cap schoon
cap schoon
hoe reinigen jullie je cap? zo na de zomer mag die ranzige zweetrand er wel eens uit, maar hoe doe je dat? mik je je cap in de machine? of in een emmer met sop? of anders?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: cap schoon
Uhm niet 
Maar ik ben een vies wijf haha
Ik leg hem altijd op de kop te drogen in de zon.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Amber_ schreef:Uhm niet

Ik ook dan haha, heb nog nooit een cap schoongemaakt...
Mijn vorige werd gewoon té ranzig, dat ik gewoon een nieuwe heb gekocht (nee niet hoofdzakelijk daarom, ik wou gewoon een nieuwe)
Heb op bokt al wel gelezen hoe je dat doet, maar om de een of andere reden vertrouw ik al die zeepsopjes in m'n cap niet zo

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Bernadet_Bo
Ik heb mijn caps al met 2 verschillende vloeistoffen schoongemaakt:
Wat wel werk, weet ik uit eigen ervaring
:
Je cap in ruiterwisvloeistof wassen, stinkt echt verschrikkelijk...
Heb een keer mijn cap en een fles met ruitenwisvloeistof in de kofferbak van mijn auto gehad. En op een en of andere manier lekte de fles, en is hij leeggelopen in mijn cap... Echt super ranzig, je ruikt het een maand later nog...
Maar een voordeel: hij was wel schoon
.
De veilige manier: gewoon een sopje maken, en je cap uitsoppen met een spons en laten drogen... heb dit zelf gewoon met sanex gedaan, omdat ik dit lekkerder vind ruiken dan groene zeep ofzo......
Wat wel werk, weet ik uit eigen ervaring

Je cap in ruiterwisvloeistof wassen, stinkt echt verschrikkelijk...
Heb een keer mijn cap en een fles met ruitenwisvloeistof in de kofferbak van mijn auto gehad. En op een en of andere manier lekte de fles, en is hij leeggelopen in mijn cap... Echt super ranzig, je ruikt het een maand later nog...
Maar een voordeel: hij was wel schoon

De veilige manier: gewoon een sopje maken, en je cap uitsoppen met een spons en laten drogen... heb dit zelf gewoon met sanex gedaan, omdat ik dit lekkerder vind ruiken dan groene zeep ofzo......
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
nou, als ie niet stonk had ik het ook niet gedaan, maar hij neurt, echt niet gewoon. volgens mij heeft er een muis in gepist..
je kan altijd een sopje in een emmer er aan wagen, maar of het zo goed is voor je cap, dat weet ik niet. Maar zitten meuren op peerd, is ook niet alles.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
in de wasmaschine! gewoon tussen de handdoeken kort programma 40 graden. kan met elke cap.
emmertje met biotex.. effe soppen, naspoelen, drogen, weer fris en fruitig...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Zal ie dan niet wit uitslaan??
Vriendin van mij had ook zo'n vieze witte rand en die heeft een nieuwe gekocht. Dus dan zou ik het niet weten. Maar ik rij minsten zo vaak als zij en zweet ook alleen al als ik op stap bij wijze van en mijn cap heeft dat niet. Zal dat misschien ook een beetje met kwaliteit te maken hebben?
Vriendin van mij had ook zo'n vieze witte rand en die heeft een nieuwe gekocht. Dus dan zou ik het niet weten. Maar ik rij minsten zo vaak als zij en zweet ook alleen al als ik op stap bij wijze van en mijn cap heeft dat niet. Zal dat misschien ook een beetje met kwaliteit te maken hebben?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ik heb mijn vorige cap gewoon in het tasje dat ik er bij kreeg gewassen in de wasmachine, kwam er als nieuw uit 

Ereplaatsje voor

vraag me af of de cap dan nog wel "veilig"is, na dat gebonk in de wasmachine....
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
Met de spray 'helmfresh' die ik in de ruitersport zaak heb gekocht! Je spuit er een soort mousse op die er een beetje in trekt en die kan je er daarna nog afhalen met een handdoek.
Mindy mijn super leerpony!
♥ Mindy: M1 + 4 ♥
♥ Mindy: M1 + 4 ♥
Dat is nou ook weer zo'n reden dat ik hem alleen voor de wedstrijden gebruik
zo wordt hij niet zo snel goor.
Ik heb ook nog nooit een cap gewassen, denk dat ik als hij echt zo smerig zou zijn een ieuwe zou kopen.
Maar in de wasmachine........ wist niet dat dat kon. Zou wel een goeie zijn

Ik heb ook nog nooit een cap gewassen, denk dat ik als hij echt zo smerig zou zijn een ieuwe zou kopen.
Maar in de wasmachine........ wist niet dat dat kon. Zou wel een goeie zijn

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Sopje is van water en biotex.. niet biotex en water, dat helpt al...Charret schreef:Zal ie dan niet wit uitslaan???
en NASPOELEN is het toverwoord, anders krijg je inderdaad biotex vlekken..
Misschien BLACK wasmiddel gebruiken

Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Stomen boven een fluitketel.
Heb het ooit een keer gedaan en hij werd er echt schoon van.

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

maar ook weer fris ruikend?DeeDee schreef:Stomen boven een fluitketel.Heb het ooit een keer gedaan en hij werd er echt schoon van.
truus1970 schreef:vraag me af of de cap dan nog wel "veilig"is, na dat gebonk in de wasmachine....
daarom stop je hem tussen een volle maschine handdoeken.
toen ik nog werkte als internationale groom, moesten we er altijd voor zorgen dat alles er picobelo uitzag. en geloof me na een week buitenconcours in slecht weer was de cap om niet meer aan te pakken. dus die gingen dan de maandag meteen de wasmachine in om weer mee te kunnen.
mijn eigen cap doe ik zeker 2 keer per jaar. (rij thuis nooit met cap,dus deze wordt niet zo heel smerig)
Geen idee, maar je kan natuurlijk iets van afwasmiddel in het water wat je kookt oplossen. Misschien dat dat helpt? En je hebt ook van dat febreze (of zoiets) wat ook tegen luchtjes helpt.Tamara schreef:maar ook weer fris ruikend?DeeDee schreef:Stomen boven een fluitketel.Heb het ooit een keer gedaan en hij werd er echt schoon van.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Misschien ideetje?

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Maar als je je cap wast he.... krijg je dan niet dat die fluweellaag los laat? Ik zie al bij alle mensen op stal bij ons die vaak in de regen rijden dat die buitenlaag oprimpelt en los komt.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008