Zomereczeem topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
DeeDee
Moderator

Re: Zomereczeem topic

Bericht door DeeDee » vr 02 okt 2009, 10:57

Ulvy heeft hem sinds dinsdag af. Wel iets geschuurd, maar dat vind ik niet zo heel erg moet ik zeggen, want ik durf haar met de regen en koude temperaturen 's nachts niet in een nat pak buiten te laten staan dan maar een paar maantjes er af. Het is goed te doen er mist niet veel.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 02 okt 2009, 11:32

Ros heeft juist de laatste week wat meer jeuk :?. Vorig jaar heeft hij de deken tot eind november opgehad dus voor mij is het nu echt nog te vroeg om hem eraf te halen.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Jilly

Bericht door Jilly » vr 02 okt 2009, 11:36

Bij Hay blijft het gewoon 'stabiel'. Heb niet het idee dat hij minder jeuk heeft dan in volle zomer. Staart staat naar gewoonte bovenaan beetje door elkaar. Kan me er al niet meer druk in maken, staat goed zo :P
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jowien

Bericht door Jowien » vr 02 okt 2009, 15:30

Ik heb de deken een nacht+dag af gelaten afgelopen week, en Orlinde had de dag erna meteen weer jeuk in haar staart en voorpluk. Dus maar weer ingesmeerd en deken weer op. Misschien na het weekend, als het echt frisser wordt... ligt er ook aan hoeveel het gaat regenen. Als het echt langdurig gaat regenen doe k 'm af, anders kan ie nog wel op blijven.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 02 okt 2009, 19:22

Ik durf de deken ook nog niet af te doen, zelfs de kap nog niet. Ilonk staat dus nog vol in de Boett. Het is mij nog te warm om hem af te doen, af en toe is het fris maar laatst was ik er op een avond en toen was het benauwd/broeierig.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 05 okt 2009, 10:45

Rosje's jeuk is nu op zijn top van dit jaar. Zijn hele koppie is beschadigd en overal bloed en hij schuurt ook zijn vacht van zijn hals (onderkant). Ik vind het zo gek. Het gaat eigenlijk het hele jaar goed en als andere eczemers minder jeuk gaan krijgen gaat hij juist pieken. Vorig jaar ook half november alles nog beschadigd.
De hele week heeft het hard gewaaid en was het regenachtig, er is niets veranderd in zijn voerpatroon en hij is niet te dik en staat vollop in het werk. Schiet mij maar lek maar juist door de regen en wind en ververgeren van Ros zijn klachten de afgelopen anderhalve week gaat zijn allergie voor de steek van de cullicoides er niet meer in.... :+
Die kunnen namelijk niet vliegen bij harde wind.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 05 okt 2009, 10:47

Arme Rosje toch :(:) het is inderdaad wel gek dat hij nu op zijn top is... Hopelijk betert het snel weer wat!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 05 okt 2009, 10:48

Ik hoop het ook, vrijdag wordt hij weer doorgemeten. Dat is ook alweer een paar maanden geleden. Dus ik ben ook wel benieuwd wat we dan tegenkomen.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » ma 05 okt 2009, 13:22

Yfke heeft de hele zomer nog niet zoveel geschuurt en nu sinds een paar weken kan ze zelfs haar manen niet met rest laten en waar het door komt??????????????????????????
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 05 okt 2009, 20:29

Ik heb hem nu ook weer even op. Paardjes staan op een nieuwe wei en kunnen daar schuren aan de stal iets wat Ulvy dus ook doet nu. Maar zo met die regen en buiten vind ik het maar niks met die deken op.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 06 okt 2009, 06:25

Ilonk heeft twee nachten haar hoofdkap af gehad, gisteren weer op gegaan. Er waren (ondanks de regen) onwijs veel eczeemmuggen.

Arme Ros, kan je hem een beetje uit zijn jeukcirkel trekken? Ik gebruik daar vaak Hydrocortiderm (prednisonzalf) voor, twee dagen, twee keer daags, dan is Ilonk uit zo'n cyclus en gaat het weer.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 06 okt 2009, 13:13

Ik smeer zijn plekken inderdaad in. Onder zijn buik zaten zondag vieze gaten. Die heb ik helemaal schoongemaakt en ingespoten met blauwsel. Die bijt hij weer zelf in ondanks de buikflap. Op zich heeft hij niet constant jeuk hij schuurt vijf minuten en gaat dan weer verder met wat hij zoals doet op een dag :D. Als hij echt alleen maar op de grond blijft liggen en niet meer uit zijn jeuk komt laat ik een spuit zetten die de jeuk een week of drie platlegt.
Zijn manenkam is niet dik en hij schuurt ook niet aan zijn staart.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 06 okt 2009, 17:46

Ulvy is ook weer blij met haar deken. Vandaag toen ik er was heb ik haar geen schuurpogingen zien doen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 08 okt 2009, 11:50

ik heb het de hele periode bij Vera goed onder controle kunnen houden met smeren en nou is het helemaal mis. Ik dacht ook met die regen en wind dat het wel goed zou gaan, nou niet dus |(

Maar ik begin bij Vera steeds meer overtuigd te raken dat het bij haar toch echt het gras is. Ze heeft een hele tijd op een kaal stuk gestaan toen ze bevangen was en toen ging het ook super met haar eczeem. Ik dacht van de week goed te doen, door ze weer lekker op het gras te laten, in mijn ogen zit daar toch niets meer in en gisteren trof ik echt open plekken aan |(

Heb haar daarstraks maar weer goed ingesmeerd, want ze moeten echt zo langzamerhand naar achter naar het grasgedeelte, omdat het voor al een behoorlijke blubberpoel is geworden
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 09 okt 2009, 07:53

Ik had vanmorgen ijs op mijn ruiten van de auto we gaan de goede kant weer op *o/* !!
Jilly

Bericht door Jilly » vr 09 okt 2009, 07:56

Ik ben benieuwd wat ik ga aantreffen straks := ben 2 dagen niet kunnen gaan, maar de laatste weken heb ik er eigenlijk nooit wat aan gedaan, dus ik heb er goede hoop in!
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 09 okt 2009, 08:11

Ik heb Ilonk toch maar weer de kap op gedaan, twee dagen geleden, toen de regen weer op hield. Het was toch wel erg eczeemgevoelig weer.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 09 okt 2009, 09:06

Het was inderdaad vochtig en lekker broeierig. Ik maak me vaak niet zo druk om die deken maar ik had van de week wel zoiets van volgens mij krijgt dat ding de kans niet om op te drogen. Afhalen denk ik niet aan hoor, maar vind het toch wel wat sneu soms. Omdat hij van de winter zonder deken buiten moet lopen zie ik het ook niet zitten om er een dekentje overheen te gooien.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 09 okt 2009, 10:06

Ik doe dat dus wel, althans niet er over maar er onder. Een Bucas (Smartex Rain normaliter, maar ik heb inmiddels ook de Sun Shower). Ik doe de deken er onder omdat ik bang ben dat als je hem er over heen doet de vocht toch in de Boett trekt en het paard dus alsnog nat wordt onder zijn regendeken.
Ilonk maakt een mooie dikke vacht (die er binnenkort af gaat) zelfs met die Bucas op een aantal dagen.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 12 okt 2009, 18:44

Bo staat sinds vrijdag zonder deken, en heeft nog niet geschuurd. Heb toch het idee dat de kust hem erg goed doet! :)
Druppels blijf ik trouwens wel geven.....
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Plaats reactie