Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Het E-tjes topic

Bericht door nancy imka » ma 17 aug 2009, 07:06

Nou Roos ik zou er denk geen tranen om laten, hij heeft het toch hardstikke goed gedaan. En dat hij even ging rennen en gek doen het is een jong beestje die denkt ook oh we gaan ff dollen! En het is net wat je zegt, Dakota heeft dit jaar ook een a premie dus er is hoop!

Dat vrachtwagentje mag ik zelf ook besturen Daphne, je moet dan wel 5 jr je rijbewijs hebben en dan kan je hem zelf besturen dus dan hoeven we ook niemand lastig te vallen met ons dagje uit! En nog een pluspunt voor ons is dat Imka dan mee kan want die kan niet alleen achter blijven in het weiland die rent zich dood ben ik bang. Vandaar dat voor ons dat vrachtwagentje een goed idee leek :)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 17 aug 2009, 07:19

Roos, niet verdrietig zijn hoor! Nergens voor nodig!!!!!!!!

Nancy, ok dat is zeker handig! Op naar volgend jaar dus. En ja, met een gerust hart thuis weggaan omdat Imka dan niet alleen thuis hoeft te blijven, goed idee!

We hebben gister de video teruggekeken van de keuring, wat was het leuk om het weer even her te beleven!

Ennnn, ik ben heel erg benieuwd wat voor foto's hier geplaatst gaan worden van zaterdag. We hebben zelf geen foto's gemaakt, dus ik hoop dat ik ergens een leuke van de mannen kan oppikken.

Ennnn, ik ben ook zenuwachtig, ik ga straks met Nico samen voor het eerst naar de verloskundige, we krijgen ook een echo van de beeb, spannend!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » ma 17 aug 2009, 12:44

Roos, lach er nu maar om.. Het gebeurt echt veel vaker, heb nog wel veel erger gezien, de meesten denk ik wel..
Ik noem een zeker paard van de keuring in Onstwedde met een groen halster, weten we hem nog, hihi..
Ik denk aan een Eachann van vorig jaar..
Eppe was in Oldeberkoop er ook een feestje van aan het maken.. enz..

Daar kun je niets aan doen, je oefent, maar op het terrein zelf zijn ze altijd weer anders..
Zelfs mijn uberbrave Bente heeft een keer gesteigerd op de keuring, dat was ook de enige keer dat ze het in mijn handen deed, was ze ook 1 jaar..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 17 aug 2009, 13:48

Hetzelfde als je met een klein kind iets gaat doen. Denk maar een versje wat het heeft geleerd. Gaat ook fout. Alles is anders. En op zo'n keuring is het spannend!!! Jouw spanning voelen ze ook, dus zie je wel dat het spannend is, baasje vindt dat ook!
Hoeveel paarden heeft Leo nu uitgebracht in zijn leven?Toch veel! En elke keer is hij extra zenuwachtig als hij Evita of Anca vast heeft in de ring. Terwijl onze Anc eigenlijk ook goed weet wat er aan de hand is. Zij wordt daardoor weer wat zenuwachtiger!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 18 aug 2009, 11:09

Op de foto's van Nancy op PP kun je goed zien Roos dat je het prima gedaan hebt. Je hebt hem echt op eigen benen laten lopen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Yada

Bericht door Yada » di 18 aug 2009, 18:38

hallo

Ik kom hier zomaar binnen vallen in dit topic maar ik moet nog even ondervinden hoe dit allemaal werkt.
Ik ben al een tijdje geregistreerd maar ben ook een tijd uit de "running "geweest vandaar nu pas een bericht!
Ik zal mij even voorstellen:
Ik ben Monique ik heb een haflinger van 15 jaar 'Katinka" en ik hoop vanaf volgende week in het bezit te zijn van mijn E topper ELMO !!
Ik hoop dat jullie leuke en bruikbare tips voor mij hebben want een jaarling is voor mij totaal nieuw en een enorme uitdaging!
Als jullie verder nog iets van mij willen weten,schroom niet en vraag maar raak!
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 18 aug 2009, 18:43

Wat leuk yada!!
Welkom bij de E club.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » di 18 aug 2009, 19:15

Gelukkig valt het allemaal nog mee...ik was er alleen wat verdrietig om, omdat ik gewoon jammer vond dat ie zo gek deed.
Ik heb hulp gevonden van iemand die ervaring heeft met jonge paarden en die gaat ons helpen met lopen en corrigeren etc. Krijg ik ook wat meer zelfvertrouwen....

