Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Het E-tjes topic

Bericht door nancy imka » wo 05 aug 2009, 08:10

Elvis schreef:Elvis was toen 1.27... op 11 maanden.

Vandaag is hij even hard op zijn plek gezet door Imka.Hij wil nog weleens bij Imka en Emy achterop springen,maar vandaag was Immie het zat.Ze trapte hem weg alleen kwam deze vol tegen ze been aan.Hij liep wat passen kreupel maar toen ik terug kwam vanuit het andere land liep hij alweer normaal.Misschien dat hij het nu af geleerd heeft _-:(
Ze zijn verder heerlijk aan het genieten van het riet uit de sloten.De eigenaar van ons gehuurde stukje land was aan het slooten en de paarden liepen achter hem aan.Ze waren helemaal zwart haha..Elvis had een mooie zwarte bles en Emy 4 zwarte benen.Tis weer eens wat anders als geel of wit haha. :D
En ik een zwart blousje Desire }-) :D Emy dr bekkie was nml ook zwart... Imka waagde zich niet aan dat riet die was blij dat ze even zonder dr masker mocht grazen een half uurtje. Vandaar dr reactie ook naar Elvis denk ik!
Ik vind toch dat ze wat gefrustreerd is naar die twee kleintjes laatste dagen ze doen niks goed als ze eenmaal niet willen schoffiekauwen

Enne afgelopen donderdag was Emy precies twaalf maanden dus ik zal haar eens opmeten. Ze is hard de hoogte ingegaan laatste week
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 05 aug 2009, 18:30

Eachann was denk ik ook 1.27, al toonde Elvis stukken groter, heel raar, we konden de meetstok ook niet geloven, maar Elvis was op zijn kont toen echt heel hoog, veel groter als Eachann. (weet je nog Esther)
De eeste keer dat ik Eachann zag was hij 9 maanden, en toen was hij 1.24.

Ewald ken ik sinds hij 11.5 maand was, hij was toen 1.35.

Verder heb ik geen bal te vertellen over de E's jammergenoeg. Ik ben nog steeds de hele dag ziek, gelukkig put ik uit de avond uren nog wat energy met iets wat minder misselijke uurtjes.

Wel balen hoor, mijn mannen zitten steeds op het land ivm de korenbouw, ze gaan daar met de buggy (een golfkarretje van Nico, zonder dak van bobcat, van zijn werk maar dat staat nu op de zaak ivm de bouwvak)
heen. En kleine Steyn mag zelfs mee op de combine, dat vind hij zooooo mooi!!!!!!
Hij is er helemaal vol van als hij thuis komt, zulke mooie verhalen heeft hij!!

Yvonne heeft wel met de E's wat schriktraining (wat je het kunt noemen) gedaan. Met een landbouwzeilje in de bak, en een paraplu..
Volgens haar was er een rare conclusie. Tempramentvolle, en snel wegschrikkerige Eachann vond het allemaal wel interessant en had ego. Terwijl goedzak Ewald de boel niet zo vertrouwde, gek die lijd je ander overal langs... Ach, misschien komt het dat hij alles door vliegenogen ziet, met zijn masker, waar hij nog steeds bang van is...
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 07 aug 2009, 10:47

Schriktraining moet ik ook eens gaan doen. Doe ik het samen met Danc want die valt echt in slaap van een zeiltje..je ziet hem dan ook echt zo kijken van tsjaaa moet dit echt eng zijn ;)
Ekdal is niet bang met Danc erbij wel in zijn eentje. Soms doet ie wel stoer maar ondertussen.....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Esther

Bericht door Esther » za 08 aug 2009, 03:38

Eachann blijft je verbazen.. Ach hij liep ook al heel snel zonder problemen de trailer op.. Fijn dat hij dit goed deed.. Al zie ik hem er wel voor aan dat hij zich de volgende keer ineens gaat aanstellen, hihi.. Het is zo'n rare!!

Sinds de laatste foto's hier van Elvis krijg ik ineens een hoop leuke reacties!! Dat hij zo leuk is op het moment!!
Hij is echt zo veranderd!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » za 08 aug 2009, 08:34

Esther schreef:Eachann blijft je verbazen.. Ach hij liep ook al heel snel zonder problemen de trailer op.. Fijn dat hij dit goed deed.. Al zie ik hem er wel voor aan dat hij zich de volgende keer ineens gaat aanstellen, hihi.. Het is zo'n rare!!

Sinds de laatste foto's hier van Elvis krijg ik ineens een hoop leuke reacties!! Dat hij zo leuk is op het moment!!
Hij is echt zo veranderd!!
Esther wat leuk om te horen...!!
Hij is momenteel weer zo in de groei,ze kont blijft maar in de lucht steken.Emy groeit heel gelijk waardoor het wat moeilijker te zien is dat ze echt aan het groeien is.Maar ze loopt bijna niet achter als op Elvis zijn leeftijd toen.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 08 aug 2009, 18:59

Nee ik geloof dat Emy nu 1,26½ is!!! Dus dat is 6½ cm erbij en ze is nu 12 maanden en 9 dagen geloof ik!

Elvis is een dondersteen haha hij moet alles vastpakken en oprapen. We hebben een vijvertje gemaakt bij ons terrasje met echte vissen erin! Dus ik ging wat watervlooien uit de sloot vissen en we willen zo graag ook kikkers erin haha vinden we leuk! Dus ik met mn voerbak vanmiddag kikkers proberen te vangen en wat ik vind in een grotere ton gooien en hij die ton proberen vast te pakken. Heb een bakje water naar zn kop gegooit hij stond echt te kijken van moet dat nou met zn schaduw Emy er weer naast... Toen zijn ze elkaar maar weer gaan vervelen!

