voorstellen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
bassebas

voorstellen

Bericht door bassebas » ma 26 okt 2009, 13:59

Sinds Ciara in mijn leven is gekomen ben ik weer weg van fjorden. Was daarvoor al bekend met ze want ik heb een tijdje Kim (van kimmes) mogen verzorgen en Maroes heeft hier met Ciara een tijdje gestaan.

Nu Ciara op zien groeien en gevallen voor haar karakter en haar gangen. Toen dus Fenya op ons pad kwam zijn we overstag gegaan en (tegen alle eerdere afspraken die we met onszelf gemaakt hadden) hebben we haar gekocht.

ik ben dus de vriendin van "Maroes" en de moeder van "Fenya" (zoals ze zich noemen hier op het forum).

Behalve de beide fjordjes wonen hier nog 2 noriker merries, wat honden en katten. Drukke beestenbende dus.

Gelukkig komen "maroes" en "fenya" vaak langs om te helpen

Vind het leuk om te lezen over jullie ervaringen met de fjorden.
Anita
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door Anita » ma 26 okt 2009, 14:06

Ik ben Anita, 47 jr. en getrouwd met Jeroen.
Hier loopt een Fjordenfamilie van 4 paarden bestaande uit moeder Meline (v. Havstad) en haar zoons Celony en Djambo (v. Balony) en Ferro (v. Karant). Kind nr. 4 is op komst (v. Rudsmo).
Daarnaast hebben we er sinds twee weken een nieuw merrieveulen bij. Zij heet Fendora (v. Ansgar Skellerrød).
Naast onze eigen paarden hebben we er deze winter 3 logeetjes bij. Fugo (v. Hermansen van Anna hier op FW), Finn (v. Reinar van Lindy op FW) en Freyr (v. Reinar van Pasja op FW). Zij komen hier om op te groeien en te spelen met Ferro.
Dat brengt het totaal aantal Fjorden de komende winter op 8.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Fran

Bericht door Fran » ma 26 okt 2009, 14:11

Hoi, welkom hier,
Ik ben Francis, 20 jr, en heb (samen met me zussie) een fjordenruin Olaf.
Leuk dat jij Fenya nu hebt, veel plezier hier en met je paardjes :)
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Jilly

Bericht door Jilly » ma 26 okt 2009, 14:15

Welkom hier!

Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, prachtig meisje is het!

Ik ben Jilly, Belgische en in het trotse bezit van een hele lieve 3-jarige ruin.

Veel plezier op het o-zo verslavende FW! :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
bassebas

Bericht door bassebas » ma 26 okt 2009, 15:37

bedankt voor jullie reacties.

Anita wat kan jij veel paardjes kwijt zeg! Heerlijk. Hier is 4 echt genoeg. Leuk zo'n kudde met verschillende leeftijden.

Jilly waar woon je in Belgie? Wij wonen nl vlak bij Antwerpen misschien is dat voor jou ook in de buurt?

Fran ik zag in je avator een stoere fjord. is dat Olaf?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 26 okt 2009, 15:46

Leuk dat je, je ook hebt aangemeld Helene. Welkom en veel plezier hier!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
bassebas

Bericht door bassebas » ma 26 okt 2009, 15:54

ja maar wel druk hoor om alle 2 de fora te lezen :D
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 26 okt 2009, 15:58

Welkom hier :D
Ik hoef mijzelf denk ik niet meer voor te stellen ;)
Leuk dat jij je ook hebt aangemeld. Ik verwacht wel veel foto's. Stiekem voelde die kleine smurf ook een beetje als een paardje van mij.. Ik zal haar zeker ook wel missen!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 26 okt 2009, 16:01

Welkom hier! Leuk om zo viavia steeds meer fjordenfanaten te krijgen.

Ik ben Annabel, 24 jaar en heb zelf een 3 jarige ruin Cai (staat momenteel te koop) van de hengst Anton en ruim een week geleden heb ik mijn nieuwe aanwinst opgehaald, merrieveulen Flamingo van de hengst Sebastiaan. Daarnaast rijd ik de ruin Binkie (v. Timor) en de hengsten Anton en Drafur. Momenteel zijn we vooral erg druk voor de ABOP-proeven, waar ik ook nog Tea van Esther hier deels voor mijn rekening neem en af en toe Lisa met Alinde probeer te helpen.
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 26 okt 2009, 16:07

Hoi, Welkom op FW.

Ik ben Janna, over 1 maandje 20 alweer. Zelf niet in het bezit van Fjorden, maar het geluk mensen om mij heen te hebben die dat wel hebben.

