Mijn vader kreeg echter steeds meer moeite met dat vooruitzicht. Tijdens een discussie vanmiddag kwam mijn moeder met het gewaagde voorstel om het aantal van 3 dan maar aan te passen naar 4. Met andere woorden: Kjaere blijft definitief en mijn nog te fokken merrieveulen mag daardoor ook blijven t.z.t.

Dat hebben we vanmiddag dus maar even gevierd met een opknapbeurt voor manen, staart en vacht

Jeskim staat nu samen met 2 shetjes en Kjaere. Zoals sommigen weten blijkt Zhellie wormen te hebben, dus ook hier moest het spul weer aan de kuren. Vandaag maar gegeven en ze vervolgens in de bak gedaan. Zo kan het ergste (indien aanwezig) gemakkelijk uit de bak gehaald worden en komt het niet op het land terecht.
Jeskim heeft het tutten ook lekker over zich heen laten komen. Even de staart aangepakt en een borstel eroverheen. Er hoeft niet altijd gewerkt te worden als ze uit de wei gehaald wordt! Het werken heeft wel resultaat, we zijn nu een goede 3 weken verder en de singel kan al 4 gaatjes strakker dan in het begin. Het gaat mooi de goede kant op. Ze kan het trouwens erg goed vinden met Kjaere. Die staan heerlijk aan elkaar te knabbelen en te kroelen, maar het is geen gezicht. Kjaere is duidelijk groter dan Jes. Met 1 van de shetten kan ze het minder vinden, daar krijgt ze bijna moordneigingen van. Hij gedraagt zich ook echt als het heertje, dus waarschijnlijk komt het daardoor. De andere shet laat ze links liggen

Enkele nieuwtjes uit het Lochemse dus...