Het D-tjes topic!
Re: Het D-tjes topic!
hoi hoi na heel lang meld ik me ook weer eens ,steeds zo druk met werk en thuis en de paardjes dat ik amper meer achter de computer zit.
jeeetjeee wat is damaris al een hele meid zeg,hoe is het hier met alle d-tjes verder..
met daisy gaat het heel goed,ze begint eindelijk te groeien en ze staat lekker dag en nacht buiten met zo ongveer om de dag een beetje muesli er bij voor de vitaminetjes..
ze is nog wel altijd de lekker slanke dame en er zit genoeg pit in.(alleen niet als ik ze in tegegestelde richting van de wei mee wil nemen dan...dan is haar batterij zo goed als leeg.
hoop snel weer eens foto,s van haar te kunnen plaatsen.
en oh... nu ze iedere dag met een goede zo goed als ingepakte vliegendeken loopt hihi zijn haar manen nu dus ook plat...
maar laat het maar effe zo dan tegen de tijd dat ze echt onder handen genomen gaat worden dan zie ik wel wat ik er mee doe.
o ja en grondwerk gaat ook nog altijd goed achteruit zijwaarts halthouden, ze gaat zelfs al achteruit als ik het hek open of dicht wil doen en ze voor mijn voeten staat.
och toch wat ben ik toch blij en trots om een fjord te hebben zoals daisy..ik hou zooooo veeeeeel van haar , door haar vergeet je gewoon de druk op je werk en het haasten in het dagelijks leven hebben jullie dat ook...
nou tot waarschijnlijk weer over een hele tijd xxxx femmieeeeee
jeeetjeee wat is damaris al een hele meid zeg,hoe is het hier met alle d-tjes verder..
met daisy gaat het heel goed,ze begint eindelijk te groeien en ze staat lekker dag en nacht buiten met zo ongveer om de dag een beetje muesli er bij voor de vitaminetjes..
ze is nog wel altijd de lekker slanke dame en er zit genoeg pit in.(alleen niet als ik ze in tegegestelde richting van de wei mee wil nemen dan...dan is haar batterij zo goed als leeg.
hoop snel weer eens foto,s van haar te kunnen plaatsen.
en oh... nu ze iedere dag met een goede zo goed als ingepakte vliegendeken loopt hihi zijn haar manen nu dus ook plat...
maar laat het maar effe zo dan tegen de tijd dat ze echt onder handen genomen gaat worden dan zie ik wel wat ik er mee doe.
o ja en grondwerk gaat ook nog altijd goed achteruit zijwaarts halthouden, ze gaat zelfs al achteruit als ik het hek open of dicht wil doen en ze voor mijn voeten staat.
och toch wat ben ik toch blij en trots om een fjord te hebben zoals daisy..ik hou zooooo veeeeeel van haar , door haar vergeet je gewoon de druk op je werk en het haasten in het dagelijks leven hebben jullie dat ook...
nou tot waarschijnlijk weer over een hele tijd xxxx femmieeeeee
daisy mijn mooie lieve meid,en gijsje ons kruimeltje..
samen lekker dikke vriendjes.fore ever xx
samen lekker dikke vriendjes.fore ever xx
Ik ben benieuwd naar foto's van haar!
Wel erg leuk om te lezen dat je zoveel van haar houdt
Vandaag heb ik Dasha alvast geknipt voor de keuring, de ene kant ging heel goed, daar bleef ze braaf staan. Totdat ze een grasmaaier hoorde bij de buren, toen was het gedaan met de braafheid
Dus de andere kant van haar manen zijn verkloot... naja, niks aan te doen
Wel erg leuk om te lezen dat je zoveel van haar houdt

Vandaag heb ik Dasha alvast geknipt voor de keuring, de ene kant ging heel goed, daar bleef ze braaf staan. Totdat ze een grasmaaier hoorde bij de buren, toen was het gedaan met de braafheid

Dus de andere kant van haar manen zijn verkloot... naja, niks aan te doen

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Leuk om weer een updateje te krijgen van alle D-tjes!
Zaterdag is het voor mij weer zo ver, dan ga ik naar Djimm! Hoera hoera! Daarna dus ook weer een Djimm-update!
Zaterdag is het voor mij weer zo ver, dan ga ik naar Djimm! Hoera hoera! Daarna dus ook weer een Djimm-update!
Joepie, ik ben benieuwd hoe het met hem gaat!
Niet vergeten foto's te maken hè
Niet vergeten foto's te maken hè

