Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Het E-tjes topic

Bericht door Elvis » wo 16 sep 2009, 20:24

Altijd leuk halsters kopen,zeker nu ik weer een maatje heb waar halsters voor te krijgen zijn haha :D

Oja Esther,Elvis zijn manenkam word een beetje hopeloos.Gaat erg uit elkaar staan en ik heb wel eens vernomen dat Jeskim ook zo'n coupe hopeloos heeft?Hij had zo'n goeie kam om te knippen maar het word steeds dikker haha..Dus hij gaat toch Jeskim haar kant op kwa manen :D Kan er gelukkig nog wel wat van maken maar moet het aardig kort houden nu.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 17 sep 2009, 04:43

Hihi, daar was ik al bang voor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » za 19 sep 2009, 14:30

Wat is het hier stil zeg...het is ook wel mooi weer buiten ;)
Ekdal groeit nog steeds...en zijn halster moest alweer een gaatje groter...Die krijgt straks echt een fullhoofdstel let maar op ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 19 sep 2009, 15:32

Heel veel plezier Esther, morgen in zwolle! Keuze zat in halsters dus op een minipaardendag voor kleine Flower.

Ik ga straks (sinds tijden) weer even lekker poetsen!!
(ze zijn wel veel gepoetst hoor, alleen niet door mij..)
Ik zal de belhamels dan ook even opmeten, ik hou de lijn aan uit het topic van Nancy.
En misschien wat foto's..
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » za 19 sep 2009, 16:33

nee niet misschien fotos zeker weten ;)
Ik moet Ekdal ook eens meten..!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 19 sep 2009, 20:16

Ik was zo trots op mn meisje en me zelf ook. Ik heb echt een heel groot rondje gelopen vandaag met Emy aan de hand. En mn vriendin liep met Imka. Ik was wel wat moe na het rondje maar had geen pijn!!!

Emy was super braaf is twee keer maar geschrokken. Een keertje omdat er een auto over witte strepen over de weg heen reedt en dat maakte een raar geluid en een keertje van een motor dat vond ze niet echt leuk maar meer als zich groot maken deed ze niet. Ze was helemaal nat van het zweten en ik ook pff wat was het warm. Maar wat was ik trots op mn kleine miss piggy (zo noem ik haar hihi) Als ze over een jaar of wat ook zo braaf op de weg doet heb ik er een goud paardje aan ben helemaal in love en trots!

En op Imka natuurlijk ook hoor! Die was ook super braaf en heeft ook best een eind gelopen het was best warm dus was het wel lekker even een stuk lopen zonder iemand op je rug
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 20 sep 2009, 08:01

Nancy, Wat goed joh van Emy!!!!!!!

Gister hebben we E en E weer gemeten. Ewald is 1.40 en Eachann 1.34 , we hebben nu gemeten volgens de lijn uit het topic van Nancy. Langs het voorbeen.

We hebben ook foto's gemaakt, maar die komen eraan.
Eros

Bericht door Eros » zo 20 sep 2009, 09:38

Nadat ik me voorgesteld heb en mezelf een beetje wegwijs heb gemaakt op dit forum, wil ik me ook graag melden. :)

Ik heb dus ook een E-tje genaamd Eros (Topas x Polly). Toevallig dat ik hem afgelopen week gemeten heb en Eros is
nu 136,5m. Hij is erg lief, en heeft een leuk karakter. Hij zit op dit moment dus ook al op het laatste gaatje van een
COB-halster.
Eros is nu bijna 4 weken in mijn bezit en kan hem al niet meer wegdenken. Hij komt al naar me toe gerend in het land
als ik hem kom halen, loopt als een klein eendje achter me aan, houdt mij constant in de gaten als er meerdere mensen
in de buurt zijn :+:

Afbeelding

Ik heb ook een makkie aan hem, aangezien zijn vorige eigenaresse al super veel met hem gedaan heeft. Hij is al
helemaal verkeersmak. Vrachtwagens, motoren, honden, vliegtuigen, auto's het maakt hem allemaal niks uit. :=
Ik denk dat ik zo wel even genoeg heb verteld, als er nog vragen zijn mogen die natuurlijk altijd gesteld worden...

Afbeelding
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 20 sep 2009, 09:56

Welkom met Eros!

Vandaag weer met Dancer en Ekdal buiten gelopen. Nou alles ging goed, Ekdal deed net of het de normaalste zaak van de wereld was. Alleen de vliegende eendjes waren spannend, maar hij deed niet echt gek.
Daarna Ekdal gemeten. Helaas geen echte meetstok en ook geen jaarling die goed stil bleeft staan,maar Ekdal is zo rond de 1.38 (gemeten achter het voorbeen)op het voorbeen zeg maar is hij 1.40....(en bijna 16 maanden)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 20 sep 2009, 15:35

Hoi Eros, nogmaals welkom hier!
Hij is echt leuk!!! Veel kletsplezier hier in het E-tjes topic.