Zo mag ik rijden op de fjordenmerrie Raya van 'nicole' hier op FW. En rij ik in Wanneperveen ook enkele paarden, momenteel ben ik daar het meeste bezig met Reinar, een van de hengsten. En met Bart zijn Elitemerrie Pauliena.

Oh en natuurlijk belangrijk niet te vergeten zijn de 2 donderstenen die niet van mij zijn maar toch wel een beetje 'van mij' voelen. De paardjes die van Annabel ('bella' van hierboven die al bijna 20 jaar zich mijn zus mag noemen :P )
De ruin Cai en de merrie Flamingo..
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 26 okt 2009, 17:01

Hallo,

Ik ben Nancy 27 jaar en heb twee fjordenmerrie's. Imka is 21 jaar en heb ik tien jaar in mijn bezit. En Emy 14 maanden en nu ruim een half jaar bij mij.
Ik rij met Imka alleen maar buiten af en toe een rondje en Emy staat vooral groot te worden in de wei
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 26 okt 2009, 17:36

Hoi!

Welkom hier op dit gezellige forum. Mijn naam is Kristel en ik ben 29 en ik ben de trotse bezitter van Beer (Bjorn officieel). Hij is een 4 jarige ruin die net onder het zadel is. Je ziet vaak genoeg foto's van ons want ik ben DOL op foto's plaatsen haha!

Wat gaaf dat jullie Norikers hebben..heb ik ook naar gekeken tijdens mijn zoektocht naar een paard maar er zijn er niet zo gek veel te koop..(misschien heb ik niet goed gezocht haha) maar ik hoop dat ik ooooooit ook nog een Noriker mag hebben..wat zijn die MOOI!

Heel veel plezier hier!

Groetjes Kristel en Beer
colunder

Bericht door colunder » ma 26 okt 2009, 18:03

hallo,ik ben Annette(40) en samen met mijn dochter (fjordjelover hier op het forum) en mijn zoontje hebben we een 3 jarige fjordenruin Ché,een dravermerrie Amber en een mini paardje Aron.
Heel veel plezier hier op het Forum!!
Plaats gerust eens foto's van je Norikkers, ben ik wel benieuwd naar.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Fenya

Bericht door Fenya » ma 26 okt 2009, 23:07

Hier ben ik dan ook, de dochter van... Ik word in het dagelijks leven Leanne genoemd ;) Door de weeks woon ik in Tilburg waar ik studeer en in de weekenden ben ik meestal in Ossendrecht te vinden.

Wat leuk dat jullie bij het voorstellen ook allemaal wat over jezelf schrijven :)

Kristel over de Norikers, er zijn er inderdaad niet veel te koop. Ik weet er momenteel eentje ;) Maar de meesten worden dan ook uit Oostenrijk gehaald.
Ik zal van de week eens kijken of ik nog foto's van al onze dames online heb staan.
Esther

Bericht door Esther » di 27 okt 2009, 05:23

Welkom hier, leuk exemplaar hebben jullie uitgezocht!!

Ik ben Esther, 26 en in bezit van Jeskim van 20 (drachtig van Drafur) en Tea van 11. Naast deze twee dames ben ik ook nog in bezit van Flower, een 1 jarige NMPRS merrie.
Omdat ik het op het moment heel druk heb staat Jeskim momenteel bij Yvonne, bekend van Zhellie en Nina en Tea staat momenteel op stal bij Bart van den Berg, voor het trainen van de Abop, waar Annabel haar op dit moment niet deels maar helemaal voor haar rekening neemt..
Flower staat bij mijn ouders met logeerfjord Annelies.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 27 okt 2009, 06:54

Hoi, welkom hier!
Ik ben Ivonne, 42 jaar en woon samen met Jan Willlem op een boerderij in Drenthe. Wij hebben Marga, 17 jaar een fjordenmerrie van Sebastian en haar zoon Fatoush van 5 maanden. Zijn papa is Timor en hij blijft bij ons.
Jan Willem heeft een 3jarige KWPN-er, Baranna, ook wel de rode rugzak genoemd omdat ze je overal volgt. En we hebben nog een pensionpony van 29 jaar, Apollo. Verder een hoop dieren, hond, katten, konijnen, kippen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Jilly

Bericht door Jilly » di 27 okt 2009, 08:54

bassebas schreef:Jilly waar woon je in Belgie? Wij wonen nl vlak bij Antwerpen misschien is dat voor jou ook in de buurt?
Dan woon je vast niet ver bij mij uit de buur inderdaad! Ik woon in Malle, op een klein half uurtje van de NL'se grens.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie