Het F-jes topic, de jongste generatie

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: Het F-jes topic, de jongste generatie

Bericht door Ivonne » vr 23 okt 2009, 17:39

ik moet Fatoush echt van me af slaan := Hij is heel erg gericht op mensen, maar dat komt ook doordat hij doro oud wijf tante Baranna wordt opgevoed. Elke wandeleaar die langskomt wordt begroet door 2 oude wijven aan de draad, komisch gezicht. Voetjes voor gaat super, achter kost iets meer strijd, kan ik zelf ook niet met mijn gehandicapte hand.
Halster om en meelopen is geen probleem, knippen ook niet. Ik borstel hem overal, tussen zijn billen vindt hij héérlijk :))
Ik ben echt superblij met hem, tis zo´n scheet.
Nog 2 weken, dan moet hij op eigen benen staan, zie er best tegenop.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 23 okt 2009, 18:04

@ Tamara: ach momenteel is het goed te doen. Vandaag allemaal weer een tijdje vast gehad aan het touw. Flamingo en Fuchsia kon ik echt zonder problemen vastzetten die vonden het een piece of koekie. (zijn ook de twee oudsten)

De andere 3 moesten nog wat gelokt worden, maar die vinden het niet zozeer eng maar willen gewoon niet vast.
Daarna even meet de gezusters van der Pol, sessie gedaan O:) . aldus paar beentjes optillen en alles aaien en kriebelen en knuffelen wat er maar kon.
Annabel is ze later allemaal nog even gaan borstelen, en zelfs de bange komt nu als ze je herkent toch naar het hek even een aai over de neus halen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » vr 23 okt 2009, 18:30

ik moet fjelldal ook haast van me afslaan :P Die is ook zo verzot op mensen en op aandacht. Het is zelfs zo erg dat als ik met Wendie bezig ben dat hij zich er tussen wurmt :P haha!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Fenya

Bericht door Fenya » vr 23 okt 2009, 23:25

Ydel schreef:ik meld me af in dit topic ;( maar wel om een leuke reden... Fenya gaat vanaf zondag op zichzelf wonen! Bij haar nieuwe baasje! Die zich hier denk ik wel zal melden hihi
Yep, hier ben ik!
Zondag moet Fenya bij dr mama weg, maar ze krijgt er wel een grote zus en twee oude tantes voor terug :)
Vandaag heeft ze heerlijk een uur lang in mn nek staan hijgen en aan mn haar staan trekken. Hihi. Vind t echt een scheet.
Anna

Bericht door Anna » vr 23 okt 2009, 23:53

Morgen ga ik de Fjes bij Anita weer bewonderen en Fugo in het bijzonder ik mis hem behoorlijk hoor, zal mij benieuwen of hij weer gegroeid is neem mijn meetstok mee *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » za 24 okt 2009, 04:49

Fjellko begint aardig te groeien hij is 125 cm hoog en hij wordt met de dag steviger, hij staat samen met een mini appaloosa hengst van een jaar en dat gaat erg goed.
Van de winter gaat hij samen staan met Fedor ons oudje van 24 jaar oud.
Zal eerdaags een keer proberen foto's te plaatsen
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 24 okt 2009, 12:00

Vandaag is het laatste F-je van het groepje gebracht, Freyr. Er was geen vuurwerk bij zijn komst want het hooi was interessanter dan de nieuweling.
Ben benieuwd Anna wat je morgen van je vent vindt? Vandaag was Lindy ook nog even op bezoek bij Finn en zij vond hem erg gegroeid in de 3 weken dat hij nu hier is. Fugo is er nog een weekje langer. Hij is wel de kleinste van het spul.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 24 okt 2009, 14:59

Hmm dus Finnea gaat haar kleffe gedrag bij Ivonne niet afleren denk ik, in gezelschap van Fatoush en Baranna... :D Ach ik vind het niet erg hoor, zolang ze maar respect voor me blijft hebben.

Vandaag een opfriscursusje meelopen gedaan := Oh jullie hadden die kop van d'r moeten zien, ze vond het NIET leuk! _O- Iedere keer als ik van Damaris en Woudina weg liep, ging ze half op haar kont zitten en probeerde in de achteruit zich los te trekken. Totdat ik mezelf schrap zette en er druk op het touw kwam, dan hield ze gelijk op :D Konden we weer een stukje vooruit, begon het spelletje opnieuw... En op de terugweg wilde ze zo snel mogelijk natuurlijk. Heb er volgens mij geen pas normaal naast kunnen lopen, maar uiteindelijk liep ze wel een rondje netjes met me mee. Kon eigenlijk alleen maar heel hard lachen om die fratsen van d'r :D Vooral die gezichtsuitdrukkingen steeds, heerlijk. Maar ook erg fijn om te merken dat ze zo goed op druk reageert. Ze weet dat ze toe moet geven als er druk op het touw komt, in plaats van nog meer te gaan hangen... Ken genoeg paarden die er veel langer over doen voor ze dat door hebben 8)7
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Lindy

Bericht door Lindy » za 24 okt 2009, 17:33

Super leuk om Finn weer even gezien te hebben :)
En inderdaad, hij is gegroeid, een beetje in de hoogte en ook in de breedte, zijn vette buik leek ietsiepietsie minder, maar hij heeft nog steeds een buik.
Natuurlijk speelt het mee dat hij er een flinke bos haar bij heeft gekregen.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Tass

Bericht door Tass » zo 25 okt 2009, 17:47

Aahh Fenya heeft een nieuwe plekje :(:) :)

Hooi wat leuker was dan de nieuweling :')
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 25 okt 2009, 18:02

Vanmiddag even met Marga weggeweest. Fatoush vindt het even raar als ik Marga eruit haal. Maar als hij merkt dat Baranna blijft is er niks aan de hand. Maar Baranna is altijd zo´n idioot als Marga weg is, dus die rende weg en Fatoush zag zo snel niet waarheen. Hij stond in zijn uppie bij de stallen te gillen en Baranna rende langs de draad met mij mee. Gelukkig vonden ze elkaar snel weer. Baranna blijft rennen en gillen als Marga weg is. Fatsouh rende steeds mee, en hinnikte ook. Niet omdat mama weg was, maar omdat hij Baranna steeds niet bij kon houden. Mooi gezicht hoe ze weer begonnen te spelen toen ik weer met Marga in zicht kwam. Baranna krijgt vast een sterke achterhand: ze steigert een cm of 30, om Fatoush te sparen. Lijkt me best zwaar voor haar. Fatoush is een lekker zelfstandig kereltje. Ik denk dat het spenen een makkie wordt, gelukkig hebben we Baranna.

Hij vindt voederbieten trouwens zálig! Zodra hij hoort dat je één in de stal gooit rent hij erheen en zit er als een bezetene vanaf te schrapen. Zo'n leuk geluid, met zijn kleine tandjes :D
Baranna 13-5-2006

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 okt 2009, 18:25

Vandaag is Ferro gemeten, geknipt en heeft behendigheid geoefend. Hij was erg braaf. Het is zo'n rustig cool kereltje, ik hoop dat hij dat blijft en op z'n moeder blijft lijken wat dat betreft.
Zijn maat was 1.22 m.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 okt 2009, 18:30

Ook Fendora is vandaag gemeten, zij was nog groter dan Ferro. Ze was 123,5 m. Ze was al eerder geknipt deze week.
Ik moet er nog wel aan wennen dat zij er ook is en dat ik ook over haar vertel.

Afbeelding

Het gaat goed met haar in de groep, ze voelt zich thuis. Ook al zitten Celony en Djambo soms nog wel eens achter haar aan.

Afbeelding

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 okt 2009, 18:33

Onze logeetjes Fugo, Finn en Freyr zijn ook gemeten op resp. 1.13 m, 1.18,5 m en 1.16 m.