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 

Ha, túúrlijk ga ik foto's maken
! Er gaan twee vriendinnetjes mee dus handen genoeg om foto's te maken. Hopelijk ook een paar goede standfoto's 

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ben benieuwd Daphne naar Djimm-pics 
Dakota lijkt toch meer op zijn moeder dan ik dacht, heb wat foto's naast elkaar gelegd zie PP.

Dakota lijkt toch meer op zijn moeder dan ik dacht, heb wat foto's naast elkaar gelegd zie PP.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Jaaah Djimm pics 
Damaris vandaag, een week voor de keuring. Vind haar zelf een beetje vet

En om te vergelijken, Woudientje (1.42m) staat erachter. Lekker maatje toch?

Damaris vandaag, een week voor de keuring. Vind haar zelf een beetje vet

En om te vergelijken, Woudientje (1.42m) staat erachter. Lekker maatje toch?

ze is toch niet vet reinou? tenminste ik zie het niet op de foto.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Tja beetje vet mag toch wel? Ze doen tenslotte ook niks.
Ik vind haar er prima uit zien hoor.
Ik vind haar er prima uit zien hoor.
ze is gewoon lekker stevig!
maar wat een joekel ook al!
De Dtjes zijn over het algemeen van die joekels, zal wel een goed jaar geweest zijn.
succes op de keuring.
maar wat een joekel ook al!
De Dtjes zijn over het algemeen van die joekels, zal wel een goed jaar geweest zijn.
succes op de keuring.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Twee keer balen! Had ik vanmiddag een heel verslag van mijn bezoekje aan Djimm getypt, wil ik het plaatsen is ineens alles weg! Grrrr! En toen we een uur onderweg waren kwamen we erachter dat de camera nog thuis lag
zuur! Geen foto's dus...
Jullie moeten het dus doen met een korte samenvatting: Djimm stond er super bij! Echt een knap, aansprekend koppie, dikke gespierde hengstennek en billen en mooie zebrastrepen! Ohja, en manen waar menig lange-manen-fan jaloers op zal zijn...damn wat een bos! Dat wordt nog een hele klus als hij gekortwiekt moet worden. Qua maat viel hij me nog iets tegen, ik denk dat hij nu tegen de 1,40m aanzit, 1.37/1,38m ofzo. Yanneke is natuurlijk ook maar 1,41/1,42m maar ik had stiekem toch gehoopt dat Djimm meer richting de 1,47m van Tsjerk zou gaan. Tja, dat gaat hij niet halen vrees ik... Nouja, we zullen zien, hij pas twee natuurlijk
Verder niks te klagen, hij is gewoon een hele lieve knappe jongen 
Wat me wel opviel (en nu weer, nu ik de foto's van Damaris zie!) is dat de tweejarige merries daar al een stuk completer waren dan de tweejarige hengsten... Dat waren echt nog van die heerlijke twenters die écht nog een jaar of twee nodig hebben. De merries daarentegen waren echt al complete paarden. Grappig dat verschil!
Damaris ziet er super uit Reinou! Echt al een hele dame! Het valt me ook op dat ze behoorlijk veel schoft heeft voor een fjord, of lijkt dat maar? Leuk dier in elk geval! Zijn er al kijkers geweest?

Jullie moeten het dus doen met een korte samenvatting: Djimm stond er super bij! Echt een knap, aansprekend koppie, dikke gespierde hengstennek en billen en mooie zebrastrepen! Ohja, en manen waar menig lange-manen-fan jaloers op zal zijn...damn wat een bos! Dat wordt nog een hele klus als hij gekortwiekt moet worden. Qua maat viel hij me nog iets tegen, ik denk dat hij nu tegen de 1,40m aanzit, 1.37/1,38m ofzo. Yanneke is natuurlijk ook maar 1,41/1,42m maar ik had stiekem toch gehoopt dat Djimm meer richting de 1,47m van Tsjerk zou gaan. Tja, dat gaat hij niet halen vrees ik... Nouja, we zullen zien, hij pas twee natuurlijk

Wat me wel opviel (en nu weer, nu ik de foto's van Damaris zie!) is dat de tweejarige merries daar al een stuk completer waren dan de tweejarige hengsten... Dat waren echt nog van die heerlijke twenters die écht nog een jaar of twee nodig hebben. De merries daarentegen waren echt al complete paarden. Grappig dat verschil!
Damaris ziet er super uit Reinou! Echt al een hele dame! Het valt me ook op dat ze behoorlijk veel schoft heeft voor een fjord, of lijkt dat maar? Leuk dier in elk geval! Zijn er al kijkers geweest?
- Cindy+Uniek
@ daphne,
das balen zeg van je verhaal én de camera....
dj is ook nog klein
rond de 1.33 denk ik uniek is ook 1.41, ik heb ook nog de hoop dat hij nog ff flink gaat groeien!
ik vind dj trouwens wel mooi in proporties, al is hij dan nog wat te klein
wel jammer dat we djimm nu niet kunnen zien
en ach die manen scheer je er dan neem ik aan gewoon één keer mooi strak af?!
das balen zeg van je verhaal én de camera....
dj is ook nog klein

ik vind dj trouwens wel mooi in proporties, al is hij dan nog wat te klein

en ach die manen scheer je er dan neem ik aan gewoon één keer mooi strak af?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
1.33 is inderdaad erg klein, maar wie weet krijgt hij nog een groeispurt.
Balen Daphne dat je je fototoestel was vergeten.... nu moeten we nog langer wachten op Djimm-pics...
Vanmiddag komt de DA voor Dakota, ben benieuwd wat de bult is.
Balen Daphne dat je je fototoestel was vergeten.... nu moeten we nog langer wachten op Djimm-pics...
Vanmiddag komt de DA voor Dakota, ben benieuwd wat de bult is.
- Cindy+Uniek
@ dreeke, ja ik hoop nog steeds dat dat komt omdat hij toen zo ziek is geweest, hij is nu baggervet...
ga vanavond kijken bij dat weiland (zie 'stel je vraag') en als dat wat is gaat hij samen met wannahave en hopelijk nog 2 anderen mooi nog een jaartje het land op!
is een stuk van 100m x 100m en dan zet ik de helft af (50m x 100m) dat zijn meer dan 5 rijbakken bij elkaar, mag er zelf een container op zetten als schuilstal en dan kunnen ze lekker de hele winter buiten wandelen!
ben benieuwd wat die bult nou is bij dakoot....
ga vanavond kijken bij dat weiland (zie 'stel je vraag') en als dat wat is gaat hij samen met wannahave en hopelijk nog 2 anderen mooi nog een jaartje het land op!
is een stuk van 100m x 100m en dan zet ik de helft af (50m x 100m) dat zijn meer dan 5 rijbakken bij elkaar, mag er zelf een container op zetten als schuilstal en dan kunnen ze lekker de hele winter buiten wandelen!
ben benieuwd wat die bult nou is bij dakoot....
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik vind Damaris ook behoorlijk fors voor een 2 jarige, maar opzich viel dat te verwachten. Was met haar volle zussen ook zo. Het begint me eigenlijk nu pas op te vallen, nu ze een tijdje thuis staat. Af en toe zie ik haar staan en dan denk ik...jeetje ze lijkt al echt 'af'. Maar ik denk dat ze wel wat meer tijd nodig heeft voordat ze geestelijk volwassen is
Ik hoop dan ook dat een nieuwe eigenaar haar genoeg tijd gunt en er niet gelijk met 3 jaar op stapt. Er hebben zich trouwens nog geen belangstellenden gemeld, dus ik hoop dat ze zaterdag een beetje haar best doet. Een goed keuringsresultaat kan soms helpen.
Oh nu ben ik echt heel nieuwsgierig naar Djimm! Klinkt veelbelovend in ieder geval, balen dat je je camera niet bij je had Daphne...volgende keer maar extra veel foto's maken?
En DJ z'n tijd komt nog wel! Sommige paarden zijn ook gewoon laatbloeiers.

Oh nu ben ik echt heel nieuwsgierig naar Djimm! Klinkt veelbelovend in ieder geval, balen dat je je camera niet bij je had Daphne...volgende keer maar extra veel foto's maken?

En DJ z'n tijd komt nog wel! Sommige paarden zijn ook gewoon laatbloeiers.

Dat is idd 2x balen Daphne. Was ook wel benieuwd naar nieuwe Djimm foto's.
Ik heb dat ook al diverse keren gehad dat ik iets getypt had en dat het dan als ik het plaatsen wilde ineens weg was. Ik doe nu vaak als ik er om denk af en toe even met ctrl c het onder mijn muis zetten zodat ik niet alles kwijt ben.
Djambo heeft al wel een behoorlijke hoogte maar mist nog breedte. Ach hij heeft nog tijd zat om volwassen te worden. Misschien zijn merries idd wel verder met hun ontwikkeling.
Ik heb dat ook al diverse keren gehad dat ik iets getypt had en dat het dan als ik het plaatsen wilde ineens weg was. Ik doe nu vaak als ik er om denk af en toe even met ctrl c het onder mijn muis zetten zodat ik niet alles kwijt ben.
Djambo heeft al wel een behoorlijke hoogte maar mist nog breedte. Ach hij heeft nog tijd zat om volwassen te worden. Misschien zijn merries idd wel verder met hun ontwikkeling.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

De volgende keer ga ik inderdaad gewoon twee keer zoveel foto's maken van knappe Djimm
Ik ben natuurlijk niet helemaal objectief, ik vind hem sowieso superleuk (maar wie vind dat nou niet van zijn 'zelf'gefokte veulen?!).
Ach en wat betreft die hoogte, zoveel paarden zoveel verschillen hoor
Onze D-tjes zijn pas 2, dus rustig aan hoor!

Ach en wat betreft die hoogte, zoveel paarden zoveel verschillen hoor

Mijn D-tje Dani had 33 punten op de keuring. 3 zevens en 2 zessen (kruis + lendenen aansluiting (iemand een idee wat ze bedoelen?) en kort in de gangen). Verder vonden ze haar onregelmatig lopen. Ze was zo ontzettend braaf en liep inderdaad niet lekker mee mee mijn voorbrenger. Ben wel een beetje teleurgesteld, maar heb toch liever dat ze braaf is dan dat ze de sterren van de hemel loopt en verder onhandelbaar is. Weer een ervaring rijker.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
- Cindy+Uniek
ach dat kan volgend jaar maar weer zo anders zijn hoor!Anna_Dani schreef:Mijn D-tje Dani had 33 punten op de keuring. 3 zevens en 2 zessen (kruis + lendenen aansluiting (iemand een idee wat ze bedoelen?) en kort in de gangen). Verder vonden ze haar onregelmatig lopen. Ze was zo ontzettend braaf en liep inderdaad niet lekker mee mee mijn voorbrenger. Ben wel een beetje teleurgesteld, maar heb toch liever dat ze braaf is dan dat ze de sterren van de hemel loopt en verder onhandelbaar is. Weer een ervaring rijker.
kruis en lenden, heb je een foto van haar? nette stand foto? dat is makkelijker aanwijzen wát ze er niet mooi aan vinden aansluiten... misschien te plat of juist te steil
Hmm, kan me voorstellen dat die 33 punten je wat tegenvallen. Als je niet precies weet wat de jury met een opmerking bedoeld dan zou ik dat gewoon vragen
Kruis+lendenen aansluiting lijkt me dat ze de aansluiting tussen de lendenen en het kruis niet mooi vinden verlopen (of iig niet mooi genoeg om er een 7 aan te geven). Wat bedoel je met:
Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat Dani ook pas twee is, dus nog volop in de groei en in ontwikkeling is. Kan best zijn dat ze volgend jaar of als ze vier is al een stuk is bijgekomen!

Was ze té braaf (sloom)? Wellicht dat een aanjager de volgende keer wat helpt.Anna_Dani schreef: Ze was zo ontzettend braaf en liep inderdaad niet lekker mee mee mijn voorbrenger.
Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat Dani ook pas twee is, dus nog volop in de groei en in ontwikkeling is. Kan best zijn dat ze volgend jaar of als ze vier is al een stuk is bijgekomen!