Het E-tjes topic
Re: Het E-tjes topic
Volgens mij zit ze nu op de hoogte die Elvis ook was op die leeftijd hoor nanc,dus dat gaat helemaal goed komen met die Emy
En dat voor een laat veulen,en nog eens een merrie,de meeste zijn toch mannen hier niet te vergeten!

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

- nancy imka
Dat is waar de meeste zijn mannen! Maar ik was ook niet ontevreden hoor! Ze is toch al een heel eind omhoog gegaan die kleine meid. Zeker als ik haar vergelijk met de foto's van de eerste dag jeetje dan vergeet je toch maar weer snel hoe klein ze geweest zijnElvis schreef:Volgens mij zit ze nu op de hoogte die Elvis ook was op die leeftijd hoor nanc,dus dat gaat helemaal goed komen met die EmyEn dat voor een laat veulen,en nog eens een merrie,de meeste zijn toch mannen hier niet te vergeten!
En vergeet niet dat de ene een groeispurt maakt als ie 1 jaar is en de andere met 1.5...Misschien blijft Ekdal wel steken en als Emy dan 1.45 lach je me hard uit haha 

Ja dat is zeker waar! Ik hoop dat Elmo een beetje in de breedte gaat groeien nu , ik ho
u wel van een beetje stevige kerel!!

Vandaag poepie opgevangen van de fjordjes voor Mestonderzoek.Moest zo lachen..We waren lekker met een koppie thee/koffie op ons terrasje gaan zitten en wachten tot ze zouden gaan poepen.Nou Imka was de eerste,dus ik sjees er heen om 2 nette drollen eruit te vissen en die twee kleintjes heel wijs mee kijken wat ik in godsnaam aan het doen was
Toen daarna was het Elvis die moest,dus ik weer er heen maar ik nam nogal een aanloopje en meneer schrok zich rot
..Je kon van die bekkié's aflezen dat ze niet begrepen waarom er nou zo gedaan moest worden onder het poepen haha..
Ze poepten nogal op een plek waar het een en ander al lag en ik wilde wel zeker weten dat ik een verse had zonder dat er al vliegen op zouden zitten dus vandaar dat ik met me zakjes achter de fjordenkontjes aan zat vandaag,tja wat je al niet over hebt voor die paarden

Toen daarna was het Elvis die moest,dus ik weer er heen maar ik nam nogal een aanloopje en meneer schrok zich rot

Ze poepten nogal op een plek waar het een en ander al lag en ik wilde wel zeker weten dat ik een verse had zonder dat er al vliegen op zouden zitten dus vandaar dat ik met me zakjes achter de fjordenkontjes aan zat vandaag,tja wat je al niet over hebt voor die paarden

hahaha wat je al niet moet doen om wat poepies te vangen haha
Is het uiteindelijk toch nog gelukt?
Is het uiteindelijk toch nog gelukt?

Poep opvangen, geweldig 
En toch schijnt mestonderzoek niet alles te zijn.Er schijnen toch wormen te zijn die je niet kan zien

En toch schijnt mestonderzoek niet alles te zijn.Er schijnen toch wormen te zijn die je niet kan zien
- nancy imka
@ Yada het is uiteindeiljk wel gelukt! Imka en Elvis poepte al snel
Alleen Emy wat een duvel, ik heb met haar gewandeld geen poep we hebben in het weiland daarvoor zitten wachten geen poep. Dus toen heb ik Desire maar even weggestuurd met Imka en Elvis en ben ik gaan wachten tot ze ging poepen omdat ze dan wat zenuwachtig word. En ja hoor ik ben nog nooit zo blij geweest met een grote dampende hoop in onze paddock
@ Roos, ik weet (bijna) alles van wormen en zo ook dat er wormen zijn die je niet in de poep ziet. Imka en Hosta hebben beide een wormen infectie gehad en de wormen zaten dus al niet meer in de mest... In het bloed was het wel te zien. Maar we hebben overlegt want we gingen nml naar de DA toe om bloed te laten tappen en die zei als er geen rede is voor aan te nemen dat ze wormen hebben nemen we eerst een mest onderzoekje mee en mocht daar iets uitkomen kijken we verder..
Ben benieuwd want het zal vandaag wel op de post gegaan zijn en dan krijgen we de uitslag van de week per post thuis gestuurd

@ Roos, ik weet (bijna) alles van wormen en zo ook dat er wormen zijn die je niet in de poep ziet. Imka en Hosta hebben beide een wormen infectie gehad en de wormen zaten dus al niet meer in de mest... In het bloed was het wel te zien. Maar we hebben overlegt want we gingen nml naar de DA toe om bloed te laten tappen en die zei als er geen rede is voor aan te nemen dat ze wormen hebben nemen we eerst een mest onderzoekje mee en mocht daar iets uitkomen kijken we verder..
Ben benieuwd want het zal vandaag wel op de post gegaan zijn en dan krijgen we de uitslag van de week per post thuis gestuurd

Ontwormen jullie standaard? of alleen als ze wormen hebben ?
Ik heb nl een keer gehoord dat ze er bv imuum van kunnen worden en dat de wormen alsnog komen
Ik weet nooit waar ik goed aan doe
Ik heb nl een keer gehoord dat ze er bv imuum van kunnen worden en dat de wormen alsnog komen

- nancy imka
Wij ontwormen nu door middel van een eitelling. Als blijkt dat er veel eitjes in de mest zitten ontwormen we ze op advies van de DA. Dus dat ligt een beetje aan wat de DA zegt..Yada schreef:Ontwormen jullie standaard? of alleen als ze wormen hebben ?
Vraagje: Hebben jullie e tjes de hoefsmid al een keer gezien?