Elvis heeft een hele hoge kont idd haha ziet er soms zo stom uit
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 09 aug 2009, 12:34

Ik ging vanmorgen naar het land Danc halen en Ekdal lag heerlijk te soezen.Met centenbakkie en al...zo lief :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 09 aug 2009, 20:00

Elvis groeit ontzettend hard momenteel.Zijn kont steekt niet anders als in de lucht en is nog geen een keer gelijk geweest met zijn schoft.Op zich niets mis mee hij groeit lekker zou je zeggen.Maar kan het zijn dat hij hier wat last van heeft.?
Hij staat namlijk verschrikkelijk vaak met 1 achterbeen op rust,als hij aan komt lopen en hij stopt voor je neus staat hij op rust en gaat dan niet staan slapen ofzo maar hij ontlast lijkt wel constant 1 been zodra hij wat gelopen heeft..kan hier verder niets aan doen natuurlijk en hij loopt verder prima maar vroeg me af of iemand van jullie dit weleens heeft gezien bij zijn jaarling.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 10 aug 2009, 07:46

Ekdal doet dat iig niet met 1 been regelmatig op rust.Ik zou ook niet weten wat het wel kan zijn.

Ekdal gaat vandaag naar de smid voor het eerst. De vorige keer waren ze hoeven netjes en wat aan de korte kant. Ben benieuwd hoe hij doet. Ik merk wel dat ie onder de indruk is van een man...???
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 10 aug 2009, 16:58

Zoo blije mama hier...Ekdal was zooooo braaf bij de smid. Danc was als eerste en Ekdal heb ik toen vastgehouden zodat ik kan wennen aan het getik en de rook van de ijzers van Danc. En Ekdal stond echt zo van ok...moet ik bang zijn
En toen was hij zelf aan de beurt. En hij was braaf. Het evenwicht is soms nog even oefenen, maar het ging helemaal goed.
Daarna moesten ze ff op stal op het hoefspul in de laten trekken en Danc was al naar het land gelopen en Ekdal liep niet mee en daarna wel paniek zaaien dat ie Danc niet meer ziet.....
We hebben een groot hek voor het spoor maar deze bezorgde mama is gewoon bang dat ekdal in paniek over dat hek springt....of ik zie spoken...dat kan ook!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 11 aug 2009, 10:30

Ekdal heeft naast het plekje vd operatie een plekje zitten. Ik hoop dat het gewoon een schuurplekje is, zat klein plekje bloed, maar geen pus of wondvocht..Hopen dat het zo blijft en dat het onschuldig is.
Anders is het denk ik toch jammer.(ze hebben met de operatie niet alles weg kunnen halen omdat ze daar niet bij konden. De kans dat het weer zo gaan ontsteken oid bestaat, dus vandaar...Het probleem is echter dat de onsteking ook naar de kaak kan slaan....en zonder eten leven paarden niet lang. )
Het stomme is Ekdal is gezond, gek haha, levendig, daar ligt het niet aan. Maar stel dat(roos blijft nou positief!!)dan is het jammer en afgelopen, omdat meer weghalen geen optie is.
Ik weet dat ik positief moet blijven, maar de angst dat is soms ook groter.....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 11 aug 2009, 15:43

Waarschijnlijk gewoon geschaafd, haal even adem..
Misschien kriebelt het wel wat omdat het geneest.. Zennnnn...

Ik zie mijn kleine vent donderdag weer, ben heel benieuwd..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » di 11 aug 2009, 16:14

Ja daarom Zennnn.....:D
Ik zie je zaterdag he Esther, gezellig!
Ik ga Ekdal dus zelf voorbrengen en Vivian is mijn mental coach ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yada

Bericht door Yada » do 13 aug 2009, 18:25

He dames wie kent Elmo een beetje?? :D
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 13 aug 2009, 19:35

Vandaag heeft Emy "geleerd" wat longeren is hihi. We hebben geoefend om alleen achter te blijven. En ik had haar voor de zekerheid in de paddock opgesloten. Eerst vast gezet tot die andere twee uit zicht waren en daarna heb ik haar los gelaten. Toen is ze als een gek rondjes gaan rennen en bij ieder rondje kijken of ze al terug kwamen. Desire is pas terug gekomen op het moment dat ze even stil was. T ging verder super ze heeft wel lopen rennen en gillen maar ze nam geen aanstalte om over het hek heen te springen. Morgen is Elvis weer aan de beurt om alleen achter te blijven... Ze vinden het helemaal niet leuk maar t is wel leerzaam voor ze!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yada

Bericht door Yada » vr 14 aug 2009, 08:20

Ik heb ook een rot gevoel als ze zo alleen zijn maar ja ze moeten het toch leren |(
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 14 aug 2009, 11:02

Komt goed!

ik zie jullie morgen !
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 15 aug 2009, 12:33

Ekdal staat weer in het land...was me een gezellige ochtend!
Ekdal heeft een B premie gehaald met 33 punten. Weer een ervaring rijker. Hij was al met al best braaf...na wat zoef zoef acties ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 16 aug 2009, 09:17

WHAAAAAH!!!!!!

Ik geloof dat dat nog niet eens beschrijft wat ik gisteren dacht, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » zo 16 aug 2009, 09:24

Je mag best zeggen wat je denkt hoor. Ik ben geen ster in voorbrengen, maar ach we zijn beide lerende ....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten