truus1970 schreef:vaker buiten rijden dat het voor haar ook gewoon wordt
Ja, idd. Ik reed eerst met een pelham, maar sinds ik meer en meer buiten rijd (we rijden zeker 4 keer per week over straat) is hij veel rustiger geworden. Maar de pelham was wel een goede oplossing, wanneer hij rustig was kreeg hij lange teugel, wanneer hij begon te drammen nam ik hem er even bij.
Let er ook op dat je, wanneer ze beginnen drammen, niet blijft trekken op je teugels. Daar lopen ze toch doorheen. Werk met ophoudingen, en speel wat op je teugels, maar blijf niet vasthouden.
priztwir schreef:Nou ja als ik dus nooit meer met haar naar buiten ga dan heb ik een shagerijnige fjord.xD Want ze moet echt afwisseling hebben. Tuurlijk in de bak kun je ook allemaal andere dingen doen maar dan weet ik zeker dat ik in de bak een vervelende en bokkende fjord heb.:p En ik rijd altijd in het bos.

En bij ons op stal ligt ook nog een rubber stangetje misschien ga ik die wel eens proberen op buitenrit en tsjhah aan gezien dat er eigenlijk nog best veel met zo'n pelham(toch?xD) bit rijden zou ik dat ook nog eens uit kunnen proberen.

Want dit is natuurlijk ook niet goed dat ze er steeds van door gaat en gek doet.
En ik stap eigenlijk best wel veel in een buitenrit(als ik alleen ben of samen met mijn moeder of met een groepje). En als ik met een vriendin ben dan galoperen we wel meer en dan springen we soms ook. En dan is ze nog druk.:| Ze heeft gewoon best veel energie.xD En ze staat dag en nacht in de wei, en ze krijgt ook geen bix meer daar word ze te druk van dus krijgt ze mueslie.:p
Maar ik zal nog over leggen met m'n moeder wat die er van vind.
Bedankt!
Meer reactie's zijn natuurlijk altijd welkom.

Als ze dag en nacht op de wei staat, heeft ze die muesli dan wel nodig? Ik weet natuurlijk niet hoe vaak ze werkt, maar als ik het zo hoor heeft ze energie genoeg. Voeding doet veel hoor!
Kun je haar niet wat moe rijden voor je vertrekt?