- nancy imka
Mijn Etje is bekapt voor dat ze naar mij toe kwam door Monique dr vader en toen Imka beslagen moest worden is ze opnieuw meegenomen maar meer om de ervaring. En afgelopen keer is ze weer mee geweest. Hij haalt er niet heel veel af maar probeerd de stand helemaal goed te krijgen (wat nu nog kan nu ze zo jong is) en de hoefjes mooi rond te krijgen. En 3oktober gaat ze voor de 3e keer naar de smit. Iedere 9 á 10 weken dus maar net wanneer Imka gedaan moet worden.Yada schreef:Vraagje: Hebben jullie e tjes de hoefsmid al een keer gezien?
Onze hoefsmid is wel super trots op onze ukkie's ze zijn super braaf en zullen dit dus ook als gewoon gaan vinden als ze zo vaak meegepakt worden. Of ik het ook zo vaak zou laten doen als Imka niet gedaan zou hoeven worden denk ik niet. Dan gewoon wanneer het nodig zou zijn

Ekdal is bij Jan en Jose al een aantal keer geweest. En bij mij was het de eerste keer niet nodig, stond ie al vrij kort en de afgelopen keer is hij met Danc mee geweest. Hij gaat om de 8 weken(aangezien Danc slechte hoeven heeft en vaak moet)als het nodig is dan gaat Ekdal en anders slaat ie een keer over. Ekdal is vrij braaf, een sterkte kan van hem 
Vandaag heeft ie voor de 2 de keer tussen de touwen gestaan op de poetsplaats. Het gaat echt al beter, nog beter als de vorig keer...braaf paard

Vandaag heeft ie voor de 2 de keer tussen de touwen gestaan op de poetsplaats. Het gaat echt al beter, nog beter als de vorig keer...braaf paard

- nancy imka
Wij hebben echt twee super Etjes, gister zijn we in schemer weggegaan. En om veilig over straat te kunnen hebben we ze beenbescherming om gedaan. Nou geen enkel punt hoor. En omdat ik niet genoeg had om 8 benen te bedekken had Elvis alleen aan zn voorbenen reflecterende strijklappen en heeft hij ook nog een halsband om gekregen. Nou als of het de normaalste zaak van de wereld is.
We hebben best een stukje gelopen (voor mijn doen) en wat is Emy toch een lekkere tut! Ze vind soms dingen wel spannend maar ze is zo braaf! We zijn zelfs blijven staan op een hoek zodat Elvis door kon lopen en wij gewoon rustig konden blijven staan. Ik wil niet dat het zo'n volger word namelijk. Even vond ze het wel vreemd maar later stond ze er bij zo van nou prima toch... Lekker ding!!!
We hebben best een stukje gelopen (voor mijn doen) en wat is Emy toch een lekkere tut! Ze vind soms dingen wel spannend maar ze is zo braaf! We zijn zelfs blijven staan op een hoek zodat Elvis door kon lopen en wij gewoon rustig konden blijven staan. Ik wil niet dat het zo'n volger word namelijk. Even vond ze het wel vreemd maar later stond ze er bij zo van nou prima toch... Lekker ding!!!
Wat kan je toch lekker trots zijn op die kanjers he!!
ben ook helemaal in LOVE met Elmo hij doet het
zo goed!
ben ook helemaal in LOVE met Elmo hij doet het

He, ik meld me hier nu ook. Wij hebben ook een E tje, zie bij pic's plaza. Officieel heet ze Erica. Ze is een dochter van Sebastian.
Mirjam
Mirjam
Welkom Mirjam,veel lees en schrijf plezier hier 

Welkom Mirjam. Ben je er al uit, betreft haar 'nieuwe' naam?
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Mirjam, ik zag in een ander topic dat je Vidda een leuke naam vind, maar dat dat erg op de naam van je ijslander lijkt.
Mischien vind je Djedda dan wat? Of anders geschreven, Jedda, of Yedda.
Mischien vind je Djedda dan wat? Of anders geschreven, Jedda, of Yedda.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Edja 
Welkom Mirjam!
Ekdal is best braaf maar ook zo in de peuterpubertijd en soms is dat even tot 10 tellen. Hij is vandaag wel braaf geweest. Hij stond in stal en het dag was kapot en toen werd dat gemaakt met platen en geboor en meneer vond het wel spannend maar bleef toch braaf staan.Ben blij als ie 3 is moet ik zeggen...op sommige momenten

Welkom Mirjam!
Ekdal is best braaf maar ook zo in de peuterpubertijd en soms is dat even tot 10 tellen. Hij is vandaag wel braaf geweest. Hij stond in stal en het dag was kapot en toen werd dat gemaakt met platen en geboor en meneer vond het wel spannend maar bleef toch braaf staan.Ben blij als ie 3 is moet ik zeggen...op sommige momenten