Fugo.
Afbeelding

Finn is de voorste.
Afbeelding

Freyr.
Afbeelding

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 25 okt 2009, 18:37

de meetstok staat wel erg scheef bij Fendora, of is dat gezichtsbedrog op de foto? Anders lijkt het me niet echt de juiste hoogte. Ze zien er wel allemaal al erg mak uit Anita +:)+
Baranna 13-5-2006

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 25 okt 2009, 18:37

Ik blijf me verbazen over haar bijzondere donkerrode kleur Anita en wat is ze dan alweer een grote dame geworden. Lekkere stevige stappers ook, prachtmeid. Maar ook Ferro, stoere gast! En jeroen met schaar weet zich ook zeker goed te redden zo te zien, makkelijk :D

Hier worden de meiden al heel handzaam. Hoe snel dat eigenlijk kan gaan, nieuwschierigheid overwint. Vanochtend riep Theo al een keer: "jullie willen vast in de bak"....dus vanmiddag maar gedaan. Weer stuk voor stuk aan de hand naar de bak toe, net als gister. Tja, moeten ze ook leren (zei theo gister wijs..die is zo onderhand bijna wijzer met die kleintjes dan ik) en valt me alles mee hoe braaf ze daar al mee zijn. En daarna wederom met zijn allen knallen. Net als de allereerste keer dat ze in de bak gingen, ze knallen gerust een kwartiertje weg. Al laten ze het ook duidelijk weten wanneer ze er klaar mee zijn.....ditmaal werd het alleen aangekondigd door Esther en Lisa, die konden mooi even helpen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 25 okt 2009, 18:46

Fatoush wordt al een stoere kerel zo te lezen, wordt een makkie dat spenen :D Ik ben al allemaal scenario's aan het bedenken voor het spenen van Finnea. Ik ken mijn dames en ben bang voor één groot drama. Het zijn van die types die overal dwars doorheen stormen totdat ze zijn waar ze willen zijn O:) Leuk vooruitzicht. Maar ik denk dat ze over 2/3 weken maar naar huis moeten als het gras op is, dan kan ik een beetje oefenen. Wil het liefst zo min mogelijk stress. Sowieso gaat Liesje met Fin op de trailer naar Ivonne toe, kan ze leren hoe het echt hoort _O-

Jouw F-jes zijn ook al lekker groot Anita. En wat een dunne manen...

Ter illustratie, Finnea's enorme bos :=
Afbeelding

Jut&jul :D
Afbeelding

En tot slot nog eentje van d'r geweldige koppie :+:
Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 okt 2009, 18:53

Lovemischa schreef:de meetstok staat wel erg scheef bij Fendora, of is dat gezichtsbedrog op de foto? Anders lijkt het me niet echt de juiste hoogte. Ze zien er wel allemaal al erg mak uit Anita +:)+
Het zou best kunnen dat de meetstok niet helemaal recht staat maar het is dan ook geen off. meting. Toch kwam er wel aardig uit wat we ook zien dus zo ver zal het niet van de waarheid af zitten. Fendora toont het grootst van allemaal en dat is ze dus ook, 123,5 m. Ferro toont iets kleiner dan zij maar is groter dan al zijn kameraden, klopt ook 1.22 m. Finn en Freyr lijken qua grote erg op elkaar maar zijn duidelijk een stukje kleiner dan Ferro, bleek ook te kloppen resp. 1.18,5 m en 1.16 m. Fugo is duidelijk de kleinste en is gemeten op 1.13 m.
En ze zijn ook erg mak. Het is heerlijk om te zien hoe ze met elkaar en ons omgaan. Ik kan er zo van genieten hoe ze allemaal zo achter Jeroen aan lopen. Van de week was hij achter in het land bezig bij Ferro, Fugo en Finn (Freyr was er toen nog niet). Terwijl hij daar bezig was werd hij gebeld door een collega van het werk. Terwijl hij stond te bellen zaten de heren hem overal aan, zijn jas, zijn broek, zijn schoenen, noem maar op. Hij zegt tegen die collega: "wacht even hoor, ik word opgevreten door 3 jonge hengsten." Zegt die collega: "je bent gewoon een lekkere vent."

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 okt 2009, 18:55

Wat ben je toch een knipwonder Reinou. Anna en ik hadden het er vanmiddag ook nog over.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » ma 26 okt 2009, 07:46

Wat een gave foto's :D. De F-jes groeien goed :j.

Ik ga van de week Fiorano weer eens meten :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Gesloten