Leuke verhaaltjes weer van iedereen~~!
Wij zijn vanmorgen met zijn vieren wezen mennen met de shetters. We zouden ze weer in het dubbelspan hijsen en dan in de wei rijden, maar het was nog erg dauwerig, en we hadden geen zin in stukke plekken.(we durven nog niet de weg op in het dubbelspan omdat we dat nog maar drie keer gedaan hebben). Dus Byoux voor de sulky met Laura en ik. En juweeltje voor de grote kar met Yvonne en Jobke. Hondje Tess mocht ook mee. Lekker de weg op en een heerlijke rit gemaakt van 1,5 uur.
Daarna nog 10 minuutjes per E geVD't. Eachann is nog wat druk en daar werkt het het beste mee als je eerst even rustig wat wandeld. Dan komt hij heerlijk achter je aan. We zijn bezig met "aport", ze moeten dan met hun neus een hondenspeeltje aanraken, later optillen (wie weet lukt het?)
Ewald doet het helemaal super, elke keer raakte hij het speeltje dat op de grond lag aan, als hij de "klik" hoorde, deed hij zijn hoofd omhoog om zijn bikskorrel-beloning te halen. Erg leuk!!! Dat ze zo enthosiast zijn.
Ik denk dat dat wel echt fjorden eigen is, mijn percheron(kruizing) en mijn kwpner waren altijd veel meer afgeleid. Eachann en Ewald bleven achter je aanlopen en wilde telkens weer het speeltje aanraken, dat maakt het ook erg leuk om zo met ze te spelen!
Toen nog even een stropdas geschoren bij Juweeltje. In de winter doe ik alleen een streep over haar borst, zodat ze het meeste zweet daar met rijden kwijt kan. Ze staan nog lekker 24/7 buiten, en zo hoeft ze geen deken om. (vind het ook geen gezicht een helemaal geschoren shet, heb het 1 keer gedaan nl

)
Byoux moest eigenlijk ook, maar die was zoooooo bang, ander keertje nog maar een keer proberen

, als er meer tijd is, meiden moesten weg voor werk nl.
En Justin, die heeft geluierd, die oude taart, hihi.