@Anita; dank je wel...lief dat je dat zegt. Het is gewoon een boefje soms hoor. Hij stond later ook te slapen..Moet wel zeggen dat het een clowntje is hoor en hij voelt zich heel stoer maar ondertussen....;)

Ach nu is het een paar dagen later en denk ik er toch weer anders over!
Ben blij dat Ekdal zo uit de operatie is gekomen want je had hem toen echt even niet moeten zien...leek wel een verwaarloosd paard..wat wil je na 3 ab kuren, onstoken zaakkie en een operatie met narcose en dat als je pas 1 bent?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 18 aug 2009, 19:55

Welkom Yada,

Ik heb ook pas sinds een maand of vier een jaarling dus echte tips heb ik niet. Ja volg je hart met het doen en laten met je Etje dan komt het vast goed. Veel plezier met hem!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 18 aug 2009, 20:21

Welkom Monique.

Ik ben Roselie, 24 jaar en in het dagelijkse leven juf EN eigenaar van 2 fjordenmannen!
Dancer van 23 en Ekdal van bijna 15 maanden
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 18 aug 2009, 20:48

Welkom Monique. Ik ben Suzanne en wij (mijn man Leo, en mijn kids en ik) hebben jaarling Evita. We hebben haar zelf gefokt en mama Anca hebben we ook nog steeds lopen. Dit jaar heeft ze een zoon gekregen, Isco en die loopt er nog steeds bij. Ook hebben we minishetmerrie Jasmijn.
Herinner me er even aan van wie Elmo ook alweer was? Welke hengst,merrie, eigenaar? Want het is voor mij een bekende naam, maar ik weet effe niet waarvan.

Verder doen wij niet zo veel met Evita. Ze staat bij mijn schoonpa op het land en daar blijft ze aankomend jaar ook nog staan. Als veulen heb ik haar veel in de hand gehad en zelfs behendigheid parcours met haar gedaan op de Centrale Keuring. Als we er zijn borstelen we, tillen voetjes ed op en lopen wat met haar. Zetten haar effe stil en dan moet ze blijven staan enz enz. Maar verder niet zo heel veel. Ze mag nu lekker jong zijn en groeien. Veel plezier hier.
Yada

Bericht door Yada » wo 19 aug 2009, 06:31

Hoi Suzan,
Elmo is van Anton en Hanneke ( toddy) hij staat nog bij Bart naast het land van Timor.
Nieuwe foto's heb ik nog niet maar op de site van Bart staat hij nog wel.
Ik heb hem puur uitgezocht op zijn karakter en het schijnt dat hij heel rustig en alles wel best vindt.( we zullen het zelf moeten ondervinden ben ik bang!)
Hij gaat lekker 2 jaar bij mijn vriendin op het land en we gaan idd wat lekker borstelen en voetjes geven ed.

Voor iedereen:

Bedankt alvast voor jullie leuke reactie's
het geeft een warm gevoel hahaha :D

Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 19 aug 2009, 06:54

oei ja die dame in ostwedde vorig jaar, met dat groene halster, die had echt feest in haar eentje..arme man
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Yada

Bericht door Yada » wo 19 aug 2009, 07:10

He meiden ik ben vast heel blond maar HOE KRIJG IK EEN LEUKE FOTO VAN ELMO OP DE AVATAR!!ik probeer me rot maar het gaat niet lukken -:(-

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 19 aug 2009, 07:20

Yada schreef:Hoi Suzan,
Elmo is van Anton en Hanneke ( toddy) hij staat nog bij Bart naast het land van Timor.
Nieuwe foto's heb ik nog niet maar op de site van Bart staat hij nog wel.
Ik heb hem puur uitgezocht op zijn karakter en het schijnt dat hij heel rustig en alles wel best vindt.( we zullen het zelf moeten ondervinden ben ik bang!)
Hij gaat lekker 2 jaar bij mijn vriendin op het land en we gaan idd wat lekker borstelen en voetjes geven ed.

Voor iedereen:

Bedankt alvast voor jullie leuke reactie's
het geeft een warm gevoel hahaha :D
Jaaah, natuurlijk. Dat is toch dé Hanneke van Jan en Jose? Nou, Elmo komt uit een goede lijn hoor!!!
Yada

Bericht door Yada » wo 19 aug 2009, 08:15

ja dat klopt dat zei Bart ook al !
Nou we hopen dat we heel veel plezier van hem zullen hebben!
zodra ik wat foto´s heb en ik weet hoe ik ze hier op moet krijgen , zal ik ze laten zien!

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 19 aug 2009, 12:49

Welkom hier....Ben heel benieuwd naar Elmo!
Ik ben Desire en heb een fjordenruin Elvis van 1 jaar oud.
Veel plezier :wave:
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 19 aug 2009, 13:26

Oja Ekdak is een Timor X Anton.

Ik ga zo maar even naar stal...kijken of mijn fjordenmannen al wegdrijven van het zweet...warm!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yada

Bericht door Yada » wo 19 aug 2009, 16:40

Ik ga zo ook maar even kijken bij Katinka tis hier de hele dag al niet om uit te houden! :n

Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 19 aug 2009, 17:52

Danc en Ekdal kwam al nat van het land.
Ging ik grondwerk doen met Ekdal...was niet interessant genoeg, maar daarna met lopen dacht ie weer dat ie zoef zoef de haas was....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten