Het F-jes topic, de jongste generatie
Re: Het F-jes topic, de jongste generatie
In de beginpost de paardjes van ZoekRobinn (Franky alias Binky) en Kjell&Naat (Falke) toegevoegd. Kunnen jullie beiden nog even vertellen hoe en waar jullie veulens gaan opgroeien want die info ontbreekt nog.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
heey een foto die ik helemaal niet ken of heb .. hihi grappig.. binky staat nu op het land en snachts op stal samen met haar vriendinnetje angie een 2 jarig c pony`tje ..
ps als iemand nog meer foto`s van binky heeft op de keuring zou ik die graag ontvangen 
enne weet iemand misschien of hij nog wat heeft behaalt op de keuring ben niet zo goed in papieren lezen
Groetjes

enne weet iemand misschien of hij nog wat heeft behaalt op de keuring ben niet zo goed in papieren lezen

Groetjes

Hier kun je alle uitslagen vinden van de keuring waar jouw paardje ook was: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =4&t=34392ZoekRobinn schreef:enne weet iemand misschien of hij nog wat heeft behaalt op de keuring ben niet zo goed in papieren lezen
Kun je nog even vertellen hoe en waar Binky gaat opgroeien, dan kan ik dat er nog even bijzetten in de beginpost. Lees maar eens wat er bij de andere F-jes over geschreven staat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik mag hopen dat je dat niet op deze foto baseert, want het kan echt een stuk netterAnita45 schreef:Wat ben je toch een knipwonder Reinou. Anna en ik hadden het er vanmiddag ook nog over.

Maar bedankt voor het compliment

Bedacht me net, mijn brutale aap staat ook nog niet op de beginpagina.
Dus bij deze...
Flamingo
v. Sebastiaan m. Yocohama mv. Toddy, geb. 3-04-2009, is van Bella
Gaat opgroeien tussen de veulens van v.d. Berg in Wanneperveen (en omgeving)

Dus bij deze...
Flamingo
v. Sebastiaan m. Yocohama mv. Toddy, geb. 3-04-2009, is van Bella
Gaat opgroeien tussen de veulens van v.d. Berg in Wanneperveen (en omgeving)

Geluk is de vrucht van intens werk
FEnya's eerste dag en nacht zitten erop zo zonder moeder en bij vreemde tantes. Ze doet het prima. Ze staat in de paddock en stal naast de andere paarden. Ze kunnen elkaar aanraken maar haar niets doen. (behalve bijten maar daar is ze niet van onder de indruk)
Belle is de baas en zet Fenya nog even op haar plaats door te waarschuwen. Lora vind haar al best leuk maar geeft daar volgende week pas aan toe (dan is ze hengstig en wordt het makkelijk voor haar om van Fenya te houden)
Ciara vind het Vreselijk. Bah nu is ze niet meer de jongste. Die viel Fenya gister echt aan. Met open mond aanvallen en in de billen bijten. Gelukkig ging alles goed.
Vannacht heb ik Fenya 1 keer horen roepen en verder niets. Ze heeft gegeten, gedronken, gemest en geslapen in het stro. Stond niet in het zweet vanmorgen. Dus goede nacht gehad.
Nu loopt ze met Lora in de wei. Ciara heerlijke poetsbeurt gegeven zodat die ook wat kon ontspannen. Ach over een week of 2 kunnen ze niet meer zonder elkaar (hoop ik)
Belle is de baas en zet Fenya nog even op haar plaats door te waarschuwen. Lora vind haar al best leuk maar geeft daar volgende week pas aan toe (dan is ze hengstig en wordt het makkelijk voor haar om van Fenya te houden)
Ciara vind het Vreselijk. Bah nu is ze niet meer de jongste. Die viel Fenya gister echt aan. Met open mond aanvallen en in de billen bijten. Gelukkig ging alles goed.
Vannacht heb ik Fenya 1 keer horen roepen en verder niets. Ze heeft gegeten, gedronken, gemest en geslapen in het stro. Stond niet in het zweet vanmorgen. Dus goede nacht gehad.
Nu loopt ze met Lora in de wei. Ciara heerlijke poetsbeurt gegeven zodat die ook wat kon ontspannen. Ach over een week of 2 kunnen ze niet meer zonder elkaar (hoop ik)
Sinds vanochtend zijn Felix (Reinar x Cariena) en Fleur (Ansgar x Ymea) ook mama-loos. Maar wel leeftijdsgenootjes rijker, die staan nu mooi tussen de dames uit Anderen. En dan mis je mama toch wel een stuk minder hoor...
Al vond Fleur dat ze wel even moest laten zien dat zij ook best van zich af kan slaan. hihi, die was het er niet mee eens dat er ineens 4 dames met hun neus boven op haar stonden geloof ik.
Al vond Fleur dat ze wel even moest laten zien dat zij ook best van zich af kan slaan. hihi, die was het er niet mee eens dat er ineens 4 dames met hun neus boven op haar stonden geloof ik.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ik was dit topic alweer vergeten haha... maar bij deze nogmaals een foto van Fopke hoe ze eruit ziet

Het is echt zo'n leuk veulen
Ik ben stiekem wel blij als er geen kopers komen, want ik ben onwijs benieuwd hoe ze gaat uitgroeien.

Het is echt zo'n leuk veulen

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Ze moet zich wel gedragen hoor Reinou, als ze hier komt
Ga je haar zo bij Woudientje weg doen en dan op de trailer hierheen of krijg ik een meissie dat al gewend is bij mama weg te zijn?
Het 2e weekend van November gaat Fatoush bij Baranna in de wei en komt hij alleen op stal. Totdat Finnea er is. Ik denk dat het geen probleem wordt.
Ben erg benieuwd of Finnea het voederbieten ook afkijkt van Fatoush. Hij is er al zo dol op, leuk om te zien.
Is Flamingo's moeder een Toddy nakomeling? Mmmm....wist ik niet, wordt het nóg interessanter van
Wat ziet ze er al volwassen uit zeg....

Ga je haar zo bij Woudientje weg doen en dan op de trailer hierheen of krijg ik een meissie dat al gewend is bij mama weg te zijn?
Het 2e weekend van November gaat Fatoush bij Baranna in de wei en komt hij alleen op stal. Totdat Finnea er is. Ik denk dat het geen probleem wordt.
Ben erg benieuwd of Finnea het voederbieten ook afkijkt van Fatoush. Hij is er al zo dol op, leuk om te zien.
Is Flamingo's moeder een Toddy nakomeling? Mmmm....wist ik niet, wordt het nóg interessanter van

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
had het er al ingezet maar goed nog een keer 
Binky gaat opgroeien met haar vriendinnetje Angie op het land !

Binky gaat opgroeien met haar vriendinnetje Angie op het land !
Heerlijk hoor dat je ze een beetje kan blijven volgen deze winter
Lovemischa schreef:Is Flamingo's moeder een Toddy nakomeling? Mmmm....wist ik niet, wordt het nóg interessanter vanWat ziet ze er al volwassen uit zeg....

Geluk is de vrucht van intens werk
Fopke is zo'n leuk ding he 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ik weet niet wat ik met Fatoush zijn manen moet. Hij had in de zomer best een makkelijke manenkam, mooi smal zwart streepje, witte mooi stevig. Nu is het één pluizenbol. Het heeft natuurlijk ook met zijn wintervacht(je) te maken, maar het is nu wel héél pluizig. Zal heel kort knippen zin hebben? Het springt zo opzij... Of krijgt hij gewoon rotmanen?
Baranna 13-5-2006
Fugo heeft er ook nu last van ik denk zelf dat het met de wintervacht te maken heeft. Ik heb ze lekker kort gekniptLovemischa schreef:Ik weet niet wat ik met Fatoush zijn manen moet. Hij had in de zomer best een makkelijke manenkam, mooi smal zwart streepje, witte mooi stevig. Nu is het één pluizenbol. Het heeft natuurlijk ook met zijn wintervacht(je) te maken, maar het is nu wel héél pluizig. Zal heel kort knippen zin hebben? Het springt zo opzij... Of krijgt hij gewoon rotmanen?

ik zag het idd op de "voor-de-knipbeurt-foto" bij Fugo
Denk ook dat ik drastisch met de schaar aan de gang moet.

Baranna 13-5-2006
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik ben wel van plan om Finnea een paar dagen voor het verhuizen bij Woudientje weg te halen, Ivonne. Hoe precies, dat hangt er een beetje vanaf. Wil eerst proberen om ze thuis af te wennen, maar als dat niet gaat, moeten we de wei verderop gaan gebruiken. Vergt best veel creatief denkwerk 
Woudina heeft ook van die dramatische manen. Roep steeds, ik haal ze er helemaal af...maar ik kan het niet, vind het zo lelijk
die van Finnea zijn ook zo idioot pluizig, maar knip er gewoon iedere 2 weken een klein randje af. Als ik het op één lengte knip, vrees ik dat ik het nooit weer in laagjes krijg namelijk 

Woudina heeft ook van die dramatische manen. Roep steeds, ik haal ze er helemaal af...maar ik kan het niet, vind het zo lelijk

Ik heb mn moeder moeten beloven dat ik Fenya dr manen komend jaar laat groeien. Brrrrrrrr.
Maar daar staat tegenover dat ze daarna de rest van dr leven kort mogen blijven
Momenteel is het ook een grote pluizenbol, ik hoop dat het minder gaat worden ooit. Maar dat is dr voorpluk nu ook, dus ik hou hoop 
We hadden hier vandaag het grote hoe-bescherm-ik-mn-veulen-tegen-dr-grote-zus probleem... De oplossing bleek vrij simpel: gewoon net als in de paddock, ook een draadje dwars door de wei
Ciara heeft nog 3x geprobeerd aan te vallen, maar dat ging niet. Fenya daagt het ook wel een beetje uit met haar houding, ze vind zichzelf echt de leukste op de wereld 

We hadden hier vandaag het grote hoe-bescherm-ik-mn-veulen-tegen-dr-grote-zus probleem... De oplossing bleek vrij simpel: gewoon net als in de paddock, ook een draadje dwars door de wei

-
ik laat bink zn maantjes groeien .. het zijn echt hele dikke mannen .. en begint nu al mooi lang te worden
ook zijn voorpluk is nu al erg groot
blije ik 

hahahahahaha!!
fenya is voor de duvel niet bang nee....
maareh leanne....
waar blijven die foto's nou?

fenya is voor de duvel niet bang nee....

maareh leanne....
waar blijven die foto's nou?

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!