Wel of niet verhuizen
- nadinefjorden
Wel of niet verhuizen
Yara is nu 2x ziekjes geweest door haar luchtwegen dus ben ik eens goed gaan kijken of de stal waar wij nu staan nog wel wat is.
Ik zit hier al een tijdje mee om het volgende
Vroeger toen ik op de manege reed gingen we de hele zomer het bos in bij noordwijk en dan het strand op, elke week weer
Nu ken ik dat bos en duin op mijn duimpje en ik rij er graag alleen is het met de trailer en dus best lastig
Waar ik nu sta hebben we wel een parkje alleen voel me er niet lekker als ik er rij en daardoor is yara ook erg gespannen
Wat ik nu heb
ruime binnenbox
inclusief vlas en hooi
binnenbaan
longeerbaan binnen
1 losgooibak
5 padocks
1 buitenrijbaan
Je paard mag 45 min in de paddock en in de zomer 2 uur apart op de wei of 5 uur in de groep.
Nu kan ik niet in de binnenbaan rijden omdat het veel te stoffig is voor yara en dus ook niet longeren maar betaal wel voor alles
het buiten bezig zijn bevalt mij tot nu toe zeer goed,
Nu heb ik net op internet gekeken en kwam het volgende tegen
ruime binnenboxen met luik
buitenbaan
longeerkraal
en dicht bij mijn favo bos en strand
keuze uit half of vol pension
ze mogen een dagdeel in de paddock
helaas geen weidegang maar kan haar altijd nog vakantie geven
nadeel
andere instructie zoeken (ben mega tevreden met deze)
Het is bij ons enorm gezellig
hellup
ga van de week even kijken bij de stal of het echt wat is en als de kosten minder zijn zeker in mijn positie moet ik dat maar doen denk
Ik zit hier al een tijdje mee om het volgende
Vroeger toen ik op de manege reed gingen we de hele zomer het bos in bij noordwijk en dan het strand op, elke week weer
Nu ken ik dat bos en duin op mijn duimpje en ik rij er graag alleen is het met de trailer en dus best lastig
Waar ik nu sta hebben we wel een parkje alleen voel me er niet lekker als ik er rij en daardoor is yara ook erg gespannen
Wat ik nu heb
ruime binnenbox
inclusief vlas en hooi
binnenbaan
longeerbaan binnen
1 losgooibak
5 padocks
1 buitenrijbaan
Je paard mag 45 min in de paddock en in de zomer 2 uur apart op de wei of 5 uur in de groep.
Nu kan ik niet in de binnenbaan rijden omdat het veel te stoffig is voor yara en dus ook niet longeren maar betaal wel voor alles
het buiten bezig zijn bevalt mij tot nu toe zeer goed,
Nu heb ik net op internet gekeken en kwam het volgende tegen
ruime binnenboxen met luik
buitenbaan
longeerkraal
en dicht bij mijn favo bos en strand
keuze uit half of vol pension
ze mogen een dagdeel in de paddock
helaas geen weidegang maar kan haar altijd nog vakantie geven
nadeel
andere instructie zoeken (ben mega tevreden met deze)
Het is bij ons enorm gezellig
hellup
ga van de week even kijken bij de stal of het echt wat is en als de kosten minder zijn zeker in mijn positie moet ik dat maar doen denk
- nancy imka
Re: Wel of niet verhuizen
Tja ik zou het wel weten met het duin en strand dichtbij en dat het ook nog eens beter is voor Yara. Imka kampt natuurlijk met dampigheid en op een gegeven moment moet je voor je paardje kiezen. En misschien kan je haar in de zomer zoals je zegt ergens in het land zetten...? Ik bedoel 5u per dag is ook niet veel dus dan maar een dag deel in de paddock met een paar weekjes vakantie misschien in het heetste deel van de zomer ofzo dan is het vaak toch ook erg warm als je benauwd bent
- Cindy+Uniek
ja meis ik zou het ook niet zo goed weten....
binnen is met een stofgevoelig paard nooit goed (is bij uniek ook)
en 45 min in een paddock
daar krijg ik rillingen van... hoe luxe een stal ook is....
al vind ik een dagdeel nog niet denderend, geen weidegang hoeft geen probleem te zijn, heb ik ook haast niet, maar die van mij staan daarentegen dan wel 24/7 met ruwvoer
daar zou ik ook wel even naar kijken en wat voor voer het is... als het heel stoffig is of droog krijg je daar miss ook weer problemen mee....
kan je niet ergens een buitenstal vinden? of waar ze in een inloopstal terecht kan?
ik zou niet zomaar van je gezellige stal af gaan, tuurlijk klinkt het buitenrijden heerlijk, maar het lost volgens mij voor yara nog niet heel veel meer op...
(een dagdeel is natuurlijk ook maar 4 uur)
binnen is met een stofgevoelig paard nooit goed (is bij uniek ook)
en 45 min in een paddock

