 mnd mee doen en kost 35 euro, smorgens inspuiten en je schijnt geen deken meer nodig te hebben.
nou moet ik zeggen dat er aan zijn fjorden bijna niet te zien was dat ze eczeem hebben
het proberen waard voor volgend jaar
volgend jaar maar eens proberen, je kunt er 3 mnd mee doen en kost 35 euro, smorgens inspuiten en je schijnt geen deken meer nodig te hebben.
nou moet ik zeggen dat er aan zijn fjorden bijna niet te zien was dat ze eczeem hebben
- Ilonka
DE oplossing
Ik heb al bijna 18 jaar een pony met eczeem, DE oplossing bestaat gewoon niet. En wat bij de ene werkt hoeft helemaal biet bij de ander te werken. Als DE oplossing bestond dan hadden wij geen zomereczeem topic...
Neemt niet weg dat ik hoop dat het Yara helpt en dat zij volgend jaar geen deken op hoeft. Kan je er wat meer over vertellen?
Ilonk staat nog onder haar Boett, met hoofdkap. Ik durf hem nog niet af te doen, ze heeft een aantal dagen met het hele slechte weer haar kap afgehad, maar ik heb hem weer op gedaan, toch aardig wat eczeemvliegjes hier.

Ik heb al bijna 18 jaar een pony met eczeem, DE oplossing bestaat gewoon niet. En wat bij de ene werkt hoeft helemaal biet bij de ander te werken. Als DE oplossing bestond dan hadden wij geen zomereczeem topic...
Neemt niet weg dat ik hoop dat het Yara helpt en dat zij volgend jaar geen deken op hoeft. Kan je er wat meer over vertellen?
Ilonk staat nog onder haar Boett, met hoofdkap. Ik durf hem nog niet af te doen, ze heeft een aantal dagen met het hele slechte weer haar kap afgehad, maar ik heb hem weer op gedaan, toch aardig wat eczeemvliegjes hier.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
DE oplossing bestaat inderdaad niet... Maar gelukkig bestaan er wel middelen die voor sommige eczemers wel werken. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen kapot geschuurd paard meer heb en geen gedoe met eczeemdekens!
Dat spul moet je dan de hele zomer door blijven spuiten? Wel eerst eens goed navragen wat er net inzit hoor!
Dat spul moet je dan de hele zomer door blijven spuiten? Wel eerst eens goed navragen wat er net inzit hoor!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
En wat zit erin dan? Zeker omdat het in Limburg is ben ik wel benieuwd wat dat voor spul is.nadinefjorden schreef:Ik was van t weekend in limburg en daar sprak een man mij aan die DE oplossing zou hebben,
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

De oplossing geloof ik ook niet meer in na al die jaren aanmodderen. Voor Ros nu wel iets gevonden wat de klachten duidelijk verminderd (Frequentie therapie) maar hij is er niet vanaf. Je hoort verschillende verhalen, verschillende oplossingen en het is puzzelen wat voor die van jou het beste werkt. Je ziet ook steeds meer paarden die het hebben dus het probleem zal waarschijnlijk in de loop der jaren alleen maar groter worden.
Desalniettemin hoop ik natuurlijk dat het voor Yara zal werken!
Desalniettemin hoop ik natuurlijk dat het voor Yara zal werken!
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Ben ook wel benieuwd naar dat spul.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

- nadinefjorden
zal eens even vragen aan kelly wie het was want ikben het natuurlijk alweer vergeten,
- Ilonka
Ja doe maar! Hier is iedereen natuurlijk nieuwsgierig naar elk middel dat zou kunnen werken.
Ik vind het heerlijk hoor dit weer, nog even en de Boett kan af!
Ik vind het heerlijk hoor dit weer, nog even en de Boett kan af!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ros staat nu dankzij een gesloopte deken zonder deken. Hij schuurt af en toe wat aan zijn hals maar verder blijft het rustig. Hoe is het met die van jullie?
Morgan!! 

Hier is het zo goed als over.
Nu mag het bovenste plukje van de staart ook eindelijk weer eens gaan groeien 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Bernadet_Bo
Hier gaat het super... hij staat nu al 2,5 week zonder deken.. en sinds een week geen druppels meer.. En hij schuurt niet.
Echt ben hier zo blij om
Echt ben hier zo blij om

Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
- nadinefjorden
yara is ook gestopt dus nu kan de staart weer groeien
De eigenaar van Vestgard was het.nadinefjorden schreef:zal eens even vragen aan kelly wie het was want ikben het natuurlijk alweer vergeten,
moet je Marcella even PB-en.

ik heb de ruif weer in de wei gezet, nou het elke keer zo nat is, vind ik het niet fris als ze dan hooi uit de blub moeten eten. Dus nou maar hopen dat Vera er vanaf blijft, een week of 2 terug trof ik de volgende dag de ruif plat en de pallet waar ie op stond, kapot aan.
Normaal ga ik in de middag naar ze toe, maar als ik Jos morgen naar zijn werk heb gebracht ga ik toch maar ff langs om te kijken of de ruif nog staat
Normaal ga ik in de middag naar ze toe, maar als ik Jos morgen naar zijn werk heb gebracht ga ik toch maar ff langs om te kijken of de ruif nog staat
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- Ilonka
Ilonk loopt nu zo'n week of 3 zonder hoofdkap, wel met Boett nog en ik durf de hooibak nog niet weer in de wei te zetten.
Oh ik was net bij mijn beestjes en het waait afschuwelijk hard en toen viel het me ineens op hoe enorm lang die manen van Ulvy nu zijn. Echt prachtig gewoon!

ik heb ook een fjord met zomer eczeem.(appie)
en hij heeft er heel erg last van, ik mocht niks meer bij zijn manen doen dan begon hij te steigeren en te bokken, niet gemeen ofzo het is een schat van een beest maar hij had er zon last van.
en sinds ik hem in de zomer om 4 uur 's middags naar binnen doe en om 10 's morgens naar buiten doe gaat het goed en hij schuurt niet meer in begin maart begin ik daar mee en in november is het niet meer nodig.
en hij heeft er heel erg last van, ik mocht niks meer bij zijn manen doen dan begon hij te steigeren en te bokken, niet gemeen ofzo het is een schat van een beest maar hij had er zon last van.
en sinds ik hem in de zomer om 4 uur 's middags naar binnen doe en om 10 's morgens naar buiten doe gaat het goed en hij schuurt niet meer in begin maart begin ik daar mee en in november is het niet meer nodig.
appie 

Heeft hij ook een deken op?

nee helemaal niks.
maar ik spuit hem soms alleen in met antivliegenspray
maar ik spuit hem soms alleen in met antivliegenspray
appie 

- nadinefjorden
Het is weer bijna eczeemtijd
yara krijgt dit jaar in maart al haar auriplak in
en als de winterdeken eraf gaat gaat meteen de eczeemdeken erop
verder laat ik haar manen groeien zodat ze er niet zoveel last van heeft
Het is tot nu toe ieder jaar beter gegaan dus wie weet gaat t dit jaar weer een stukje beter
yara krijgt dit jaar in maart al haar auriplak in
en als de winterdeken eraf gaat gaat meteen de eczeemdeken erop
verder laat ik haar manen groeien zodat ze er niet zoveel last van heeft
Het is tot nu toe ieder jaar beter gegaan dus wie weet gaat t dit jaar weer een stukje beter