Heey Roos, Ewald heb ik op 1.40 gemeten, met de meetstok midden over het voorbeen heen. Als ik de meetstok vlak achter het voorbeenleg, dan meet hij ook 1.38 .
Grappig, Ekdal lijkt toch echt groter, maar hij heeft ook van die heerlijke lange stelten, hihi.

Gisteravond Eachann en Ewald weer even naar voren gehaald en heerlijk gepoetst. Wat waren ze braaf. En vooral Eachann, door dat stomme ziek zijn van mij heb ik ze al ff niet van dichtbij meegemaakt, maar Eachann is echt als een blad van de boom omgedraaid. Hij was zo lief en rustig... Even wat beloofde foto's...

Ewald, lekker bekkie:
Afbeelding

Eachann, met zijn babyface:
Afbeelding

We hadden even voor het desensibiliceren een sjakbrakje op hun rug gelegd, Eachann had er niks van, stoere vent!
Afbeelding

En Ewald, die vond het wat spannender!
Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » zo 20 sep 2009, 16:14

haha mooi, zoek de fjord onder t shabrak:D

ik ben ook weer uiterst trots op mijn E-tje Seven
gister samen met een 2,5 jarige tinker en haar baasje gezellig wandelen,..
komt er een mega trekker aan!! wij stress, wat zouden ze doen he. meneer boer had ook geen tyd om gas terug te nemen natuurlijk dus met een hoop kabaal langs onze puppy's maaaar ze keken allebei niet op of om! wij blij!
toen kwamen we langs een stukje land waar ze net een geperste baal gras in plastic gingen wikkelen, dat maakt helemaal een hoop herrie.
ze keken allbei even maar was niet spannend genoeg! haha
en als klap op de vuurpijl een ambulance door de polder, wij zijn wel een dammetje op gelopen zoat die ambulance geen last van ons zou hebben. maar die reed ook goed hard, met lampen aan, en die heerlijke chevy motor die ronkt!
paar meter voorby ons ging de sirene nog er ook nog by aan en onze super paardjes gewoon heel relaxed er naar kijken.
je raad het al, er kwamen 2 super trotse paarden baasjes terug op stal, met aan de hand 2 jonge sukkels,... is er iets dan?!?! haha
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Esther

Bericht door Esther » zo 20 sep 2009, 17:28

Nou de minipaardendag bestond uit 10 mini's en twee onbemande standjes met 3 folders.. Er hadden een aantal stallen op het laatste moment afgezegd ofzo.. Was een grote teleurstelling..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 20 sep 2009, 18:22

Dat is niet leuk Esther................
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 20 sep 2009, 18:59

Jeetje wat kan Eros lopen zeg geweldig!!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » ma 21 sep 2009, 10:50

@Daphne; Ekdal toont groot idd door zijn lange stelten. Misschien is hij wel groter dan dat ik gemeten heb hoor, maar hij wilde ook niet zo graag stilstaan ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 21 sep 2009, 15:49

Haha, Roselie, ik dacht: Ok, Ewald is 1.40, dan is Ekdal zeker 1.42.........
roos

Bericht door roos » di 22 sep 2009, 06:21

Misschien als Ekdal een keer wil stilstaan dat ik meet op 1.45 haha nee dat is weer te veel ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » di 22 sep 2009, 13:30

nancy imka schreef:Jeetje wat kan Eros lopen zeg geweldig!!!
Dat is 1 ding wat zeker is :=

Wat een leukerd zijn Eachann en Ewald zeg!! En die voorplukken al!! :o
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 22 sep 2009, 18:38

Nou ik heb vandaag fotos gemaakt van Ekdal en Dancer hoor.Het ging niet heel makkelijk met een jaarling die denkt dat het fototoesteltasje eetbaar is...;)
Ekdal en Danc zijn toch wel redelijk evengroot. Morgenavond zal ik de fotos uploaden, dan kunnen jullie ook lachen of genieten!

Ekdal is halfbroertje van Eachann maar Ekdal zijn voorpluk lijkt niet eens op die van Eachann(nouja wel de hoeveelheid wit ok)

Ek en Danc staan in een groep van 6 paarden. Ze gaan morgenavond weer voor de nacht naar binnen, maar Ek en Danc blijven gewoon buiten. Het is nog prima weer en Ekdal heeft vorige winter ook 24/7 buitengestaan. En daarnaast wacht Ekdal nog op zijn nieuwbouw stal...;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 22 sep 2009, 19:48

Inderdaad, we hebben ons vanavond weer staan verbazen over hun voorplukken! Dat die van beide al zo lang zijn, echt toeval, want daar heb ik ze niet op uitgezocht ofzo..

Leuk Roos Foto's! Ben benieuwd morgen, wordt vast genieten, leuk.
Gesloten