daar krijg ik rillingen van... hoe luxe een stal ook is....
al vind ik een dagdeel nog niet denderend, geen weidegang hoeft geen probleem te zijn, heb ik ook haast niet, maar die van mij staan daarentegen dan wel 24/7 met ruwvoer
daar zou ik ook wel even naar kijken en wat voor voer het is... als het heel stoffig is of droog krijg je daar miss ook weer problemen mee....
kan je niet ergens een buitenstal vinden? of waar ze in een inloopstal terecht kan?
ik zou niet zomaar van je gezellige stal af gaan, tuurlijk klinkt het buitenrijden heerlijk, maar het lost volgens mij voor yara nog niet heel veel meer op...
(een dagdeel is natuurlijk ook maar 4 uur)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik zou lekker naar een andere stal gaan. Ook al is het nu super gezellig, yara zal het goed doen als ze wat meer frisse lucht krijgt.
- Thessa Keizer
Tsja meid, kijken kan altijd toch!!
En wat betreft de weidegang, inderdaad als je haar volgend jaar lekker vakantie kunt geven op een wei dan is dat heerlijk. Ze komt toch iedere dag buiten en ik vind 4 uur best netjes hoor, helaas is het nou eenmaal eerder uitzondering dan gewoon dat de paarden op stallen in de randstad hele dagen naar buiten kunnen!
Goed voor jezelf de voors en tegens afwegen en proberen de juiste beslissing te maken voor zowel jezelf als je paard!
Succes in ieder geval.
Groetjes Thessa
En wat betreft de weidegang, inderdaad als je haar volgend jaar lekker vakantie kunt geven op een wei dan is dat heerlijk. Ze komt toch iedere dag buiten en ik vind 4 uur best netjes hoor, helaas is het nou eenmaal eerder uitzondering dan gewoon dat de paarden op stallen in de randstad hele dagen naar buiten kunnen!
Goed voor jezelf de voors en tegens afwegen en proberen de juiste beslissing te maken voor zowel jezelf als je paard!
Succes in ieder geval.
Groetjes Thessa

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ik sta in de tuin zou mijn paard nooit ergens laten staan waar ik het gezellig vind, daarom heb ik mijn paarden namelijk helemaal niet. Vind bezig zijn met mijn paard namelijk veel gezelliger als al die mensen
.
Ik zou kiezen wat voor Yara het beste is.

Ik zou kiezen wat voor Yara het beste is.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Volgens mij gaat Yara er bij een verhuizing dan nog niet noemenswaardig op vooruit. Ik vind het te weinig verschillen om haar de verhuizingsstress aan te doen. Is er bij jullie in de buurt geen hit actiefstal oid? Dat zou voor Yara ideaal zijn denk ik.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Uhm nou daar kan Yara toch veel meer buiten staan en ook buiten rijden, dat vind ik toch wel een heel verschil hoor 
Je weet wat ik ervan denk

- Ilonka
Ik zou het ook wel weten, verhuizen dus.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- nadinefjorden
ik ga morgen kijken
de prijs is in ieder geval al minder
nu komt ze bij ons in de winter3 uur uit haar stal en dan heb ik ook al gereden dus dan is 4 uur al een vooruitgang en dan ook nog rijden erbi.
Nadeel wel buitenstal alleen ze kan daar niet op vlas vanwege de mestafvoer maar ik ga in ieder geval kijken wat de mogelijkheden zijn
de prijs is in ieder geval al minder
nu komt ze bij ons in de winter3 uur uit haar stal en dan heb ik ook al gereden dus dan is 4 uur al een vooruitgang en dan ook nog rijden erbi.
Nadeel wel buitenstal alleen ze kan daar niet op vlas vanwege de mestafvoer maar ik ga in ieder geval kijken wat de mogelijkheden zijn
Vlas kan net zo verteerd worden als stro en mest hoor! Waarom is een buitenstal een nadeel? Mijne lopen altijd buiten is juist veel beter voor een paard met luchtweg problemen vanwege de frisse lucht!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
- Cindy+Uniek
mwah 2 uur of 4 uur, denk dat een paard het verschil niet eens écht merkt....Kelly schreef:Uhm nou daar kan Yara toch veel meer buiten staan en ook buiten rijden, dat vind ik toch wel een heel verschil hoor
en buitenbak is buitenbak, dan gaat het alleen om de keren dat er echt een buitenrit mee gemaakt wordt....
het is een keine verbetering, maar weegt dat idd af tegen de gezelligheid, de verhuisstress, niet op vlas mogen (dan zou ze op rubberen matten moeten denk ik), etc
- Ilonka
Is de prijs minder dan bij de andere stal? Of bedoel je dat de prijs minder is? Dus dat het niet in verhouding staat?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Zoveel stress zal Yara er niet van ondervinden hoor 
Yara breekt hier constant uit de paddocks dus dat is voor Nadine ook niet echt heel relaxed een paard buiten zetten.
En het feit dat ze wel zo het strand op rijdt en dus ook echt aan de zee zit is ook goed voor de exceem van Yara.

