Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door nancy imka » di 29 sep 2009, 08:51

Ik heb Imka wel geschoren en dan wel te verstaan dr pruik hihi. Dr manen zagen er weer niet uit en omdat Suzanne adviseerde om baby olie in dr manen te smeren tegen de schilvers dacht ik dan die pruik er maar af...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 03 okt 2009, 16:28

Nis heeft het druk. Gisteren en eergisteren gereden en morgen alweer de sjaak. Ze staat nu schoon te spoelen in de regen, bah wat een hondeweer. Gelukkig maakt het weer haar niet veel uit haha :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
roos

Bericht door roos » za 03 okt 2009, 17:01

Ik ga toch maar een fysio laten komen voor Danc zijn verdikking in zijn nek. Natuurlijk heeft meneer nergens last van, maar ja hij is ook echt een diehard...
ben benieuwd!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 04 okt 2009, 08:38

Vandaag ga ik lekker met Imka even aan de gang. Alleen wel vervelend dat ze zo'n dikke vacht heeft... Maar zie het ook niet zitten om dr te scheren met die twee kleine koters en een deken hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 04 okt 2009, 18:50

Zou haar ook niet scheren hoor, je zegt dat ze niet zo veel kan doen, waarom zou je dan gaan scheren? Tja er zitten nu wel eens wat warme dagen tussen voor onze wollies, maar straks hebben ze het nodig..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 04 okt 2009, 20:40

Mijn 17-jarige dame heeft vandaag weer eens voor de kar gelopen tijdens een buitenritje, was weer erg genieten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 05 okt 2009, 16:48

heerlijk he? zo buiten lekekr relaxed met de kar.
ik ken het gevoel!

mijn dame moest flink aan de bak vorige week. 3 dagen op rij!
1x met mij rijden, volgende dag westernles. ging gooeed! en de dag erna hadden we een kinderfeestje met de huifkar. het waaide joh! stromachtig weer zaterdag en gemiezer. Maar Lynda reed gewoon het rondje. niks aan de hand.
Heerlijk hoor zo'n ouder/ wijzer paard!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 05 okt 2009, 19:04

Esther schreef:Zou haar ook niet scheren hoor, je zegt dat ze niet zo veel kan doen, waarom zou je dan gaan scheren? Tja er zitten nu wel eens wat warme dagen tussen voor onze wollies, maar straks hebben ze het nodig..
Omdat ik van de hoefsmid meer met haar aan de gang moet. Dat dat de dampigheid ook ten goede komt en haar gewicht ;) Maar goed als ik met haar gereden is is ze zeik nat. Ik heb vandaag een mooie fleece deken gekocht bij Hypo dus ik ga het lekker zo proberen

Ik heb vandaag 3 kwartier stevig gewandeld met Imka. Jeetje wat heeft die een tempo. Maar wel lekker om even te wandelen en ook heerlijk dat ik het weer kan *o/*
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 06 okt 2009, 11:39

Mijn dame was gisteren "not amused" omdat ze na zondag alweer aan de bak moest. Het was de hele les neusje in de wind en achter een ander aandrammen.
Ze moet dat toch maar leren aanvaarden want zondag is bij uitstek DE DAG om een lekker kort buitenritje te maken en op maandag is nou éénmaal de menles.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 07 okt 2009, 17:59

Danc wordt een beetje oud. Hij was geeent vd week, hij stond netjes stil, maar nu zit er een verdikking op de entplek(hij heeft natuurlijk een huidallergie, dus vandaar dat hij zo extreem reageerd)
Verder is hij stijf en echt een beetje oud mannetje. Hij staat lekker in de koeienstal(stal met uitloop)en Ekdal in Danc zijn stal.(Ekdal is nog wel eens een fanatieke hekspringer..en die wacht nog steeds op zijn stal die nog af gemaakt moet worden...)

22 oktober komt de fysio voor Danc
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » do 08 okt 2009, 10:11

jammer roos dat danc zo plek er van heeft gekregen, ouderdom komt met gebreken helaas..

moby gaat gelukkig heel goed op het moment!
roos

Bericht door roos » do 08 okt 2009, 13:34

Danc heeft pieken en dalen hoor. En de winter is altijd zwaarder voor Danc.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 09 okt 2009, 12:12

nu in de winter hou ik moobs wat meer binnen.. gelukkig maakt hij het naar omstandigdheden weer goed hij voelde zich met ze voetjes wel even ongelukkig.

zal een topic plaatsen hoe mooi ze nu zijn!
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 09 okt 2009, 14:23

Ilonka wordt ook wat ouder, en inderdaad ouderdom komt met gebreken. Zaterdag kwam er een vriendin trainen, we hebben een poos gestapt, draafden aan, Ilonk liep niet lekker, dus ik ben terug gegaan. Ze was niet kreupel maar rommelde in haar draf. Toen ik twee minuten gestapt had richting huis en weer aandraafde was ze goed. Ook op het harde, ook op de volte. Tja ouderdom he?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
siets
Contacteer:

Bericht door siets » zo 11 okt 2009, 11:46

Ik ga het even afkloppen, maar Trix lijkt nu écht lekker in haar vel te zitten, en qua beenwerk en bewegen ziet alles er beter uit dan ooit. Een jaar of 10 geleden liep ze erg vaak (teugel)kreupel, moest ik elke dag maar afwachten of ze goed genoeg zou zijn om erop te gaan zitten, maar nu is ze eigenlijk altijd goed te pas. Zelfs nu we de winter tegemoet gaan, doet Trix het prima :).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 11 okt 2009, 18:30

Nis gaat als de brandweer :+: . Vandaag 2,5 uur buiten gereden met mijn 109 dagen drachtige paard. Piece of koekie aldus Nis :)ddd . Heb haar wel onder dek weg gezet, ze was nog warm en toen ging het regenen. Ze was net wel aardig warm onder de deken maar durf hem nu niet af te doen ivm afkoeling.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 11 okt 2009, 18:44

Fijn! Go ouwetjes!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 11 okt 2009, 18:49

Ilonk heeft vandaag en gisteren een rondje van een km of 15 gelopen. Ze liep te fluiten zowat, was heel erg in haar hum. Haar ook inderdaad even haar Bucas opgedaan onder de Boett, het weer is mij te verraderlijk met dat ouwetje van me. Ze heeft al niet zoveel spek meer, dat vind ik de laatste twee jaar sowieso lastig, wat spek op haar houden. Als ze dan ook nog eens zo nat en koud wordt dan is het helemaal moeilijk om er wat op te houden.
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 12 okt 2009, 10:57

Nou Ilonk mag wel wat spekkie's van Imka hebben. Raar he dat het ene paard bagger vet is en de ander moeilijk op conditie te houden is en de zelfde leeftijd hebben. Ik moet het rijden van mn hoefsmid weer opbouwen dus daar zijn we hard mee bezig! Gister heeft ze een dagje vrij gehad maar vandaag moet ze er weer tegen aan!

Verder staat ze weer 24/7 met haar grasmasker om omdat ze toch weer dikker werd. Ik wil nu gewoon dat ze echt slank word eerder gaat hij niet meer af!

Maar nu iets voor de winter. Die kleintjes mogen natuurlijk 24/7 kuilgras/hooi eten op stal in de paddock. Maar Imka groeit dan echt dicht. Ik vind het eigenlijk heel vervelend om Imka constand alleen te moeten zetten. Maar een ander idee heb ik niet. Zou er niet ook een soort masker zijn waardoor ze niet zo veel kuil binnen zou krijgen als zonder...?
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 12 okt 2009, 20:55

Ik denk dat dat verschil komt uit het feit dat Ilonk (relatief) hard heeft moeten werken het grootste deel van haar leven. Ze heeft heel goed geleerd hoe ze haar voer moet verteren/verbanden om de prestaties te leveren die ik van haar vroeg. Dat doet ze nog steeds, daarnaast rijd ik haar zo'n 4 keer in de week, ze legt minimaal 40 en regelmatig tegen de 70 km per week af (in draf).

Wat goed dat je weer aan Imka's conditie werkt! Wel moeilijk met een paard dat zo snel benauwd is. Lastige van een paard slanker krijgen is dat de input lagerer moet zijn dan de output. Omdat je met Imka niet zo heel veel kan (nog) is het lastig om de output omhoog te doen, de input veel lager kan denk ik ook niet.
Er zijn twee manieren om af te vallen, de ene is minder voeren de andere is meer bewegen. Ik zou zelf kiezen voor meer bewegen en het voer daarbij niet aanpassen, maar zoals al gezegd, lastig bij Imka ivm het kortademigheid.

Wellicht kan ze met haar graasmasker toch ook hooi eten? Ik vind dat wel moeilijk hoor een paard moet gewoon voldoende ruwvoer binnen krijgen, daar kan je eigenlijk niet op 'besparen'.
Zou het een idee zijn om gewoon heel erg arm hooi te voeren en dat bijvoorbeeld gedurende de dag te geven met zijn allen. Dan kan Imka 's nachts met een draadje er tussen ook arm hooi eten en de jongens dan wat vetter kuil oid. Kunnen ze toch een groot deel van de dag samen.
Plaats reactie