Yara breekt hier constant uit de paddocks dus dat is voor Nadine ook niet echt heel relaxed een paard buiten zetten.
En het feit dat ze wel zo het strand op rijdt en dus ook echt aan de zee zit is ook goed voor de exceem van Yara.

- Cindy+Uniek
@ kelly, ja voor de eczeem scheelt dat dan idd wel weer
duidelijk wie er met de verhuizing op vooruit gaan, je rijd nu niet lekker buiten, straks wel in je bos en strand, nu is het soffig, straks veel minder, is goed voor yara. nu is het gezellig, waarom zou het straks niet gezellig zijn, en heb je je paard voor de gezelligheid of om lekker mee het strand op te gaan of het bos in te gaan.
succes
ps, kan die insructriece niet mee les geven dan? zij zijn toch mobiel?
succes
ps, kan die insructriece niet mee les geven dan? zij zijn toch mobiel?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
je moet doen wat voor yara het beste is maar heb je een bericht op hyves gestuurd...
♥ Taco ♥ M1+3 » 'Mijn' leermeester 
♥ Yara ♥ L1+9 » Lieve Yara ik zal je nooit vergeten
♥ Brandy M ♥ » Gentlemen x Rigoletto, 4 jaar en heerlijk eigenwijs

♥ Yara ♥ L1+9 » Lieve Yara ik zal je nooit vergeten

♥ Brandy M ♥ » Gentlemen x Rigoletto, 4 jaar en heerlijk eigenwijs

- nadinefjorden
ik ga eerst eens even een kijkje nemen daarna zien wij wel verder
ik bedoelde dat er wel een buitenstal is maar dat ze niet op vlas kan dus een voordeel en een nadeel
voor haar eczeem en luchtwegen is het in ieder geval beter dan nu
nu hoorde ik net dat ze bij mij op stal bezig zijn met een buitenbox voor yara
ik bedoelde dat er wel een buitenstal is maar dat ze niet op vlas kan dus een voordeel en een nadeel
voor haar eczeem en luchtwegen is het in ieder geval beter dan nu
nu hoorde ik net dat ze bij mij op stal bezig zijn met een buitenbox voor yara
dat is toch wel weer super dt ze met een buitenstal bezig zijn voor je. Maar dat lost het fijner rijden in bos en strand niet op. alleen rijden in ëng"park.
moeilijke keus voor je.
moeilijke keus voor je.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
lastig hoor. zelf ben ik erg van veel buitengang (weidegang) voor mijn paarden.
heb gemerkt dat als je dicht bij strand en duin staat je gewoon veel meer kanten op kan.
heb je al eens op mijn stal gekeken? www.paardenstalling.nl of is dat tever weg voor je? Hier namelijk voor elk wat wils qua luxe en prijs en weidegang.
ik ben zelf in mei verhuisd en merk dat ik nu ik zo goed uitrij gebied heb ik veel meer aan rijden toekom. Zou nu echt niets anders meer willen.
waar ga je kijken??
heb gemerkt dat als je dicht bij strand en duin staat je gewoon veel meer kanten op kan.
heb je al eens op mijn stal gekeken? www.paardenstalling.nl of is dat tever weg voor je? Hier namelijk voor elk wat wils qua luxe en prijs en weidegang.
ik ben zelf in mei verhuisd en merk dat ik nu ik zo goed uitrij gebied heb ik veel meer aan rijden toekom. Zou nu echt niets anders meer willen.
waar ga je kijken??
---